Adrian Nowotarski Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Witam! Dzis kupilem Bex'a. Wszystko pieknie ladnie. Po przegonieniu go na autostradzie wyskoczyla kontrolka cisnienia oleju. Zatrzymalem sie sprawdzilem stan lecz byl ok. Dojechalem jakos do mechanika, wyczyscilismy czujnik cisnienia oleju i niby problem znikl ale znow po kilku kilometrach sie zapalila kontrolka i w dodatku silnik zaczal chodzic jak diesel. Prawdopodobnie zapchany smok z tego co wyczytalem lecz moje pytanie brzmi czy od tej jazdy na zapchanym smoku moga byc powazne konsekwencje? Bo jak uslyszalem ten dzwiek spod maski to sie przerazilem. Pozdrawiam
kaczorvw Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Założyć manometr - na rozgrzanym oleju stawiam że jest poniżej 1 bara. Miska do zdjęcia - na 99 % zaklejony smok.
Adrian Nowotarski Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Tylko powiedz mi czy juz moglo dojsc do jakis powaznych uszkodzen co powoduje ze chodzi jak diesel?
jacek70 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 A z ciekawości na jakim oleju jeździsz ??
Radeksc Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Tylko powiedz mi czy juz moglo dojsc do jakis powaznych uszkodzen co powoduje ze chodzi jak diesel? mogło, czyść smoka i zobacz czy pomoże
kaczorvw Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Tylko powiedz mi czy juz moglo dojsc do jakis powaznych uszkodzen co powoduje ze chodzi jak diesel? Zależy kto co wcześniej z tym autem wyprawiał. To świeży import czy jakiś czas już u nas ? Odgłosy klekotania to brak ciśnienia na popychaczach i napinaczu łańcucha - ja bym tak nie jeździł. Chociaż ostatnio miałem AWT do leczenia - wskazywało na ciśnienie oleju a okazało się że zabrakło krzywek na wałku wydechowym i dwa dziurawe popychacze -z tym że łomotał ale i przy okazji mocy nie miał.
Adrian Nowotarski Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2016 (edytowane) Olej to 5w40 liquid moly, manometrem mechanik sprawdzal gdy czyscil czujnik lecz nie pamietam ile tam bylo ale mowil ze tyle ile powinno byc,napewno nie ponizej 1 bara, samochod nie katowany kupiony z pewnego zrodla od kolegi z forum. Podejrzewam ze nie przeciagal go na wysokich obrotach i nigdy mu kontrolka cisnienia nie wyskakiwala a jak ja go wzialem to sprawdzalem osiagi i zaciaglo syf do tego nieszczesnego smoka i przez to ten caly problem. Martwie sie ze w pierwszy dzien zajechalem silnik Edytowane 18 Kwietnia 2016 przez Adrian Nowotarski
kaczorvw Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Ciśnienie sprawdzał na postoju, czy pojeżdżone było z wkręconym zegarem ? Stoi u mnie BFB z takim samym problemem - przy 90 stopniach wody - ciśnienie całkiem w tolerancji, 2 km palnika, olej mocniej podgrzany - i tylko 1 bar bez wzgledu na obroty. W misce gnój, w smoku coś jakby piach. Auto od roku w kraju - wedle książki niemiaszek zmieniał longlajfa co 2 lata. U nas zalany Motulem 5w40 - po dwóch zmianach pięknie przepłukał cały gnój. Miska poszła do piaskowania - tego nie da rady niczym umyć, nawet nierozcieńczonym TENZI.
Adrian Nowotarski Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Ciśnienie sprawdzał na postoju, czy pojeżdżone było z wkręconym zegarem ? Stoi u mnie BFB z takim samym problemem - przy 90 stopniach wody - ciśnienie całkiem w tolerancji, 2 km palnika, olej mocniej podgrzany - i tylko 1 bar bez wzgledu na obroty. W misce gnój, w smoku coś jakby piach. Auto od roku w kraju - wedle książki niemiaszek zmieniał longlajfa co 2 lata. U nas zalany Motulem 5w40 - po dwóch zmianach pięknie przepłukał cały gnój. Miska poszła do piaskowania - tego nie da rady niczym umyć, nawet nierozcieńczonym TENZI. Cisnienie sprawdzane bylo na postoju z wkreconym manometrem na niskich obrotach oraz na okolo 2,5tys obrotow
cube75 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Jechałeś dalej na zaświeconej kontrolce ciśnienia?
