turzol Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Zaczne od tego, że moja skrzynia biegów (oznaczenie GBC) ma olbrzymie luzy na flanszach przy półosiach przez co auto wpada w bardzo duże wibracje podczas przyśpieszania i większych prędkościach. Mam do wyboru albo naprawić obecną - koszta mogą być spore bo do wymiany pójdą łożyska, które są dostępne tylko w ASO + koszt robocizny. Biorę zatem pod uwagę wymianę skrzyni na taką z dłuższymi przełożeniami jak w B7 2.0TDI BRD. Z tego co pokazuje ETKA skrzynia z BRD quattro ma oznaczenie GYH natomiast dysponuje ona innym przełożeniem względem dyfra. Jeżeli zdecydowałbym się na skrzynię z BRD to czy czeka mnie również wymiana dyfra? Przypomnę jeszcze dane mojego auta: A4 B6 1.9TDI quattro 2003r silnik AVF skrzynia GBC
kuba84 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Jeżeli zdecydowałbym się na skrzynię z BRD to czy czeka mnie również wymiana dyfra? Tak
majkel_majki Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Czeka Ciebie na pewno wymiana dyfra na taki z przełożeniem 35:9-np. ETS, wybieraka biegów bo w 03A idą w drugą stronę i prawdopodobnie wału napędowego. Twoja obecna skrzynia jest w obudowie 01E, GYH natomiast w obudowie 03A, która jest trochę inna, z tego co kojarzę dłuższa od 2 cm od obudów 01E, więc wał jest siłą rzeczy krótszy, ten wał ktoś bardziej obeznany mógłby potwierdzić. Zastanów się nad naprawą, jeżeli to są tylko łożyska na flanszach (a na to wskazujesz) to koszt obydwu zamyka się poniżej 100 zł, a wymiana jest prosta i nie wymaga demontażu skrzyni z auta.
daros Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Szukaj skrzyni z 2.5tdi. Taka skrzynia ma dłuższe przełożenia, jest w konfiguracji 35:9 oraz będzie pasować twój wał.
turzol Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Czeka Ciebie na pewno wymiana dyfra na taki z przełożeniem 35:9-np. ETS, wybieraka biegów bo w 03A idą w drugą stronę i prawdopodobnie wału napędowego. Twoja obecna skrzynia jest w obudowie 01E, GYH natomiast w obudowie 03A, która jest trochę inna, z tego co kojarzę dłuższa od 2 cm od obudów 01E, więc wał jest siłą rzeczy krótszy, ten wał ktoś bardziej obeznany mógłby potwierdzić. Zastanów się nad naprawą, jeżeli to są tylko łożyska na flanszach (a na to wskazujesz) to koszt obydwu zamyka się poniżej 100 zł, a wymiana jest prosta i nie wymaga demontażu skrzyni z auta. Czyli z tego wynika że praktycznie cały układ napędowy jest inny. Czyli koszta takiego swapa rosną bardzo. Mechanik zasugerował wymiane łożysk i kombinacje z blaszkami dystansowymi co pozwoli na skasowanie luzu w mojej obecnej skrzyni. Zadzwonię dzisiaj do ASO zapytam o koszt wszystkich elementów potrzebnych do naprawy skrzyni. A gdybym chciał kupić skrzynię z BPW Quattro o oznaczeniach JEE i wsadzić zamiast swojej? http://allegro.pl/skrzynia-biegow-audi-a4-b7-quattro-4x4-2-0-tdi-jee-i6442386446.html
majkel_majki Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Jest dużo zmian i duże koszty, generalnie nie warto. Skrzynia JEE to niestety błędny trop, przełożenie główne też inne niż u Ciebie i obudowa 02X, nie wiem co z wałem w tym wypadku. Numery łożysk na lewą i prawą stronę podawałem w którymś temacie na forum, ale ich nie pamiętam Jeżeli poza tym luzem dyferencjał nie wyje to podkładek ustalających luz międzyzębny bym nie ruszał, ciężko to ustawić lepiej niż było w warunkach warsztatowych.
