wrc.mm Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 Witam. Jak w temacie dziś odniosłem wrażenie ,że podczas szybkiej jazdy na gazie wskazówka paliwa opadła nie znacznie w dół. wydaje mi sie to nie możliwe , ale może coś jest na rzeczy, proszę o wasze zdanie w tej kwesti. Mam instalacje STAG300. i spala ok. 11-13L/100km teraz wymieniłem termostat , powinno pomóc we wcześniejszym przełączaniu na LPG.
wiissnia Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 Jest to możliwe. Jeśli w parowniku spada ciśnienie gazu na szyny wtryskowe poniżej pewnej określonej wartości(określonej przez typka od gazu) przełącza się na benzynę. Powinno pikać, ale alarm ten można wyłączyć w programie od gazu lub po prostu nie zamontować pikacza. W tedy przy szybszej jeździe gdy parownik już nie wyrabia, dyskretnie przełącza się na benzynę, w taki sposób że kierowca nic o tym nie wie a paliwko ze zbiornika ciągnie. Często dzieje się tak gdy parownik jest za słaby a warsztat montujący gaz chce to ukryć. Mam nadzieję że coś z tego zrozumiecie, bo trochę zakręciłem PS w Stagu jest ta opcja w programie wystarczy kliknąć
adams78 Opublikowano 28 Listopada 2008 Opublikowano 28 Listopada 2008 Mam wrażenie, że pytanie dotyczy sytuacji, kiedy faktycznie jeżdżąc na gazie (wg wskazań diody) ubywa nieco benzyny. Przełączenie na Pb z powodu spadku ciśnienia na wtryskiwaczach może wystąpić przy chwilowym, dużym odciążeniu (np. pałowanie na 1-2 biegu) i słabym reduktorze, ale w dobrze zrobionej insalacji to nie ma miejsca - u mnie jeszcze się nie zdażyło. 140-150 km/h przy stałej prędkości nie obciąża zbytnio wtrysków. Gdzieś czytałem n/t "podkradania" Pb przez instalację LPG, ale generalnie temat jest mało poznany . Moż ktoś wie więcej?
wiissnia Opublikowano 29 Listopada 2008 Opublikowano 29 Listopada 2008 Ja bynajmniej zrozumiałem że podczas ciągłej jazdy 150 na Lpg ubywało Pb. Jak instalacja jest zrobiona profesjonalnie to nie ma prawa być spadku ciśnienia, miedzy innymi dlatego stosuje się prawie zawsze parowniki z zapasem mocy. Może filterek fazy lotnej trochę brudny jest?? i też tak będzie
andrzej_1970 Opublikowano 29 Listopada 2008 Opublikowano 29 Listopada 2008 Zjawisko pobierania gazu i paliwa jednocześnie to tylko spotkałem w silnikach z gaźnikiem ale przy wtrysku i na sekwencji jest to nie możliwe bo od razu zalało by świece.Była by zbyt bogata mieszanka paliwa a co do wskaźnika to może gdzieś lekko się przywieszać.
wiissnia Opublikowano 29 Listopada 2008 Opublikowano 29 Listopada 2008 Zjawisko pobierania gazu i paliwa jednocześnie to tylko spotkałem w silnikach z gaźnikiem ale przy wtrysku i na sekwencji jest to nie możliwe bo od razu zalało by świece.Była by zbyt bogata mieszanka paliwa a co do wskaźnika to może gdzieś lekko się przywieszać. To prawda nie ma opcji aby jednocześnie jechał na Lpg i Pb. Ale jest możliwe że spadło ciśnienie gazu na szynach i przełączył się na Pb bez wiedzy kierowcy (gdy wyłączone jest ostrzeżenie o zbyt niskim ciśnieniu - pikacz), wtedy nawet nie zauważysz jak się przełączy na Pb a gdy ciśnienie wzrośnie wróci z powrotem na zasilanie Lpg. Podejrzewam, że właśnie tak było i dlatego ubyło Pb ze zbiornika. Jakie masz objawy jak się kończy gaz? Pika czy nie?
wrc.mm Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Opublikowano 29 Listopada 2008 Więc tak jak pisze "wiissnia" sygnał o przejściu z LPG na Pb działa i i już poznałem to zawisko zaraz w 1 dzień kupna jak wszystkiego było mało tak na dojechanie do stacji benzynowej. swieciła już rezerwa LPG, ale jeszcze troszke tego gazu było i jak go przydusiłem na 2-3 bieg to wtedy właśnie z braku ciśnienia LPG przełączył sie po pygnale na Pb. Ale po ponownym włączeniu silnika i już spokojnej jeździe normalnie jeszcze zrobił sporo km . na tej rezerwie. A teraz miałem sporo gazu!! i żadnego sygnału że gaz nie wydala. Jeszcze sie wstrzymam z jakimiś ruchami i dalej będe obserwował to niemiłe zjawisko. dziś naszła mnie jeszcze jedna myśl a mianowicie: Nie wiem jaka pojemność jest baku na Pb. ale ok 60l.?? a ja to zauważyłem jak miałem wskazówke po zaagrzaniu silnika i przełączeniu już na LPG , była ona dokładnie na pierwszej białej kresce licząc od rezerwy. I jadąc właśnie bardzo szybko często po dość ostrych łukach paliwo mocno pewnie sie bujało po baku i zaniżała sie ilość paliwa. I wskazówka opadła o swoją grubośc. co sądzicie o takiej hipotezie??
