Pawci_o Opublikowano 30 Maja 2016 Opublikowano 30 Maja 2016 Witam, koledzy mam problem z moim AWX, a mianowicie: jak wcisnę gaz na max w podłogę to zaczyna przyspieszać po chwili ( 4-5 s) a jak wciskam jednostajnie to przyspiesza ok ale dopiero od około 2 tyś obrotów. mapę mam wgraną oryginalną, w tamtym roku zmieniałem vacu pompę na BOSH - mam wakuometr i podciśnienie jest ok ( w innym wątku pomiar - tutaj) - wymieniłem N75 - wszystkie węże podciśnienia - oddawałem turbo do sprawdzenia - zostało wyczyszczone i na nowo ustawiona geometria, - wymieniony na nowy zawór EGR, - podmieniana przepływka nie dała żadnego rezultatu, - filtry wymienione na nowe, - wymienione uszczelniacze pąpek i na nowo wyregulowane pompki - po wymienianie korekcje i bioy są książkowe ( pewnie dziś zrobię logi statyczne i wrzucę tutaj) samochodzik nie puszcza dymka - pali bardzo ładnie, w sterowniku silnika nie ma błędów. Spalanie jest teraz ok na poziomie 5 l. jednak nie wiem gdzie szukać przyczyny tego muła - opóźnienia w przyspieszaniu. może mi się uda zrobić logi dynamiczne ale czy logować wszystko po 1 grupie czy też jakieś konkretne zestawy grup logować ? Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
lukasz51237 Opublikowano 30 Maja 2016 Opublikowano 30 Maja 2016 Zrób logi. Poszukaj dziury w dolocie.
Pawci_o Opublikowano 30 Maja 2016 Autor Opublikowano 30 Maja 2016 Zrobię logi - wiesz nie wiem czy to może być problem ale - dolot uważam że mam cały ale na dole przy wężu łączącym turbo z rurą w pasie przednim jest dodatkowy wąż cienki do jakiegoś zbiorniczka to ten wąż mam w strasznym stanie... może mi ktoś podpowie jaką on ma średnicę to go wymienię.
Ralen Opublikowano 30 Maja 2016 Opublikowano 30 Maja 2016 Wygląda na to, że masz turbo dziurę =) mój AWX też zaczyna przyspieszać dopiero od 1700 obrotów (wtedy turbo się rozkręca).
Pawci_o Opublikowano 30 Maja 2016 Autor Opublikowano 30 Maja 2016 no tak tylko jak z tym walczyć ? gdzie szukać przyczyny ? chcę żeby wszystko wróciło do normy...
Ralen Opublikowano 30 Maja 2016 Opublikowano 30 Maja 2016 (edytowane) Przetrzep cały dolot od A do Z, przetrzep cały układ podciśnienia z Vacum, szczelnością gruszki turbiny, wszystkimi wężykami, filterkami i zaworkami podciśnienia. Może coś z długością sztangi się popierniczyło ? samo z siebie w sumie nie powinnoDaj logi, zobaczymy Edytowane 30 Maja 2016 przez Ralen
lukasz51237 Opublikowano 30 Maja 2016 Opublikowano 30 Maja 2016 To się stało z dnia na dzień, czy po wymianie któregoś z elementów?
Pawci_o Opublikowano 31 Maja 2016 Autor Opublikowano 31 Maja 2016 teraz to nie wiem... na jesieni zaczął mi dużo więcej palić, na wiosnę wziąłem się za szukanie i wymieniałem po kolei. jak już doszedłem ze spalaniem to zrobiła się ta turbo dziura. wszystkie węże podciśnienia mam powymieniane - zostało mi sprawdzić te gumowe L-ki przy zaworkach i węże od dolotu.
veron Opublikowano 31 Maja 2016 Opublikowano 31 Maja 2016 Odkręć i przeczyść map sensor (czujnik ciśnienia w dolocie). Najlepiej czymś odtłuszczającym. Miałem tak samo i po wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.
