pulpecik Opublikowano 14 Października 2017 Opublikowano 14 Października 2017 33 minuty temu, EVI napisał: Witam odgrzewam temat Panowie.... Niech podepną przy Tobie pod kompa i pokażą czy i ewentualnie jakie błędy wyskakują. A jak nie mają kabelków za kilkadziesiąt zetów to bez jaj... Zrób sobie fotkę błędów, żeby nie zapomnieć. Może jakiś czujnik padać związany z liczeniem obrotów wału/wałka. Niby Hall czy indukcyjne wału są w zasadzie nie do zepsucia to jednak się psują i nie zawsze od razu. Do tego jest(przynajmniej) u nas jakaś cholerna plaga kun, sam nawet miałem już akcję, a koledzy z warsztatu twierdzą, że odkąd zakład mają tylu przypadków nie było. I powiedzmy nadgryziony kabel czasem nie łapie(drgania silnika itp.) ale to powinno być w błędach widać. To taki przykład. Ogólnie to czyszczenie przepustnicy jest przereklamowanym zabiegiem, musi być naprawdę w niej twardy i wredny syf, żeby się nie domykała/domykała niejednorodnie. Wiele winy ponoszą jakoś lekceważone ostatnio TPSy(czujniki położenia przepustnicy), które z racji natury pracy polegającej na "ocieractwie" z biegiem czasu się wycierają generując niejednorodność zmiany oporności = problemy z równomiernością pracy silnika, gdyż sterownik dostaje lekko "schynięte" informacje o stanie przepustnicy i do nich próbuje dobrać resztę parametrów. To też tylko przykład.
EVI Opublikowano 14 Października 2017 Opublikowano 14 Października 2017 Dziekuje za odpowiedz i zainteresowanie moim tematem nie byłam nigdy jak podpinali go i Jakie tam błędy wskazuje , w poprzedniej audi miałam czujnik halla do wymiany o dziwo takis gownienko przez ktore trzeba było cały rozrzad zrobic poniewaz znajdował sie w niefortunnym miejscu .. ja mam tylko info ze były spięcia jakies w Aku i go wymienili i rzeczywiście jest nowy z bosha ..to juz teraz nic nie wiem . We wtorek jadę rozliczyć sie z nimi i sie dowiem dokładnie i opisze w temacie , teraz tez bylam sie karnac i odZiwo równiutko chodzi nie zdechnal . Ale nie zapeszam Ps moze to dziwne ze nie wiem co mi tam majstrowali ale ja tam przywożę auto mowię co i jak a jak auto jest do odbioru to ktos ode mnie musi odebrac poniewaz zanim dojadę z pracy to juz zamkniete maja ? dzieki chłopaki za opowiedz
k232 Opublikowano 14 Października 2017 Opublikowano 14 Października 2017 (edytowane) Takie oddawanie auta to jest bez sensu, ściągają z Ciebie pieniądze i śmieją się, że mogą jakąś blondyneczkę ojebać na parę złotych.. Znajdź innego mechanika, który na wejściu postawi diagnozę, takim sposobem jak Ty robisz to wymienisz pół auta i nic to nie da a to może być zwykła pierdoła? Edytowane 14 Października 2017 przez k232
EVI Opublikowano 14 Października 2017 Opublikowano 14 Października 2017 No ja wiem tez juz myśle o zmianie mechanika chociaż tamci panowie od Hmm 7 lat świadczą usługi i nigdy problemu nie było oni chyba bardziej myślą ze histeryzuje bo ja ogólnie jestem bardzo przeczulona na punkcie auta i wychwytuje pewne rzeczy wiec pewnie myślą ze przesadzam A No niestety mam taka prace od pon do soboty i ciezko sie ogarnia pewne sprawy Mimo wszystko podzielę sie z wami tym co mi powiedzą
k232 Opublikowano 14 Października 2017 Opublikowano 14 Października 2017 11 minut temu, EVI napisał: No ja wiem tez juz myśle o zmianie mechanika chociaż tamci panowie od Hmm 7 lat świadczą usługi i nigdy problemu nie było oni chyba bardziej myślą ze histeryzuje bo ja ogólnie jestem bardzo przeczulona na punkcie auta i wychwytuje pewne rzeczy wiec pewnie myślą ze przesadzam A No niestety mam taka prace od pon do soboty i ciezko sie ogarnia pewne sprawy Mimo wszystko podzielę sie z wami tym co mi powiedzą Czekamy na każde info, będziemy starać się pomagać ?