wiissnia Opublikowano 29 Listopada 2008 Opublikowano 29 Listopada 2008 Jeśli pikacz działa to nie ma opcji żebyś nie wiedział gdy się przełączy na Pb z powodu spadku ciśnienia. Do jakich obrotów kręciłeś silnik bo w Stagu-300 jest opcja przełączania na Pb powyżej pewnych obrotów (tego na pewno nie zauważysz), trzeba by podpiąć kompa i popatrzeć(można nawet ustawić że powyrzej 3000obr przełącza na Pb). Znam ten sterownik całkiem nieźle(miałem taki u siebie i trochę z nim walczyłem). Bardzo możliwe, że jest tak jak mówisz, po obserwuj i napisz co i jak.
wrc.mm Opublikowano 29 Listopada 2008 Autor Opublikowano 29 Listopada 2008 Teraz to już nie jestem pewny myśle że więkrzość audi z moim silnikiem ma prędkość podobną do obrotów jak u mnie. ja jechałem jak sie tym zasugerowałem od 130km/h do 150km/h gdzie obr na 5 biegu były od 4000 do 5500??? Twierdzisz że po wyżej jakiejś wartośći obr. komp przełancza na Pb bez widocznych i słyszalnych znaków?? Więc musze ustawić to wartość na min. 6000obr.szybciej to już tylko na autobanie sie powinno jechać przez dłuższy czas.
wiissnia Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 Musisz to sprawdzić bo stag ma tak opcję. Nie twierdzę że tak jest u Ciebie ale warto sprawdzić ustawienia. Domyślnie jest właśnie 6000obr, a u Ciebie nie wiadomo. kabelek na usb kosztuje 80zł soft ściągasz ze stronki producenta. Podepniesz się i wszystko będzie jasne.
demoralizator Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 nie jestem tu ekspertem w sprawach gazu ale dużo klientów trafia do nas do warsztatu z podobnymi usterkami i czesto wynikają one z nieszczelności regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Przepuszcza on przewodem podciśnieniowym niewielkie ilości paliwa do kolektora ssącego i stąd ubytek paliwa mimo jazdy na gazie. Taka moja mała sugestia warto sprawdzić.
wrc.mm Opublikowano 30 Listopada 2008 Autor Opublikowano 30 Listopada 2008 Do demoralizator: ale czy twoja sugestia tyczy sie ubytku paliwa Pb wczasie jazdy na LPG, przez cały czas czy, tylko tak jak, może jest u mnie na wysokich obrotach,?? Do wiissnia: czy ty mówisz o VAG-u czy o jaskiś innym programie, tyko do diagnostyki i ewentualnie regulacji gazu konkretnie- Stag 300. A jaszcze mam nowe pytanie ile powinien spalać mój silnik na ssaniu i zimnym silniku Pb ?? Bo teraz jeżdże do roboty , 16km w jedna strone, a mysle ze 4-5 km przelece na Pb, więc sporo do odcinka jaki lece na gazie. i teraz też zauważam opadanie wskazówki ,ale w tym przypadku to całkiem mormalne i zrozumiałe, ale tragedii nie ma :gwizdanie:
wiissnia Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 Ja mówię o kabelku specjalnie do gazu. Jest ich kilka na alledrogo.pl z softem nie ma problemu bo jest na stronce producenta sterownika (za darmo). Obsługa jest dość prosta. Po za tym jest forum poświęcone stag'owi. Z takim kabelkiem sam sobie wystroisz gaz, zgrasz mapy Pb z Lpg, ustawisz wszystko co ważne. stronka to http://www.ac.com.pl/autogaz/programy/
Dev Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 jest taka możliwośc ze auto z sequentem bedzie paliło gaz i PB przyczyną usterki jest zawór który znajduje sie na listwie wtryskiwaczy czesto siada tam membrana i przewodem gumowym pb leci do kolektora ssacego
wrc.mm Opublikowano 1 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2008 jest taka możliwośc ze auto z sequentem bedzie paliło gaz i PB przyczyną usterki jest zawór który znajduje sie na listwie wtryskiwaczy czesto siada tam membrana i przewodem gumowym pb leci do kolektora ssacego Co w takim przypadku z zalewaniem sie swiec iskr. i błędu zbyt bogata mieszanka ????
Dev Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 nie leje sie strumieniem ale pomalutku sobie tam kapie
wrc.mm Opublikowano 2 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2008 Można to sprawdzić w domowyć warunkach?? czy znowu warsztat mnie czeka?
Dev Opublikowano 2 Grudnia 2008 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Można to sprawdzić w domowyć warunkach?? czy znowu warsztat mnie czeka? trzeba go wyciągnąć, strzykawka i wcisnąć trochę benzyny i bedzie widać czy kapie
demoralizator Opublikowano 2 Grudnia 2008 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Ściągnij z niego przewód na zapalonym silniku tam powinno być sucho jeżeli zobaczysz choć kropelke paliwa wymieniaj
andlon Opublikowano 3 Grudnia 2008 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Możliwe jest spalanie benzyny przy jeździe na LPG w zależności od ustawień w opcjach STAG-300 dotyczących przełączenia na benzynę (parametry, które związane są z przełączeniem sterownika z gazu na benzynę): Cytat z instrukcji STAGa: "Wyłącz przy pierwszym – przy zaznaczonej opcji samochód zostanie przełączony na benzynę przy pierwszym spadku ciśnienia poniżej minimum. W przypadku gdy opcja jest odznaczona przy spadku ciśnienia sterownik przełącza część cylindrów na benzynę w celu zmniejszenia poboru gazu."
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się