Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana na dłuższą skrzynie w 1.9TDI quattro - co z dyfrem?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaczne od tego, że moja skrzynia biegów (oznaczenie GBC) ma olbrzymie luzy na flanszach przy półosiach przez co auto wpada w bardzo duże wibracje podczas przyśpieszania i większych prędkościach. Mam do wyboru albo naprawić obecną - koszta mogą być spore bo do wymiany pójdą łożyska, które są dostępne tylko w ASO + koszt robocizny.

Biorę zatem pod uwagę wymianę skrzyni na taką z dłuższymi przełożeniami jak w B7 2.0TDI BRD. Z tego co pokazuje ETKA skrzynia z BRD quattro ma oznaczenie GYH natomiast dysponuje ona innym przełożeniem względem dyfra.

Jeżeli zdecydowałbym się na skrzynię z BRD to czy czeka mnie również wymiana dyfra?

Przypomnę jeszcze dane mojego auta:

A4 B6 1.9TDI quattro 2003r

silnik AVF

skrzynia GBC

Opublikowano

Jeżeli zdecydowałbym się na skrzynię z BRD to czy czeka mnie również wymiana dyfra?

Tak

Opublikowano

Czeka Ciebie na pewno wymiana dyfra na taki z przełożeniem 35:9-np. ETS, wybieraka biegów bo w 03A idą w drugą stronę i prawdopodobnie wału napędowego. Twoja obecna skrzynia jest w obudowie 01E, GYH natomiast w obudowie 03A, która jest trochę inna, z tego co kojarzę dłuższa od 2 cm od obudów 01E, więc wał jest siłą rzeczy krótszy, ten wał ktoś bardziej obeznany mógłby potwierdzić.

Zastanów się nad naprawą, jeżeli to są tylko łożyska na flanszach (a na to wskazujesz) to koszt obydwu zamyka się poniżej 100 zł, a wymiana jest prosta i nie wymaga demontażu skrzyni z auta.

Opublikowano

Szukaj skrzyni z 2.5tdi. Taka skrzynia ma dłuższe przełożenia, jest w konfiguracji 35:9 oraz będzie pasować twój wał.

Opublikowano

Czeka Ciebie na pewno wymiana dyfra na taki z przełożeniem 35:9-np. ETS, wybieraka biegów bo w 03A idą w drugą stronę i prawdopodobnie wału napędowego. Twoja obecna skrzynia jest w obudowie 01E, GYH natomiast w obudowie 03A, która jest trochę inna, z tego co kojarzę dłuższa od 2 cm od obudów 01E, więc wał jest siłą rzeczy krótszy, ten wał ktoś bardziej obeznany mógłby potwierdzić.

Zastanów się nad naprawą, jeżeli to są tylko łożyska na flanszach (a na to wskazujesz) to koszt obydwu zamyka się poniżej 100 zł, a wymiana jest prosta i nie wymaga demontażu skrzyni z auta.

Czyli z tego wynika że praktycznie cały układ napędowy jest inny. Czyli koszta takiego swapa rosną bardzo.

Mechanik zasugerował wymiane łożysk i kombinacje z blaszkami dystansowymi co pozwoli na skasowanie luzu w mojej obecnej skrzyni.

Zadzwonię dzisiaj do ASO zapytam o koszt wszystkich elementów potrzebnych do naprawy skrzyni.

