Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Problem z ciśnieniem oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od jakiegoś czasu na komputerze zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju.Po zatrzymaniu,wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu,kontrolka nie zapala się przez jakiś czas.Z silnikiem nic podejrzanego się nie dzieje.Pracuje normalnie,nie grzeje się nadmiernie ani nie bierze oleju.Czy miał może ktoś takie problemy?Słyszałem że w tych modelach lubi paść pompa oleju.Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.

Opublikowano

Twoja odpowiedź nic nie wnosi do tematu, a nawet powiedziałbym jest bzdurna.

Niby co tam komputerem zobaczy?

Do autora wątku.

1. Jeżeli praca silnika i jego głos się nie zmieniły, to sprawdź czujnik ciśnienia oleju w okolicy podstawy filtra oleju (możesz profilaktycznie go wymienić, kosztuje kilkanaście PLN).

2. Jeżeli dźwięk silnika zmienia się, kiedy zaświeca się kontrolka silnika, to koniecznie udaj się do warsztatu, nich zmierzą manometrem ciśnienie oleju.

Opublikowano

Zmierz od razu ciśnienie oleju - koszt w granicach 30 zł a będziesz wiedział jak się ma sprawa. Olej i filtr rozumiem że w dobrej kondycji?

Opublikowano

Faktycznie po prześledzeniu tematów na forum i z własnej autopsji mogę stwierdzić, że zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju to w silniku 1.8T przypadłość. Miałem podobny przypadek - na początek należy sprawdzić czujnik ciśnienia oleju i samo ciśnienie oleju. U mnie pomogło wyjęcie pompy oleju i jej przeczyszczenie (mechanik stwierdził, że bardzo trudno tą pompę popsuć z uwagi na jej nieskomplikowaną konstrukcję) a wymiana na nową była by po prostu zwykłym naciąganiem na kasę. Osobiście też sprawdzałem w Etce rodzaj filtru oleju do tych silników i faktycznie do silnika jaki posiadam w A6 czyli 1.8T AWT jest inne oznaczenie literowe tego filtra 068/115/561F. Następnym razem zamierzam kupić orginalny filtr w ASO audi - pozdrawiam

Opublikowano

Po co mierzyć ciśnienie oleju gdzieś w warsztacie...., ja bym od razu zapakował dodatkowy wskaźnik do kabiny :>

A tak na poważnie to z doświadczenia wiem, że nie warto lekceważyć takiego pipającego ostrzeżenia nigdy.

Opublikowano

Witam,

4 miesiące temu kupiłem autko(150000km przebiegu), nie zmieniałem oleju gdyż poprzedni właściciel go wymieniał niedawno. Zmierzone ciśnienie oleju: bieg jałowy: 0,8-1bar, 3000rpm-5,2 bar, 5000rpm-6,5bar. Czy pompa oleju zaczyna wysiadać? turbinka w bdb stanie.

Opublikowano

Mógłbym ci napisać po prostu, że ciśnienie na biegu jałowym masz troszkę przy niskawe. Ale z uwagi na to, że w trzech różnych AEB, ciśnienie oleju biegu jałowego było w jednym 1,5Bar, w drugim 1,2Bar , a w trzecim właśnie 0,8Bar i sam nie wiem co mam o tym myśleć. Pytanie odnośnie ciśnienia oleju w 1.8T zadane nawet na racingforum nie uzyskało konkretnej odpowiedzi. Ja mam na biegu jałowym ~1,2Bar-a przy całkowicie nagrzanym silniku.

Opublikowano

Na jałowym powinno być 1 do 3,5bara. 0,88 to już mało.

Przy 3000rpm - 5 do 7barów.

Olej powinien mieć mieć około 80 stopni, czyli dobrze nagrzany silnik.

Opublikowano

Mi w czasie jazdy nigdy nie spadło poniżej 1.5 bara na jałowych (nawet jak turbo było czerwone)-kontrolka się nie świeci. Przed wymianą pompy miałem ok 1 bar przy czym mierzone w warsztacie a jak wiadomo na postoju się tak nie zagrzeje jak w czasie jazdy-wtedy kontrolka się zaświecała po ok 30 min jazdy.

Przy 3 tys. obr mam 5,5 bara, na zimnym na jałowych 7 bar. Olej Castrol 10W40 W moim przypadku winna była pompa.

Opublikowano

U mnie również zaraz po zakupie auta w trakcie powrotu do kraju zapaliła się 4 razy kontrolka ciśnienia oleju (prawie o zawał mnie przyprawiła) po ponownym odpaleniu silnika było wszystko ok raz zgasła nawet sama i nie trzeba było gasić silnika winowajcą okazał się zawieszający zawór oleju w weekend odbieram autko od mechanika i mam nadzieje że to koniec przygód z autkiem bo jeszcze nawet się jeszcze nie zdążyłem nim nacieszyć

Opublikowano

Witam na sam poczatek proponowal bym wymiane czyjnika oleju tego kolo filtra.. oleju , koszt nie wielki a z nim sa czeste problemy dodam tylko ori. a potem patrzec dalej? cisnienie i w najgorszym przypadku pompa..

Opublikowano

Właśnie jestem świerzo po wymianie pompy olejowej, panewek korbowodów,uszczelki pod miską,oleju + filtr oraz uszczelki pod chlodnicą oleju. Cisnienie przy temp oleju 90 stopni na jalowych(wiec bardzo nagrzany) 2 bary, 3000rpm 7 bar. Głowica przestała klekotac, turbo juz nie wyje, nawet na zimnym. Koszt: pompa,uszczelki,panewki, filtr oleju=273zł. Olej za free :gwizdanie: (castrol magnatec 10w40). Robota kosztowała mnie kilka siwych włosów oraz jakies 8 godzin. Pozdro i zachęcam do pomiarów cisnien w waszych autach :naughty: ja uratowałem turbo :hi:

Opublikowano

Arek87 sprawdź teraz jakie masz max ciśnienie oleju podczas jazdy przy max obrotach.

Opublikowano

Pod czas jazdy... , sprawdzałem na jałowym około 6000rpm na cieplym troche ponad 7bar. Z tego co pamietam zaraz po pierwszym odpaleniu nie było mniej jak 7 a pod delikatnymi obrotami (max2000) nie wiecej niz 8. Ciekawe jak to wygladało w 1996 :mysli: A cisnienie oleju pod obciazeniem spada czy rosnie?

Opublikowano

Obciążenie nie ma tu nic do rzeczy - tylko obroty mają wpływ na wartość ciśnienia oleju.

Gość Henrykus
Opublikowano

Prawidłowe dane z instrukcji fabrycznej silnika AEB to:

Temperatura oleju około 80 stopni C

Ciśnienie na obrotach jałowych 1.0-3,5 bar

Ciśnienie przy 3000 obrotów 5.0-7.0 bar

Opublikowano

Nie wiem czy zauważyłeś, że to wszystko zostało już napisane... :gwizdanie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...