Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


BEKACZU

Rekomendowane odpowiedzi

jak wy możecie jeździć na tych 18stkach :decayed:

cały czas na Heblu :P

czy jeżeli kupię o rozmiarze 225 wejdą bez problemu a może nawet 215 ?

można sprawdzić np. na www.norauto.pl

wybierasz szerokość, profil i felgę i pokazuje Ci czy są takie opony.

z tego co widzę to wejdą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie, jakie letnie opony polecacie na ori felge 18' do A4 B8? Wolałbym mieć tak jak na wlepce (ubezpieczenie itp) chodzi o rozmiar 245/40/18. Szukam w okresie zimowym bo może taniej idzie dostać

Hej,

Mam w tej chwili dokładnie taki sam dylemat? Masz jakieś swoje typy w tym rozmiarze? Ja zastanawiam się nad Michelin Pilot Super Sport...

Wybraliście coś?

Też rozglądam się za 245/40/18.

Zależy mi na czymś co spokojnie będzie trzymać te 200KM+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jeszcze nie wybrałem. Jak ktoś ma jakieś pomysły to pisać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukałem trochę i mam takie typy:


Dunlop Sport Maxx RT 2 245/40 R18 97 Y XL - ponoć dobrze trzymają i na suchym i na mokrym, w miarę szybko się ścierają, nie są najcichsze i są twarde

Continental ContiSportContact 5 245/40 R18 97 Y XL - pojawiają się opinie o problemach na śliskiej nawierzchni, ludzie jako powód wskazują małą początkową głębokość bieżnika, wulkanizatorzy ponoć narzekają na wyważenie tych opon.

Pirelli P Zero Nero GT 245/40 R18 97 Y XL - zdarzają się opinie o średniej pewności w ostrych mokrych zakrętach, kilka osób pisało że w stosunku do Sport Contact 3 - auto pływa i wynosi w zakrętach, ogólnie ludzie spodziewali się czegoś lepszego na deszcz

Continental ContiSportContact 3 245/40 R18 97 Y XL FR MO - hamowanie mogło by być lepsze, spotkałem opinie że przy dużej mocy trzeba uważać na śliskim, mało odporna na dziury,

Trwałość chyba jest porównywalna z tego co wyczytałem z opinii.


Znalazłem też coś takiego na temat opon na innym forum:

To czego wymaga sie od opony extreme perf (XP) i po czesci MP. nie sprawdzi sie w oponie cywilnej UHP czy HP

od opony XP
wymagamy prawie tego co od torowej. mega trzymanie na suchym . praca w wysokich temp ( zeby nie plywala) .
te opony maja tylko w miare dawac rade na mokrym , szybko sie scieraja ( 10-15 no max 20k km),sa glosne , slaby komfort

opony UHP
to zwykle opony cywilne bdb klasy.maja trzymac na mokrym suchym. maja byc dosc ciche, wytrzymac dosc dlugo ale krocej niz klasy premium touring tires PTT czy touring tires (tt)
sredni komfort

opony Max perf. to taki kompromis miedzy XP a UHP
maja trzymac super na suchym dosc dobrze na mokrym. scieranie ze 30 gora 40k km . twardo, dosc glosno.

I lista:

XP
Kumho Ecsta XS KU36
Hankook Ventus RS2 Z212
Bridgestone RE11
Yokohama Advan Neova AD08
Toyo R1R


MP
Nokian zLine
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
Vredestein Ultrac Sessanta
Michelin Pilot Sport 3 PS3
Dunlop SportMaxx RT
Bridgestone Adrenalin RE002
Bridgestone Potenza S001

uhp
Uniroyal Rainsport 3
Pirelli PZero System
Continental Sport Contact
Dunlop Sport BluResponse “
Dunlop SP Sport Fast Response

Premium Touring Summer

Continental Eco Contact 3
Continental Eco Contact 5
Continental Premium Contact 2
Continental Premium Contact 5
Goodyear EfficientGrip Performance
BFGoodrich gGrip
Vredestein Sportrac 3
Continental PremiumContact”

Co myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Conti Sport Contact 5 to opona nowsza i wg. producenta pod każdym wzgl. lepsza od CSC 3, dziwię Ci się, że bierzesz ją pod rozwagę...