A gdybym chciał kupić skrzynię z BPW Quattro o oznaczeniach JEE i wsadzić zamiast swojej?

http://allegro.pl/skrzynia-biegow-audi-a4-b7-quattro-4x4-2-0-tdi-jee-i6442386446.html

Opublikowano

Jest dużo zmian i duże koszty, generalnie nie warto. Skrzynia JEE to niestety błędny trop, przełożenie główne też inne niż u Ciebie i obudowa 02X, nie wiem co z wałem w tym wypadku. Numery łożysk na lewą i prawą stronę podawałem w którymś temacie na forum, ale ich nie pamiętam :( Jeżeli poza tym luzem dyferencjał nie wyje to podkładek ustalających luz międzyzębny bym nie ruszał, ciężko to ustawić lepiej niż było w warunkach warsztatowych.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi, to w takim razie zdecyduje się na remont mojej skrzyni. Poza luzem nic nie wyje, natomiast wszystkie biegi wchodzą bardzo topornie, ale tutaj problem raczej zlokalizowaliśmy z mechanikiem - duży luz na przegubie kulowym przy wybieraku.

Odnajdę Twoje posty i poszukam nr tych łożysk. Rozumiem, że można je wymienić bez zrzucania skrzyni , czy jeszcze jakieś dodatkowe elementy są tam wymienne przy okazji tej roboty?

Opublikowano

To chyba najlepsza decyzja w tym wypadku. Skrzyni nie trzeba zrzucać, nie trzeba nawet wyciągać półosi z auta, wystarczy odkręcić przy skrzyni i sobie je odgiąć i powiesić. Nie dopisałem, do wymiany są jeszcze uszczelniacze półosi, tutaj pamiętam oznaczenie Corteco- CO12017270. Powodzenia.

Opublikowano

Tak zrobimy, dzięki za przydatne sugestie. Uszczelniacze zamówie również, spisałem już numery.

Mam nadzieje, że uda się skasować te luzy po wymianie łożysk bo są dość konkretne i oby przeguby wewnętrzne (świeżynki z Exeo) nie ucierpiały przez ten okres eksploatacji kiedy jeździłem na wywalonych łożyskach.

Opublikowano

Koledzy a czy zmiana samych podkładek na grubsze pomoze w takim przypadku?

w ETKA widać że są różne grubości 7033f6685990324fmed.jpg

turzol u mnie też w GBC jest luz na flanszach i czuć wibracje na aucie :/

Opublikowano

Zmiana podkładek być może lekko zmniejszyłaby luz na łożysku(to są łożyska stożkowe), ale za to rozwali nam ustawienie luzu międzyzębnego i dyferencjał szybko i głośno zacznie się odzywać. Jeżeli dyfer nie wyje to przy zmianie łożysk podkładek nie ruszamy, ze świecą szukać kogoś, kto ustawi luz lepiej niż fabrycznie.

Opublikowano

A czy te łożyska z Intercarsu które po wklepaniu numeru oryginału wyskoczą mogą być? Domyślam się że bez zdjęcia tego lewego dekla się nie obejdzie a dojdzie jeszcze duży oring do wymiany?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wrzucisz mi numery tych łożysk bo patałachy z ASO nie potrafią tego znaleźć a moja ETKA jak na złość się wysypała. Chce zamówić je jeszcze w tym tygodniu. Mam też serwisówki z ELSY i tam procedura wymiany łożysk jest dość skomplikowana - wymaga specjalnych ściągaczy etc.

Czy to dobry slajd z ETKI?

etka.cc/audi/part_single/catalog/au/markt/RDW/modell/A4Q/year/2003/drive_standart/249/hg_ug/311/subcategory/311056/part_id/273491/is_main_page/0/lang/o

Opublikowano (edytowane)

113517185C - prawe

016409123 - lewe

Sorki że dopiero teraz ale w telefonie nie mogłem znaleźć musiałem na kompa teraz wskoczyć.

http://etka.cc/audi/part_single/catalog/au/markt/RDW/modell/A4Q/year/2003/drive_standart/249/hg_ug/409/subcategory/409027/part_id/721286/lang/o

.


Mam też serwisówki z ELSY i tam procedura wymiany łożysk jest dość skomplikowana - wymaga specjalnych ściągaczy etc.

Czy to dobry slajd z ETKI?

