Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Usuwanie wałków wyrównoważających / balansujących


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

jak w temacie, ktoś coś wie o tym zabiegu ? dodatkowo słyszałem że wrzuca się pompę od 1.8T która nówka w ASO kosztuje ok 440zł.

byłbym wdzięczny za informacje, co jak i czy warto bo opinie też są mieszane.

Plusy takiej modyfikacji:

brak problemu z siadaniem pompy olejowej w 2.0T i z zacieraniem się silnika, koszt nowych wałków balansujących razem z pompą to wg ASO AUDI: 5700zł

minusy nie zawsze wystepują, temat ogolny do wałków a nie konkretnie audi:

Możliwe problemy :

http://www.jackstransmissions.com/pages/keep-your-balance-shafts

  • Clutch drag at high RPM
  • Clutch failure
  • Buzzy engine
  • Engine main bearing fretting and fatigue
  • Crankshaft failure
  • Buzzy interior and exterior parts

przykładowy koszt usunięcia walków z pompa oleju ori i przerobienia na napęd z 1,8t w firmie specjalizującej się w tego typu rzeczach ok 1200zł

jak ktoś coś wie w temacie to proszę o info :)

Edytowane przez Lorence
Opublikowano

Podpowiem tylko co ja bym zrobił - zadzwonił do gregora z tym pytaniem. ; )

Opublikowano (edytowane)

U mnie właśnie odzywają się wałki, słychac na mocno rozgrzanym silniku delikatne terkotanie. Powoli zabieram się za kompletowanie gratów do swapu na pompę z 1.8T ktoś orientuje się co dokładnie potrzeba do wymiany?

Ja na forum zagranicznym znalazłem taki o to rysunek i nr części


1 KOLO WALU KORBOWEGO - 06A105209

3 SRUBA - N90704007

2 SRUBA - N90945002

1 NAPINACZ - 06A115130

1 POMPA OLEJOWA - 06A115105B

1 PIERSCIEN USZCZELNIAJACY - N0282222

1 LANCUCH - 06A115125

1 ELEMENT BLOKU - 06B103623P

1 PRZEWOD SSACY - 06B115251


z tego co się dowiedziałem to na dolewkę potrzeba ok 2l oleju po usunięciu wałków. No i jak sprawa wygląda z miską tam trzeba jakieś uszczelki sylikon uszczelniający ? Bo nigdy nie ściągałem i nie wiem czy coś jeszcze zamówić. Może się komuś przyda też ten wątek :). Jeśli chodzi o zadanie wałków mają one na celu poprawienia na biegu jałowym kultury pracy aczkolwiek Gregor mowil mi, że jak stał obok takiego tfsi z pompa 1.8T to nie słyszał żadnej róznicy, więc pewnie ktoś nadgorliwy doszukiwałby się jakikolwiek większych drgań itd, ja mam to głęboko bo pewnie nawet nie zauważę różnicy ;)

Untitled-5.png

Edytowane przez arek_cccp
Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi o miskę w TFSI to nie ma tu uszczelki tylko jest masa uszczelniająca.

Ps jak możesz to nagraj jakiś filmik na mocno rozgrzanym silniku jak hałasują te wałki.

Edytowane przez Hołowczyc20
Opublikowano

RAMA/USZCZELKA - 06B103307C to co to za część i do czego ? Rozbierales miske w b7 tfsi i jesteś pewny ?

