Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Falujące obroty i gaśnięcie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

mam problem z moją a4 1.8TQ, jadąc na gorącym silniku przy hamowaniu zdarza się ostatnio że obroty nagle spadają i samochód gaśnie, czasem (nawet często) samochód gaśnie również podczas postoju na światłach, obroty nagle spadają do 500 i potem motor gaśnie. Vag nie wykazuje błędów, dodam że wymieniałem ostatnio świece, mechanik sprawdzał cewki - są w porządku. Przepustnicy jeszcze nie sprawdzałem. W czym może tkwić problem, czy ktoś miał coś podobnego?

Opublikowano

Proponuję skorzystać z opcji :szukaj:

Opublikowano

mam instalkę gazową stag 300 i przejechałem ok 7tys.km, wszystko było w porządku, gaśnięcie pojawiło się ostatnio i dzieje się tak niezależnie od tego czy jadę na LPG czy PB, wcześniej jeszcze przed założeniem instalki również potrafił zgasnąć ale bardzo sporadycznie, obroty jednak falowały częściej.

Opublikowano

VAG prawde powie :good: ja tak mialem z powodu czujnika Halla

Opublikowano

dzięki za podpowiedzi. zapomniałem jeszcze wspomnieć że kilka razy (w tym dzisiaj) przy próbie przyspieszenia na dwójce lub trójce po dociśnięciu pedału gazu silnik jakby stracił moc, zaczął się dusić i nie chciał jechać, po kilku sek. złapał właściwe obroty i ruszył ostro do przodu. Strasznie mnie to wkurza. Czy to może być wina również przepustnicy czy może np. przepływomierza?

Opublikowano

Po czyszczeniu przepustnicy sprawdź czy nie masz dziury w dolocie i niessie lewego powietrza.Podepnij vaga i sprawdź przepływomierz ewentualnie jak nie masz to podmianka z jakiegoś innego samochodu lub sprobować wyczyścić.

Opublikowano

ja miałem podobny problem w autach z instalacjami lpg ale w ostatnim zauwazyłem ze dzieje sie tak tylko w przypadku tankowania na niektorych stacjach lpg moze to wina gorszego gazu. moge p[odpowiedziec ze zadowolny byłem z shella BP i i u mnie sa dwie stacje orlenu na jednej było ok a na drugiej gasł po wcisnięciu sprzęgła.

Opublikowano

Widzisz specjalnie zapytałem o gaz bo mam jakieś tam złe doświadczenia z autami na gaz.

Koledzy mają racje że na różnych stacjach różnie bywa z gazem i jestem przekonany, że conajmniej 80% stacji oferuje gaz o niewłaściwych parametrach. Tutaj oszustwo jest jeszcze łatwiejsze niż w przypadku benzyny.

Natomias pozostaje kwestia instalacji. Przyczyn może być całe mnustwo. Rozpocząłbym poszukiwania na samej instalacji gazowej. Najpierw filtry i regulacja instalacji. Potem tak jak radzą koledzy, przepustnica, dolot, przepływka.

Ja szczególnie przyjrzałbym się silniczkowi krokowemu to on odpowiada za wolne obroty. Sam taki przypadek miałem w poprz. aucie, że silnik po wrzuceniu na luz po prostu gasł (przyczyna silnik krokowy)

eh.. w jednym aucie to miałem tak, że założyłem nówkę instalację i parę miesięcy był spokój.. a potem.. to szkoda słów, Zaczą gasnąć, potem czasami szedł dobrze a czasami mulił że szok, potem już auto nawet na benzynie nie chciało śmigać, problemy z odpalaniem ... część usterek usuwali mi w ramach gwarancji na instalację a część musiałem bulić z własnej kieszeni... a już nie wspomnę że przymusowo raz w mies. stał z kolejną usterką a to u gaziarza a to u mechanika.

Tak więc po trzech autach z gazem, w tym sekwencja. Stwierdzam że nie kupię więcej takiego auta. No ale może jestem przewrażliwiony :decayed:

Opublikowano

Ja może dorzuce pare słów o falowaniu obrotów, bo ostatnio pojawił się ten problem u mnie.