Tutaj masz pokazane z ETKI

Właśnie też zerknałem na serwisówke wymiany tych łozysk i chyba nie bedzie tak źle. Po odkręceniu lewej pokrywy wyciągasz cały mechanizm różnicowy na którym są nabite łożyska. Tu bedzie najgorzej bo trzeba je zbić z dyfra a bieżnie powinny lekko się dać wybić z obudowy skrzyni i tej pokrywy co się ją odkręca.

P.S coś chyba się pokiełbasiło na stronie bo wygląda u mnie jakbym pisał turzol w Twoim poście :/

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

113517185C - prawe

016409123 - lewe

Sorki że dopiero teraz ale w telefonie nie mogłem znaleźć musiałem na kompa teraz wskoczyć.

http://etka.cc/audi/part_single/catalog/au/markt/RDW/modell/A4Q/year/2003/drive_standart/249/hg_ug/409/subcategory/409027/part_id/721286/lang/o

.

Mam też serwisówki z ELSY i tam procedura wymiany łożysk jest dość skomplikowana - wymaga specjalnych ściągaczy etc.

Czy to dobry slajd z ETKI?

Tutaj masz pokazane z ETKI

Właśnie też zerknałem na serwisówke wymiany tych łozysk i chyba nie bedzie tak źle. Po odkręceniu lewej pokrywy wyciągasz cały mechanizm różnicowy na którym są nabite łożyska. Tu bedzie najgorzej bo trzeba je zbić z dyfra a bieżnie powinny lekko się dać wybić z obudowy skrzyni i tej pokrywy co się ją odkręca.

P.S coś chyba się pokiełbasiło na stronie bo wygląda u mnie jakbym pisał turzol w Twoim poście :/

Rozumiem że to na jedną i drugą stronę - po jednym tylko łożysku tam jest na strone?

ceny nie są złe

016409123 Łożysko stożkowe

ŁOŻYSKO TOCZNE 185.84 228.58 113517185C Łożysko stożkowe 113.28

139.33

Opublikowano

Ceny podales chyba z ASO? Mi na Getem nie znalazło ich żeby sprawdzić ceny. W intercarsie wychodzi jeszcze taniej a wiem ze jedno łożysko w ofercie jest SKFu. Daj znać jak wymienisz u siebie.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

To na pewno numerki dla skrzyni 6 biegów (oznaczenie GBC)?

Ceny z ASO

znalazlem u ruskich taki opis wymiany i sa tez numery uszczelniaczy i innych dupcow

https://www.drive2.ru/l/5271489/

Opublikowano

Dzieki,MemberA4 udało mi sie też na szybko zorganizować stacjonarną ETKE i mam już zlokalizowane co potrzeba:

016409399B - uszczelniacz wału (zamiennik Corteco CO12017270)

113517185C - łożysko stożkowe - jednak nr zamienia się na 113517185B i występuje w zamienniku INA 712 1303 10

druga strona

016409123 - łożysko stożkowe - zamiennik SKF

do tego podkładki dystansowe są w różnych grubościach i kosztują pare zł

Na dniach działam i oddam auto do fachury. Mam nadzieje że skończą sie moje problemy raz na zawsze.

Opublikowano

Odświeżam temat bo skrzynie odebrałem właśnie od fachowców i tutaj miłe zaskoczenie - skrzynia jest 100% sprawna, łożyska stożkowe są całe i są jedynie lekko zabarwionea na brązowo co świadczy o tym że maja co robić :)

Dodatkowo zleciłem oględziny mechanizmu torsena i innych elementów, które mają wpływ na pracę skrzyni - wszystko jest w najlepszym porządku.

Ten luz na flanszach jest fabryczny i zalecono mi nie ingerować w żadnym wypadku w tą skrzynie bo nawet gdybym się uparł na wymiane tych wszystkich łożysk na wałku to luz by pozostał.

Tym sposobem wygląda na to, że problem jest ale z kielichami albo przegubami wewnętrznymi. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...