Patryk Kałdoński Opublikowano 10 Lipca 2016 Opublikowano 10 Lipca 2016 Witam. Nie wiem czy dobry tytuł ale nie wiem jak to nazwać. Moje auto to a4 b5 1.9 tdi silnik Afn . Dziś zrobiłem autem bez problemów 200 km ogólnie dużo jeżdżę zatrzymałem się pod tesco i potem przestawiłem auto bliżej wejścia, wychodzę ze sklepu odpalam auto i słyszę jakby zawory uderzały oraz z rury wydechowej poszła wielka czarna chmura i sadza była pod rurą wydechową, auto odpaliłem z trudem zgasiłem, popatrzyłem czy czegoś nie widać i spróbowałem odpalić znowu i nic cisza aku był naładowany po 2 ma 2 miesiące, słychać tylko cykanie, mój brat spróbował pokręcić kołem od wałka rozrządu na luzie i nic . Jakieś 3 mc temu jak zmienialiśmy sprzęgło i dwumas na jednomas też nie chciał odpalić i wyczytałem na necie aby się koło zamachowe ustawiło trzeba wrzucić na 5 bieg i przepchać kilka metrów teraz wrzucając 5 bieg auto nie drgnie wałek się nie obkręca i nwm co się stało a za 2 tygodnie mam wyjazd z rodziną na wakacje pomocyyyy
Mateuszek1001 Opublikowano 10 Lipca 2016 Opublikowano 10 Lipca 2016 Skoro silnik wgl nie drgnie to tak jakby nastąpiła kolizja zaworu z tłokiem, najlepiej byłoby sie dobrać do koła pasowego od przodu i probować obrócić wał kluczem, jeśli nie bedzie takiej możliwości to proponuje sprawdzić rozrząd czy pokrywają sie znaki, niestety do tego będzie konieczne ustawienie przodu w pozycji serwisowej. Jeśli znaki sie nie pokryją znaczyć to może tylko jedno, wtedy czapka w górę. Ale wpierw proponuje spróbować obrócić parę razu wałem.
lukasz51237 Opublikowano 11 Lipca 2016 Opublikowano 11 Lipca 2016 Tak jak wyżej. Spróbuj obrócić silnikiem, możesz też zdjąć pokrywę zaworów, może coś tam zobaczysz, jeśli nie to musisz go otworzyć niestety.
Patryk Kałdoński Opublikowano 12 Lipca 2016 Autor Opublikowano 12 Lipca 2016 Witam dziękuję za reakcję w moim pośćie ... dziś zacząłem działać a więc: zdemontowałem rozrząd bez żadnych blokad bo sie nie dało przekręcić ani wałem ani kołem rozrządu no i jak wiadomo pompą też nie wiec zrobiłem znaki i zdemontowałem i na razie stoję bo nie mam klucza spline i nie mam jak odkręcić głowicy. zrobiłem sobie zdjęcia w jakiej pozycji był wałek rozrządu
lukasz51237 Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 No, a jak masz zdjęty rozrząd to da się obrócić, wałem, wałkiem?
Patryk Kałdoński Opublikowano 13 Lipca 2016 Autor Opublikowano 13 Lipca 2016 (edytowane) Nie da się ani wałem, ani wałkiem rozrządu się nie dało Edytowane 13 Lipca 2016 przez Patryk Kałdoński
Tobike Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Próbowałeś tylko w jedną stronę kręcić czy w obie? Jeśli w obie i nić nie drgnie to zawory spotkały się z tłokami, po ściągnięciu głowicy zobaczysz co i jak.
Patryk Kałdoński Opublikowano 14 Lipca 2016 Autor Opublikowano 14 Lipca 2016 Zdemontowalem glowice . Cos wpadlo do silnika i znalazlo sie miedzy tlokiem a zaworem i wgniotlo lekko tlok i glowice do tego pekl kanal wodny w glowicy . Dlatego nie dalo sie przekrecuc bo tlokowi brakowalo tych 2mm aby sie wysunal maksymalnie co polecacie . Mi znajomy mowil tak wymien panewki 4 tloki bo jednego sie nie wymienia nowe pierscienie ok 360 zalezy od średnicy tloka zl glowica jak podliczylem to wyglada to tak . 4 tloki 400 zl glowica splanowana z wymienionymi uszczelniaczami zaworow 570 uszczelka i sruby ok 180 uszczelka miski ok 80 olej ok 140 rozrzad 400 czyli cos kolo 2000 co radzicie ???
Tobike Opublikowano 14 Lipca 2016 Opublikowano 14 Lipca 2016 Nie licząc roboty. Wspomniałeś że głowica jest pęknięta a nie wymieniłeś jej w kosztach. Podstawowe pytanie co wpadło do cylindra?
lutas Opublikowano 14 Lipca 2016 Opublikowano 14 Lipca 2016 na razie stoję bo nie mam klucza spline i nie mam jak odkręcić głowicy Kolego, zanim się zabierzesz za jakiekolwiek naprawy to zorganizuj sobie jakieś podstawowe narzędzia, bo tak to będziesz co chwilę miał przestoje. Dowiedz się co będzie Ci potrzebne, poczytaj i dopiero działaj - w takiej kolejności. Cos wpadlo do silnika i znalazlo sie miedzy tlokiem a zaworem Samo z siebie do silnika nie wpadło, jakiś paprok się do niego wcześniej dobierał i tyle. A co to właściwie było - wyciągnąłeś to ?
lukasz51237 Opublikowano 14 Lipca 2016 Opublikowano 14 Lipca 2016 Właśnie samo do silnika nic nie wpada. Może to jakiś kawałek zaworu. Robiłeś coś przy silniku na chwilę przed awarią, nie mówię tu teraz o sprzęgle tylko konkretnie przy silniku? Turbo Ci się nie posypało?
