Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0TDI 177km CGLC ustawienie wałka rozrzadu i pompy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem posiadaczem w/w auta, mam pytanie do specialistów, ostatnio musiałem wymieniac chłodnice a że był rozebrany przód postanowiłem wymienic pasek rozrządu i teraz tak miałem zestaw do blokady na oryginalnym pasku blokujac wałek rozrządu i pompy dolna blokada wchodziła z oporem i łapała tylko na ząbki z lewej strony myślałem że coś się przestawiło itp :) zakładajac nowy pasek popusciłem koła rozrzadu i pompy i ustawiłem wszystko na równo czyli musiałem delikatnie ruszyć kołem na dole żeby blokada ustawiła sie równiutko co skutkowało tym ze koła od rozrzadu i pompy poszły lekko w lewo. I teraz pytanie czy to nie był bład, samochód pali jeździ chodzi równo ale widze że wzrosło spalanie .

Opublikowano (edytowane)

A jak napinałeś pasek to miałeś poluzowane śruby na kołach - walka rozrządu i pompy?

Sądzę że kwestia ustawienia synchronizacji walka rozrządu a wałem korbowym i wróci do normy.

Temat powinieneś zamieścić w dziale B8

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

A jak napinałeś pasek to miałeś poluzowane śruby na kołach - walka rozrządu i pompy?

Sądzę że kwestia ustawienia synchronizacji walka rozrządu a wałem korbowym i wróci do normy.

Temat powinieneś zamieścić w dziale B8

Tak luzowałem i po założeniu paska delikatnie przekreciłem kołem zeby dolna blokada weszła idealnie, czy sychronizacje wałka rozrzadu da sie sprawdzic VAGiem

Opublikowano

A jak napinałeś pasek to miałeś poluzowane śruby na kołach - walka rozrządu i pompy?

Sądzę że kwestia ustawienia synchronizacji walka rozrządu a wałem korbowym i wróci do normy.

Temat powinieneś zamieścić w dziale B8

Tak luzowałem i po założeniu paska delikatnie przekreciłem kołem zeby dolna blokada weszła idealnie, czy sychronizacje wałka rozrzadu da sie sprawdzic VAGiem

Jeżeli zrobiłeś to tak jak na tym filmiku to nic więcej nie trzeba robić.

Opublikowano

Teraz mam jak na filmiku :) tylko przed zdjeciem paska na fabrycznym pasku poi zablokowaniu kółek u góry , blokada na dole wchodziła ciężko tak że łapały tylko 2 lewe ząbki a prawa strona była podniesiona do góry, tak jak by koło korbowodu było przekręcone w prawo w porównaniu do koła rozrządu i pompy.

Opublikowano

Blokada na pompie wysokiego cisniena fajnie jak wchodzi idealanie ale podstawa to zablokowany wal i walek.

Opublikowano

Hej ja dzisiaj tez zmieniałem w swojej 183tys.rozrzad po ściągnięciu był jeszcze w dobrym stanie ku mojemu zdziwieniu,rolki,pompa wody,pasek niepopekany.ale zrobiłem wymianę tak jak podaje program Haynes Pro.instrukcja w zestawie Gates bo taki założyłem,kierowałem sie tez filmikiem na you tube, wszystko sprawdzałem po kilka razy by mieć pewność ze nic nieprzegapilem..wszystko poszło w miarę gładko....ale po odpaleniu bez osłon silnika itp.i po dodaniu gazu usłyszałem dość głośne cykanie pompy wysokiego ciśnienia,niewiem czy wczesniej tak było....na wolnych cisza.. auto po jeździe próbnej chodzi jak zegarek podczas jazdy nic niesłychac..wczesniej nidy wsumie niezwracalem na to uwagi ale, wiem ze napewno wszystko dobrze poskładane wiec możliwe ze taki dźwięk był wczesniej..dodam ze błędów tez żadnych niepokazuje na vagu.jutro przejadę sie autostrada to będę wiedział więcej czy coś sie zmieniło...czy miał ktoś podobny przypadek??

Sprawdzałem dzisiaj synchronizację vagiem i na wolnych jest 0.6 po dodaniu gazu dochodzi max 0.86 czy to mieści sie w normie czy musi byc 00??

Opublikowano

Hej ja dzisiaj tez zmieniałem w swojej 183tys.rozrzad po ściągnięciu był jeszcze w dobrym stanie ku mojemu zdziwieniu,rolki,pompa wody,pasek niepopekany.ale zrobiłem wymianę tak jak podaje program Haynes Pro.instrukcja w zestawie Gates bo taki założyłem,kierowałem sie tez filmikiem na you tube, wszystko sprawdzałem po kilka razy by mieć pewność ze nic nieprzegapilem..wszystko poszło w miarę gładko....ale po odpaleniu bez osłon silnika itp.i po dodaniu gazu usłyszałem dość głośne cykanie pompy wysokiego ciśnienia,niewiem czy wczesniej tak było....na wolnych cisza.. auto po jeździe próbnej chodzi jak zegarek podczas jazdy nic niesłychac..wczesniej nidy wsumie niezwracalem na to uwagi ale, wiem ze napewno wszystko dobrze poskładane wiec możliwe ze taki dźwięk był wczesniej..dodam ze błędów tez żadnych niepokazuje na vagu.jutro przejadę sie autostrada to będę wiedział więcej czy coś sie zmieniło...czy miał ktoś podobny przypadek??

Sprawdzałem dzisiaj synchronizację vagiem i na wolnych jest 0.6 po dodaniu gazu dochodzi max 0.86 czy to mieści sie w normie czy musi byc 00??

rozrzad wymienia sie dopiero przy 210 tys jak podaje producent prawda?

Opublikowano

180

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Zgodnie z książka serwisową 210k. Nie mam pojęcia skąd bierzecie te 180k 

 

Opublikowano

5ITtYE0WPW4AAAAASUVORK5CYII=

Opublikowano

Silnik CJCD 150 km

 

w zależności od przebiegu co 1

w zależności od wieku samochodu co 1

Filtr przeciwpyłkowy: wymienić

30 000 km

2 lata

Filtr paliwa: wymienić

60 000 km

-

Filtr powietrza: wymienić wkład filtra, oczyścić obudowę

90 000 km

-

Filtr cząstek stałych: odczyt zapełnienia

180 000 km, później co 30 000 km

-

Pasek zębaty napędu wałka rozrządu: wymienić

210 000 km

-

Płyn hamulcowy: wymienić

-

3 lata, później co 2 lata

https://myaudi.audi.com/group/pl/pl/additionalwork

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...