Adrian Nowotarski Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2016 No a jakie było ? Nie potrafie sobie teraz przypomniec ale mechanik twierdzil ze jest wporzadku
cube75 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Ciśnienie sprawdzał na postoju, czy pojeżdżone było z wkręconym zegarem ? Stoi u mnie BFB z takim samym problemem - przy 90 stopniach wody - ciśnienie całkiem w tolerancji, 2 km palnika, olej mocniej podgrzany - i tylko 1 bar bez wzgledu na obroty. W misce gnój, w smoku coś jakby piach. Auto od roku w kraju - wedle książki niemiaszek zmieniał longlajfa co 2 lata. U nas zalany Motulem 5w40 - po dwóch zmianach pięknie przepłukał cały gnój. Miska poszła do piaskowania - tego nie da rady niczym umyć, nawet nierozcieńczonym TENZI. Cisnienie sprawdzane bylo na postoju z wkreconym manometrem na niskich obrotach oraz na okolo 2,5tys obrotow
Adrian Nowotarski Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2016 (edytowane) Jechałeś dalej na zaświeconej kontrolce ciśnienia? Tak, przejechalem z kontrolka pare kilometrow dopoki nie zaczal chodzic jak diesel wtedy natychmiast go wylaczylem. Po odczekaniu okolo godziny poszedlem sprawdzic i go odpalilem, niestety dalej klekotal. Treaz jeszcze pytanie czy do mechanika okolo kilometra moge podjechac czy tylko holowanie? Edytowane 17 Kwietnia 2016 przez Adrian Nowotarski
Kamel34 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Ja bym osobiście nie ryzykował. Jak masz nie daleko to niech ktoś Cię na "krawacie" zaciągnie.
Dominik93 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 (edytowane) Mam podobny problem z niemiłym klekotaniem na biegu jałowym, gdy wchodzi na obroty ładnie chodzi bez klekotania ale zauważyłem że odgłosy dobiegają od strony tyłu silnika jakby od napinacza. Jaka może być tego diagnoza? Edytowane 18 Kwietnia 2016 przez Dominik93
Dominik93 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Miska oraz smok był Czyszczony miesiąc temu, olej świeży zalany Motul 10w40. Wydaje mi się ze napinacz prosi się o wymianę bo odgłosy dobiegają z tyłu obudowy silnika.
mirek31071977 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Miska oraz smok był Czyszczony miesiąc temu, olej świeży zalany Motul 10w40. Wydaje mi się ze napinacz prosi się o wymianę bo odgłosy dobiegają z tyłu obudowy silnika. Na jakim oleju wcześniej to jeździło?Zrobiłeś czyszczenie i czemu nie zalałeś Motula ale 5W tylko 10W?
Dominik93 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Miska oraz smok był Czyszczony miesiąc temu, olej świeży zalany Motul 10w40. Wydaje mi się ze napinacz prosi się o wymianę bo odgłosy dobiegają z tyłu obudowy silnika.Na jakim oleju wcześniej to jeździło?Zrobiłeś czyszczenie i czemu nie zalałeś Motula ale 5W tylko 10W? Na jakim oleju poprzedni właściciel w Niemczech jeździł to nie wiem ale zrobiłem druga wymianę oleju i ciągle zalewam Motula 5w40 x cess. Przepraszam zalany olej to 5w40 a nie 10w40. Niestety ale nie zastosowałem płukanki ze względu na rady mechanika który doradzil żeby lepiej tego nie robić Gdyż może dojść do rozszczelnienia głowicy.
radekrp90 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Jechałeś dalej na zaświeconej kontrolce ciśnienia? Tak, przejechalem z kontrolka pare kilometrow dopoki nie zaczal chodzic jak diesel wtedy natychmiast go wylaczylem. Po odczekaniu okolo godziny poszedlem sprawdzic i go odpalilem, niestety dalej klekotal. Treaz jeszcze pytanie czy do mechanika okolo kilometra moge podjechac czy tylko holowanie? Ja rozumiem - można mieć różne sytuacje itp.. ale kontrolka BRAKU ciśnienia oleju od czegoś jest... Na moje, poza hydrauliką bez oleju (będzie hałasować), mogą już pukać panewki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się