Plusa1338 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam, ostatnio moje audi zaczęło dziwnie chodzić, przy dodawaniu gazu wydaje specyficzny dźwięk i jakby tego było mało jak wczoraj jechałem to zapaliła się czerwona kontrolka akumulatora i samochód zgasł próbowałem zapalić ale coś jakby go dusiło. Gdy się zatrzymałem próbowałem znowu, ale jak przekręcałem kluczyk to było słychać jakieś pykniecie i gasło światło w samochodzie żadnego glosu rozrusznika , zdechł i trzeba było holować do domu ... Wiecie co mogło by spowodować tą awarię ? Akumulator sprawdzany podaje 12,3 V ..Oto i dźwięk Edytowane 26 Sierpnia 2016 przez Plusa1338
nik23 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Popatrz czy ci sie alternator nie skończył i nie blokuje wielorowka albo napinacz wielorowka.
Plusa1338 Opublikowano 2 Września 2016 Autor Opublikowano 2 Września 2016 (edytowane) Silnik nie kreci pierwsze podejrzenie to glowica , sprawdze jak zdejme zderzak i obroce silnikiemByłem u znajomego mechanika i rozebrał przód samochodu , rozrząd przeskoczyl i co za tym idzie jego wymiana , dzisiaj ma zajrzeć do niego co było przyczyną przeskoczenia Samochod podlaczony pod Komputer , wykazało dwa błędyna 2 i 3 pompowtrysku. Wyjęte wszystkie wczoraj jadę zawieźć je i sprawdzić do jakiegoś serwisuMam pytanie czy jak to nie jest przyczyną awarii samochodu to mogło być tak że urwał się ktorys zawór ? Nie wiem czy jest też sens ściągać głowice bo to już nie będzie to samo i wydaje mi się że głośniej by chodził po wymianie głowicy , fabryka to fabryka. Czyli zostałaby opcja wymiany silnika. Tylko czy silnik 130km podszedłby do mojego ? Co z komputerem ?Proszę o szybką odpowiedź Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez Plusa1338
jaceko Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 (edytowane) Zdjęcie głowicy to odkręcenie 10 szpilek kolektora i pompy vacum. Jak zrobi to ogarnięty mechanik to nie ma czego się bać. Edytowane 3 Września 2016 przez jaceko
nik23 Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 Jezeli głowica dobrze zregenerowana to niema z nią žadnych kłopotów. Jezeli twoj silnik zdrowy to po co pakować sie w koszty? Zrób głowice jeśli to ona i jeździj dalej. Zmierz kompresje na cylindrach.wtedy bedzie coś wiadomo o głowicy, pierścieniach
Plusa1338 Opublikowano 2 Września 2016 Autor Opublikowano 2 Września 2016 (edytowane) Mamy Winowajce...2 i 3 Pompowtryskiwacz lał paliwo tak że aż wypaliło dwa tłoki..pompowtryskiwacze jeszcze nie sprawdzane ( 50 zł za 4 , znalazłem w okolicy za 20 zl za 4 .. ) więc zaryzykowałem i mechanik odkręcił głowicę, żeby sprawdzić w czym przyczyna.Poinformował mnie o tym, że nie wie czy jest sens to naprawiać, jak to przewyższy koszt silnika to lepiej silnik wymienić i bez problemu zrobiłby to.Z tego co mi mówił to silnik AVB , AWX I AVF niczym się nie różni prócz turbo, komputerem itd. słupek ten sam, więc szukam nowego silnika. Myślę, że ten samochód przed moim zakupem miał już coś robione bo przy odkręcaniu wszystkiego, w niektórych miejscach były inne śruby.. Edytowane 25 Września 2016 przez Plusa1338
jaceko Opublikowano 3 Września 2016 Opublikowano 3 Września 2016 (edytowane) Na zdjęciach jest blok silnika z dwoma widocznymi tlokami. Jeśli gładź na cylindrach jest ok to wymienić chore części przy okazji mały remont silnika i smigać dalej. Kupując inny silnik nigdy nie masz gwarancji że nie będzie dobry. Edytowane 3 Września 2016 przez jaceko
Plusa1338 Opublikowano 3 Września 2016 Autor Opublikowano 3 Września 2016 Ale tłok jest wypalony tak że nie ma sensu całego silnika rozbierać.
