Marcin Kaszyński Opublikowano 7 Maja 2016 Opublikowano 7 Maja 2016 Hej, Mam pytanie do kolegów forumowiczów, dziś przy wymianie oleju zdemontowany stary filtr oleju wygląda tak ja na zdjęciu. Czy macie może pomysł czym to jest spowodowane. Olej na którym jeździłem to Castro EDGE Professional 5w30. Silnik BRD 170 KM Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
the19game Opublikowano 7 Maja 2016 Opublikowano 7 Maja 2016 (edytowane) Wymiana co 30tys km? A co do zniekształcenie strzelam na błąd przy montażu. Edytowane 7 Maja 2016 przez the19game
Marcin Kaszyński Opublikowano 7 Maja 2016 Autor Opublikowano 7 Maja 2016 Hej, Nie nie olej wymieniony po 7 tyś Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
jacek70 Opublikowano 7 Maja 2016 Opublikowano 7 Maja 2016 Filtr Knecht nie krzywi się . A tego Castrola wymień na dobry olej.☺
black dragon 5 Opublikowano 7 Maja 2016 Opublikowano 7 Maja 2016 Zmieniłem przy pierwszej wymianie oleju Castrol na lepszy olej. Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
SotoM Opublikowano 7 Maja 2016 Opublikowano 7 Maja 2016 Jak dla mnie - chlodzenie w oleju...Po castrolu professional nie będzie napewno takiego zagnojonego filtra... Nie bronie castrola ale znam ten olej z racji że kilka lat w styczniu do silników M-B stosowano go w aso MB i nigdy się nie spotkałem z takim czymś w sprawnym silniku.
Marcin Kaszyński Opublikowano 7 Maja 2016 Autor Opublikowano 7 Maja 2016 Kolego a jeżeli to płyn chłodniczy w oleju to którędy się dostaje chłodnica oleju? Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 (edytowane) Jak dla mnie to faktycznie muka podczas montażu była, nie był przypadkiem zamontowany "do góry nogami" ? Albo to nie ten typ , troszkę za długi ... A ta maź może być pochodną deformacji samego elementu filtrującego, która spowodowała zdecydowane zmniejszenie jego powierzchni czynnej , w wyniku czego ta dostępna się przedwcześnie zatkała i olej nie był już filtrowany od dłuższego czasu Edytowane 8 Maja 2016 przez piotrsob1
Marcin Kaszyński Opublikowano 8 Maja 2016 Autor Opublikowano 8 Maja 2016 Hej, Mechanik znajomy od wielu lat twierdzi że filtr na 100% był założony prawidłowo. Dodam jeszcze że pod korkiem oleju w miejscu na kapie zaworowej gdzie wlewa się olej, na ściankach zrobiła się czarna maź normalnie wyglądało to jak Towot. Zdarzało się że musiałem dolewac płynu chłodniczego Ale była walnieta pompa wody i nią ciekło. Mam metalik w glowie Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 W sumie to teraz można tylko gdybać Patrzyłeś mechanikowi na ręce podczas wymianu oleju 7 tysięcy temu ? Bo jak nie, to jest on mocno podejrzany , nie znam markowego oleju , który nawet bez filtrowania po siedmiu tysiącach zamienił by się w masło Dawno kupiłeś to auto ? Może przed sprzedażą zalany był moto doktor, a ostatnia wymiana była tylko wirtualna ......
SotoM Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 Kolego a jeżeli to płyn chłodniczy w oleju to którędy się dostaje chłodnica oleju? Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka 3 mozliwosci mieszania sieplybu z olejem: - Chlodniczka oleju - Uszczelka pod głowicą - W najgorszym przypadku żadko spotykane pęknięcie głowicy między kanałami olejowym a chłodzącym. Zazwyczaj winna jest za to uszczelka pod głowicą. A wykreconych filtr oleju jak szmata jest bardzo częstym zjawiskiem myślę że to przez nie odpowiedni wymiar wysokość...
Marcin Kaszyński Opublikowano 8 Maja 2016 Autor Opublikowano 8 Maja 2016 Hej, Mógłbym wykluczyć uszczelke i głowice, zaraz po kupnie wrzesień 2015 zainwestowalem i głowica była sprawdzana i przy okazji nowa uszczelka. A słyszałem że chłodniczki oleju były również wadliwe. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
grami121 Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 U mnie filtr wyglądał tak samo jak jeździłem z uszkodzoną chłodnicą oleju. Płyn chłodzący tak zakleja filtr oleju. Nadmienię, że w zbiorniczku wyrównawczym było czysto, tylko płyn chłodzący dostawał się do oleju. Ubytki płynu tylko występowały po dłuższych postojach, jak silnik dobrze wystygł. Na trasie do Francji praktycznie zero ubytku płynu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się