p!etrek Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Zeetex HP102 zagościły u mnie na jednej osi. Rozmiar 225/40/18. Jeśli ktoś zastanawia się nad nimi, to szczerze... ODRADZAM pod każdym względem. Po dwóch sezonach nie nadają się do niczego. Na mokrym zarzuciło mnie i wykręciłem przysłowiowego "bączka" (mało co nie rozbiłem samochodu). Na każdym zakręcie czułem się bardzo niepewnie. Po kilkuset kilometrach tak zaczęły buczeć, że miałem już ich dość. Byłem na nie skazany i teraz zbieram na markowe. Deformacja bieżnika, wyząbkowanie, strasznie huczenie podczas jazdy, brak przyczepności na mokrym. NIE POLECAM! Szukam alternatywy dla 245 40 r18 - poniewaz rzuca mnie strasznie w koleinach a chce cos teraz nabyc na lato... macie jakies propozycje do felgi 18tki? Polecam SAVA INTENSA UHP 225/40/18. Super ciche i trzymają się na mokrym, mają specjalną osłonę na felgę. Przy takim rozmiarze trochę twardo ale dobrze się jeździ. Cena jest ok.
BeyerBrown Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Dla B8-ki to będzie ciut za małe koło... 225/45R18 będzie średnicą bliższe wzorcowej.
adamtower Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 Po sezonie jazdy na Uniroyal Rainsport 3 - 255/35/19 - opony oceniam bardzo dobrze, w deszczu są nie do pobicia, trakcja bardzo fajna, wygląd rewelacyjny, ale znikają w oczach. Przód napęd, bez szaleństw, poszło ok 3 mm, tył niecały 1mm, a zrobiłem może z 5 tyś km. Ale to chyba większość opon w tym rozmiarze tak ma.
mateusztbg Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 (edytowane) Też polecam Uniroyal Rainsport 3. Użytkuje w rozmiarze 235/35/19. Co prawda u mnie na quattro i użytkowane ok 4 miesiące, zrobione dopiero ok 3.5tys kilometrów, ale w trudnych warunkach są nie do pobicie podczas ulew hamujemy jak na suchym, przyklejone do asfaltu. Co do ścierania szybkiego, u siebie z quattro tego nie zaobserwowałem póki co. Edytowane 13 Listopada 2016 przez mateusztbg
ADeK Opublikowano 15 Listopada 2016 Opublikowano 15 Listopada 2016 (edytowane) Uniroyal rainsport 3 czy Nokian zline ? Ewentualnie Pirelli Cinturato P7 blue, ale czy jest sens dopłacać.. Edytowane 15 Listopada 2016 przez @DeK
k232 Opublikowano 15 Listopada 2016 Opublikowano 15 Listopada 2016 Ja letnie tylko Michelin Energy Saver, na 3 autach sprawdzane i są niezawodne.
ADeK Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 (edytowane) Uniroyal rantsport 3 w rozmiarze 225/40/18 nie będą zbyt wąskie ?, druga sprawa to czy indeks nośności 92 to nie za mało ?, bo jeśli tak to pozostają tylko 235/40 z nośnością 95 (cena +400zł) Nokian zline chyba odpada nie ma rantu ochronnego. Edytowane 16 Listopada 2016 przez @DeK
BeyerBrown Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 (edytowane) 92/max.load 630kg/ to mało? Są tu na forum ryzykanci montujący opony o indeksie 88/max.load 560kg/ i je sobie chwalą... 235/40R18 będzie najbliższa wzorcowej, 225 to będzie jakiś kompromis pomiędzy tym co fabryka zaleca a komfortem jazdy /w koleinach/. Jak i zasobnością portfela Będziesz miał też większe przekłamania prędkości pomiędzy licznikiem a GPS-em (niż to co fabryka przewidziała), szczególnie na niemieckich autostradach, tj. pojedziesz realnie wolniej niż Ci się wydaje (patrząc na wskazówkę prędkościomierza) Edytowane 16 Listopada 2016 przez BeyerBrown
ADeK Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 Chciałem zobaczyć co inni sądzą i jaką nośność mają u siebie. Nie wiem czy dobrze kojarzę ale Audi chyba w standardzie zakłada 91.