nik23 Opublikowano 3 Września 2016 Opublikowano 3 Września 2016 Kup używke tłoka. Składając swój zamkniesz sie w jakichś 2,5-3k z robotą, no moźe ciut więcej zalezy od robocizny jakbyś sam umiał go poskładać to 1k+ by ci w kieszeni zostało, a tak to sam słupek ze 3k, pd i tak musisz kupić tego co lAł, uszczelnienia pd uszczelki śruby półpanewki szklanki pasek i wyjdzie 4-4,5k
Plusa1338 Opublikowano 3 Września 2016 Autor Opublikowano 3 Września 2016 Kup używke tłoka. Składając swój zamkniesz sie w jakichś 2,5-3k z robotą, no moźe ciut więcej zalezy od robocizny jakbyś sam umiał go poskładać to 1k+ by ci w kieszeni zostało, a tak to sam słupek ze 3k, pd i tak musisz kupić tego co lAł, uszczelnienia pd uszczelki śruby półpanewki szklanki pasek i wyjdzie 4-4,5k przemyśle to co napisałeś. 3k to wydaje mi się że z osprzętem , a ja rozważam zakup gołego słupka to kosz ok. 900 - 1000 zl, a resztę przełoże ze starego
nik23 Opublikowano 4 Września 2016 Opublikowano 4 Września 2016 (edytowane) a ja rozważam zakup gołego słupka to kosz ok. 900 - 1000 zl, a resztę przełoże ze starego chyba sam blok. To swoją głowice musisz i tak robić za tyle jak kupisz niewiadomo co za taką kase kupisz. To lepiej kup całego anglika na chodzie za 6k i przełoż cały kompletny silnik z turbiną pompkami całym osprzętem, felgi ci zostaną i w huu plastyku do sprzedania Iwtedy bedziesz miał w oryginale nierozbierany. Edytowane 4 Września 2016 przez nik23
Plusa1338 Opublikowano 4 Września 2016 Autor Opublikowano 4 Września 2016 a ja rozważam zakup gołego słupka to kosz ok. 900 - 1000 zl, a resztę przełoże ze staregochyba sam blok.To swoją głowice musisz i tak robić za tyle jak kupisz niewiadomo co za taką kase kupisz. To lepiej kup całego anglika na chodzie za 6k i przełoż cały kompletny silnik z turbiną pompkami całym osprzętem, felgi ci zostaną i w huu plastyku do sprzedania Iwtedy bedziesz miał w oryginale nierozbierany. http://allegro.pl/silnik-audi-a4-b6-vw-passat-b5-fl-1-9tdi-avf-130ps-i5086767863.html nie mam tyle kasy żeby kupować anglika i przekładać , kupię goły słupek taki jak tu tylko że z AVB i ze starego przełożę turbo itd.
nik23 Opublikowano 4 Września 2016 Opublikowano 4 Września 2016 Tylko zadzwoń wcześniej i zapytaj żeby sie nie okazało ze goły blok kupujesz.
Plusa1338 Opublikowano 4 Września 2016 Autor Opublikowano 4 Września 2016 Blisko mnie jest gościu co sprowadza i rozbiera samochody i ma właśnie silniki na sell , więc podjade i zobacze na żywo
Musashi Opublikowano 6 Września 2016 Opublikowano 6 Września 2016 ma właśnie silniki na sell ech... najlepiej jeżeli silnik, można uruchomić w aucie dawcy i zrobić logi statyczne.
Plusa1338 Opublikowano 23 Września 2016 Autor Opublikowano 23 Września 2016 (edytowane) Cześć , dawno tutaj nie zawitałem ze względu na samochód.. Dopiero wczoraj wyjechałem z warsztatu samochodem . Naprawa jednak zakończyła się wymianą silnika na nowy 1.9TDI 101KM AVB ( ponieważ dużo by mnie wyniosło zmiana na awx / avf ) z przebiegiem 220kkm ( choć w to wątpię ) i paroma częściami do nowego silnika, a oto one : - Uszczelniacz na wał - Łożysko igiełkowe - Łożysko oporowe - Uszczelka pod klawiaturę - Komplet oringów na pompowtryskiwacze - Filtr oleju - Tarcza sprzęgła LUK - Plecionka 10x55 ( + wydłubanie kata ) - Wąż wody króciec Silnik gotowy do montażu: i już na samochodzie Oczywiście pierwsze odpalenie nie odbyłoby się bez plaka ( rozładowany aku , ale podpięty pod prostownik na 10 min ) i dziś już pali na dotyk Miejmy nadzieję, że przejedzie drugie tyle od fabryki Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc Edytowane 24 Września 2016 przez Plusa1338
nik23 Opublikowano 23 Września 2016 Opublikowano 23 Września 2016 Jeżeli nie tajemnica to ile dałeś za silnik? Cały kompletny kupiłes?
Plusa1338 Opublikowano 24 Września 2016 Autor Opublikowano 24 Września 2016 Jeżeli nie tajemnica to ile dałeś za silnik? Cały kompletny kupiłes? Nie tajemnica kupiłem goły słupek za 800 zł i swoje graty ze starego przełożyłem do nowego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się