Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Żywotność silników benzynowych


Wojtek75

Rekomendowane odpowiedzi

Dźwięk każdej V6 jest podobny? Bo jak tak to mój ACK bez rewelacji. Wcześniej latałem setką 2,3 i to był dopiero dźwięk. O V8 to już nie rozmawiajmy nawet:)

mi się mój 2,4 podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja się dorzucę, AEB z prawie 260 000 km i motor chodzi jak malina, oleju prawie nie ubywa z bagnetu (1500km temu wymiana i zalany pod max, dziś dalej pod max), domyślam się że ciągnie tylko tyle co na smarowanie turbiny. Chodzi cicho i równo. Nic tylko lać benzynę i jeździć :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i ja mam 1.8T AEB z 290kkm. Przy 220kkm wymieniałem wszystkie uszczelki, plan glowicy i jakieś docierki kanałów, rozrząd. Wszystko po to żeby przy SOFcie było jak należy. Obecnie moc ok 180KM i tak już przesmigałem 70tys. A silnik bierze z pól litra oleju od wumiany do wymiany ( czyt. 8000km ). Wiadomo że z TURBO jest troche zabawy przy odpalaniu i gaszeniu po trasie ale za to jaka frajda z jazdy. Myślę że spokojnie te 320 dośmiga na tym rozrządzie. A sam silnik to naprawde dużo wytrzymuje :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio rozmawiałem z taksówkarzem z mojego miasta 95 rok ADR 500 tys km nalatane z tego około 300 tys na gazie i około 0.5 L od wymiany do wymiany bierze , a tak to serek :decayed: , a z poważniejszych usterek to mówił o napinaczu łańcuszka wałków rozrządu, uszczelka pod głowicą i ta przepustnica :disgust:

przestrzegał aby pilnować regularnych przeglądów i nie oszczędzać na częściach

ale ile w tym prawdy :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z poważniejszych usterek to mówił o napinaczu łańcuszka wałków rozrządu

wiesz czemu sie równa awaria napinacza łańcucha ???? :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z poważniejszych usterek to mówił o napinaczu łańcuszka wałków rozrządu

wiesz czemu sie równa awaria napinacza łańcucha ???? :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty:

:rolleyes::przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z poważniejszych usterek to mówił o napinaczu łańcuszka wałków rozrządu

wiesz czemu sie równa awaria napinacza łańcucha ???? :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty:

chętnie się dowiem :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z poważniejszych usterek to mówił o napinaczu łańcuszka wałków rozrządu

wiesz czemu sie równa awaria napinacza łańcucha ???? :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty:

chętnie się dowiem :wink4:

ja tesh :decayed:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z poważniejszych usterek to mówił o napinaczu łańcuszka wałków rozrządu

wiesz czemu sie równa awaria napinacza łańcucha ???? :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty:

chętnie się dowiem :wink4:

szukaniem nowego silnika :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z poważniejszych usterek to mówił o napinaczu łańcuszka wałków rozrządu

wiesz czemu sie równa awaria napinacza łańcucha ???? :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty:

chętnie się dowiem :wink4:

szukaniem nowego silnika :rolleyes:

przeca pisał że szlif był :decayed:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z poważniejszych usterek to mówił o napinaczu łańcuszka wałków rozrządu

wiesz czemu sie równa awaria napinacza łańcucha ???? :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty:

chętnie się dowiem :wink4:

szukaniem nowego silnika :rolleyes:

przeca pisał że szlif był :decayed:

umknęło mi :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy V-łkach to chyba niedobrze się dzieje z kosztami jak uszczelka poleci... Wyjmować głowice, planować, przy okazji uszczelki i uszczelnaicze powymieniać i 2 kołka lekko pewnie. No i tiptronic wypluć, odpukać:)

Mam opinię od pasjonata marki, że wszystkie V6 przy normalnym serwisie 500k powinny przejechać bez awarii. Moja ma dopiero 172, więc pocieszam się jak mogę hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja powiem o mojej pierwszej A4 :]

Zakup od prywatnego gościa w Niemcach w 2005 roku,moja Audi A4 z silnikiem 1.6 (ADP) miała wtedy 123 tys (prawdziwe), rocznik 1996 sedanik :]

Aktualnie ma ponad 210 tys, wymiana oleju co 15 tys km, poza eksploatacyjnymi pierdołami:

- Czujnik temp. silnika 105 zł ASO

- Przednia szyba, pewnej nocy pękła sama od siebie :]

- Czyszczenie przepustnicy samemu.

- Kostka stacyjki 35 zł

Teraz jeździ nią ojciec i czuje że łożysko oporowe się kończy i sprzęgło :] Czasami nie gaśnie CHECK od immo i trzeba jeszcze raz pokręcić kluczem :]

Ogólnie autko mnie nie zawiodło nigdy, ale według mnie silnik 1.6 jest za słaby do B5 i spalanie po mieście miałem ponad 12 litrów, na trasie raz udało mi się zejśc do 7,6 l.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja powiem o mojej pierwszej A4 :]

Zakup od prywatnego gościa w Niemcach w 2005 roku,moja Audi A4 z silnikiem 1.6 (ADP) miała wtedy 123 tys (prawdziwe), rocznik 1996 sedanik :]

Aktualnie ma ponad 210 tys, wymiana oleju co 15 tys km, poza eksploatacyjnymi pierdołami:

- Czujnik temp. silnika 105 zł ASO

- Przednia szyba, pewnej nocy pękła sama od siebie :]

- Czyszczenie przepustnicy samemu.

- Kostka stacyjki 35 zł

Teraz jeździ nią ojciec i czuje że łożysko oporowe się kończy i sprzęgło :] Czasami nie gaśnie CHECK od immo i trzeba jeszcze raz pokręcić kluczem :]

Ogólnie autko mnie nie zawiodło nigdy, ale według mnie silnik 1.6 jest za słaby do B5 i spalanie po mieście miałem ponad 12 litrów, na trasie raz udało mi się zejśc do 7,6 l.

.

ADR , ADP - słabe wolnossaki ale bezawaryjne :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ciekawi mnie czym się różni 1.8 od 1.8 T poza turbo i jego osprzętem , elektroniką i kolektorem ssącym :mysli:

pewnie nie opłacalne było by dołożenie T do wolnossącego , ale warto zapytać :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ciekawi mnie czym się różni 1.8 od 1.8 T poza turbo i jego osprzętem , elektroniką i kolektorem ssącym :mysli:

pewnie nie opłacalne było by dołożenie T do wolnossącego , ale warto zapytać :wink4:

lepiej sprzedac adr-a i kupić aeb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...