EVI Opublikowano 14 Października 2017 Opublikowano 14 Października 2017 Kurczę dziekuje bardzo naprawde kazda odpowiedz bardzo mnie cieszy ze ktos chce pomóc ? C.d.n
pulpecik Opublikowano 15 Października 2017 Opublikowano 15 Października 2017 (edytowane) 18 godzin temu, EVI napisał: ja wiem tez juz myśle o zmianie mechanika chociaż tamci panowie od Hmm 7 To nie znaczy nic -mogli już skumać dawno, że w tym za***nym kraju na uczciwości dorobią się garba jedynie. A i klienci nie są wcale wszyscy tacy och i ach. Na całym świecie niewiedza kosztuje i to jest ok, jeżeli płacimy za uczciwą robotę. Żądanie starych, wymienionych części na nowe też Ci przysługuje. Kiedyś nie miałem czasu na prostą wymianę: -wymieniliście amorki? -jasne, proszę. Należy się... -poproszę stare części -na co panu? -na Caritas chcę oddać -och, coś mi się przypomniało, auto musi jeszcze wrócić na chwilę do nas, zapomniałem dać podkładki Półtorej godziny potem stare części się znalazły... Prosty trick ale -części stare są NASZE i należy zastrzec o ich niewyrzucaniu(sami sobie wywalimy), a wszelkie naprawy powinny mieć jakieś udokumentowane podłoże. Wydechu nie spawam sam, kolega to robi w zakładzie za kasę -zanim pokumplowaliśmy ujęło mnie, że bez proszenia każda wymieniona część czekała na mnie i zapraszano mnie jakbym chciał na podnośnik do weryfikacji napraw. Muszę się pochwalić, że żona moja, mimo wysokiego stanowiska i braku związków formalnie z mechaniką powoduje, że nawet moi koledzy uważają co mówić przy niej, bo np. zapach ATFu potrafi od zwykłego oleju odróżnić, wie co to elektrozawór, wał, przegub, TPS, przepustnica.... ...zarzucanie tyłem, różnice w napędach itp. itd Sporo razem dłubaliśmy zanim przyszły cięższe prace, dzieci, remonty... Raz zalała gazem auto zimą(90ka z BLOSem pod pracą). Szczęki urzędasom opadły jak spuściła nadmiar z reduktora, odpaliła i odjechała. Ciężko by ją było nabrać no ale nie każda Kobieta musi się interesować tym samym. Edytowane 15 Października 2017 przez pulpecik
tomgt Opublikowano 17 Października 2017 Autor Opublikowano 17 Października 2017 Wracając do meritum postu, udało się naprawić auto, ale czy znalazłem przyczynę problemu -nie. Tak jak wspomniał zajkoo naprawiłem ECU kosztem 600 zl, w taki sposób że komp widzi temp. w przedziale 28-30°C Na razie jest ok, już parę miesięcy się sprawdza. Myślę że przełożenie czujnika tak jak zrobił Mario to dobry pomysł i żałuję że nie spróbowałem. Wszyscy którzy mają podobny problem mają też Chipa i może tu należy szukać problemu, chociaż mój tuner zapewniał że nie ma związku
tomgt Opublikowano 17 Października 2017 Autor Opublikowano 17 Października 2017 bbarrteek wcześniej pisał że rozwiązaniem może być dołożenie drugiego intercoolera albo fmic, ale nie tędy droga. Kolega chipowal w tym samym miejscu też 1.8T i u niego nie ma problemu.
Zajkoo Opublikowano 19 Października 2017 Opublikowano 19 Października 2017 U mnie po zmianie mapy problem ustąpił.
tomgt Opublikowano 19 Października 2017 Autor Opublikowano 19 Października 2017 6 godzin temu, Zajkoo napisał: U mnie po zmianie mapy problem ustąpił. u kogo robiłes mapę? widzisz różnice w pracy silnika?
