Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Zgrzyt z rozrusznika po odpaleniu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Po odpaleniu silnika po około 1-3 sek prawdopodobnie z rozrusznika (podejrzewam tak ponieważ dzieje się to tylko po odpaleniu silnika) wydobywa się odgłos jakby tarcia lub coś w tym stylu. Zgrzyt ten trwa około 1-2 sek i później jest już cicho.

Dzieje mi sie to już od kilku dni ale wcześniej miałem zepsuty napinacz paska alternatora i myślałem że to napinacz trze o koło które napędza wiatrak i to właśnie to wydaje taki dźwięk, ale teraz już wiem ze nie, bo napinacz wymieniłem na nowy.

Czy ktoś miał podobny przypadek i co to może być?

Czy rozrusznik trzeba już wymienić czy można to jeszcze naprawiać za jakąś rozsądną kwotę. Przebieg 250tyś i przy rozruszniku jeszcze nic robione nie było.

Opublikowano

prawdopodobnie bediks nie odskakuje i jak silnik odpala on jeszcze kreci i zgrzyta bardzo czeta przypadlos rozrusznikow mozna probowac regenerowac albo sam bediks sam wymienic

Opublikowano

tak jak pisze mlodyy , bendiks (elektromagnes) nie cofa się po uruchomieniu i przez chwilę jeszcze jest kręcony przez wieniec koła zamachowego

tak więc powoli szykuje sie na jego wyminę :cool1:

Opublikowano

tak jak pisze mlodyy , bendiks (elektromagnes) nie cofa się po uruchomieniu i przez chwilę jeszcze jest kręcony przez wieniec koła zamachowego

tak więc powoli szykuje sie na jego wyminę :cool1:

mialem cos takiego w b5-mozna z tym jezdzic,ale czasem wkurza,szczegolnie na zimnym silniku...

Opublikowano

No tak, można z tym jeździć - do czasu .

Jak ci całkiem padnie elektromagnes ( automat ) i bendiks zacznie nierówno się zazębiać z koronką koła zamachowego to ci może zedrzeć wieniec na koronce a wtedy masz do zrzucenia całą skrzynie biegów i sporo kasy w plecy. Proponuje się tym zająć za wczasu. Byc może wystarczy zdjąć rozrusznik rozebrac automaty i przeczyścić styki w automacie pilnikiem bo mogły sie już wypalić, albo wymienić sam bendiks. To sie okaże po rozebraniu rozrusznika.

]

Opublikowano
No tak, można z tym jeździć - do czasu .

Jak ci całkiem padnie elektromagnes ( automat ) i bendiks zacznie nierówno się zazębiać z koronką koła zamachowego to ci może zedrzeć wieniec na koronce a wtedy masz do zrzucenia całą skrzynie biegów i sporo kasy w plecy. Proponuje się tym zająć za wczasu. Byc może wystarczy zdjąć rozrusznik rozebrac automaty i przeczyścić styki w automacie pilnikiem bo mogły sie już wypalić, albo wymienić sam bendiks. To sie okaże po rozebraniu rozrusznika.

popieram lepiej to zrobic za wczasu. bendiks nie jest trudno wymienic.

Opublikowano

Byłem dziś u mechanika i powiedział że prawdopodobnie smar na tulejkach się zużył i trzeba rozkręcić rozrusznik i wyczyścić wszystko i na nowo przesmarować . Powiedział też że przy okazji rozebrania rozrusznika może okazać się że tulejki i szczotki będą do wymiany, ale to okaże się dopiero po rozkręceniu rozrusznika. Niestety dopiero we wtorek może się tym zająć, bo ma tyle pracy.

Mam prośbę jeśli ktoś ma wymiary tulejek i szczotek to był bym bardzo wdzięczny. Mógłbym zamówić sobie w sklepiku niedaleko żeby później nie biegać po całym mieście w poszukiwaniu części, bo tam powiedzieli mi ze mam przyjść z moimi częściami na wzór, bo inaczej nie dopasują.

I jeszcze jedno czy aso oferuje takie tulejki nad wymiarowe i czy ktoś wie w jakiej cenie

Opublikowano

Tulejki się ZAWSZE wymienia , to znaczy powinno się wymieniać przy każdej rozbiórce startera bo one sie układają do wałka. To po pierwsze. Po drugie , szczotki kosztują grosze i tez proponuje je od razu wymienić bez względu na ich stan. Po trzecie mechanik gada bzdury bo po tych objawach co piszesz to na 100 % nie jest to wina samych tulejek !

1. Automat ( elektrowłącznik - jak ktos woli )

2. Bendix

3. Wyrobione widełki

Któraś z tych opcji .

Opublikowano

Witam.