Patryk Kałdoński Opublikowano 14 Lipca 2016 Autor Opublikowano 14 Lipca 2016 (edytowane) wszystko już z narzędzi mam po prostu miałem je na wsi ale już są przy mnie.. turbo żyje . wychodzi mi ok 3k za części jpr masakra chyba lepiej silnik kupić Głowica 570Tłok 1 używany 100, 400 zł kompletuszczelka głowicy, zaworów i śruby 210uszczelka miski 80 zł panewki 239 złolej 140 złrozrząd 400 złpierścienie 360 złw następny piątek przyjeżdża moja babcia i muszę mieć autoczy ktoś orientuje się gdzie kupię silnik w dobrym stanie tak żebym od razu nie robił rozrządu i uszczelki pod głowicą ?Pytanie za 100 pkt. Czy mogę uzytkowac obecny tłok widac na nim tylko wgniecenie po tym czym co bylo nie widac innych uszkodzen tylko wgniecenie pozniej dodam zdjecie zdjęcia w linkach 1. 2. 3. Edytowane 14 Lipca 2016 przez Patryk Kałdoński
lutas Opublikowano 15 Lipca 2016 Opublikowano 15 Lipca 2016 (edytowane) wychodzi mi ok 3k za części Nie wiem czy jest sens. Za 3 tyś kupisz jeżdżące B5 - w nieciekawym stanie wizualnym i pewnie powypadkowe, ale jeżdżące. Upieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu - będziesz miał auto do jeżdżenia, a potem na spokojnie sobie z 2 silników zmodzisz jeden Nie widzę sensu pchania takiej kasy w starego sztrucla. Edytowane 15 Lipca 2016 przez lutas
Patryk Kałdoński Opublikowano 15 Lipca 2016 Autor Opublikowano 15 Lipca 2016 (edytowane) gadałem z mechanikiem i mogę wymienić jeden tłok, jak nie rozwalę przy demontażu pierścieni to mogą zostać... muszę kupić głowicę ktoś ogarnia czym kierować sie przy wyborze gr. uszczelki jedni piszą ile wystaje tłok drudzy il. planowań .. jaka jest minimalna wys. głowicy? ja mam ok. 1500 wiec w tym się muszę zmieścić .. Czy na 100 % można zmienić 1 tłok ? Edytowane 15 Lipca 2016 przez Patryk Kałdoński
gerlinski Opublikowano 15 Lipca 2016 Opublikowano 15 Lipca 2016 gadałem z mechanikiem i mogę wymienić jeden tłok, jak nie rozwalę przy demontażu pierścieni to mogą zostać... muszę kupić głowicę ktoś ogarnia czym kierować sie przy wyborze gr. uszczelki jedni piszą ile wystaje tłok drudzy il. planowań .. jaka jest minimalna wys. głowicy? ja mam ok. 1500 wiec w tym się muszę zmieścić .. Czy na 100 % można zmienić 1 tłok ? Jeśli jeden jest pobity to jak najbardziej jeden możesz zmienić.....Tylko pamiętaj że dwa tłoki są inne a dwa inne.......żebyś nie kupił nie takiego......A co do reszty.......kupić głowicę......łatwo powiedzieć.......jaka gwarancja że będzie dobra?......Powiem tak........nie radzę samemu tego robić........ale to tylko moje zdanie......
Patryk Kałdoński Opublikowano 16 Lipca 2016 Autor Opublikowano 16 Lipca 2016 proszę jaśniej o tych tłokach nic nie zrozumiałem jakie inne . mam okazje kupic same tłoki 4 szt. za 100 zł z silnika 1z z przebiegiem 90 tys. ale on za sam słupek chce 1200 zł ciśnienie na zimnym trzyma 30 bar tylko ze powiedział ze są nominalne
gerlinski Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 proszę jaśniej o tych tłokach nic nie zrozumiałem jakie inne . mam okazje kupic same tłoki 4 szt. za 100 zł z silnika 1z z przebiegiem 90 tys. ale on za sam słupek chce 1200 zł ciśnienie na zimnym trzyma 30 bar tylko ze powiedział ze są nominalne Są tylko nominalne tłoki.1 i 2 tłok różni się od 3 i 4. Dlatego jeślibyś kupował jeden to trzeba wiedzieć który. jakby coś to mam pniak z trzema tłokami w idealnym stanie od 1Z. Właśnie jeden został założony do silnika kiedy wpadł mi kawałek świecy żarowej i pobił tłok. Niby nie było widać wielkich uszkodzeń a tłok był pękniety także wyjmuj i sprawdzaj. Ja cały pniak bez głowicy oczywiście kupiłem za 300zl ale to było ładnych parę lat temu. Z tego co wiem to golfik po tym remoncie śmiga do dzisiaj.
lukasz51237 Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 Pojeździj po szrotach, może znajdziesz cały silnik w dobrym stanie.
wyzyk83 Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 szukaj cały silnik,a skąd wiesz że od uderzenia nie zgiął się wał albo korbowód
lutas Opublikowano 18 Lipca 2016 Opublikowano 18 Lipca 2016 Ja tam nie chcę być złym prorokiem, ale samemu to z tą naprawą chyba się trochę porywasz z motyką na słońce. Daj to zrobić komuś kto ma zaplecze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się