Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN rozrząd co 90.000 i 6 lat ?


e2rd-85

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem na stronie GATESa (i jeszcze w kilku innych źródłach informacje że pasek wymienia się co 90.000km dla AFN . I część mechaników (i to z tej grupy nie naciągających na wydatki ;), byle by tylko zarobić )mówi że spokojnie może 6 lat pasek jeździć .

https://www.gatestechzone.com/~/media/files/public%20downloads/tech%20tips/tb%20vehicle%20specific/technicalbulletin020/gates_tb020_vagtimingsystemreplacementintervals_pl.ashx

Mój AFN ma teraz na tym pasku przejechane 54.000 i 4 lata.

Nie wiem czy wymieniać pasek bo autem pojeżdżę jeszcze gdzieś 1,5 roku (max 20.000km)

Edytowane przez e2rd-85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Dev napisał, max 5 lat

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że do mnie producent zaleca 90tyś km / 5lat (na rozrządzie VWAudi a nie Gates :) )

Mechnicy mówią żeby skracać..

Edytowane przez cabanmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicy chcieliby żeby rozrząd wymieniać razem z olejem. Dla niech jeden wieczór pracy i 250 - 300 zł w kieszeni.. Jak wymieniałem po 60 tyś to po pasku widziałem, pasek nie był wcale zużyty. Zależy też od tego gdzie kto jeździ np ile czasu spędza w korkach. Wtedy pasek pracuje a kilometry się nie nabijają. Ja w korkach nie stoję nigdy więc pasek wolniej sie zużywa . Można zmienić w AFn ie po 60 sobie bo rozrząd kosztuje raptem 300 zł więc to nie majątek.

Edytowane przez jospethe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brat w 1Z po 55tys. rolka prowadząca już szumiała i miała minimalny luz - z firmy INA

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej A3 włożyłem oryginał z ASO... Za kompletny rozrząd z pompą wody w ASO zapłaciłem 850zł + robota 250zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużym czynnikiem jest obciążenie.

Jak ktos czesto wozi komplet lawety itp to niech nie czeka za dlugo z wymiana.

Mnie tez czeka ta przyjemność i ostatnio bylem u gostka co mi robil rozrzad i powiedzial ze jak jest cos dlubniete to max 70tys .

Ostatnio nawet zmienial w golfinie rozrzad-golf po programie i pasek juz byl na skraju wykończenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej A3 włożyłem oryginał z ASO... Za kompletny rozrząd z pompą wody w ASO zapłaciłem 850zł + robota 250zł

To słono przepłaciłeś za części, gdyż na pierwszy montaż szedł zestaw przygotowywany przez firmę INA(napinacz Litens) który można wyrwać za około 250zł(chyba że masz dojscia to nawet za 200) oraz pompa wody hepu która kosztuje nieco ponad 100zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60 tyś - tak usłyszałem juz od kilku mechaników, oraz 5 lat jak sie nie robi duzo kilometrów.... przy np. moich przelotach co 2-2.5 roku rozrząd wymieniac trzeba bo 60 tyś stuknie.... poprzedni rozrząd po 57 tyś rolka napinacza miała dość (INA).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojciec teraz w A3 AHF wymianiał rozrząd.Stary miał nalatane 58 tysi i pompa wody Hepu ciekła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojciec teraz w A3 AHF wymianiał rozrząd.Stary miał nalatane 58 tysi i pompa wody Hepu ciekła.

Właśnie dlatego kupiłem rozrząd z ASO :naughty:

Żeby raz zrobić, i jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miale na na wymianie rozrzadu 3.letniego sharana 2.0tdi

Przebieg ori 46000km ale juz po gwarancji, ciekla pompa wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moja na bank nie ruszana od 1szej wymiany rozrzadu ale teraz chyba poleci na wymiane :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie Panowie.

Po rozmowach z mechanikami i z własnego doświadczenia uznałem że te 6 lat i 90.000 nie będzie problemem i odpuszczam wymianę rozrządu w moim AFNie . A i tak zrobię na nim max 70.000km(6lat) a nowy właściciel już sobie wymieni .

Edytowane przez e2rd-85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś podawali okres eksploatacji 5 lat/90 tys. km. Swego czasu dotarłem do informacji, iż obecnie jest to 8 lat/90 lub 120 tys, oczywiście zależy to od warunków eksploatacji. Mam u siebie założony oryginalny rozrząd który eksploatuję już ósmy rok regularnie kontrolując stan paska rozrządu i nie stwierdziłem na nim żadnych uszkodzeń. W między czasie miałem wymieniane szklanki popychaczy i pasek był luzowany i od tego czasu już czwarty sezon się kręci. Owszem rozleciał się pasek napędu alternatora contitecha made in Rumunia dlatego takie egzotyczne produkcje lepiej omijać. W tym roku sam planuję wymienić całość, oryginalny komplet już czeka na montaż. Według mnie możesz śmiało jeździć chyba, że uprawiasz szarpany styl jazdy bo wówczas nawet oryginał nie wytrzyma.

Cabanmat nie ma czegoś takiego jak rozrząd VWAudi ponieważ w komplecie będziesz miał pasek Gates, Dayco lub jeszcze inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam u siebie wymieniam co 90 i po zdjeciu starego nie zauważyłem jakiegoś strasznego zużycia a raczej jeżdżę dosyć ostro. Robiłem kiedyś rozrząd koledze w skodzie superb i tam jest przewidziana wymiana co 60 ,koleś zrobił ponad 140 tys i rozrząd wytrzymał . Lepiej nie brać z niego przykładu :) bo trochę przegioł. Jak rozrząd jest dobrej firmy i składa to ktoś kto się na tym zna to nie ma problemu bo zawsze jest jakiś bezpieczny zapas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem u siebie rozrząd 60 tys w 1 Rok.

Pasek był jeszcze ok ale rolki już miały spory luz..

Pasek -Conti

Rolka i napinacz- Ina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...