Gość Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 Czyli co 10W40 castrola to szmelc?? Jaki więc lać by był idealny do tego silnika. Druga kwestia to przebieg pewnie też ma znaczenie, inny olej się leje przy przebiegu 150 tys km a inny przy 300 tys km... Średniowiecze 5w40 motul xcess
pulpecik Opublikowano 27 Października 2016 Opublikowano 27 Października 2016 (edytowane) Bzdura. Pałowaniem można nazwać trzymanie minute, dwie non toper na odcince. A nie przegazówki do 2-3k rpm - tymbardziej w temp. roboczej silnika. Sobie układaj definicje jakie lubisz -silnika nie obciążonego nie powinno się miętosić jak cycka w wieku 12 lat. Nie rozmawiamy tu o silnikach motocyklowych tylko o wiekowej konstrukcji z nieznanym przebiegiem. Widziałem wystarczająco dużo, by się ośmiać z tej "bzdura" ale w sumie każdy robi co chce ze swoim silnikiem. Tym bardziej, że naciągnąłeś moją wypowiedź jak za ciasne majty na d*pę -nigdzie nie napisałem 2-3k rpm. Zresztą jak Ci Kolega wyżej napisał -są silniki co to zniosą, zwłaszcza w porządnym stanie. A są takie, co ADHD je kończy za kilka popołudni. Trzymanie silnika na odcince szkoda mi nawet komentować. Jak wyżej -co kto lubi. Druga kwestia to przebieg pewnie też ma znaczenie Ma oczywiście -im starszy silnik tym bardziej trzeba dbać, bo często wiele mu nie trzeba, żeby go szlag trafił. Ja nawet najstarsze badziewia jakie miałem trzymałem na syntetyku do oporu. I to jest w rozliczeniu całościowym tańsze, o ile auto masz jak np. Audi b3 coś koło dekady. Edytowane 27 Października 2016 przez pulpecik
denveco Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 Sądziłem że wymiana oleju co 10 tys km w dodatku nie najgorszym olejem jakim jest Castrol (tak przynajmniej sądziłem) i obchodzenie się z nim jak z każdym silnikiem czyli zmiana biegów w przedziale 2-3 tys obrotów czasem doszło nawet do 4 tys przy jakiejś tam bardziej dynamicznej jeździe, nie skończy silnika. Czasem jeżdżąc do niemiec go przegoniłem po te 200km/h by go odmulić z miejskiej jazdy i to być może skończyło panewke jak twierdzi mechanior. Choć ja szczerze w to wątpię. Nie jest to przecież silnik 1,4 dla którego taka prędkość to męczarnia. Nie wiem może się mylę i to miało właśnie wpływ... Ktoś mi polecił też olej "Liqui moly 5W30" wie ktoś coś na jego temat? Jaka jest różnica między nim a tym Motulem Xcess 5w40?
mortek1986 Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 (edytowane) ??????????????????????? hahahha dobra oliwka , lepsza od mobila itp. po co mam płacic za marke,? np motul, baza i tak jest ta sama,,,,,,,,,, wiec po co pchac kase w markowe wyreklamowane oleje... Edytowane 1 Listopada 2016 przez mortek1986
Dev Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 Zdziwiony ? Przecież to zwykły marketowy olej
Dev Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 Sprawdź sobie kartę charakterystyki tego oleju, ohòw i achòw jakoś tam nie widzę
mortek1986 Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 total 5w40 API SM/CF KLASYFIKACJA ACEA A3 B4 CENA 112ZŁ ZA 5 L Liqui Moly 5/W 30 API SM/CF KLASYFIKACJA ACEA A3 B4 170 ZA 5 L
mirek31071977 Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 (edytowane) I dlatego te niby markowe tańsze oleje tak podrabiają i lecą w banbuko. Bo tacy jak ty uważają,że jest ok i po co przepłacać i kupują to na potęgę. .Zmieniłem w aucie żony szajstrolla,który jest w podobnej cenie co ten twój total na LM i jest niebo i ziemia.W A4 już nie popełniłem tego błędu .I syntetyk ma iść cały czas.Jakieś podejście z PRL,że olej zależy od przebiegu.W robocie mam Caddy 400-500 nalotu i 5W idzie cały czas. Edytowane 1 Listopada 2016 przez mirek31071977
Gość Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 (edytowane) O czym my rozmawiamy.. większość kierowców/pseudomechaników dalej sądzi ze po 200 tys polsyntetyk a 300 tys minerał. Odpowiednio dużo właściwych odpowiedzi co do oleju jest na forum i nie widze sensu klepania dalej tego tematu. Niech kazdy robi jak chce.. pozniej warsztaty będą trzepać pieniądz za wymiane silników bo panewka sie obróciła Reasumując bierzta to co najtańrze z markietu przeca jedno i drugie olej Edytowane 1 Listopada 2016 przez uszol
mortek1986 Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 a jak stwierdziłes ze jest"niebo a ziemia"? hmmmmmmmm total to markowy olej a nie jakis marketowy jak sadzisz moj ma 300 000 jezdze na syntetyku i jest ok. wczesniej miałem seata, ato miało przejechane 360 000 do konca jezdziłem na shell 0w40
mirek31071977 Opublikowano 1 Listopada 2016 Opublikowano 1 Listopada 2016 Normalnie.Szajstroll dolewki jak woda między wymianami a tego prawie nic.Praca silnika też na +.
denveco Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 Szwagier pytał się na jakim oleju jeździłem po tym jak się dowiedział o obrocie panewki, jak napisałem że Castrol to mówił że to gó...o robi się jak woda. Polecił mi liquid 5W30 longlife. Czyżby był on lepszy od motula 5W40?
denveco Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 Gdyby jednak wybierać między tymi dwoma?
mortek1986 Opublikowano 4 Listopada 2016 Opublikowano 4 Listopada 2016 olej nie ma nic wsponego z obrotem panewki, wazne zeby był i nie bylo go mało, u ciebie mogła pompa nie domaagac , słabe cisnienie oleju.... jak masz zdrwy silnik zalej syntetykiem, a co do producenta wybór nalezy do ciebie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się