PZERO Nero GT to opona klasyfikowana niżej niż "czyste" PZERO, przynajmniej wg. Pirelli. Ja mam obecnie PZERO Rosso i zdarza im się nieco uślizgiwać w łuku na mokrym. Z poprzednimi - czystymi PZERO - nie przypominam sobie takich przygód.

A może po prostu zacząłem szybciej jeździć :D

Moim zdaniem powinieneś szukać opon z klasy UHP lub PTT. XP ze względu na pewne ich wady dobre są do okazjonalnych pojeżdżawek po torze a nie do codziennego jeżdżenia.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Moim zdaniem powinieneś szukać opon z klasy UHP lub PTT. XP ze względu na pewne ich wady dobre są do okazjonalnych pojeżdżawek po torze a nie do codziennego jeżdżenia.

Dunlop SportMaxx RT 2 to MP - co sądzisz ?

XP w ogóle nie biorę pod uwagę bo wiem, że się nie nadają użytkowania w zmiennych warunkach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlepka w A4 B5 mowi ze producent zaleca 195/65 albo 205/60 w 15 calowych felgach. Czy zakladajac pozostanie na 15'' warto wziac te 205 liczac na poprawe przyczepnosci czy te dodatkowe 10mm szerokosci na oponie nic nie zmienia i szkoda doplacac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlepka w A4 B5 mowi ze producent zaleca 195/65 albo 205/60 w 15 calowych felgach. Czy zakladajac pozostanie na 15'' warto wziac te 205 liczac na poprawe przyczepnosci czy te dodatkowe 10mm szerokosci na oponie nic nie zmienia i szkoda doplacac?

Jest różnica w przyczepności, jednak licznik będzie minimalnie dodatkowo zaniżał. Mi samochód mniej precyzyjnie prowadził się na 205/60/15. Felgę miałem 6J i pewnie to też się przyczyniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na szczescie 7J. No jak poczytalem jeszcze w googlach to opinie sa takie jak mowisz, niby 1cm na szerokosci na oponie, a przyczepnosc jednak rosnie. No to chyba jednak warto =)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Fulda EcoControl HP, ciche, dobrze trzymają na mokrym. Innych nie kupię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłe lato śmigałem na Dunlopie Sport Max RT 245/40/18 93Y i na nadchodzący sezon muszę zakupić nowe i tutaj pojawia się problem. Poszukałem i chyba zdecyduje się na PZero ale nie mogę odszukać opon o tej samej nośności jest co prawda 93Y ale z Runflatem, a bez runflata jest tylko 97Y, a np. ContiSportContact 5 są już w 93Y tak samo jak GD, Michelin itp. Czy ktoś spotkał się z oponą P Zero 93Y bez runflata ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kapcie do jazdy autostradowej, 17", 235 lub 225? Co polecicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał Dunlopy Sport Maxx RT, a teraz RT2 chyba nie ma opony o takich właściwościach przy tak niskim współczynniku hałasu. Posiadam obecnie i w porównaniu do innych z segmentu Premium są baaaardzo ciche i przyczepne, a przy jeździe autostradowej to chyba najważniejsze :)

Edytowane przez Grohu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiecie, które modele są z porządnym rantem ochronnym? Moje zimowe Nokiany okazały się średnie pod tym względem, więc teraz chcę trafić lepiej w tym aspekcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porzadny rant ochronny mają Vredestein Ultrac Vorti R, mam je u siebie na lato w rozm 235/35/19 i naprawde rant jest spory.....możesz zoabczyc sobie na str nr 5 Mojego tematu

Edytowane przez FroS-t
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, FroS-t napisał:

Porzadny rant ochronny mają Vredestein Ultrac Vorti R

No widać, że spory :)
Tylko z tego, co widzę, to nie ma poszukiwanych przeze mnie 235/45 r17 :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...