sebagd Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 (edytowane) Jakieś 1000km temu czyściłem silnik liqui moly flush i zalałem 5w40 Shell. Po jakimś czasie silnik zaczął pracować głośniej i w zakresie obrotów 1-1,8k obr/min charakterystycznie wyje. Samochód mam od jakiś dwóch miesięcy, nie wiem jakim olejem był zalany wcześniej. Po rozgrzaniu jest cicho. Szczególnie martwi mnie ten charakterystyczny zapętlający się dźwięk który pojawił się kilka dni temu. Dotychczas zostało zrobione (przed wystąpieniem w/w objawów): wymiana rozrządu, uszczelka pod pokrywą zaworów, czyszczenie i wymiana oleju, wymienione 2 łożyska trzymające pasek wieloklinowy. Nagranie robione zaraz po odpaleniu samochodu - https://youtu.be/T0mg5yxio_4 Oleju nie ubywa, mocy nie brakuje. Dodam jeszcze, że jakieś 2 tyg temu zaświecił się check i diagnostyka wykazała problemy z katalizatorem. Po skasowaniu błędu pojawił się ponownie po 130km. Co może być przyczyną głośnej pracy silnika? Myślałem, że może to być napinacz wałków rozrządu, ale na rozgrzanym jak pisałem jest cicho. Edytowane 12 Lipca 2016 przez sebagd
Tobike Opublikowano 12 Lipca 2016 Opublikowano 12 Lipca 2016 Zmierz na początek ciśnienie oleju na zimnym i na w pełni rozgrzanym.
Repik Opublikowano 13 Lipca 2016 Opublikowano 13 Lipca 2016 Kiedyś gdzieś czytałem, że po płukance cały "syf" z silnika schodzi do miski olejowej zatykając smok. Może tak było w twoim przypadku ? Ja na twoim miejscu ściągnął bym miskę olejową i zobaczył jak tam wygląda, ale oczywiście pomysł ze zmierzeniem ciśnienia oleju też jest jak najbardziej ok.
sebagd Opublikowano 13 Lipca 2016 Autor Opublikowano 13 Lipca 2016 Na piątek jestem umówiony na czyszczenie miski olejowej i smoka, jak nie pomoże to wymiana napinacza łańcucha wałków rozrządu.
Sadek_PL Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 mam identyczną sytuację. Zdiagnozowałeś problem? U mnie takie coś występuje po wymianie rozrządu. Chwile pochodzi głośniej a później ucicha, dodam że problem wystąpił po nie udanej wymianie rozrządu przez warsztat przez co uszkodzili koło pasowe, które nie było dokręcone i dostawało mocnego bicia lecz również zostało koło wymienione na nowe a problem dalej został.
sycuu Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 (edytowane) mam identyczną sytuację. Zdiagnozowałeś problem? U mnie takie coś występuje po wymianie rozrządu. Chwile pochodzi głośniej a później ucicha, dodam że problem wystąpił po nie udanej wymianie rozrządu przez warsztat przez co uszkodzili koło pasowe, które nie było dokręcone i dostawało mocnego bicia lecz również zostało koło wymienione na nowe a problem dalej został. Generalnie u mnie w 2.4 jest tak że jak odpalam załącza się pompa wtórnego powietrza, która pod pompowuje dodatkowe powietrze do mieszanki paliwa i po odpaleniu przez minute obroty mam 1.1-1.2k. Później wraca do normy i jest to całkowicie normalne, jednak jest to dźwięk coś bardziej jak odkurzacz inny niż u autora tematu Edytowane 20 Lipca 2016 przez sycuu
sebagd Opublikowano 22 Lipca 2016 Autor Opublikowano 22 Lipca 2016 Okazało się że smok był zatkany natomiast czyszczenie nie pomogło i jest ten sam problem. W przyszłym miesiącu będę wymieniał napinacz łańcuszka wałków rozrządu - dam znać czy pomogło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się