Sprawdziłem Vag'iem, ale błędów nie było, także jedyny wniosek to sprawdzić doloty do przepustnicy. Po prostu jak software jest OK to tylko hardware. Co było istotą w moim przypadku - pęknięty wąż na obejmie przy przepustnicy oraz plastik wychodzący z korpusu silnika - wentylacja silnika dochodząca do przepustnicy. Dlaczego o tym pisze - wydaje się, że te dwie części są wykonane ze złych materiałów i z czasem tracą swoje właściwości. Wydaje się, że taka usterka może naturalnie występować u większości samochodów tego modelu. Zarówno kształtka plastikowa, jak i wąż gumowy były w złym stanie jako materiał tzn. były miękie inaczej niż reszta przewodów. I moim zdaniem właśnie dlatego nastąpiło pęknięcie i to w paru miejscach. Oczywiście samą przepustnicę przeczyściłem, bo i tak była na wierzchu. Wiele osób twierdzi, że jest to zabieg prosty, z mojego punktu widzenia nie do końca. Połączenie tych wszystkich przewodów mnie zabrało 3 godziny pracy i wiele czynności było trudnych do wykonania. Wspomniane przewody są pod kolektorem dolotowym, jednym słowem męka. :confused4:

Moim zdaniem należy sprawdzić wszystkie przewody dochodzące do przepustnicy, samo wyczyszczenie przepustnicy i jej adaptacja daje efekty tylko w niektórych przypadkach.

Obecnie występuje brak falowania obrotów i :kox: :kox: samochód nie uczył się nowych ustawień, czy tam jeszcze czegoś hihihihihhi, pracuje równo, bez zastrzerzeń.

Ron

Opublikowano

bywa ze już zdycha TPS i moga pojawic sie problemy

Opublikowano

Witam miałem bardzo podobny problem i czyszczenie przepustnicy pomogło na tylko na chwile, ale już wymiana przepustnicy naprawiła ten błąd ze spadającymi obrotami :) Pozdrawiam

snc00357wi5.th.jpg

snc00358qm1.th.jpg

Opublikowano

VAG prawde powie :good: ja tak mialem z powodu czujnika Halla

Zgadzam się z kolegą ja też miałem taki problem (tylko mi wyskakiwał błąd czujnika halla jak podpinałem autko do kompa)

Opublikowano

dziś odebrałem samochód od mechanika, wyczyścił przepustnicę i zaadoptował, komputer podobno nie wykazał błędów ale wciąż samochód gaśnie. Zwracałem uwagę żeby sprawdził sondę lambda i czujnik halla, twierdził że nie ma żadnych błędów. Straciłem przez to wszystko radość z jazdy, przed jakimkolwiek hamowaniem zastanawiam się czy samochód nie zgaśnie. Zazwyczaj robi to przy hamowaniu i na wolnych obrotach jak stoję np. na światłach. Co mogę jeszcze zrobić? Już sam nie wiem...

Opublikowano

Jak pisałem. Sprawdź silnik krokowy. Moim zdaniem jest zafajdany i trzeba go przeczyścić bo gdyby padł to pewnie nie trzymałby wogóle wolnych obrotów.

Opublikowano

odebrałem samochód od mechanika, wciąż pojawiał się jeden błąd na komputerze - błąd czujnika ciśnienia turbodoładowania, czujnik został wymieniony, kilkadziesiąt kilometrów jazdy było w porządku ale niestety znów zaczęły falować obroty i silnik gasł. We wtorek znów muszę odwiedzić warsztat, tym razem jadę na Przasnyską w wawie, czytałem na forum że są bardzo dobrzy, mam nadzieję że coś poradzą bo mi już ręce opadają a mój mechanik się poddał.

Opublikowano

Jak pisałem. Sprawdź silnik krokowy. Moim zdaniem jest zafajdany i trzeba go przeczyścić bo gdyby padł to pewnie nie trzymałby wogóle wolnych obrotów.

Nie pisz proszę takich porad. W tym aucie silnik krokowy to jest, ale ZTCW w liczniku. To jest najbliżej silnika, jaki znalazłem.

Opublikowano

Witam,

wyjechałem dziś od mechaników z Przasnyskiej, okazało się że trzeba było wymienić przepływomierz, silnik nagle odzyskał moc :> , obroty przestały falować i przestał nareszcie gasnąć. Znów jazda nim to czysta przyjemność. Dzięki za wszystkie rady :good: i ... Wesołych Świąt:) pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...