turzol Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Dzięki za odpowiedzi, to w takim razie zdecyduje się na remont mojej skrzyni. Poza luzem nic nie wyje, natomiast wszystkie biegi wchodzą bardzo topornie, ale tutaj problem raczej zlokalizowaliśmy z mechanikiem - duży luz na przegubie kulowym przy wybieraku. Odnajdę Twoje posty i poszukam nr tych łożysk. Rozumiem, że można je wymienić bez zrzucania skrzyni , czy jeszcze jakieś dodatkowe elementy są tam wymienne przy okazji tej roboty?
majkel_majki Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Opublikowano 29 Sierpnia 2016 To chyba najlepsza decyzja w tym wypadku. Skrzyni nie trzeba zrzucać, nie trzeba nawet wyciągać półosi z auta, wystarczy odkręcić przy skrzyni i sobie je odgiąć i powiesić. Nie dopisałem, do wymiany są jeszcze uszczelniacze półosi, tutaj pamiętam oznaczenie Corteco- CO12017270. Powodzenia.
turzol Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2016 Tak zrobimy, dzięki za przydatne sugestie. Uszczelniacze zamówie również, spisałem już numery. Mam nadzieje, że uda się skasować te luzy po wymianie łożysk bo są dość konkretne i oby przeguby wewnętrzne (świeżynki z Exeo) nie ucierpiały przez ten okres eksploatacji kiedy jeździłem na wywalonych łożyskach.
MemberA4 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Koledzy a czy zmiana samych podkładek na grubsze pomoze w takim przypadku? w ETKA widać że są różne grubości turzol u mnie też w GBC jest luz na flanszach i czuć wibracje na aucie :/
majkel_majki Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Zmiana podkładek być może lekko zmniejszyłaby luz na łożysku(to są łożyska stożkowe), ale za to rozwali nam ustawienie luzu międzyzębnego i dyferencjał szybko i głośno zacznie się odzywać. Jeżeli dyfer nie wyje to przy zmianie łożysk podkładek nie ruszamy, ze świecą szukać kogoś, kto ustawi luz lepiej niż fabrycznie.
MemberA4 Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 A czy te łożyska z Intercarsu które po wklepaniu numeru oryginału wyskoczą mogą być? Domyślam się że bez zdjęcia tego lewego dekla się nie obejdzie a dojdzie jeszcze duży oring do wymiany? Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
turzol Opublikowano 1 Września 2016 Autor Opublikowano 1 Września 2016 Wrzucisz mi numery tych łożysk bo patałachy z ASO nie potrafią tego znaleźć a moja ETKA jak na złość się wysypała. Chce zamówić je jeszcze w tym tygodniu. Mam też serwisówki z ELSY i tam procedura wymiany łożysk jest dość skomplikowana - wymaga specjalnych ściągaczy etc. Czy to dobry slajd z ETKI? etka.cc/audi/part_single/catalog/au/markt/RDW/modell/A4Q/year/2003/drive_standart/249/hg_ug/311/subcategory/311056/part_id/273491/is_main_page/0/lang/o
MemberA4 Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 (edytowane) 113517185C - prawe 016409123 - lewe Sorki że dopiero teraz ale w telefonie nie mogłem znaleźć musiałem na kompa teraz wskoczyć. http://etka.cc/audi/part_single/catalog/au/markt/RDW/modell/A4Q/year/2003/drive_standart/249/hg_ug/409/subcategory/409027/part_id/721286/lang/o . Mam też serwisówki z ELSY i tam procedura wymiany łożysk jest dość skomplikowana - wymaga specjalnych ściągaczy etc. Czy to dobry slajd z ETKI? Tutaj masz pokazane z ETKI Właśnie też zerknałem na serwisówke wymiany tych łozysk i chyba nie bedzie tak źle. Po odkręceniu lewej pokrywy wyciągasz cały mechanizm różnicowy na którym są nabite łożyska. Tu bedzie najgorzej bo trzeba je zbić z dyfra a bieżnie powinny lekko się dać wybić z obudowy skrzyni i tej pokrywy co się ją odkręca. P.S coś chyba się pokiełbasiło na stronie bo wygląda u mnie jakbym pisał turzol w Twoim poście :/ Edytowane 1 Września 2016 przez MemberA4