Opublikowano (edytowane)

Znajomy zdejmował miskę w celu czyszczenia smoka i nie ma tam uszczelki idzie masa uszczelniająca tu pisał na ten temat http://a4-klub.pl/index.php?/topic/345697-wymiana-uszczelki-miski-olejowej-20tfsi-bgb/(kolega Madox123)

Edytowane przez Hołowczyc20
Opublikowano

Witam Panowie. I ktoś ogarnął temat tej pompy z 1.8T bo u mnie prawdopodobnie do wymiany pompa jest więc jestem ciekaw czy nie ugryźć tego w ten sposób

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja wymieniałem i opisałem co jest potrzebne, nr są wyżej. Koszt części to ok 1100-1200zł w aso. Reszta to robocizna i olej nowy z filtrem, także coś ok 2000zł ale mamy nową pewną pompę i wywalone nieszczęsne walki. Trzeba nagwintować pod napinacz otwór w bloku i zaślepić stary powrót, i tyle w sumie z ciekawostek. Jeśli chodzi o pracę silnika to na jałowym minimalnie jakieś drgania są odczuwalne, ale podczas jazdy to samo co były by wałki. W każdym bądź razie w niczym nie przeszkadza brak wałków. A i oleju wchodzi po usunięciu wałków ok 0.5-1l więcej niż fabrycznie. U mnie bodajże 5.5l zalałem i później jeszcze dolałem 200 by stan był full.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Ja wymieniałem i opisałem co jest potrzebne, nr są wyżej. Koszt części to ok 1100-1200zł w aso. Reszta to robocizna i olej nowy z filtrem, także coś ok 2000zł ale mamy nową pewną pompę i wywalone nieszczęsne walki. Trzeba nagwintować pod napinacz otwór w bloku i zaślepić stary powrót, i tyle w sumie z ciekawostek. Jeśli chodzi o pracę silnika to na jałowym minimalnie jakieś drgania są odczuwalne, ale podczas jazdy to samo co były by wałki. W każdym bądź razie w niczym nie przeszkadza brak wałków. A i oleju wchodzi po usunięciu wałków ok 0.5-1l więcej niż fabrycznie. U mnie bodajże 5.5l zalałem i później jeszcze dolałem 200 by stan był full.

Teraz znaleźć kogoś kto mi to ogarnie w okolicy Bełchatowa lub łodzi

W którym miejscu trzeba ten otwór pod napinacz zrobić?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez ilovevag
Opublikowano

Najlepiej wziąć blaszkę i odmierzyc z innego motoru np 1.8t lub bodajże 1.9tdi ale.pewny nie jestem. Musisz popytać mecherow u siebie. Ewentualnie oddać komuś kto to robił w Polsce.

Opublikowano

Witam,Ja też robiłem porządek z wałkami tyle,że ich nie usuwałem a jedynie wyciąłem tryby które zblokowały wałki,zębatka ta która chodzi z łańcuchem zostawiona(tylko się obraca swobodnie) łańcuch wymieniony z napinaczem i jest cisza,ale trzeba zaślepić odpowiednie otwory -wtedy ciśnienia oleju nie gubi i oil presure znika na fisie i jest cisza i smarowanie.Na początku nie wiedziałem,że wałki są zatarte i na szczęście po zatarciu zerwało śrubę na zębatce i nie narobiło bałaganu bo łańcuch obracał zębatkę,a ona po prostu trzymała się tylko w takiej osłonie plastikowej(rowku) jak ktos rozbierał to wie o co chodzi,zresztą pisałem kiedyś o tym,,,,,,ale nie o to chodzi-chodzi głównie o to,że wałki są po to aby była lepsza kultura wyrównoważenia drgań (chyba) ale ja nic nie zauważyłem żeby coś trzęsło albo co i tak jak piszę już kupiłem auto z takimi wałkami ale miałem okazję jechać taką samą co ma sprawne wałki bo nowa pompa cała i nie czuję różnicy więc o co chodzi???????????????

Opublikowano

Podpowiedzcie proszę jak zdiagnozować konieczność wymiany pompy? Pojawia się gruchotanie silnika? Wibracje w kabinie?

Opublikowano

U mnie silnik zaczął klekotac i zapaliła się kontrolka od oleju wymieniłem na pompę od 18t i po sprawie 

Opublikowano

Panowie samemu w warunkach garażowych się to zrobi?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Panowie odgrzeje kotleta. Czy mamy jeszcze kogoś kto usunął lub odłączył wałki balansujące w 2.0tfsi i chciałby się podzielić wrażeniami? Niby u mnie problemu narazie nie zauważam ale chce trochę grzebnąć niedługo przy silniku i przy okazji oględzin pompy olejowej myśle czy nie warto by się tymi wałkami zająć.

