Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BDG] Olej w 2,5 TDI V6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

widzieliście? Ten co to pisał wyżej to mój kumpel :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :decayed: :decayed: :decayed:

Piotruś , za wiedzę :notworthy: za elaborat :notworthy: za chęć podzielenia się doświadczeniem :notworthy:

Cofam moje słowa z ostatniego posta , nie ma tematu...

w celach edukacyjnych zrobisz foto relację z wnętrzności mojego BDH :good:

Opublikowano

1. jezdzilem na castrolu edge 5w30, 507.00, wymienilem na motul specific, rowniez 5w30 507.00. obserwacja - silnik pracowal ciszej, zwrocila na to uwage nawet moja dziewczyna... i zaznaczam wymiana nastapila po 8.000km

2. twierdzenie, ze wszyscy twierdza, jakoby castrol jest zlym olejem, jest rownie bzdurne, jak twierdzenie, ze faktycznie tak jest :kox:

3. ani castrol, ani motul, nie sa zlymi olejami. obydwa produkty sa bdb. wazny jest zakup z pewnego zrodla.

4. a co wybrac? :cool1: ladniejsze opakowanie? :gwizdanie:

5. przeciez odpowiedz, na pytanie, na jakim oleju, ktos eksploatuje samochod, nie jest rownoznaczne, z polecaniem go jako jedynie slusznego :cool1:

6. wracajac do oceny stanu, czy wygladu silnikow, eksploatowanych na motulu, coz, wczesniej nalezaloby sie zastanowic, co lali do silnika poprzedni

uzytkownicy, mozejakies mineraly :cool1:

Opublikowano

6. wracajac do oceny stanu, czy wygladu silnikow, eksploatowanych na motulu, coz, wczesniej nalezaloby sie zastanowic, co lali do silnika poprzedni

uzytkownicy, moze jakies mineraly :cool1:

No widzisz - a Castrol daje radę i na tym polu. Silnik przedstawiony na fotce - po wymianie wałków/hydrauliki - trafił do mnie ponownie (po ok. pół roku i ok. 15 tkm. przebiegu) na przegląd gwarancyjny. Oczywiście dekle zaworowe poszły w górę i jak się okazało - po "asfalcie" nie zostało nawet wspomnienie. Gdyby było inaczej - cofnąłbym gwarancję lub przynajmniej odnotował poczynione obserwacje w dokumentach ... .

fakt faktem jak zobacze ze jeszcze raz ktos leje mi olej(jaki by nie byl)z beczki to :bicz:

ja tez mam 5w30

Olej z beczki - o ile został nabyty w oficjalnej sieci dystrybucji - to najbezpieczniejsza z możliwych form zakupu.

Oczywiście pewność, że ktoś nie nalał do takiej beczki (np. z napisem Castrol, Motul czy inny Shell) jakiegoś guano istnieje tylko wówczas, kiedy wymianę oleju zlecamy u zaufanego mechanika ... lub kupimy całą bekę osobiście od dealera (lecz to już dzielenie włosa na czworo) ... .

:hi:

Opublikowano

Castrol to swietny olej, ale jesli nie jest rozlewany w PL.

No i np. spanky pisal jakis czas temu... na Motulu mial znacznie nizsza temp. oleju przy ostrej jezdzie :wink4: - niz na innych.

dokladnie na Mobilu 5W50 ... i nie jest to tylko moja obserwacja ale sporej grupy osob zalewajacych ten specyfik ...

czyli jednak cos w tym Motulu jest ... :wink4:

dodam tylko ze Motul jak i Mobil byly z pewnego zródła a jeden i drugi wymienialem/wymieniam co 8-10 tys km ....

Opublikowano

Castrol to swietny olej, ale jesli nie jest rozlewany w PL.

No i np. spanky pisal jakis czas temu... na Motulu mial znacznie nizsza temp. oleju przy ostrej jezdzie :wink4: - niz na innych.

dokladnie na Mobilu 5W50 ... i nie jest to tylko moja obserwacja ale sporej grupy osob zalewajacych ten specyfik ...

czyli jednak cos w tym Motulu jest ... :wink4:

dodam tylko ze Motul jak i Mobil byly z pewnego zródła a jeden i drugi wymienialem/wymieniam co 8-10 tys km ....

No i wszystko jasne :) .

Zarówno 5W50 (Mobil 1) jak i 10W60 (TWS od Castrola i absolutnie nie mylić go z innym Castrolem 10W60 - Racingcośtam) zapewniają doskonałe zachowanie filmu olejowego - szczególnie w miejscach smarowanych rozbryzgowo - co oczywiście wiąże się też z niższą temperaturą pracy współpracujących elementów ... .

W tej sytuacji -jak dla mnie - wnioski z obserwacji Spanky'ego są aż nader wyraziste i logiczne ... .

PS:

"Spory" dotyczące Castrola i tak niebawem się zakończą, ponieważ ta marka została wykupiona bodajże przez BP (IMHO baaardzo szkoda) i ma zniknąć z rynku do któregoś roku.

Stąd myślę, że powoli trzeba już zacząć przyzwyczajanie klientów do innych produktów. Końcowego wyboru jeszcze nie dokonałem lecz najbardziej zastanawiam się właśnie nad Mobilem lub Liqui-Moly.