Zajkoo Opublikowano 20 Października 2017 Opublikowano 20 Października 2017 Różnica pracy jest, ale poszły inne mody: dp, fmic i 320cc. Jednak test odpalania robiłem standardowo jak do tej pory. Przed odpaleniem temp. w kolektorze dolotowym 75stC i odpalił normalnie. Tak samo było przed modem na seryjnej mapie. Jak wróciłem do wadliwej to nie palił. Wnosek jest jeden, cały problm w programie. Nawet nie licze ile mnie kosztowało rozwiązanie problemu. Program robiłem u siebie w Elblagu. Wadliwa mapa przyjechala z niemiec wraz z autem.
KoWaL_89 Opublikowano 23 Października 2017 Opublikowano 23 Października 2017 Gdzie robiłeś program? Pochwal się ile wydałeś.
EVI Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Witam ponownie !temat „ falujących obrotów i gasnącego auta na cieplym silnikiu niestety dalej jest moja bolączka borytam sie z problemem ! Od października 2017 , czyli podsumowując ( falujące obroty na ciepłym czasem poprostu podnoszą sie i obniżają i w 80% poprostu gaśnie , nie ma problemów z ponownym odpaleniem a wiec co było robione ( czyszczenie przepustnicy , przepływka, W ostateczności wymieniona przepustnica ( zostalam poinformowana przez mechaników ze przeczuwali ze to przepustnica) i Jak wymienili co najlepsze 3 tygodnie auto było idealne cieszylam sie ze problem rozwiązany ! Otóż nie ! Spowrotem zawiozłam do szukania problemu i zdecydowali o wyjęciu sterownika silnika i wczytaniu błędów , 4 dni czekałam na diagnozę okazało sie ze sterownik jeSt okej ,błędów nie było jedynie co zrobili to lutowali cos w przewodach przepustnicy ? Juz fachowo tego nie jestem w stanie określić , w kazdym bądź razie pierdoła , wczoraj przez godzinę pracował na jalowym u mechaników i nie gasł , byłam zadowolona ze twraZ juz musi byc dobrze ale dojechalam do domu , stanelam przed garazem i Zgasnal !!! Mechanicy powiedzieli juz ze nienawidzą tego audi ze nie maja pomyslu i nie wiedza co robic ! A ja mam Z***ebany weekend , a oni nie wiedza co jest grane nie ma błędów w ecu to samo , pomocy ??????
k232 Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Opublikowano 14 Kwietnia 2018 EGR lub ezektor przy odmie ja to samo u Siebie zrobiłem i obroty lux. 1
EVI Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 (edytowane) Z tego co wiem to ten ezektor tez wymienial to taki czarny plastikowy element podobny do gwizdka , i dalej problem ps: wymienił go przy mnie trwało to 2 minuty Edytowane 15 Kwietnia 2018 przez EVI
przem8 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 W tym silniku wszystkie zaworki jak ezektor czy też te od odmy powinny być montowane ori. Zamienniki zazwyczaj się nie sprawdzają i zaburzają prawidłową pracę silnika. Przepływomierz wymieniony na nowy dedykowany bosch czy jakaś używka? Układ dolotowy szczelny, odma sprawna?
k232 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 25 minut temu, EVI napisał: Z tego co wiem to ten ezektor tez wymienial to taki czarny plastikowy element podobny do gwizdka , i dalej problem ps: wymienił go przy mnie trwało to 2 minuty A EGR? Kolega miał problem ostatnio nie mógł rozpędzić auta więcej niż do 50km/h i też mu hasło na ciepłym, winny był właśnie EGR po naprawie auto jak nowe ? Problem o którym piszę był w 1.9 tdi.
EVI Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Tak przepływka nowa przepustnica orginalna , ezektor orginalny przy mnie go odpakowal i założył co do dolotu i odmy to takich info nie mialam udzielonych , ale widze ze oni umywają ręce juz nie maja pomysłu kazali w środe zadzwonić ale chyba do tęgo czasu bede szukała kogoś innego od października sie. Z nim bawią sprawdzają podpinają i d*pa
EVI Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Opublikowano 15 Kwietnia 2018 EGR napewno nie , ale zawsze to jakiś trop ! Oni twierdzą ze nie ma żadnych błędów i wymieniają na ślepo chociaż przy przepustnicy byli pewni ze to na bank to a jednak nie .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się