Lorence Opublikowano 23 Czerwca 2016 Opublikowano 23 Czerwca 2016 (edytowane) jak w temacie, ktoś coś wie o tym zabiegu ? dodatkowo słyszałem że wrzuca się pompę od 1.8T która nówka w ASO kosztuje ok 440zł. byłbym wdzięczny za informacje, co jak i czy warto bo opinie też są mieszane. Plusy takiej modyfikacji: brak problemu z siadaniem pompy olejowej w 2.0T i z zacieraniem się silnika, koszt nowych wałków balansujących razem z pompą to wg ASO AUDI: 5700zł minusy nie zawsze wystepują, temat ogolny do wałków a nie konkretnie audi: Możliwe problemy : http://www.jackstransmissions.com/pages/keep-your-balance-shafts Clutch drag at high RPM Clutch failure Buzzy engine Engine main bearing fretting and fatigue Crankshaft failure Buzzy interior and exterior parts przykładowy koszt usunięcia walków z pompa oleju ori i przerobienia na napęd z 1,8t w firmie specjalizującej się w tego typu rzeczach ok 1200zł jak ktoś coś wie w temacie to proszę o info Edytowane 23 Czerwca 2016 przez Lorence
afroo. Opublikowano 23 Czerwca 2016 Opublikowano 23 Czerwca 2016 Podpowiem tylko co ja bym zrobił - zadzwonił do gregora z tym pytaniem. ; )
arek_cccp Opublikowano 26 Czerwca 2016 Opublikowano 26 Czerwca 2016 (edytowane) U mnie właśnie odzywają się wałki, słychac na mocno rozgrzanym silniku delikatne terkotanie. Powoli zabieram się za kompletowanie gratów do swapu na pompę z 1.8T ktoś orientuje się co dokładnie potrzeba do wymiany? Ja na forum zagranicznym znalazłem taki o to rysunek i nr części 1 KOLO WALU KORBOWEGO - 06A1052093 SRUBA - N907040072 SRUBA - N909450021 NAPINACZ - 06A1151301 POMPA OLEJOWA - 06A115105B1 PIERSCIEN USZCZELNIAJACY - N02822221 LANCUCH - 06A1151251 ELEMENT BLOKU - 06B103623P1 PRZEWOD SSACY - 06B115251 z tego co się dowiedziałem to na dolewkę potrzeba ok 2l oleju po usunięciu wałków. No i jak sprawa wygląda z miską tam trzeba jakieś uszczelki sylikon uszczelniający ? Bo nigdy nie ściągałem i nie wiem czy coś jeszcze zamówić. Może się komuś przyda też ten wątek . Jeśli chodzi o zadanie wałków mają one na celu poprawienia na biegu jałowym kultury pracy aczkolwiek Gregor mowil mi, że jak stał obok takiego tfsi z pompa 1.8T to nie słyszał żadnej róznicy, więc pewnie ktoś nadgorliwy doszukiwałby się jakikolwiek większych drgań itd, ja mam to głęboko bo pewnie nawet nie zauważę różnicy Edytowane 28 Czerwca 2016 przez arek_cccp
Hołowczyc20 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Opublikowano 27 Czerwca 2016 (edytowane) Jeśli chodzi o miskę w TFSI to nie ma tu uszczelki tylko jest masa uszczelniająca. Ps jak możesz to nagraj jakiś filmik na mocno rozgrzanym silniku jak hałasują te wałki. Edytowane 27 Czerwca 2016 przez Hołowczyc20
arek_cccp Opublikowano 28 Czerwca 2016 Opublikowano 28 Czerwca 2016 RAMA/USZCZELKA - 06B103307C to co to za część i do czego ? Rozbierales miske w b7 tfsi i jesteś pewny ?
