Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHH] Drgania, dymienie i spadek mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam mały problem a mianowicie: Ostatnio byłem u kolegi i na podwórku zatrzymał mnie trochę śnieg... więc chcąc wyjechać wrzuciłem wsteczny i dałem mu trochę po obrotach. Gdy już wyjechałem to zauważyłem dziwną rzecz. Samochód dostał drgań, chodził jak ciągnik, zaczął mocniej dymić i nie miał mocy. Wyjechałem nim na asfalt i nie można było jechać na niższych obrotach i nie więcej niż 40-50km/h i to na drugim biegu gdyż po włożeniu 3 spadają obroty (oczywiste) i znowu zaczął drżeć i szarpać. Po przejechaniu tak ok 2km wszystko wróciło do normy...

Zaciekawił mnie ten fakt i wczoraj zrobiłem doświadczenie: Wjechałem na drogę pokrytą śniegiem i przy ruszaniu zacząłem "mieszać" kołami (trzymając go cały czas w granicach 4-4,5 tys obrotów) po przejechaniu takim sposobem jakichś 20-30m problem się powtórzył. Zgasiłem samochód i po jakichś 5min włączyłem silnik... wszystko było OK.

Nie mam pojęcia co to może być. PROSZĘ O POMOC (silnik: 1.9TDI 90KM)

Opublikowano

jakiś kod błedu ?

Opublikowano

No właśnie podpiąłem go pod komputer diagnostyczny i nie wykazał błędów... Słyszałem że to może być jakiś system antypoślizgowy ale coś mi się wierzyć nie chce za bardzo. Bo po co by to było potrzebne jak to tylko utrudnia (prawie uniemożliwia) jazdę....

Opublikowano

A czy robiłeś to na zimnym silniku? :gwizdanie:

Opublikowano

to masz ten sam problem co ja,bo tak sie mi przydarzyło po niedawnym odjeździe ze spotu tyle że u mnie przy ruszaniu na 1biegu ale na maxa tyle że jak kolega zapytał wyżej silnik był zimny i turbina dosatała za dużą dawke nie do przerobienia stąd te drgania,dymienie i spadek mocy.

Opublikowano

Przy ciepłym silniku tak się nie robi ale jak jest zimny to kopci tak że głowa mała :shocked: oczywiście po bardzo ostrym ruszaniu (i to niebieskim dymem tak jakby olej brał) i jak otworzyłem maskę to silnik dużo bardziej drgał niż normalnie. ale pochodził na wolnych obrotach troszkę i wszystko znowu wróciło do normy. Czy to może oznaczać siadanie turbiny? :mysli:

Bo to trochę nieprzyjemne by było.... :kwasny:

Opublikowano

Wygląda na to, że z twoim silniczkiem wszystko jest okay. :decayed:

Nawet jak TDI pochodzi 2-3 minuty to później tak czy inaczej bardzo niechętnie wchodzi na obroty bo jest zimny. Szczególnie jak temp. za zewn. wynosi 0'C czy +1'C.

A jak zrobisz to zbyt gwałtownie to może i zgasnąć.

To normalne też, że kopci na zimnym. Mi też dymi intensywnie na biało. Para wodna i spaliny.

Obserwuj silnik. Czy na gorącym silniku też są takie objawy?

Pozdrawiam :przebiegly:

Opublikowano

gratulacje. :decayed: kto to widzial katowac zimny silnik :wallbash::polew:

Opublikowano

O masz.... :naughty: od razu "katować" :tongue4:

Jak sie spieszy to co zrobic.... czasem trzeba

PS. rookie mi chodzi o to że jak da mu się po grach to tak jakby się zaczął dusić i wtedy mocno kopci i to na niebiesko (na biało to wiadomo że para itd). Tylko jast taka zależność: Jak motor jest zimny to wystarczy mu nawet na biegu jałowym dać powyżej 4tys obrotów i już się czasami "dusi" a jak jest ciepły to trzeba trochę się "postarać" o takie zjawisko ale też się trafia.

Więc jak ktoś wie czym to jest spowodowane i jak ewentualnie to wyeliminować to prosiłbym o małą radę :naughty:

Opublikowano

szanowny arczi,

moim skromniutkim zdaniem to normalne, że jak dasz mu do ok. 4000 obrotów na zimnym to zacznie mieć takie objawy jak piszesz.

Natomiast jak jest ciepły czyli 90'C , nie ma prawa tego robić, nawet jak się go kręci do 4500.

Dlatego mnie to dziwi. A na czym jeździsz? Zauważyłem u siebie, że jak wleje gorsze paliwo np. z Jeta to silnik lekko przerywa przy gwałtownym przyspieszaniu do 3500 obrotów.

pozdro :przebiegly:

Opublikowano

...zimny silnik TDI, gwałtowne ruszanie i krećenie do 4000obr/min. :shocked: oby tak dalej a prawdziwe problemy napewni cię dopadną. :thumbdown:

Opublikowano

To jest spowodowane gwałtownym przeładowaniem turbiny dla testu zdejmij dolot i gazuj ile chcesz (twój silnik i pózniej tylko twoje problemy) ale gwarantuje ze nie będziesz mógł w żaden sposób sprowokować go do takiego działania. Zajmij się turbiną bo chyba w AHH jest VTG może kierownice.

Opublikowano

Zajmij się turbiną bo chyba w AHH jest VTG może kierownice.

nie ma VTG :wink4:
Opublikowano

Passat o oznaczeniu ahh i mocy 90 KM ma chyba że spotkałem takiego po zmianie turba :mysli:

Czyli mówisz że nie ma to sądze ze są zamienione ze sobą przewody(niebieski z czerwonym) do zaworka N75 albo sama awaria N75

Opublikowano

Witam Panowie!!!Jestem nowy mam A-4 98r. 1,9TDI 90KM.Pierwsze Audi i pierwszy TDI.Do tej pory sama benzyna więc o dieslu nie wiem nic!!!Moja "Anielina"jak jest zimna jest strasznym "mułem" a jak się zagrzeje chociaż troszke to lata jak szalona.Poprawcie mnie ale wywnioskowałem z waszych postów że to normalne(mam taką nadzieję).Pozdro

Opublikowano

Dziękuję za wszystkie wypowiedzi i dla sprostowania powiem że nie zamierzam katowac bryczki tylko tak mi się przytrafiło jak się bardzo spieszyłem i troszkę mnie to zirytowało więc postanowiłem się dowiedzieć o co chodzi i czy to nie jest jakiś problem. Bo jak się bardzo spieszy to siłą rzeczy trzeba wejść na obroty :kwasny: nawet przy zimnym silniku

pozdrawiam :good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...