Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich pisze ten post z myslą ze uda mi się rozwiązać ten problem bo dostaje powoli szału.

Postaram się to jakoś wszystko dokładnie opisać. Dodam ze posiadam kabel do diagnozy i mogę porobić posprawdzać niektóre rzeczy niestety logi dynamiczne odpadają ponieważ nie posiadam ładowarki do laptopa a trzyma dosłowni pare minut ale za to mogę wykonać statyczne pod domem jak będzie taka potrzebna

A więc

Problem polega na tym ze auto z biegiem swojego czasu zaczęło tracić na przyspieszeniu na mocy chodzi głośniej i do tego jest strasznie oporne żeby się wkręcić na obroty , auto do 2000-2200rpm jedzie dobrze, a powyżej jest strasznie ciężko mu przyspieszyć, dosłownie czuje jak by się auto robiło cięższe jak by silnik nabrał wody i nie chciał jechać uda się go rozbujać do tych 3000rpm ale naprawdę chwile to zajmuje..... i do tego gaz trzeba dusić do oporu jeszcze z dwa lata temu pamiętam ze lekkie wciśnięcie gazu sprawiało ze auto rwało asfalt a teraz jest dosłownie masakra .

Na dodatek od pewnego czasu przy przekroczeniu 2000-2400rpm rozpina mi się dolot albo zaraz na kolanku za EGR albo koło filtra oleju ( wymieniałem te spinki i nic) , na przykładzie jade wciskam gaz do dechy silnik przekracza te powiedzmy 2300rpm i BOOM musze stanąć na poboczu i łączyć dolot na zatrzaski bo się rozpina i tak się dzieje coraz częściej o wyprzedzaniu mogę zapomnieć .

To może się wam wydać dziwne ale są dni ze gdy odpale auto to wszystko chodzi dobrze pojade gdzieś zgasze auto i problem wraca... Żona mówi ze auto ma swoje dni... :D

Kurcze nie wiem co tu jeszcze mogę dodać może napisze co zrobiłem aby temu zapobiec i co nie pomogło

Wymieniłem

-sensor na Boscha

-Egr

-wężyki podciśnienia

-uszczelniacze pompowtrysków szczerze mówiąc po wymianie tych uszczelniaczy zaczęło mi rozpinać dolot ale ten muł był cały czas przed i po wymianie więc mysle ze ten dolot to zbieg okoliczności

Nie wiem jak jest z turbiną ale słyszę jak się rozpędzam ze " gwiżdże"

Sprawdzałem vagiem pompowtryski i korekcje wychodzą takie

G Cly1 Cly2 Cly3 Cly4

023 22.0 28.0 20.0 16.0

013 0.00 0.09 -0.28 0.16

018 00 00 00 00

Tak więc z tego co czytałem korekcje są w normie

Synchronizacja jest ustawiona na 0.1 wacha się do 0.7

Takie mam pytanie odnośnie klapy gaszącej jak ona działa dokładnie ? Dziś znów grzebałem sprawdzałem wszystko i postanowiłem sprawdzić klape gasząca poprosiłem swoją dame aby siadła za kułkiem i pododawała troche gazu klapa była cały czas otwarta nawet przy gaszeniu nawet się nie ruszyła .... ?

PROSZE O WASZE SUGESTJE PROPOZYCJE POMOC BO RĘCE OPADAJĄ.....

Tak jak pisałem mogę porobić jakieś logi "pod garażem " napiszcie tylko gdzie co jak jakie bloki

Edytowane przez Radex121
Opublikowano

Jak rozpina dolot to możliwe, że turbo przeładwouje. Trzeba by zrobić logi dynamiczne 11 grupy, albo chociaż 11BS.

Łapie tryby awaryjne (notlauf)?

Opublikowano (edytowane)

No niestety na dynamiczne musze poczekać aż kupie ładowarke samochodową do laptopa.... narazie jedynie moge pod domem zrobic jakies statyczne czy cos .

notlauf hmm nic takiego nie zaobserwowałem po prostu ciężko się go wkręca na obroty tak jak pisałem zgaszenie odpalenie auto w niczym nie pomaga

Edytowane przez Radex121
Opublikowano

Nie założyłeś źle spinek od dolotu? Odwrotnie? Wyciągałes je calkiem czy tylko podwazałes i sciągałes elementy dolotu?

Popatrz ile ruchu ma sztanga turbo, kruciec na vacum niejest luźny? Zaden wezyk podciśnienia niejest spadnięty, przetarty?

Bez logów dynamicznych nikt ci nic nie powie o pracy turbiny.