Hołowczyc20 Opublikowano 28 Czerwca 2016 Opublikowano 28 Czerwca 2016 (edytowane) Znajomy zdejmował miskę w celu czyszczenia smoka i nie ma tam uszczelki idzie masa uszczelniająca tu pisał na ten temat http://a4-klub.pl/index.php?/topic/345697-wymiana-uszczelki-miski-olejowej-20tfsi-bgb/(kolega Madox123) Edytowane 28 Czerwca 2016 przez Hołowczyc20
ilovevag Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Witam Panowie. I ktoś ogarnął temat tej pompy z 1.8T bo u mnie prawdopodobnie do wymiany pompa jest więc jestem ciekaw czy nie ugryźć tego w ten sposób Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
arek_cccp Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Ja wymieniałem i opisałem co jest potrzebne, nr są wyżej. Koszt części to ok 1100-1200zł w aso. Reszta to robocizna i olej nowy z filtrem, także coś ok 2000zł ale mamy nową pewną pompę i wywalone nieszczęsne walki. Trzeba nagwintować pod napinacz otwór w bloku i zaślepić stary powrót, i tyle w sumie z ciekawostek. Jeśli chodzi o pracę silnika to na jałowym minimalnie jakieś drgania są odczuwalne, ale podczas jazdy to samo co były by wałki. W każdym bądź razie w niczym nie przeszkadza brak wałków. A i oleju wchodzi po usunięciu wałków ok 0.5-1l więcej niż fabrycznie. U mnie bodajże 5.5l zalałem i później jeszcze dolałem 200 by stan był full. 1
ilovevag Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 (edytowane) Ja wymieniałem i opisałem co jest potrzebne, nr są wyżej. Koszt części to ok 1100-1200zł w aso. Reszta to robocizna i olej nowy z filtrem, także coś ok 2000zł ale mamy nową pewną pompę i wywalone nieszczęsne walki. Trzeba nagwintować pod napinacz otwór w bloku i zaślepić stary powrót, i tyle w sumie z ciekawostek. Jeśli chodzi o pracę silnika to na jałowym minimalnie jakieś drgania są odczuwalne, ale podczas jazdy to samo co były by wałki. W każdym bądź razie w niczym nie przeszkadza brak wałków. A i oleju wchodzi po usunięciu wałków ok 0.5-1l więcej niż fabrycznie. U mnie bodajże 5.5l zalałem i później jeszcze dolałem 200 by stan był full.Teraz znaleźć kogoś kto mi to ogarnie w okolicy Bełchatowa lub łodzi W którym miejscu trzeba ten otwór pod napinacz zrobić? Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka Edytowane 20 Sierpnia 2016 przez ilovevag
arek_cccp Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Najlepiej wziąć blaszkę i odmierzyc z innego motoru np 1.8t lub bodajże 1.9tdi ale.pewny nie jestem. Musisz popytać mecherow u siebie. Ewentualnie oddać komuś kto to robił w Polsce.
seba1-9 Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 Witam,Ja też robiłem porządek z wałkami tyle,że ich nie usuwałem a jedynie wyciąłem tryby które zblokowały wałki,zębatka ta która chodzi z łańcuchem zostawiona(tylko się obraca swobodnie) łańcuch wymieniony z napinaczem i jest cisza,ale trzeba zaślepić odpowiednie otwory -wtedy ciśnienia oleju nie gubi i oil presure znika na fisie i jest cisza i smarowanie.Na początku nie wiedziałem,że wałki są zatarte i na szczęście po zatarciu zerwało śrubę na zębatce i nie narobiło bałaganu bo łańcuch obracał zębatkę,a ona po prostu trzymała się tylko w takiej osłonie plastikowej(rowku) jak ktos rozbierał to wie o co chodzi,zresztą pisałem kiedyś o tym,,,,,,ale nie o to chodzi-chodzi głównie o to,że wałki są po to aby była lepsza kultura wyrównoważenia drgań (chyba) ale ja nic nie zauważyłem żeby coś trzęsło albo co i tak jak piszę już kupiłem auto z takimi wałkami ale miałem okazję jechać taką samą co ma sprawne wałki bo nowa pompa cała i nie czuję różnicy więc o co chodzi???????????????
adamlass Opublikowano 20 Marca 2017 Opublikowano 20 Marca 2017 Podpowiedzcie proszę jak zdiagnozować konieczność wymiany pompy? Pojawia się gruchotanie silnika? Wibracje w kabinie?