Opublikowano

powiem Wam jeszcze jedno :wink4:

Motula zalalem raz [na próbe] 6tys km temu, czyli zostalo jakies 2-4 tys km do wymiany i przy kolejnej wymianie zaleje znowu ...... ale Mobila [5W50] :evil:... jakos nie moge zmienic starych przyzwyczajen....

[z zamiarem zalania Motula na próbe nosilem sie z dwie wymiany :wink4:]

a co do Mobil'a to czy to byla stara Vectra [2.0i] z przebiegu 300 tys km czy poczciwa B4 [1.9 TDI] [z przebiegiem 400-500 tyś km] motory byly w srodku czysciutkie [generalnie mozna bylo rozlozyc sniadanko po zdjeciu pokrywy zaworów :decayed:], konsumpcja oliwy byla znikoma a sama praca motorów nie budzila zastrzezen ... :good:

oczywiscie Mobil kupowany tylko i wylacznie u dystrybutora ExxonMobil ...

Opublikowano

Speed - przewertuj kilka stron dalej i zeskanuj wpisy (te z długopisem i pieczątkami) a nie wyliczankę czynności dodatkowych dla danego przebiegu ... :naughty: .

Ok, wrzucam skany tych stron co opisałem słownie we wcześniejszych postach:

http://audia4.com.pl/SpeedV6/ksiazka_serwisowa_1.jpg

http://audia4.com.pl/SpeedV6/ksiazka_serwisowa_2.jpg

Niezła dyskusja nam się tutaj zrobiła na temat olejów :).

Opublikowano

Widzę tutaj

Speed - przewertuj kilka stron dalej i zeskanuj wpisy (te z długopisem i pieczątkami) a nie wyliczankę czynności dodatkowych dla danego przebiegu ... :naughty: .

Ok, wrzucam skany tych stron co opisałem słownie we wcześniejszych postach:

http://audia4.com.pl/SpeedV6/ksiazka_serwisowa_1.jpg

http://audia4.com.pl/SpeedV6/ksiazka_serwisowa_2.jpg

Niezła dyskusja nam się tutaj zrobiła na temat olejów :).

Widzę tutaj "starą jak świat" zagrywę firmy leasingowej, którą termin zmusił do INO2 (duża inspekcja), lecz bez najważniejszej czynności jaką jest wymiana napędu rozrządu (bo niby zostało jeszcze kilka tysięcy km ... ) .

Tak przynajmniej postępują "wszyscy" i na tej podstawie oparłem wypowiedź ... .

Jednak - w co osobiście wątpię - nie można ostatecznie wykluczyć, że jedynie ktoś zapomniał uzupełnić wpis, a napęd rozrządu jest zmieniony (ale to mrzonki i pobożne życzenia).

Reasumując Speed - tzw. "rozrząd" MUSISZ wymienić BEZZWŁOCZNIE !!!

TERMIN WYMIANY DAWNO CI MINĄŁ !!!

:hi:

Opublikowano

Faktycznie wygląda na to że masz nie wymieniony rozrząd więc nie ma na co czekać tylko wymieniać.

A sprawdzałeś historię serwisową w ASO czy tam coś jest wpisane na temat wymiany rozrządu?

Opublikowano

Reasumując Speed - tzw. "rozrząd" MUSISZ wymienić BEZZWŁOCZNIE !!!

TERMIN WYMIANY DAWNO CI MINĄŁ !!!

:hi:

Speed,nie lekceważ tego :no:,najlepiej umów się z Piotrusiem(masz niedaleko :naughty:,ja cisnąłem 620km :gwizdanie:),obada ci rozrząd,a przy okazji zdjagnozuje silniczek,czy aby nie masz "zonka" :gwizdanie:

Opublikowano

Ja dzisiaj wlałem Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 :) Był ELF 10W-40. I jest ciszej, szczególnie na wyższych obrotach ładnie mruczy. :)

Dodam tylko, że wybierając Mobil 1 opierałem się na niniejszym opracowaniu - http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf

Opublikowano

Dzizas, czemu 0W?

Opublikowano

Żeby ładnie smarował w niskich temperaturach, chodzi szczególnie o rozruch.

Opublikowano

"Spory" dotyczące Castrola i tak niebawem się zakończą, ponieważ ta marka została wykupiona bodajże przez BP (IMHO baaardzo szkoda) i ma zniknąć z rynku do któregoś roku.

Stąd myślę, że powoli trzeba już zacząć przyzwyczajanie klientów do innych produktów. Końcowego wyboru jeszcze nie dokonałem lecz najbardziej zastanawiam się właśnie nad Mobilem lub Liqui-Moly.

Hmm. Castrol jest w rękach BP juz od jakiegoś czasu, ale nic nie słyszałem o zamiarach wycofania marki z rynku, tym bardziej, że byłby to chyba gol samobójczy. Dosy czesto zdarza mi się wozi "beczułki" z Castrola, ale w żadnym centrum logistycznym nie natknąłem sie na taka informację. Mniejsza jednak o to.

Co do samego oleju.

Jeżdżę na Castrolu i powodów do narzekań nie mam.

Wychodzę jednak z założenia, że skoro Audi go leje i zaleca, to nie może by zły.

Gdyby Motul był lepszy, to chyba właśnie ten olej by się znajdował w naszych furkach.

No chyba, że zaczniemy tworzyc jakąś teorię spiskową wielkich koncernów :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...