Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B6 1.6] Przygasanie w momencie zejścia z obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Mam problem z Audi A6 B6 z silnikiem benzynowym 1.6. Samochód posiada instalację gazową z tego co pamiętam marki Prins (montowana w Niemczech), ale problem który chciałbym poruszyć występuje zarówno na gazie jak i na benzynie (chociaż na gazie jest bardziej odczuwalny).

W momencie gdy obroty spadają do wolnych często zdarza się, że nie zatrzymują się na standardowych około 850, a lecą niżej, silnik się przydławia, następnie rosną i dopiero wtedy stabilizują się. Obrazuje to filmik który nagrałem, niestety dźwięk jest bardzo cichy - trzeba mocno podgłośnić. Po każdym przygazowaniu zdejmowałem nogę z gazu, to co się działo później silnik robił sam.

Problem w zasadzie nie występuje, gdy nie ma włączonych żadnych odbiorników prądu. Ale tych jest sporo - radio Concert z masą głośników (naliczyłem 10), klima dwustrefowa, grzane fotele. Gdy włączonych odbiorników jest więcej, problem się nasila - przy włączonych grzanych fotelach występuje w prawie 100% przypadków wysprzęglenia. Zdarza mu się prawie zgasnąć np. po wysprzęgleniu podczas dojeżdżania do świateł. Da się z tym żyć, ale na dłuższą metę bardzo irytuje.

Problem występuje na obu paliwach, choć na gazie zauważalnie częściej niż na benzynie.

Wymienione już były wszystkie elementy zapłonu i problem nie ustępuje. Mój mechanik stwierdził, że "ten typ tak ma" - za dużo odbiorników prądu na taki mały silniczek. Jedyne co mu przyszło do głowy, to alternator, ale mówi, że nie daje żadnej gwarancji, że wymiana cokolwiek zmieni.

Co o tym myślicie? Czy ktoś się spotkał z takimi objawami? Czy jest nadzieja na pozbycie się problemu?

Pozdrawiam serdecznie!

Jacek

Edytowane przez Drzeq
Opublikowano

Przepustnica czysta ? Podłącz VAG-a i zobacz co wyskoczy.

Pozdrawiam Andrzej

Opublikowano (edytowane)

Przepustnica była czyszczona i regulowana - bez rezultatu.

VAG pokazuje tylko 1 błąd - katalizator. Wymieniłem już sondę i wygląda na to że jednak kat umarł. Przypuszczam, że może być to spowodowane sporym zużyciem oleju. Ale czy któryś z tych elementów może wpływać na przygasanie? Wolałbym tego nie dotykać. Zużycie oleju choć duże (około 0,7l / 1000 km), jest akceptowalne w porównaniu z kosztami remontu silnika i wymianą katalizatora. Robię małe przebiegi, koło 10 tys rocznie i to zużycie nie boli aż tak bardzo. A że od czasu do czasu trzeba skasować Check'a, to nie problem.

Pozdrawiam!

Jacek

Edytowane przez Drzeq
Opublikowano

Mój mechanik stwierdził, że "ten typ tak ma" - za dużo odbiorników prądu na taki mały silniczek. Jedyne co mu przyszło do głowy, to alternator, ale mówi, że nie daje żadnej gwarancji, że wymiana cokolwiek zmieni.

Jeśli mechanik gada Ci, że ten silnik jest za słaby do zasilania fabrycznej elektryki to w pierwszej kolejności zmieniłbym fachowca. Po drugie sprawdziłbym akumulator i alternator + regulator napięcia. Przy rozgrzanym silniku (i alternatorze) i na pełnym obciążeniu musi się utrzymywać co najmniej 13,5~13,6V w instalacji. A najlepiej 14V i więcej.

Co do błędu katalizatora, to koledze w Phaetonie komputer silnika zgłaszał, że katalizator ma już zużyty (za niska wydajność) - wymienił akumulator (tam są dwa) i problem zniknął :)

Opublikowano

Wielkie dzięki za podrzucanie pomysłów! :) Akumulator jest nowy, poprzedni padł (co jest dość dziwne, bo miał raptem 2,5 roku). Przed wymianą i po objawy niestety identyczne.

Da się jakoś sprawdzić napięcie w instalacji VAGiem? Jest tam jakiś czujnik? Nie mam niestety żadnego miernika, w wolnej chwili do kogoś podjadę i zbadam ten trop.

Opublikowano

W wielu modułach się da, polecam 09-Central Electric, pierwsze okno w pierwszym bloku pomiarowym.

Zerknąłbym też ile Volt utrzymuje się w zasilaniu sterownika silnika, nie pamiętam jednak w którym bloku jest to możliwe do odczytania... :mysli:


01-Engine ->blok pomiarowy 004, okno 2 - napięcie zmierzone przez ECU na szynie zas. Terminal 30

Opublikowano

Dzięki za sugestię - udało się sprawdzić napięcia. Wyglądają jak następuje:

Wyłączony silnik 11,95V.

Ze wszystkim na off 14,28V.

Pod standardowym obciążeniem (lekka klima + cicho radio) 13,87V.

Ze wszystkim na full schodzi do 13,46V.

Dopiero po testach się zorientowałem, że miałem wyłączone światła. Ale wszystko na full to: rozkręcone radio, maksymalna klima, grzane fotele i ogrzewanie tylnej szyby - napięcie nie powinno więc na co dzień schodzić poniżej tego 13,5 V. Wnioskuję, że to nie alternator powoduje te problemy.

