Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t ANB VAG grupa 20 wypadają zapłony


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

auto odwiedziło hamownie w celu zwiększenia mocy ale na razie z mocy nici, gdyż tuner stwierdził że kąty opóźnienia zapłonu są zbyt duże także na razie musiałem obejść się smakiem :grin: Wklejam wczorajsze logi grup 002 003 020 115 które kazał mi zrobić w tym nieszczęsna grupa 20.Dodam że według mnie auto ma moc i wszystko jest ok na hamowni wyszło 153KM i 236nm więc moje pytanie jak zmniejszyć te kąty żebym mógł zapodać chipa? :)

grupa 020

http://vaglog.pl/log_265352.html

http://vaglog.pl/log_265350.html

http://vaglog.pl/log_265351.html

http://vaglog.pl/log_265353.html

Opublikowano

Cewki? Swiece? Zapchany katalizator? Slabe jakosciowo paliwo?

Cholera wie, ja wymienilem praktycznie wsystko a i tak cofa w granicach ~3

Opublikowano

No niby do 3 stopni jest dopuszczalne cofanie ale u mnie do 3 to daleko :grin: świece są nowe,katalizator raczej zapchany nie jest bo auto dobrze się zbiera ma moc..paliwo raczej też wykluczam bo dolewałem nawet 100 nitro plus i nieznaczna poprawa..No właśnie nie wiem jak się ma sprawa z cewkami może kupić jedną na próbę i zobaczyć?tylko że 1 szt beru cewka prawie 200 zł :facepalm: Jedyną bolączką auta którą ostatnio zauważyłem jest to , że potrafi na ciepłym silniku słabo odpalać czasami( muszę długo kręcić)..mechanik podejrzewa czujnik temperatury powietrza dolotowego ale czy może mieć to związek z cofaniem zapłonu?

Opublikowano

Swiece włożyłeś dedykowane do 1.8t?, bierze olej? sprawdź kompresje.

Opublikowano

tak platynowe..kompresja sprawdzana w tamtym roku jest ok, hmmm czy bierze olej? to 1.8t musi brać olej :grin:

Opublikowano (edytowane)

Zdejmij pokrywę głowicy i zobacz czy walki da na swoim miejscu.

Sprawdź też stan napinacza, ślizgow oraz łańcucha

Edytowane przez Dev
Opublikowano

tak platynowe..kompresja sprawdzana w tamtym roku jest ok, hmmm czy bierze olej? to 1.8t musi brać olej :grin:

Ok to znaczy? ile tego oleju bierze? litr, dwa, dziesięć? Nierówna kompresja i pobór oleju może powodować korekte zapłonu(nagar w komorze spalania).

Opublikowano (edytowane)

Zdejmij pokrywę głowicy i zobacz czy walki da na swoim miejscu.

Co znaczy czy wałki są na swoim miejscu?łańcuch z napinaczem nowy wymieniany w tamtym roku aczkolwiek kiedy włącza się pompa SAI rano po rozruchu łańcuch jest słyszalny

Ok to znaczy? ile tego oleju bierze? litr, dwa, dziesięć? Nierówna kompresja i pobór oleju może powodować korekte zapłonu(nagar w komorze spalania).

bierze ok 1,5 litra na 10.000 km przy mojej ciężkiej nodze co myślę ,że jest niezłym wynikiem.Czy może być tak że cewki są zmęczone(jeszcze oryginalne) i powodują taką korektę zapłonu?bo szkoda trochę 200 zł na 1 szt wydawać tylko na próbę

Edytowane przez sony190
Opublikowano

Zdejmij pokrywę głowicy i zobacz czy walki da na swoim miejscu.

Co znaczy czy wałki są na swoim miejscu?łańcuch z napinaczem nowy wymieniany w tamtym roku aczkolwiek kiedy włącza się pompa SAI rano po rozruchu łańcuch jest słyszalny

Ok to znaczy? ile tego oleju bierze? litr, dwa, dziesięć? Nierówna kompresja i pobór oleju może powodować korekte zapłonu(nagar w komorze spalania).

bierze ok 1,5 litra na 10.000 km przy mojej ciężkiej nodze co myślę ,że jest niezłym wynikiem.Czy może być tak że cewki są zmęczone(jeszcze oryginalne) i powodują taką korektę zapłonu?bo szkoda trochę 200 zł na 1 szt wydawać tylko na próbę

Jak dla mnie cewki nie powinny powodować takiej korekty zapłonu.

Opublikowano

Podmieniłem jedną cewkę na nową beru i nic się nie zmieniło a kończą mi się pomysły..

Opublikowano

Podmieniles jedna a cofanie masz na wszystkich 4 cylindrach... ^^

Ja Ci powiem tak, bo sam walczylem z szarpaniem dosc dlugo - zrobilem taki pakiet:

I etap

4 nowe cewki

4 nowe swiece

nowy przeplywomierz

nowa dv z aso

nowy n75 z aso

czyszczenie przepustnicy

II etap

regeneracja turbiny

regeneracja glowicy

czyszczenie smoka + miski

wymiana pierscieni i panewek

usuniecie (fizyczne) systemu sai

wymiana katalizatora na downpipe

I choc nie daje glowy to o ile mnie pamiec nie myli I etap rozwiazal problem szarpania. Nie daje glowy bo chwile potem trubina umarla i dlugo sobie nie pojezdzilem autem miedzy I, a II etapem wiec nie jestem na 100% pewien czy szarpanie wtedy zniknelo na dobre, na pewno przez ten krotki czas miedzy I, a II etapem nie szarpalo.

Oczywiscie wszystko pod warunkiem, ze nie ma nieszczelnosci, ale to wiadomo. Takze... witaj w swiecie 1.8T - kupisz, nawkurwiasz sie przez rok dokladajac 4000zl na naprawy/wymiany, a potem dopiero bedzie banan na twarzy :)

Ja mam zamiar swoim autem jezdzic jeszcze dluuuuuugo dlatego pozwolilem sobie na takie inwestycje, w innym przypadku gonilbym samochod czym predzej ~~

Opublikowano

I choc nie daje glowy to o ile mnie pamiec nie myli I etap rozwiazal problem szarpania. Nie daje glowy bo chwile potem trubina umarla i dlugo sobie nie pojezdzilem autem miedzy I, a II etapem wiec nie jestem na 100% pewien czy szarpanie wtedy zniknelo na dobre, na pewno przez ten krotki czas miedzy I, a II etapem nie szarpalo.

Tylko że u mnie nic nie szarpie :P
Opublikowano

Haha pomylilem tematy :D

Opublikowano

a czy moduł wzmacniania zapłonu może mieć coś wspólnego z opóźnianiem zapłonu?

Opublikowano

a czy moduł wzmacniania zapłonu może mieć coś wspólnego z opóźnianiem zapłonu?

Raczej nie, przy uszkodzonym module nie ma napięcia na którejś cewce (przynajmniej u mnie tak bylo)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...