goraht Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Cześć wszystkim. Męczę się od pewnego czasu z tylnym zawieszeniem. Mam do wymiany tuleje tylnych górnych wahaczy w moim A4 B5 Quattro. Postanowiłem wymienić wszystkie tuleje na poliuretanowe przy tej okazji. Stoję więc przed problemem wyprasowania starych tulei z wahacza. Czy ktoś to robił i ma jakiś patent na podparcie wahacza tak aby można było wyprasować tuleję? Największy problem jest z tymi dwiema tulejami od strony amortyzatora. Tuleja ma kołnierz więc można ją wyprasować tylko od strony wewnętrznej w stronę zewnętrzną. Problem jest również w tym, że w zasadzie nie ma na czym oprzeć wahacza, bo kołnierz przesłania krawędź otworu montażowego tulei. Poniżej zdjęcie objaśniające tekst.
szper11 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Ja robiłem, tylko u mnie stare były w takim stanie że środek sam wypadł później brzeszczotem naciąłem zewnętrzne tuleje i wyszły bez problemu.
cycek800 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 ja bym to wprasował przez otwór drugiej tulejki, czyli jakąś dłuższą rurką przez otwór drogiej tulejki. Nie wiem czy mnie rozumiesz o co mi chodzi
Klejk Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Sory za ot.... Ale skąd kupujesz te tuleje?
goraht Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2016 (edytowane) Spróbuję jeszcze tak jak proponuje cycek800. Problem tam jest tylko z podparciem, ale może wykombinuję coś z płaskowników ułożonych pod odpowiednim kątem. Jak nie pójdzie, to wzorem szper11 wybebeszę środek i natnę tuleję wewnętrzną. Tuleje kupiłem od firmy DEUTER-MOTORSPORT z Olkusza http://poliuretany.olkusz.pl/pl/komplet-tulei-zawieszenia-tylnego-audi-12szt.html Komplet 6 tulei metalowo-gumowych na tylne górne wahacze miały mnie kosztować ok 450zł. Komplet poliuretanowych na całe tylne zawieszenie (12 szt.) kosztuje 600zł. Dla potomnych przekażę dobry sposób na te tuleje. Trzeba je porządne rozgrzać i ukręcić wewnętrzną tuleję, potem naciąć zewnętrzną i ją wybić. Jedną stronę skończyłem. W trakcie robienia drugiej wrzucę kilka zdjęć, żeby komuś życie ułatwić. Pytanie mam jednak jeszcze jedno. Ma ktoś zestaw danych dotyczących momentów dokręcania śrub tylnego zawieszenia? Mam wszystkie wahacze do dokręcenia i klucz dynamometryczny - chciałbym z niego zrobić użytek Edytowane 11 Sierpnia 2016 przez goraht
REX-io Opublikowano 4 Października 2017 Opublikowano 4 Października 2017 Odświeżam temat.. Cześć. U mnie też szykuje się wymiana tylnych tuleji. Napisz proszę jak po roku używania sprawuje się to zawieszenie, jakie są Twoje wrażenia, czy to był dobry ruch wybór właśnie poliuretanów, czy naprawdę są tak twarde że bardzo się traci na komforcie, itd. Z góry dziękuję.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się