Co do napięcia na zasilaniu sterownika silnika nie udało mi się znaleźć. Zauważyłem, że kroki podane przez Beyer'a nie pasują, a to dlatego, że program do którego mam dostęp to jednak nie VAG, tylko VCDS Lite. Czy można w nim sprawdzić to co sugerujesz?

2mqsweg.jpg

Macie jakieś inne pomysły gdzie można szukać przyczyny objawów?

Pozdrawiam! :)

Opublikowano (edytowane)

Nie mam pojęcia jak to jest w VCDS Lite, wydaje mi się, że tak samo. U mnie w każdym razie tam właśnie znajdują się wartości napięć zasilających. Masz inny silnik i co za tym idzie inny sterownik silnika, spróbuj przeczesać grupy pomiarowe które udostępnia ten okrojony VCDS.

Patrząc jednak na napięcia które podałeś (są w normie) to problem leży gdzie indziej...

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Kolego i jak z tym problemem spadku obrotów, jakie masz wolne obroty? Ja ok 730 i to jest mało? Wie ktoś może jak zwiększyć wolne obroty skanerem diagnostycznym?

Opublikowano

VCDS pokazuje 800 obrotów. W wolnej chwili pogrzebię w grupach pomiarowych.

A czy takie objawy może dawać problem z EGR'em? Może tu jest pies pogrzebany?

Opublikowano

W ELSA napisano, że zablokowany w położeniu otwarcia zawór N18 daje o sobie znać poprzez nieprawidłową pracę silnika na obrotach jałowego biegu.

Położenie, w jakim znajduje się zawór recyrkulacji spalin, ukazuje potencjometr G212 w komputerze sterującym silnika.

Zawór i potencjometr znajdują się w jednym wspólnym podzespole.

Przy wymianie ECU lub EGR-a należy przejść procedurę adaptacji (nastawy podstawowe).

Opublikowano

A to nie jest tak że te silniki po prostu tak mają? Miałem wcześniej ten silnik i zachowywał się podobnie, szwagier też ma ten silnik w A3 i ma to samo. A zarówno jego motor jak i mój poprzedni był sprawny, przynajmniej tak mi się wydaje.

Opublikowano

A to nie jest tak że te silniki po prostu tak mają? Miałem wcześniej ten silnik i zachowywał się podobnie, szwagier też ma ten silnik w A3 i ma to samo. A zarówno jego motor jak i mój poprzedni był sprawny, przynajmniej tak mi się wydaje.

Właśnie tego się boję... :/ Zdecydowanie wolałbym, aby była to usterka. Fajne autko z tego A4, ale to przygasanie na dłuższą metę jest cholernie wkurzające.

Opublikowano

A to nie jest tak że te silniki po prostu tak mają? Miałem wcześniej ten silnik i zachowywał się podobnie, szwagier też ma ten silnik w A3 i ma to samo. A zarówno jego motor jak i mój poprzedni był sprawny, przynajmniej tak mi się wydaje.

Właśnie tego się boję... :/ Zdecydowanie wolałbym, aby była to usterka. Fajne autko z tego A4, ale to przygasanie na dłuższą metę jest cholernie wkurzające.

U mnie takie zjawisko nie występuje, także raczej obalam teorię, że ten typ tak ma ;)

Opublikowano

kolego Drzeg i jak z tym problemem się uporałeś?

Bo ja niestety mam bardzo podobne objawy z tymi obrotami :(

Zastanawiam się nad czyszczeniem przepustnicy lub zaworu EGR. (jest może jakiś topic jak to zrobić?)

U mnie też włącza się check czesto i pokazuje sonda lambda i katalizator.

Opublikowano

Ludzie sprawdźcie to:

W ELSA napisano, że zablokowany w położeniu otwarcia zawór N18 daje o sobie znać poprzez nieprawidłową pracę silnika na obrotach jałowego biegu.

Położenie, w jakim znajduje się zawór recyrkulacji spalin, ukazuje potencjometr G212 w komputerze sterującym silnika.

Zawór i potencjometr znajdują się w jednym wspólnym podzespole.

Przy wymianie ECU lub EGR-a należy przejść procedurę adaptacji (nastawy podstawowe).

zanim wydacie wyrok, że te silniki tak mają :facepalm:

Opublikowano

Jak zwiększyć wolne obroty.

Skanerem się nie udało wyświetliło się TEN POJAZD NIE OBSŁUGUJE TEJ FUNKCJI. Vag Com 311.2 i 409.1 wywaliły napis NOT AVAILABLE (NIEDOSTĘPNE) to w jaki sposób zwiększyć te obroty? silnik ALZ 1,6 benzyna

Opublikowano (edytowane)

Chyba masz coś z akumulatorem. Napięcie na aku powinno być powyżej 12.5V . Może cela padła.

Edytowane przez mareckiUK
Opublikowano

Na wstępnie się przywitam! Witam wszystkich.

Mój nowy nabytek A4 B6 1.6 ALZ ma podobne objawy. Uporał się ktoś już z tym przygasaniem czy mam się przyzwyczajać powoli?

Opublikowano

Mam koledzy taki sam problem silnik 1.6 alz z inst. Gazową. Wymienilem już przepływke, przepustnice, swiece i kable, czujnik tem. Plynu i dalej faluje. Ale mam nowy pomysł i na 99% bedzie to uszczelka miedzy kolektorem ssącym a blokiem silnika bo pojawił sie kolejny objaw a mianowicie nie wchodzi mi na obroty zaraz po odpaleniu na zimnym silniku. Chwilowo pomogłem sobie podnaszac obroty vcdsem do 1000obr/min i jest troche lepiej. Dam znac kolo wtorku co daly nowe uszczelki. Dodam ze psikalem plakiem i obroty nie rosły.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...