Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


BEKACZU

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie coś letniego 205/60 R16 albo 205/55 R16 ??  proponują mi daytona za 215 sztuka albo hankook za 960 kpl :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A dlaczego tak?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że wizualnie będzie lepiej szersza opona pasowała  a na przodzie nie będzie licznik przekłamywał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu zawsze ładniej wyglada jak szerzej, ale akurat o ile 235/45/R17 nie będzie Ci o nic tam haczyć to z przodu też bym taką brał.  Jest to akurat jeden z najbliższych zamienników ori rozmiaru dla R17. Na 225/45 będziesz właśnie miał jakieś tam przekłamania,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w standarcie  chyba było 195/65/15 a co do obcierania z tylu sądzisz że może coś się dziać bo treaz mam 225/45/17

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od felgi dużo czy coś będzie obcierać. Ja pisałem o jeszcze ewentualnym haczeniu z przodu od wewnątrz z powodu zbyt szerokiej gumy. Ale to też trzeba sprawdzać z konkretną felgą.

Jeszcze odnośnie rozmiaru 225/45/R17 to zamieszałem. Jest on bliżej ori rozmiaru niż 235/45/R17. Nie mniej obie mieszczą się w 2% różnicy w obwodach zew. więc przekłamania małe.

 

Tu można takie informacje podejrzeć:

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/205/55r16/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdury piszesz. 235/45/17 to oryginalny rozmiar, a nie 225/45/17. Jak nie wiesz, to nie wprowadzaj innych w błąd.

Do kolegi@zabalex, a wziąłeś pod uwagę, że co sezon przerzuca się opony tył - przód i wtedy z tyłu będą węższe? Zresztą, nie widzę sensu tam głupiego zabiegu..

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, nitroo napisał:

Bzdury piszesz. 235/45/17 to oryginalny rozmiar, a nie 225/45/17. Jak nie wiesz, to nie wprowadzaj innych w błąd.

Do kolegi@zabalex, a wziąłeś pod uwagę, że co sezon przerzuca się opony tył - przód i wtedy z tyłu będą węższe? Zresztą, nie widzę sensu tam głupiego zabiegu..

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
 

Wypraszam sobie kolego. Nie pisze bzdur i nie wprowadzam w błąd.

Oryginalna wlepka sugeruje rozmiar 235/45/R17 ale kiedy liczy się obwody zewnętrzne koła kalkulatorami to wychodzi że 225/45/R17 jest znacznie bliżej oryginału od 235/45/R17.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna bzdura.

Najbliżej orginału jest 215/50/17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz bzdury, bo jak 225 może być bliżej oryginalnego rozmiaru, skoro 235 nim jest? Nie patrz na kalkulator, bo Audi inaczej to obliczyło. Poza tym, Fido ma rację.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego mam nie patrzeć na kalkulatory oponiarskie? Serwisy sprzedające ogumienie także mają pojęcie na temat obwodów zewnętrznych kół (nie tylko audi umie to policzyć :P) i są w stanie dobrać idealny rozmiar alternatywny.

Bzdury bzdurami, ale to jest matematyka. Co do 215/50/R17:

Jak dla mnie wszystkie trzy są w takim marginesie błędu, że nie będą przekłamywać praktycznie nic nawet przy wyższych prędkościach. Inne aspekty pomijam

 

 

Rozmiary.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, nie mam sił. Ano dlatego nie powinieneś patrzeć, bo sprawdzasz odpowiednik 17" dla 195/65/15 lub 205/55/16, co wskazuje Ci na 225/45/17, ale Audi obliczyło to inaczej i zastosowało szerokość 235, dlatego nie powinno się w tym przypadku odczytywać rozmiarów z kalkulatora.

 

Nadal chcesz być madrzejszy od fabryki i uważasz kalkulatory za wzór? One są tworzone dla ogółu.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie jedno, jak zastosuje zły rozmiar opon, nie można jakoś zrobić przekodowania żeby licznik nie kłamał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nitroo - mam wrażenie że odpowiadając ludziom posługujesz się utartymi schematami. A jak nie masz sił to nikt nie karze Ci pisać :-D

Jako opony wzorcowej nie użyłem 205/55/R16 tylko 195/65/R15. Nie mniej dla obu "baz" 225 mniej przekłamuje.

Jeszcze jedno - bo ciągle o tym piszesz i powtarzasz jak mantrę - to jak audi to inaczej obliczyło? Jakie tajne techniki wykorzystało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to ja wróżka? Zapytaj się w Ingolstadt, jak im to wyszło. Przecież napisałem, że zarówno z 195, jak i z 205 kalkulatorem wychodzi 225, ale to błąd w przypadku B6 i B7.

 

A sił nie mam, bo nic do Ciebie nie dociera. Uparty jak osioł.

 

Wlepka na dowód:

 

http://cloud.tapatalk.com/s/58e68610c7f9b/2015-03-29%2012.40.12.jpg?

 

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, s3ns napisał:

Jako opony wzorcowej nie użyłem 205/55/R16 tylko 195/65/R15

To wpisz za wzorcową 235/45/17 bo do tego rozmiaru szukamy najodpowiedniejszej opcji.

Edytowane przez Fido
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Fido napisał:

To wpisz za wzorcową 235/45/17 bo do tego rozmiaru szukamy najodpowiedniejszej opcji.   - Bardzo trafne. Jednak teraz powiedź mi czemu obwodowo te koło nie wskakuje tak blisko jak pozostałe dwie bazy? Jeżeli o czymś nie wiem to mnie oświećcie. Inna sprawą jest to że autor pytania wcale nie szuka zastępstwa tego rozmiaru.

22 minuty temu, nitroo napisał:

 

Nadal chcesz być madrzejszy od fabryki i uważasz kalkulatory za wzór? One są tworzone dla ogółu.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

Dla mnie wzorem jest matematyka. Kalkulatory mają zaszyte w sobie równanie na obwód zewnętrzny koła przy uwzględnieniu szerokości i wysokości i rozmiaru opony.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może inaczej.

Czemu fabryka wsadziła 235/45/17 ?

A po to by zmniejszyć przekłamania licznika zapewne (to tylko moja teoria), 225/45 ma większe niż 235/45

Ale stosując proponowany przeze mnie rozmiar 215/50/17 minimalizujemy je (wrzucałem na forum foty), dodatkowo zyskujemy na lepszym komforcie, choć nie wszystkim na tym zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...