Opublikowano (edytowane)

Spinki są założone dobrze sztanga jak próbuje ją ruszyć palcami lub szczykawką to rusza się tak cos ok 1cm co do pompy to miałem luźny króciec ale pare miesięcy temu poprosiłem mechanika aby mi go zakleił, wężyki jak pisałem dałem nowe wszystkie

A nie ma jakiejś możliwości aby na postoju sprawdzić vagiem ile barów jest aktualnie w dolocie ? wiedzieli byśmy wtedy co nieco więcej. Pytam bo się nie znam a staram się rozwiązać ten problem..

Edytowane przez Radex121
Opublikowano

A nie ma jakiejś możliwości aby na postoju sprawdzić vagiem ile barów jest aktualnie w dolocie ?

Ciężko będzie o te " bary w dolocie " na postoju , żeby się one tam pojawiły to silnik musi dostać obciążenia :decayed:

Kup najtańszą przetwornicę samochodową np. taką :

http://allegro.pl/przetwornica-samochodowa-napiecia-12v-230v-75w-usb-i6048107530.html

I zabierz lapka na logi dynamiczne , 011 najważniejszy :hi:

Opublikowano (edytowane)

Tak jak pisałem auto ma swoje dni dziś był ten dobry dzień ale i tak zrobiłem logi do oceny 011 i 003 zrobie je jeszcze raz gdy zauważę ze auto znów chodzi jak kupa.


Robiłem je pierwszy raz mam nadzieje ze dobrze..

http://vaglog.pl/log_263162.html

http://vaglog.pl/log_263163.html

​Po prosze was bardzo o rozszyfrowanie tych cyferek

Kurcze teraz widze ze te logie się nałożyły na siebie bo robiłem je po dwa razy ......



Edytowane przez Radex121
Opublikowano

Obejrzyj ten kruciec jeszcze raz czy aby na pewno niejest luźny, wezyki też czy nie dziurawe, spróbuj tez troche powajchować (poruszać) sztangą turbo.

Turbina chwile niedoładowuje potem chwile przeładowuje potem juz jest prawie w normie. Tak to wygląda jakby było za małe podciśnienie

Opublikowano

U mnie była identyczna sytuacja , wyczyściłem n75 i wszystko jest teraz idealnie

Opublikowano

Wężyki wymienione w tamtym tygodniu wszystkie po za tym od egieru tym grubym ale jest on szczelny bo sprawdzałem kruciec jest sztywny ale czytałem ze zalepienie go nie bardzo pomaga więc może tu jest problem..

Dodam jeszcze ze nieraz się zdarzy ze po nocy mam twardy pedał hamulca jak by nie było ciśnienia ale zdarza się to naprawdę rzadko...

Wiesław a4 A powiedz mi w jaki sposób go czyściłeś ?

Nie wiem czy nie wymienić tak profilaktycznie tego N75 na np firmy PIERBURG koszt nie jest tragiczny a jak to nie pomoże to wtedy zabiorę się za pompe bo już od dawna chodzi mi ona po głowie...

Opublikowano

Wpisz sobie w google czyszczenie n75 audi i tam masz dokładne opisy . Ja go czysciłem 2 miesiącie temu i jak do tej pory jest dobrze

Opublikowano

Jak masz twardy pedał to może króciec lata na boki, albo tandem pompa już się kończy.

Opublikowano

robi sie on twardy raz na jakis czas musze sprawdzic tą gumke w grodi przez którą przechodzi wąż do servo

Opublikowano

Jak hamulce twardnieją to problem zpodciśnieniem, nieszczelność albo pompa dokonuje żywota.

Opublikowano (edytowane)

Musze dokładnie to sprawdzić ponieważ pedał jest raz na jakiś czas twardy po nocy ale chwile po odpaleniu auto wszystko wraca do normy i podczas jazdy nie ma z tym problemu .

Najpierw kupie nowy N75 nie chce mi się bawić w czyszczenie starego i zobaczymy co to da jak nic to zamawiam pompe vacum i będę wymieniał. Dał bym pierw turbo do czyszczenia i sprawdzenia ale niestety nie ma mnie w kraju ... :(

Powiedzcie mi zrobić jeszcze jakieś logi czy te dwa które zrobiłem wystarczą ?

A i jeszcze takie pytanie jakiej firmy kupic N75 bo oryginalny kosztuje cos ponad 300zl więc troszkę sporo

Edytowane przez Radex121
Opublikowano

Pierburga

Opublikowano

Zaworek zamówiony zobaczymy jak to wjdzie .

Opublikowano

Daj znać jaki będzie rezultat, ale coś mi się wydaje że to raczej pompa lub nieszczelność niż N75. Będę śledził temat. Pozdrawiam

Opublikowano

N75 wymieniony lecz bez zmian . chyba czas na pompe.

Zaobserwowałem tez ze gdy auto zle ciągnie i głośniej pracuje to spalanie podnosi się do 7-8 litra gdy jedzie dobrze to spalanie jest w granicach 5,5-6litra

szukam pompy i zobaczymy czy to jej wina

Opublikowano

Koniecznie daj znać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...