PawelVK Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Witam Jestem nowy na forum więc bardzo prosze o wyrozumiałość, nie znam sie na autach, dopiero zaczynam swoją przygode z motoryzacja. Od niecałych 2 miesięcy jestem posiadaczem A4 B5 FL 1999r 1.9tdi 90KM, od kilku dni zacząłem zwracać uwagę, że po nagrzaniu silnika temperatura oleju delikatnie, bardzo delikatnie przekracza 90 stopni. Wcześniej albo było na równo albo nie zwracałem na to uwagi (ciągle się ucze) Jako, że ze swojej wioski do mechanika mam dość daleko, zapytam najpierw tu, czy ta temperatura to norma? Czy powinienem się zacząć niepokoić i udać czym prędzej do mechanika? Auto pracuje w porządku, nie zauważyłem nic innego poza tym. Poniżej zdjęcia tej temperatury: Bardzo dziękuje za pomoc.
lukasz51237 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Wg mnie wszystko ok. Dla pewności podłączyć vaga jaka temp jest naprawdę. Możliwe, że czujnik się uszkodził czy coś.
fanthomas18 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Sprawdź temperaturę vagiem, zrób test wyjść licznika i sprawdź jak wskazówki stoją
MikelA4 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 (edytowane) Jak jedziesz wraca do 90? Bo jak tylko w korkach lekko rośnie to pewnie wisko. Edytowane 27 Sierpnia 2016 przez MikelA4
PawelVK Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Jak się rozgrzeje, to jest taka cały czas, nie zauważyłem żeby się powiększała ani pomniejszała. Spróbuje jeszcze poprosić kolegę żeby podłączył pod komputer. Mogę jeździć z taką temperaturą czy nie powinienem? Sprawdź temperaturę vagiem, zrób test wyjść licznika i sprawdź jak wskazówki stoją Mógłbyś jaśniej napisać? Kolega kupił właśnie VCDS'a tylko nie potrafi go jeszcze dobrze obsługiwać, może nim byśmy to jakoś sprawdzili?
Hezen Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Poszukaj u wujka google poradnika jak sprawdzić czujnik G2 i G62 Na ten moment możesz sprawdzić temperature przez klimatronika, kanał 49 i 51 Jak to zrobić, znajdziesz na youtube Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
PawelVK Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Wysłałem te zdjęcia mechanikowi i stwierdził, że to nic złego i nie trzeba tego ruszać, skoro temperatura nie wzrasta. Postaram sie to jeszcze jakoś z kimś skonsultować ewentualnie zadziałać z kolegi vcdsem tylko nie mam pojęcia jak.
Hezen Opublikowano 27 Sierpnia 2016 Opublikowano 27 Sierpnia 2016 (edytowane) Wszystkie poradniki od obsługi vaga i sprawdzenia tego co napisałem w poprzednim poscie można znaleźć w sieci. Wszystkiego na tacy nie podam bo pisze z fona i tutaj jest pies pogrzebany :> Na upartego nie musisz mieć vaga, wystarczy że sprawdzisz temperature płynu chłodzącego na klimatroniku. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 27 Sierpnia 2016 przez Hezen
izhmash Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 G12 tak szybko nie będzie wrzało ponieważ ma za dużą gęstość i poza ty jest duże ciśnienie w układzie. Proponuję wag i sprawdzić połączenie klimy z licznikiem, czujnik z klimą. Czujnik ma zapewne inną rezystancje jak mój który podobnie podawał teraz mam włoskiej firmy z zieloną końcówką za 70zl.
PawelVK Opublikowano 2 Września 2016 Autor Opublikowano 2 Września 2016 Więc tak na climatroniku kanał 49: 90 stopni kanał 51: też 90 stopni
Hezen Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 No to problem leży w silniczku od temperatury płynu chłodzącego. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
sebidi Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 Albo po prostu ktos kiedys zle wskazowke zalozyl test wyjsc prawde powie
Hezen Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 Też tak może być, bez vaga sie nie obejdzie. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
izhmash Opublikowano 4 Września 2016 Opublikowano 4 Września 2016 Troszkę wyższa temperatura może być skutkiem źle działającego łożyska wiskozy. Na postoju temperatura będzie lekko wyższa a podczas jazdy trochę spadnie. Powodem tego jest że bimetal uwalnia za mało oleju. Wystarczy dolać 10ml oleju.
sebidi Opublikowano 4 Września 2016 Opublikowano 4 Września 2016 Jemu trzyma temp a na troniku pokazuje 90st
komarekanen Opublikowano 16 Września 2016 Opublikowano 16 Września 2016 I to nie temp oleju, lecz płynu chłodniczego . U mnie też jest ciut za " jak dla mnie błąd statystyczny " lub przy włączonej klimie ma 91 , 92 stopnie bo musi chłodzić więcej " elementów " A sobie Tapnąłem z Huaweii
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się