szczepanov Opublikowano 25 Czerwca 2016 Opublikowano 25 Czerwca 2016 Witam. A wiec jak w temacie, brak iskry na 3 cylindrze. Podmieniłem wszystkie cewki i świece i problem zawsze pojawia się jedynie na 3 cyl. Po włączeniu zapłonu i sprawdzeniu archaicznym próbnikiem żaróweczka zapala się na pierwszym pinie od kostki. Na pozostałych nie pali się. Ogólnie problem nie pojawił się nagle. Najpierw chodził na trzech sporadycznie, a dzisiaj rano niestety klęknął i chodzi wyłącznie na trzech. wysłucham każdej porady;)
Klejk Opublikowano 25 Czerwca 2016 Opublikowano 25 Czerwca 2016 Moduł wzmocnienia na filtrze powietrza prawdopodobnie padł
Shhaddoww Opublikowano 25 Czerwca 2016 Opublikowano 25 Czerwca 2016 W BFB chyba nie ma moduł wzmocnienia zapłonu. Sprawdź czy nie są gdzieś uszkodzone przewody zasilające cewkę.
szczepanov Opublikowano 25 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2016 Dokładnie, modułu nie ma. Po pobieżnych oględzinach przewody wyglądają na ok. Jutro podepnę go jeszcze pod vaga, może coś wyskoczy. A jak nie to rozwinę całą wiązkę od tej cewki i będę podmieniał po kolei wszystkie kabelki.
Shhaddoww Opublikowano 25 Czerwca 2016 Opublikowano 25 Czerwca 2016 kolego a czytałeś ten temat http://a4-klub.pl/index.php?/topic/318069-wypadanie-zaplonu-16684-16685/page-2 tam jest opisany podobny problem i winny był wieszający się wtryskiwacz
Łukasz13 Opublikowano 25 Czerwca 2016 Opublikowano 25 Czerwca 2016 Zmień miejscami wtrysk, zobacz też miejsca łaczenia instalacji lpg z wiązką wtrysków pb.
szczepanov Opublikowano 27 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2016 (edytowane) Dzięki Panowie za szybką reakcje. Jutro z rana wszystko to sprawdzę. Dam znać jakie są efekty. Pozdrawiam Podłączyłem vaga. Wyskoczył błąd 16706 brak sygnału (G28). Wychodzi, że padł czujnik położenia wału. Czy on może mieć wpływ, że nie pali tylko i wyłącznie na 3 cyl? Po podmienieniu wtrysków miejscami nie ma żadnego efektu, dalej nie pali na 3 cyl. Dzisiaj odpiąłem zupełnie czujnik położenia wału. Auto po dłuższym kręceniu odpaliło i zapaliła się kontrolka EPC. Najgorsze jest jednak to, że chodził tylko na 3 cylindrach, obroty wzrosły do 1200. Jakieś pomysły? Edytowane 27 Czerwca 2016 przez szczepanov
kawowy19 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Opublikowano 27 Czerwca 2016 na pb i lpg to samo? zdejmij gumową osłonę z przewodu idącego do cewki i zobacz czy kable nie są odizolowane wydaje mi się że jakby g28 to powinien chyba ogólnie fiksować a nie tylko na 3cim garze
szczepanov Opublikowano 27 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2016 Na gazie i benzynie to samo. Już zdejmowałem, tam wszystko wygląda w porządku. Też mi się wydaje, że to nie g28 bo po jego odpięciu nic się nie zmienia, po za ciężkim odpalaniem. Dodam, że sprawdzilem też kompresje, na gorącym silniku wszędzie po 11,5 z dosłownie minimalnymi odchyleniami.
kawowy19 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Opublikowano 27 Czerwca 2016 na pewno nie ma iskry? czy po prostu nie pracuje trzeci gar? z drugiej strony wtryski podmieniałeś. Dziwne że nie pokazuje wypadania zapłonu
szczepanov Opublikowano 27 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2016 Nie ma iskry. Po lekkim wyjęciu cewek słychać jak przeskakuje iskra. Na trzecim nie przeskakuje mimo podmiany cewek. Zastanawiam się jeszcze na podmienieniu wtyczek, przelutowaniu ich. Może wtyczka padła i nie dostaje impulsu?
kawowy19 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Wtyczki to wizualnie ocenisz, przecież tam nie ma cudów. Dlatego pisałem o kablach w izolacji bo potrafią ze starości stwardnieć i potem lekkie ugięcie i izolacja pęknięta.
szczepanov Opublikowano 27 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2016 No więc temat posunięty nieco do przodu. Okazuje się ze po przełączeniu wtyczki z 2 cyl. na 3 cyl iskra na trzecim cyl. pojawia się, a na 2 cyl nie ma. Winna prawdopodobnie jest wtyczka, bądź przewody do niej prowadzące. Popołudniem zabiorę się za to i napisze o efektach.
kawowy19 Opublikowano 27 Czerwca 2016 Opublikowano 27 Czerwca 2016 rozetnij izolacje delikatnie i może znajdziesz przyczynę
szczepanov Opublikowano 27 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2016 Zrobiłem prymitywna kontrolkę ledowa żeby sprawdzić czy cewka dostaje impuls. Na chodzącym silniku cylinder sprawny pin nr 1 - świeci się, pin - 2 nic, pin 3 - mruga, pin 4 - nic. Na tym co nie ma iskry, pin 1 świeci się, pin 2 - nic, pin 3 - bardzo słabo mruga, prawie niezauważalnie, pin 4 - nic. Wiec wydaje mi się że to kabelek na pin 3. Odwijam izolacje i sprawdzam Odnalazłem kabelek, który daje impuls tuż przed takim dużym modułem na podszybiu pod wycieraczką. I z tam już ten impuls jest słabszy niż na pozostałych cewkach (diody led palą się mniej jaskrawo). Ktoś ma jakiś pomysł? Nie mogę znaleźć miejsca dlaczego tak się dzieje. Ale gdy podepnę pin 3 bezpośrednio do aku wszystko przechodzi jak ręką odjął. Auto pracuje idealnie. Zepnę na razie chyba tak na krótko, a później będę się martwił. Może ktoś coś w międzyczasie podpowie. Pozdrawiam i dzięki za wszelką pomoc.
soul87 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Nie sądze żeby to było dobre rozwiązanie bo uwalisz cewke .... pin 3 to "ignition trigger" czyli sygnał zapłonu. Dioda na pinie 3 mruga w rytm wzbudzania zaplonu na tej cewce prpzez ECU benzyny, nawet nie wiem co sie bedzie dzialo szczerze mowiac jak dasz tam plus 12 ale nie sadze zeby cewka byla zadowolona.. Modul w podszybiu to ECU benzyny. Z Objawów które opisujesz obstawiam awarie elektroniki w ECU.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się