 

W dniu 21/02/2017 o 19:23, seba1-9 napisał:

Witam,Ja też robiłem porządek z wałkami tyle,że ich nie usuwałem a jedynie wyciąłem tryby które zblokowały wałki,zębatka ta która chodzi z łańcuchem zostawiona(tylko się obraca swobodnie) łańcuch wymieniony z napinaczem i jest cisza,ale trzeba zaślepić odpowiednie otwory -wtedy ciśnienia oleju nie gubi i oil presure znika na fisie i jest cisza i smarowanie.Na początku nie wiedziałem,że wałki są zatarte i na szczęście po zatarciu zerwało śrubę na zębatce i nie narobiło bałaganu bo łańcuch obracał zębatkę,a ona po prostu trzymała się tylko w takiej osłonie plastikowej(rowku) jak ktos rozbierał to wie o co chodzi,zresztą pisałem kiedyś o tym,,,,,,ale nie o to chodzi-chodzi głównie o to,że wałki są po to aby była lepsza kultura wyrównoważenia drgań (chyba) ale ja nic nie zauważyłem żeby coś trzęsło albo co i tak jak piszę już kupiłem auto z takimi wałkami ale miałem okazję jechać taką samą co ma sprawne wałki bo nowa pompa cała i nie czuję różnicy więc o co chodzi???????????????

Jeżeli wyciąłeś tylko tryby dlaczego miałbyś cokolwiek zaślepiać jeżeli reszta gratów została na miejscu? 

Edytowane przez trebron82
Opublikowano

Pytanie do urzytkowników po zabiegu wymiany na pompe z 1.8T/1.9TDI; po wymianie sprawdzaliscie manometrem jakie cisnienia robocze macie na nowej pompie???

Pytam bo tez jestem po takim zabiegu i u mnie cisnienie troszke za wysokie bo na wolnych 5-6 barów a na obrotach to skacze do 10 bar, boje sie czy mi uszczelki z biegiem czasu nie wydmucha na kanale olejowym.

Opublikowano
W dniu 3.02.2018 o 06:05, DamianT4 napisał:

Pytanie do urzytkowników po zabiegu wymiany na pompe z 1.8T/1.9TDI; po wymianie sprawdzaliscie manometrem jakie cisnienia robocze macie na nowej pompie???

Pytam bo tez jestem po takim zabiegu i u mnie cisnienie troszke za wysokie bo na wolnych 5-6 barów a na obrotach to skacze do 10 bar, boje sie czy mi uszczelki z biegiem czasu nie wydmucha na kanale olejowym.

Po pierwsze to sprawdz cisnienie przy. Temp oleju 80 stopni i nadeszcz jalowym powinno byc miedzyw 1,2 a 1,6 bara a przy 2 tys obr 2,7-4,2 bara

Opublikowano

Koledzy mam problem z pompą w a6 c6 2.0 tfsi. Jaką pompę zastosować ?? Taką z 2.0 tdi 23 zęby czy taką z 1.8T 31 zębów ?? Bo na allegro są gotowe zestawy ale występują właśnie te dwa rodzaje pompy.

Opublikowano

Kolejny problem. Została zamontowana pompa z 2.0 tdi. Wszystko pasuje jedynie dwa otwory do zrobienia/przerobienia. Ale jest problem na jałowym pokazuje 1,4 bara wiec ok. Ale jak się doda gazu pokazuje 10 bar. Pompa ori ale używana . Mechanik sugeruje ,że zawór w pompie nie działa dla tego nie zbija ciśnienia . Co o tym myślicie ?? Chyb nie pozostaje jak kupić nową pewną pompę .

Opublikowano

Witam, czy pompę da się zregonorować  i gdzie można taką usługę zlecić? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...