BeyerBrown Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 (edytowane) U mnie jest 93, taką informację mam na wlepie. https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8NW5td1g5N0prNnc/view?usp=sharing tak, mam (cięższe) cabrio, ale dla sedana, i to w stosunkowo lekkich 4-ro cylindrowych benzyniakach pod maską, też fabryka (w niektórych A4-kach - pewnie zależało to od docelowego rynku sprzedaży) umieszczała podobną naklejkę na nadwoziu, gdzie było zaznaczone, że opona musi mieć indeks 9x... ma ona nr 8E5 010 323A, gdyby ktoś chciał ją sobie sprawdzić w ETCE czy czasem bajek nie opowiadam Ci co twierdzą inaczej zasłaniają się tym, że na ich wlepce nie ma wyszczególnionego indeksu nośności... czyli, że niby jest przyzwolenie na montaż opon o niższym indeksie Edytowane 16 Listopada 2016 przez BeyerBrown
ADeK Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 (edytowane) Ja na wlepie mam tylko XL, nie mam podanej nośności. Edytowane 16 Listopada 2016 przez @DeK
BeyerBrown Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 Ciekawe... A jaki masz nr OE naklejki?
ADeK Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 (edytowane) 8E9 010 502 DR Edytowane 23 Listopada 2016 przez @DeK
BeyerBrown Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 (edytowane) Faktycznie XL... wg. Oponeo gumy 235/45R17 w wariancie XL mają indeks nośności 97 tj. max.load 730kg... wydaje się więc, że takie będą optymalne. Swoją drogą ciekawe dlaczego Audi zdecydowało się na aż taką nośność w Twoim aucie... diesel V6 3.0 jest aż tak ciężki? Poprawka - Ty szukasz opon pod 18" alusy... wtedy XL-ki opon w rozmiarze 235/40R18 mają ustalony indeks 95 (690kg max.load) W takim układzie masz już odpowiedź - Uniroyal 235/40R18 95Y XL będą OK Edytowane 16 Listopada 2016 przez BeyerBrown
ADeK Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 (edytowane) Edytowane 16 Listopada 2016 przez @DeK
johnnythebest Opublikowano 17 Listopada 2016 Opublikowano 17 Listopada 2016 A jak jest z A4 B7 z silnikiem BRD w quattro? Na forum widzę że dużo osób jeździ na 225/40R18, natomiast patrząc na przelicznik to powinno być 235/40 R18, wtedy jest najmniejsza różnica średnic (%).
mateusztbg Opublikowano 17 Listopada 2016 Opublikowano 17 Listopada 2016 Ja jeżdżę na 235/35/19 w BRD quattro.
BeyerBrown Opublikowano 17 Listopada 2016 Opublikowano 17 Listopada 2016 Optymalnymi rozmiarami dla B6/B7 są: 215/55R16 235/45R17 235/40R18 Audi przewiduje też montaż 205/55R16, jednak pod wzgl. średnicy koła jest ona ciut mniejsza od w/w. Z większych można się pokusić o: 235/35R19 Na 19" felgę pasowałaby rozmiarowo również 225/35R19 jednak 235-tki mają generalnie wyższy indeks nośności
WYSKUN Opublikowano 17 Listopada 2016 Opublikowano 17 Listopada 2016 Co ciekawe mam dunlop blueresponse z 2014r 195 65 r15 i hamuja lepiej niz we wcześniejszym aucie (bmw e46) continental sport contact 3. 225 45 r17
johnnythebest Opublikowano 17 Listopada 2016 Opublikowano 17 Listopada 2016 Optymalnymi rozmiarami dla B6/B7 są: 215/55R16 235/45R17 235/40R18 Audi przewiduje też montaż 205/55R16, jednak pod wzgl. średnicy koła jest ona ciut mniejsza od w/w. Z większych można się pokusić o: 235/35R19 Na 19" felgę pasowałaby rozmiarowo również 225/35R19 jednak 235-tki mają generalnie wyższy indeks nośności W sumie indeks nośności az tak bardzo sie nie rózni, na 225/40 przewaznie sa 92 a na 235/40 są 95 :-) Domyślam się że ze względu na quattro, gdzie auto jest cieższe od ośki, lepiej 235/40?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się