turzol Opublikowano 1 Września 2016 Autor Opublikowano 1 Września 2016 113517185C - prawe 016409123 - lewe Sorki że dopiero teraz ale w telefonie nie mogłem znaleźć musiałem na kompa teraz wskoczyć. http://etka.cc/audi/part_single/catalog/au/markt/RDW/modell/A4Q/year/2003/drive_standart/249/hg_ug/409/subcategory/409027/part_id/721286/lang/o . Mam też serwisówki z ELSY i tam procedura wymiany łożysk jest dość skomplikowana - wymaga specjalnych ściągaczy etc. Czy to dobry slajd z ETKI? Tutaj masz pokazane z ETKI Właśnie też zerknałem na serwisówke wymiany tych łozysk i chyba nie bedzie tak źle. Po odkręceniu lewej pokrywy wyciągasz cały mechanizm różnicowy na którym są nabite łożyska. Tu bedzie najgorzej bo trzeba je zbić z dyfra a bieżnie powinny lekko się dać wybić z obudowy skrzyni i tej pokrywy co się ją odkręca. P.S coś chyba się pokiełbasiło na stronie bo wygląda u mnie jakbym pisał turzol w Twoim poście :/ Rozumiem że to na jedną i drugą stronę - po jednym tylko łożysku tam jest na strone? ceny nie są złe 016409123 Łożysko stożkowe ŁOŻYSKO TOCZNE 185.84 228.58 113517185C Łożysko stożkowe 113.28 139.33
MemberA4 Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 Ceny podales chyba z ASO? Mi na Getem nie znalazło ich żeby sprawdzić ceny. W intercarsie wychodzi jeszcze taniej a wiem ze jedno łożysko w ofercie jest SKFu. Daj znać jak wymienisz u siebie. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
turzol Opublikowano 1 Września 2016 Autor Opublikowano 1 Września 2016 To na pewno numerki dla skrzyni 6 biegów (oznaczenie GBC)? Ceny z ASO znalazlem u ruskich taki opis wymiany i sa tez numery uszczelniaczy i innych dupcow https://www.drive2.ru/l/5271489/
MemberA4 Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 http://etka.cc/audi/part_single/catalog/au/markt/RDW/modell/A4Q/year/2003/drive_standart/249/hg_ug/409/subcategory/409027/part_id/721286/lang/o Nie tylko dotyczy GBC Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
turzol Opublikowano 1 Września 2016 Autor Opublikowano 1 Września 2016 Dzieki,MemberA4 udało mi sie też na szybko zorganizować stacjonarną ETKE i mam już zlokalizowane co potrzeba: 016409399B - uszczelniacz wału (zamiennik Corteco CO12017270) 113517185C - łożysko stożkowe - jednak nr zamienia się na 113517185B i występuje w zamienniku INA 712 1303 10 druga strona 016409123 - łożysko stożkowe - zamiennik SKF do tego podkładki dystansowe są w różnych grubościach i kosztują pare zł Na dniach działam i oddam auto do fachury. Mam nadzieje że skończą sie moje problemy raz na zawsze.
turzol Opublikowano 25 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2017 Odświeżam temat bo skrzynie odebrałem właśnie od fachowców i tutaj miłe zaskoczenie - skrzynia jest 100% sprawna, łożyska stożkowe są całe i są jedynie lekko zabarwionea na brązowo co świadczy o tym że maja co robić Dodatkowo zleciłem oględziny mechanizmu torsena i innych elementów, które mają wpływ na pracę skrzyni - wszystko jest w najlepszym porządku. Ten luz na flanszach jest fabryczny i zalecono mi nie ingerować w żadnym wypadku w tą skrzynie bo nawet gdybym się uparł na wymiane tych wszystkich łożysk na wałku to luz by pozostał. Tym sposobem wygląda na to, że problem jest ale z kielichami albo przegubami wewnętrznymi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się