Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Głośna praca AVJ zaraz po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Jakieś 1000km temu czyściłem silnik liqui moly flush i zalałem 5w40 Shell. Po jakimś czasie silnik zaczął pracować głośniej i w zakresie obrotów 1-1,8k obr/min charakterystycznie wyje. Samochód mam od jakiś dwóch miesięcy, nie wiem jakim olejem był zalany wcześniej. Po rozgrzaniu jest cicho. Szczególnie martwi mnie ten charakterystyczny zapętlający się dźwięk który pojawił się kilka dni temu.

Dotychczas zostało zrobione (przed wystąpieniem w/w objawów): wymiana rozrządu, uszczelka pod pokrywą zaworów, czyszczenie i wymiana oleju, wymienione 2 łożyska trzymające pasek wieloklinowy.

Nagranie robione zaraz po odpaleniu samochodu - https://youtu.be/T0mg5yxio_4

Oleju nie ubywa, mocy nie brakuje.

Dodam jeszcze, że jakieś 2 tyg temu zaświecił się check i diagnostyka wykazała problemy z katalizatorem. Po skasowaniu błędu pojawił się ponownie po 130km.

Co może być przyczyną głośnej pracy silnika? Myślałem, że może to być napinacz wałków rozrządu, ale na rozgrzanym jak pisałem jest cicho.

Edytowane przez sebagd
Opublikowano

Zmierz na początek ciśnienie oleju na zimnym i na w pełni rozgrzanym.

Opublikowano

Kiedyś gdzieś czytałem, że po płukance cały "syf" z silnika schodzi do miski olejowej zatykając smok. Może tak było w twoim przypadku ? Ja na twoim miejscu ściągnął bym miskę olejową i zobaczył jak tam wygląda, ale oczywiście pomysł ze zmierzeniem ciśnienia oleju też jest jak najbardziej ok.

Opublikowano

Na piątek jestem umówiony na czyszczenie miski olejowej i smoka, jak nie pomoże to wymiana napinacza łańcucha wałków rozrządu.

Opublikowano

mam identyczną sytuację. Zdiagnozowałeś problem? U mnie takie coś występuje po wymianie rozrządu. Chwile pochodzi głośniej a później ucicha, dodam że problem wystąpił po nie udanej wymianie rozrządu przez warsztat przez co uszkodzili koło pasowe, które nie było dokręcone i dostawało mocnego bicia lecz również zostało koło wymienione na nowe a problem dalej został.

Opublikowano (edytowane)

mam identyczną sytuację. Zdiagnozowałeś problem? U mnie takie coś występuje po wymianie rozrządu. Chwile pochodzi głośniej a później ucicha, dodam że problem wystąpił po nie udanej wymianie rozrządu przez warsztat przez co uszkodzili koło pasowe, które nie było dokręcone i dostawało mocnego bicia lecz również zostało koło wymienione na nowe a problem dalej został.

Generalnie u mnie w 2.4 jest tak że jak odpalam załącza się pompa wtórnego powietrza, która pod pompowuje dodatkowe powietrze do mieszanki paliwa i po odpaleniu przez minute obroty mam 1.1-1.2k. Później wraca do normy i jest to całkowicie normalne, jednak jest to dźwięk coś bardziej jak odkurzacz inny niż u autora tematu

Edytowane przez sycuu
Opublikowano

Okazało się że smok był zatkany natomiast czyszczenie nie pomogło i jest ten sam problem. W przyszłym miesiącu będę wymieniał napinacz łańcuszka wałków rozrządu - dam znać czy pomogło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...