Kowi87 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam, Ostatnio robiłem generalny remont silnika, słupek został wymieniony na AHH, głowica po 3 szlifie położona na grubej uszczelce, nowe uszczelnienia, popychacze, pierścienie i co tam przy okazji było do zmiany to poszło. Wtryski zostały wyregulowane na nowo na cisnienia 220/340(dłubnieta pompa 11ka da rade). Zaraz po złożeniu silnika zrobiliśmy pomiar kompresji, przejechał jakieś 50km. Auto nie jest seryjne, soft w sterowniku ma ~210km, ile ma po remoncie niewiadomo Wyniki wyszły takie Kompresja silnika rozgrzanego Z tego co czytałem powinna mieścić sie w granicach 19-34bar, czy na taki wynik moze mieć wpływ zastosowana uszczelka gruba? Silnik po montazu takiej uszczelki jest odpręzony. Autem póki co zrobiłem 600km wiec jeszcze nie czas na logi, jest na dotarciu, ale zauważyłem cos dziwnego. 1.Gdy rozgrzanym autem jade mało dynamicznie i zatrzymam se, to na postoju czy podczas cofania jest dosc intesywne kopcenie na biało/siwo, zapach nie przepalonej ropy. 2. Gdy na rozgrzanym aucie jade dynamicznie i zatrzymam sie to nie ma w ogóle kopcenia 3. Jazda dynamiczna kopci na czarno podczas przyśpieszenia, to raczej w normie Auto jest wystrojone na wtryskach 0,240, założone sa 0,250 obecnie. Kąt wtrysku i dawke paliwa postaram sie sprawdzić Edytowane 28 Sierpnia 2016 przez Kowi87
Bodek66 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Jak jest grubsza uszczelka to ciśnienie jest dobre i co ważne w miarę równe .
Kowi87 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Czyli jest ok, nie mam co sie stresować?
C4NC3R Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Nie wiem u mnie po remoncie było po 32-33, ale ja miałem PDka, i głowa po pierwszym szlifie, nowe pierścienie itp itd...
goldi Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 ostatnio mierzyłem AVG nie seryjne i miał po 32 równiutko
Kowi87 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Podjałem decyzje, głowica do góry, póki auto zrobiło jakies 650km od zmontowania to chyba nie trzeba robic kolejnego szlifu, na moje oko jest źle dobrana uszczelka.
Mozgu Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Mozliwe ze nowe pierscienie jeszcze dobrze nie "siadly" ale cos malo troche. Ostatnio jak sprawdzalem avg to mial po 30 (320 tys przelotu) a moje stare a4 przy 400k mialo po 28
Tyrath Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 U mnie avg z przebiegiem ~400k ma po 31 na kazdym garze. Silnik nigdy nie był ruszany Wysłane z mojego Power przy użyciu Tapatalka
Kowi87 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Mozliwe ze nowe pierscienie jeszcze dobrze nie "siadly" ale cos malo troche. Ostatnio jak sprawdzalem avg to mial po 30 (320 tys przelotu) a moje stare a4 przy 400k mialo po 28 Zrobie jeszcze raz jeden pomiar, ale u kogos innego, narazie nie mam czasu zająć sie tym autem. We wrześniu wleci najwyzej inna uszczelka, ewentualnie inna głowica
wodz Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Ile rowkowa była ori uszczelka na tym AHH?
Kowi87 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Ile rowkowa była ori uszczelka na tym AHH? Wodzu nie ejstem w stanie powiedzieć jaka była, ale głowica z AHH lezy w piwnicy, założyłem swoją z pierwszego silnika. Ta która popękała była po 1 szlifie, ta która leży w piwnicy nie wiem czy była po jakiejkolwiek obróbce. Na aucie jest po 3 szlifie. Jesli ze zdjeć jesteś cos w stanie dopatrzeć, to jutro zrobie fotki.
