Dobrzyn Opublikowano 16 Listopada 2018 Opublikowano 16 Listopada 2018 Mam dwa moduły: ten który był w aucie i ten który kupiłem. Oba w kodowaniu miały 0001014. Boczek nie wyglądał na rozbierany, a pewne doświadczenie w tym względzie mam. Kanał 5 ma wartość 135 i nie przyjmuje 1. Przewodu w pinie 6 nie ma. Podanie tam przez kontrolkę plusa też nic nie powoduje. Po weekendzie zrobię bypass na canie
bobikos Opublikowano 16 Listopada 2018 Opublikowano 16 Listopada 2018 Kiedy auto zostało wyprodukowane, przed czy po 09 2005? Może miałeś automat? Jakie oznaczenie skrzyni na wlepce? Podaj proszę wartość z kanału 60 w adaptacjach w liczniku.
Dobrzyn Opublikowano 19 Listopada 2018 Opublikowano 19 Listopada 2018 W dniu 16.11.2018 o 22:24, bobikos napisał: Kiedy auto zostało wyprodukowane, przed czy po 09 2005? Może miałeś automat? Jakie oznaczenie skrzyni na wlepce? Podaj proszę wartość z kanału 60 w adaptacjach w liczniku. W adaptacji na kanale 60 jest 1045, auto 03/05 Natomiast chyba się wyjaśniło. Na wlepce jest HED... Z tego co udało mi się zorientować, to sławny multitronic.
bobikos Opublikowano 20 Listopada 2018 Opublikowano 20 Listopada 2018 (edytowane) To by wszystko wyjaśniało. Musisz pociągnąć kabek od czujnika biegu wstecznego do MK (lub wyłapać z wiązki do świateł wstecznych, które przechodzą obok MK - kolor kabla chyba niebiesko-czerwony) - Konektor III (czarny, 12-pin) – PIN 7 aktywacja włącznika światła wstecznego. Poczytaj też poniższy wątek. Tempomat działa, jeśli nie to musisz dołożyć też czujnik sprzęgła. Edytowane 20 Listopada 2018 przez bobikos
Dobrzyn Opublikowano 20 Listopada 2018 Opublikowano 20 Listopada 2018 Ten wątek już znalazłem, dzięki. Tempomat jeszcze nie działa, bo jeszcze nie jest zamontowany. Ale sprawy wyjaśnią się dziś :)
Dobrzyn Opublikowano 20 Listopada 2018 Opublikowano 20 Listopada 2018 (edytowane) No i sprawy mają się tak: W MCE nie ma złącza 12 pin. Mam MCE 8E0 907 279L. Ok, rozumiem, że mam podać 12V na pin 7 wtyczki "C" posiadającej 32 piny tak? Zastanawia mnie tylko ten fragment opisu" Pin 7 – Zasilanie ze stacyjki (pin 2), mostek z grzaniem dysz spryskiwaczy przedniej szyby i sterownikiem kolumny kierowniczej (pin 16/12) // może coś wspólnego z włącznikiem świateł awaryjnych ? [żółto/czarny] " z tego wątku: https://a4-klub.pl/topic/100858-mce-09-moduł-centralnej-elektryki-lusterko-włącznik-świateł-czujnik-światła-coming-leaving-home/ Edytowane 20 Listopada 2018 przez Dobrzyn
bobikos Opublikowano 20 Listopada 2018 Opublikowano 20 Listopada 2018 Kolego napisałem że synał od czujnika wstecznego podłączacz do MK czyli moduł komfortu. Dalej sygnał podawany jest po CAN. Czy światła wsteczne działają w aucie? Sprawdź obsadzenie pinów 2 i 5 w kostce B MCE - powinny stamtąd wychodzić kable niebiesko-czerwone do świateł. Jeśli masz możliwość to sprawdź jak podłączony jest czujnik wstecznego (skąd zasilanie i gdzie podłączony)
Dobrzyn Opublikowano 22 Listopada 2018 Opublikowano 22 Listopada 2018 Nie wiem dlaczego skojarzyłem Moduł komfortu z MCE. W każdym bądź razie udało mi się uruchomić PDC i okazało się że mam zwalone dwie wewnętrzne czujki ? Muszę też pogrzebać w instalacji. Podanie plusa na pin 7 powoduje aktywację PDC i świateł cofania. Jeśli na pin 7 podam sygnał z wiązki świateł, to całość pięknie się zapętla i światło cofania nie gaśnie Ale to już na spokojnie, muszę zobaczyć jak niemiaszki rozwiązali ten temat przy przeróbce instalacji. Bo przekaźnika pod komputerem nie ma. Póki co dziękuję!