Byłem dziś u mechanika rozkręcił rozrusznik i rzeczywiście okazało się że rozrusznik pracował bez smaru. Luzu na tulejkach nie było wogóle więc nie było sensu wymieniać. Szczotki też nie były tragiczne (zwłaszcza że przebieg to 250tyś). Początkowo chciałem je wymienić ale w serwisie powiedzieli mi że szczotki są tylko razem ze szczotko trzymaczem i koszt to 160zł no i ze tylko na zamówienie sprowadzają i trzeba czekać 2 tygodnie. Mechanik powiedział że te które są to wytrzymają jeszcze raz tyle co teraz bo nawet w połowie się nie zużyły. Powiedział też że jakieś podróbki to pewnie szybciej się zużyją niż te które mam więc dałem sobie spokój.

Rozrusznik tylko rozkręcił, wyczyścił i nasmarował no i już nic nie zgrzyta.

Fajnie bo przynajmniej koszt niewielki :)

Pozdrawiam.

Opublikowano

Nie żebym zapeszał - ale niedługo zacznie zgrzytać znowu ( tak podejrzewam ).

A tak z ciekawości ile cie skasował za taka operacje ?

a z tymi szczotkami to bujda, można kupic same szczotki i przelutowac. Wiem bo sam tak robiłem .

Opublikowano

Mam nadzieję że się mylisz kolego campino. Byłem przy tym i pokazywał mi ze nie ma żadnych luzów na tulejkach. Myślę że mechanik nie robił by tego po to żebym za jakiś czas znowu do niego przyjechał, bo pracy to on ma full. Ja jako jego stały klient i tak muszę czekać czasami kila dni, bo nie może mnie nigdzie wcisnąć. Jeżdżę do niego od 10 lat i nigdy nie robił takich rzeczy, bo wie ze jak się coś innego zepsuje to i tak do niego przyjadę.

Za usługę skasował 30zł za ponad 2 godziny pracy. Według mnie to nie dużo.

Szczotki oczywiście że można kupić i przylutować ale to są szczotki nie oryginalne, których trwałość tak naprawdę nie wiadomo jaka jest. Ori są tylko razem ze szczotko trzymaczem, a przynajmniej tak mi powiedzieli w AUTO PREMIUM w Poznaniu ( autoryzowany serwis audi i vw)

Opublikowano

Też ostatnio pojawił mi się ten problem jak rano zapalam to słychać zgrzytanie.Byłem u elektryka i też okazło się ze rozrusznik na sucho pracuje i wystarczyło przesmarować chodzi jak nowy, więc nie przesadzajmy że za każdym razem trzeba odrazu wszystko wymieniać.

Opublikowano

Też ostatnio pojawił mi się ten problem jak rano zapalam to słychać zgrzytanie.Byłem u elektryka i też okazło się ze rozrusznik na sucho pracuje i wystarczyło przesmarować chodzi jak nowy, więc nie przesadzajmy że za każdym razem trzeba odrazu wszystko wymieniać.

Zgadzam sie w 100%.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Ja nrównież proponuję na wstępie rozkręcić i przesmarować. Często pomaga a jak nie to będziesz dalje ponosił koszty

Opublikowano

No 30 pln to niedużo.

Panowie ja nie twierdze że trzeba od razu wszystko wymieniać.

Napisałem tylko że dobrze jest wymienić szczotki i tulejki.Nie dramatyzujmy.

Poza tym zgrzyt nie bierze sie z luzów na tulejkach . Więc nie łączmy tych dwóch rzeczy .

A to że rozrusznik trzeba od czasu do czasu przesmarować i wyczyścić to druga kwestia.

Powtórzę , nikomu źle nie życzę ale zgrzyty nie biorą sie tylko z suchej pracy rozrusznika.

Przesmarowanie pomaga ale to jest tylko rozwiązanie doraźne. Jak przesmarujesz ślimaka na wału to i bendix chodzi luźniej , co za tym idzie nawet jak zaczyna padać to przez chwile będzie chhodził lepiej.

To tyle z mojej strony.

Opublikowano

Koleledzy , odświeżę temat bo i u mnie zaczyna zgrzytać przy odpalaniu auta. Czy wymiana bendiksa jest czasochłonna i trudna? Co przy okazji jeszcze warto zregenerować w rozruszniku?

Opublikowano

jesli nigdy tego nie robiłes to raczej nie polecam sie za to zabierac samemu, generalnie musisz rozkręcic rozrusznik na czesci pierwsze, bo bendiks jest razem z ta zębatką, wiec zeby sie do tego dostac trzeba podłubac, rozłozyc łatwo gorzej złozyc :wink4:

Opublikowano

Rico11 mam pytanko , mam podobny problem ale w jeep grand cherokee,  czy mogę się z tobą skontaktować,  chciałbym abyś wysłuchał 6sek nagrania , czy Twój problem był taki jak u mnie . Szukam diagnozy . Pomożesz  ?

Mój mail [email protected]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...