C4NC3R Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Ile rowkowa była ori uszczelka na tym AHH? Wodzu nie ejstem w stanie powiedzieć jaka była, ale głowica z AHH lezy w piwnicy, założyłem swoją z pierwszego silnika. Ta która popękała była po 1 szlifie, ta która leży w piwnicy nie wiem czy była po jakiejkolwiek obróbce. Na aucie jest po 3 szlifie. Jesli ze zdjeć jesteś cos w stanie dopatrzeć, to jutro zrobie fotki. Spece którzy obrabiali Ci głowicę powinni powiedzieć ile było zdjęte materiału(nie tylko przy ich szlifie ale i wcześniejszych) i na tej podstawie powinieneś dobrać nową uszczelkę. U mnie sinik docierał się na ostro przy strojeniu na 290KM
Kowi87 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Ile rowkowa była ori uszczelka na tym AHH? Wodzu nie ejstem w stanie powiedzieć jaka była, ale głowica z AHH lezy w piwnicy, założyłem swoją z pierwszego silnika. Ta która popękała była po 1 szlifie, ta która leży w piwnicy nie wiem czy była po jakiejkolwiek obróbce. Na aucie jest po 3 szlifie. Jesli ze zdjeć jesteś cos w stanie dopatrzeć, to jutro zrobie fotki. Spece którzy obrabiali Ci głowicę powinni powiedzieć ile było zdjęte materiału(nie tylko przy ich szlifie ale i wcześniejszych) i na tej podstawie powinieneś dobrać nową uszczelkę. U mnie sinik docierał się na ostro przy strojeniu na 290KM Mierzyłeś kompresje odrazu po złozeniu czy moze po jakimś czasie?
wodz Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 (edytowane) Co Wy piszecie,mówimy tu o silniku diesla. Gdzie w głowicy nie ma komory spalania,komora spalania jest w większości w tłoku.Można planować do "woli" i nie ma to wpływu na dobieranie uszczelki .Uszczelkę dobiera producent do wysokości bloku,a dokładnie do wystających tłoków z niego. Kowi sprawdź ile rowków ma uszczelka stara z tego AHH. Ale na 99.9% tak niska kompresja nie jest spowodowane uszczelką. Edytowane 30 Sierpnia 2016 przez wodz
C4NC3R Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Zaraz po remoncie bo nie mogłem silnika odpalić (tzn. odpalał ale nie na wszystkie gary).Miałem też honowane gładzie cylindrów + nowe pierścienie jeśli to miałoby jaki kolwiek wpływ.
wodz Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Miałem też honowane gładzie cylindrów + nowe pierścienie jeśli to miałoby jaki kolwiek wpływ. Przy wymianie pierścieni jak najbardziej.Nowe pierścienie do nie honowanych tulei o przebiegu 300-400tyś albo i więcej, to trochę loteria bez wcześniejszego ich pomiaru. Nie zawsze pierścienie się "ułożą" i wtedy właśnie są braki w kompresji i szalejący "wiater" z odmy np.
Kowi87 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2016 No to ja niewiem co tu jeszcze moze mieć wpływ na kompresje, pierścienie mam również nowe. Chyba ze by jakieś trefne były... Niewiem czy jeszcze starą uszczelke znajde, ale obawiam sie że nie Jedyne co to moge zrobic zdjecia głowicy z silnika AHH, która lezy osobno. Honowania nie robiłem, w sumie pierwszy raz sie z tym pojeciem spotykam, mam rozumieć że cały blok musiałbym oddać do takiej obróbki...
C4NC3R Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 No to ja niewiem co tu jeszcze moze mieć wpływ na kompresje, pierścienie mam również nowe. Chyba ze by jakieś trefne były... Niewiem czy jeszcze starą uszczelke znajde, ale obawiam sie że nie Jedyne co to moge zrobic zdjecia głowicy z silnika AHH, która lezy osobno. Nawet jak zrobisz próbę olejową to do końca nie będzie wiadomo gdzie leży przyczyna niskiem kompresji. Jakiej firmy pierścienie?
wodz Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Jedyne co to moge zrobic zdjecia głowicy z silnika AHH, która lezy osobno To mi nic nie da,tak jak pisałem głowica nie ma znaczenia. Jedynie pomiar ile wystaje tłok w górnym punkcie z bloku coś może nam podpowiedzieć. Ale mówię od razu że nie znam "tabeli wymiarów" jak uszczelka ma być np do 3mm wystającego tłoka.
Kowi87 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Części nie kupowałem, muszę sie sie dowiedzieć, tak samo kwestia czy tłoki wystawały i o ile wystawały, tego też niewiem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się