bobikos Opublikowano 22 Listopada 2018 Opublikowano 22 Listopada 2018 Musieli podłączyć wyjscie z czujnika wstecznego bezposrednio pod światła. Obstawiam ze zrobili to w okolicy mce. 1
Dobrzyn Opublikowano 2 Stycznia 2019 Opublikowano 2 Stycznia 2019 Działa! (To znaczy nie działa, ale się włącza ) Faktycznie, od skrzyni był puszczony przewód i zmostkowany z przewodami wychodzącymi z MCE. Usunąłem, podpiąłem jak książka pisze do modułu komfortu i teraz jest ok. Zapalają się światła cofania i włącza PDC. W następnym podejściu muszę zmienić czujki i będzie git
GRADIENT Opublikowano 27 Marca 2019 Opublikowano 27 Marca 2019 Koledzy jedno pytanie. Ponieważ mam brak komunikacji z pdc a mam tylko na tył to zastanawiam się czy mam prawidłowy numer modułu 8Z0919283A A4b6 2002rok modelowo 2003
MaTeo85 Opublikowano 27 Marca 2019 Opublikowano 27 Marca 2019 Tak 8Z0 to sterownik z B6 z obsługą 4 kanałów. Czyli tylko pdc tył.
GRADIENT Opublikowano 28 Marca 2019 Opublikowano 28 Marca 2019 (edytowane) Ok wszystko juz gra Edytowane 28 Marca 2019 przez GRADIENT
mrbober77 Opublikowano 21 Listopada 2019 Opublikowano 21 Listopada 2019 Drodzy koledzy, proszę o poradę. Problem z PDC w moim aucie zaczyna się gdy na dworze robi się chłodno i wilgotno. Po wrzuceniu wstecznego biegu z głośnika piszczy długi sygnał, przestaje i do ponownego włożenia kluczyka nie reaguje. Parę miesięcy temu po podłączeniu auta do vcds'a pojawił się błąd jednego z czujników a że akurat zaczeło się lato, pdc zaczeło działać więc postanowiłem poczekać z tym do jesieni. Ostatnio kupiłem czujnik, polakierowałem i zaczołem brać się za wymianę. Podłączyłem vcds'a i po wielokrotnych próbach nie udało mi się połączyć ze sterownikiem(komunikat: błąd podłączenia ze sterownikiem). Dodam że z radiem też nie mogłem się połączyć. Mam czujniki tylko z tyłu, montowane fabrycznie. Auto z 11.2005, a4 b7 sedan. Proszę o porady jakie mogą być przyczyny tej usterki.
dudi2000 Opublikowano 26 Listopada 2019 Opublikowano 26 Listopada 2019 Mi też ostatnio vcds przestał łączyć się z pdc, taki urok klonów. Wrzuć wsteczny, zbliż ucho do każdego czujnika, i ten który nie "cyka" jest uszkodzony i to jego wymień.
mrbober77 Opublikowano 27 Listopada 2019 Opublikowano 27 Listopada 2019 Podłączając pod inne kable i programy u mechanika też nie chce się połączyć. Nie cyka żaden czujnik ponieważ po włączeniu wstecznego jest długi sygnał, milknie i nie działa do ponownego uruchomienia. W innych samochodach kabel działa bez problemu.
Karolt1969 Opublikowano 16 Kwietnia 2021 Opublikowano 16 Kwietnia 2021 odświeżając temat. Pacjent a4 b7 sedan. Czujniki cofania działają tylko do chwili uruchomienia silnika, następnie cisza, zero dźwięków. Auto wyposażone w hak dopinany. Ktoś ma jakieś pomysły?
bobikos Opublikowano 20 Kwietnia 2021 Opublikowano 20 Kwietnia 2021 Może masz włożoną w gniazdo haka na stałe przejściówkę i przez to PDC dostaje informację o podpiętej przyczepie?
Karolt1969 Opublikowano 27 Kwietnia 2021 Opublikowano 27 Kwietnia 2021 dzięki za sugestie. Z tego co zauważyłem co prawda zamontowany jest PCT AUTOMOTIVE ZR 2000 lecz nie jest podłączony pod zasilanie. Prawdopodobnie powodował błąd i ktoś odciął zasilanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się