Pawci_o Opublikowano 31 Maja 2016 Autor Opublikowano 31 Maja 2016 w sumie tego nie robiłem wymieniałem ten czujnik jakies 2,5 roku temu. czyściłem przepływomierz mam preparat do czyszczenia gaźników- potraktuję ten czujnik tym właśnie preparatem i dam znać czy się poprawiło czy muszę szukać dalej Wyczyściłem dziś czujnik ciśnienia doładowania - nie był brudny ale go przemyłem zmywaczem do hamulców, niestety nic to nie pomogło, wykonałem logi statyczne: http://vaglog.pl/log_264748.html http://vaglog.pl/log_264743.html http://vaglog.pl/log_264742.html http://vaglog.pl/log_264745.html http://vaglog.pl/log_264744.html http://vaglog.pl/log_264746.html http://vaglog.pl/log_264749.html http://vaglog.pl/log_264747.html BS: http://vaglog.pl/log_264752.html http://vaglog.pl/log_264750.html http://vaglog.pl/log_264751.html może one coś powiedzą na co zachorowała moja audiczka... ?
nik23 Opublikowano 31 Maja 2016 Opublikowano 31 Maja 2016 Wymień uszczelnienia pd jakiś problem z zasilaniem drugiej pompki, nie przybywa oleju.? To niema nic do turbodziury tak w temacie. Posprawdzaj szczelność calego dolotu jeszcze raz, weże podciśnienia, króciec na vacum podciśnienia pomiar by sie zdał, podmień n75 sprawdź guszke turbiny. Na próbe zaślep egr i sprawdź czy dalej jest problem. Dynamiczny log 011 003 008 na początek
Pawci_o Opublikowano 1 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2016 kolego uszczelnienia były wymieniane jakis miesiąc temu, pompki były ustawiane, króciec vacukm jest ok - wymieniałem pompę na nową BOSH - wszystkie węże podciśnienia wymienione. turbina była wyjmowana i sprawdzana na stole. n75 mam założony nowy. jak sprawdzić gruszkę turbiny ? egr zaślepiałem ale to nic nie dało. zostało sprawdzenie dolotu i te logi o których piszesz:)
lukasz51237 Opublikowano 1 Czerwca 2016 Opublikowano 1 Czerwca 2016 Zobacz czy grucha nie jest pogniła, zdejmij z niej wężyk i wciągnij powietrze i zobacz czy trzyma.
Pawci_o Opublikowano 1 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2016 ok, ale coś mi się czuje że z gruchą wszystko będzie dobrze ponieważ turbo było sprawdzane - mimo to sprawdzę tą gruchę. jeśli chodzi o dolot to sprawdzić wąż przy turbo w 1 kolejności? tam mam jeden problem o którym pisałem wyżej a mianowicie chodzi o miejsce w którym waż S od turbo łączy się z metalową rurą, która idzie pod chłodnicą, tam po prawej stronie auta jest jakiś zbiorniczek i do niego idzie wąż od tej metalowej rury - ten wąż mam dość mocno zniszczony - nie wiem jaka jest jego średnica bo bym go wymienił.... może dziś mi się uda zdjąć i dokupić taki kawałek chyba że ktoś z forumowiczów mi podpowie jaką średnicę wewnętrzną powinien on mieć. Więc tak, sprawdziłem kruciec pompy i z nim jest wszystko ok, mam przykręcony - pompa BOSH, sprawdziłem jeszcze raz węże podciśnienia i wszystko z nimi ok. założyłem nowy wężyk na gruszkę turbiny i strzykawkę i okazuje się że sztanga płynnie się porusza, jak ją podniosłem i trzymałem strzykawkę to sztanga nawet nie drgnęła - jak puściłem strzykawkę to wróciła na swoje miejsce - na tej podstawie stwierdzam że grucha turbiny jest sprawna.
Ralen Opublikowano 1 Czerwca 2016 Opublikowano 1 Czerwca 2016 przyglądnij się temu N75, może coś się pokopał...
Pawci_o Opublikowano 2 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2016 hmm, w jaki sposób go sprawdzić ? pewnie najlepsza była by podmiana...
nik23 Opublikowano 2 Czerwca 2016 Opublikowano 2 Czerwca 2016 To zostaje zrobić logi i moze coś wypatrzymy,
jaceko Opublikowano 3 Czerwca 2016 Opublikowano 3 Czerwca 2016 N18 i N75 mają inne wtyczki bez kombinowania nie pasuje.
Pawci_o Opublikowano 3 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2016 ok, postaram sie zrobić logi, teraz pogoda nie nadaje się na logi bo u mnie ciągle leje... ale postaram się zalogować dzięki chłopaki za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się