sity Opublikowano 20 Marca 2017 Opublikowano 20 Marca 2017 U mnie silnik zaczął klekotac i zapaliła się kontrolka od oleju wymieniłem na pompę od 18t i po sprawie
robertjudi Opublikowano 25 Września 2017 Opublikowano 25 Września 2017 Panowie samemu w warunkach garażowych się to zrobi? Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
trebron82 Opublikowano 28 Stycznia 2018 Opublikowano 28 Stycznia 2018 (edytowane) Panowie odgrzeje kotleta. Czy mamy jeszcze kogoś kto usunął lub odłączył wałki balansujące w 2.0tfsi i chciałby się podzielić wrażeniami? Niby u mnie problemu narazie nie zauważam ale chce trochę grzebnąć niedługo przy silniku i przy okazji oględzin pompy olejowej myśle czy nie warto by się tymi wałkami zająć. W dniu 21/02/2017 o 19:23, seba1-9 napisał: Witam,Ja też robiłem porządek z wałkami tyle,że ich nie usuwałem a jedynie wyciąłem tryby które zblokowały wałki,zębatka ta która chodzi z łańcuchem zostawiona(tylko się obraca swobodnie) łańcuch wymieniony z napinaczem i jest cisza,ale trzeba zaślepić odpowiednie otwory -wtedy ciśnienia oleju nie gubi i oil presure znika na fisie i jest cisza i smarowanie.Na początku nie wiedziałem,że wałki są zatarte i na szczęście po zatarciu zerwało śrubę na zębatce i nie narobiło bałaganu bo łańcuch obracał zębatkę,a ona po prostu trzymała się tylko w takiej osłonie plastikowej(rowku) jak ktos rozbierał to wie o co chodzi,zresztą pisałem kiedyś o tym,,,,,,ale nie o to chodzi-chodzi głównie o to,że wałki są po to aby była lepsza kultura wyrównoważenia drgań (chyba) ale ja nic nie zauważyłem żeby coś trzęsło albo co i tak jak piszę już kupiłem auto z takimi wałkami ale miałem okazję jechać taką samą co ma sprawne wałki bo nowa pompa cała i nie czuję różnicy więc o co chodzi??????????????? Jeżeli wyciąłeś tylko tryby dlaczego miałbyś cokolwiek zaślepiać jeżeli reszta gratów została na miejscu? Edytowane 28 Stycznia 2018 przez trebron82
DamianT4 Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 Pytanie do urzytkowników po zabiegu wymiany na pompe z 1.8T/1.9TDI; po wymianie sprawdzaliscie manometrem jakie cisnienia robocze macie na nowej pompie??? Pytam bo tez jestem po takim zabiegu i u mnie cisnienie troszke za wysokie bo na wolnych 5-6 barów a na obrotach to skacze do 10 bar, boje sie czy mi uszczelki z biegiem czasu nie wydmucha na kanale olejowym.
daglas Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 W dniu 3.02.2018 o 06:05, DamianT4 napisał: Pytanie do urzytkowników po zabiegu wymiany na pompe z 1.8T/1.9TDI; po wymianie sprawdzaliscie manometrem jakie cisnienia robocze macie na nowej pompie??? Pytam bo tez jestem po takim zabiegu i u mnie cisnienie troszke za wysokie bo na wolnych 5-6 barów a na obrotach to skacze do 10 bar, boje sie czy mi uszczelki z biegiem czasu nie wydmucha na kanale olejowym. Po pierwsze to sprawdz cisnienie przy. Temp oleju 80 stopni i nadeszcz jalowym powinno byc miedzyw 1,2 a 1,6 bara a przy 2 tys obr 2,7-4,2 bara
Gregorski3 Opublikowano 2 Lutego 2020 Opublikowano 2 Lutego 2020 Koledzy mam problem z pompą w a6 c6 2.0 tfsi. Jaką pompę zastosować ?? Taką z 2.0 tdi 23 zęby czy taką z 1.8T 31 zębów ?? Bo na allegro są gotowe zestawy ale występują właśnie te dwa rodzaje pompy.
Gregorski3 Opublikowano 16 Lutego 2020 Opublikowano 16 Lutego 2020 Kolejny problem. Została zamontowana pompa z 2.0 tdi. Wszystko pasuje jedynie dwa otwory do zrobienia/przerobienia. Ale jest problem na jałowym pokazuje 1,4 bara wiec ok. Ale jak się doda gazu pokazuje 10 bar. Pompa ori ale używana . Mechanik sugeruje ,że zawór w pompie nie działa dla tego nie zbija ciśnienia . Co o tym myślicie ?? Chyb nie pozostaje jak kupić nową pewną pompę .
zaba74 Opublikowano 20 Lutego 2020 Opublikowano 20 Lutego 2020 Witam, czy pompę da się zregonorować i gdzie można taką usługę zlecić?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się