Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S TRONIC cyklicznie lekko zasprzęgla w D na postoju/hamulcu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki. Czy jest możliwość potwierdzenia tego z poziomu VCDS (pewnie nie wprost, ale może pośrednio?) czy tylko wyjęcie pakietu?

Opublikowano

Hmmm,

tak czytam i sprawdzam co si dzieje u mnie.

Jak zatrzymam się na światłach na D to wyskakuje mi 1,5l/h - 1,6l/h, auto nie drży, ale jak dam na P to jest 0,9l/h - 1,0 l/h

Dobrze? źle? Jakiś czas temu jeździłem na adaptację ze skrzynią, bo szarpała przy redukcji z 2 na 1, ale nigdy nie zwracałem uwagi na to jak auto zachowywało się na postoju na światłach.

Poszukam w VCDS co da się odczytać ze skrzyni.

Opublikowano (edytowane)

Według tego jak oglądałem inne sztuki a4/a5 s-tronic to źle (choć sprawdzałem tylko 2.0TFSI). Z drugiej strony jak nic się nie dzieje i nie czuć napięcia/drgań to chyba na razie nie ma co się stresować ;) u mnie na VCDSie nic nie było i nie ma, tylko któryś z nieudokumentowanych parametrów numer ponad tysiąc pokazywał przepływ skaczący w takt wahań parametrów obciążenia / spalania, choć to chyba zależy od softu w skrzyni, na starym tego nie widziałem, lub przeoczyłem.

Edit: Odkopałem stare logi (wspomniany parametr), ktoś się orientuje co to za cudo ?

Group 1040 - Field 0 Z066_Kku_Qkuehl_Kup-Data l/min

Edytowane przez Liam179
Opublikowano

Hmmm,

tak czytam i sprawdzam co si dzieje u mnie.

Jak zatrzymam się na światłach na D to wyskakuje mi 1,5l/h - 1,6l/h, auto nie drży, ale jak dam na P to jest 0,9l/h - 1,0 l/h

Dobrze? źle? Jakiś czas temu jeździłem na adaptację ze skrzynią, bo szarpała przy redukcji z 2 na 1, ale nigdy nie zwracałem uwagi na to jak auto zachowywało się na postoju na światłach.

Poszukam w VCDS co da się odczytać ze skrzyni.

Ostatnio siedziałem w B8 z 3.0 TDI to tam sam silnik mocno drżał, może dlatego tego nie wyczuwasz.

Objaw taki sam jak opisywany w temacie masz.

Opublikowano

Ostatnio siedziałem w B8 z 3.0 TDI to tam sam silnik mocno drżał, może dlatego tego nie wyczuwasz.

Objaw taki sam jak opisywany w temacie masz.

To prawda, że traktor lekko drży, i nie wyczuje się za bardzo tego. Ale między P a D drgania są na podobnym poziomie (dziś będę w serwisie na przeglądzie, to zapytam o to)

Opublikowano

Sprawdź jeszcze, czy jak chwilę postoisz na D (rozumiem, że z Auto Hold?) i przerzucisz na P czy nie zauważysz tego że przód auta się trochę opuści.

Opublikowano

Sprawdź jeszcze, czy jak chwilę postoisz na D (rozumiem, że z Auto Hold?) i przerzucisz na P czy nie zauważysz tego że przód auta się trochę opuści.

Odnośnie serwisu, niczego się nie dowiedziałem. . . ponoć jest ok. . .

A nie sprawdzałem jeszcze czy między D, a P lekko przód opada (auto ma Auto Hold)

Opublikowano

Panowie, mam pytanie o stronica w a4 2.0 tfsi z 2011r czy mechatronike można naprawić tak jak wyczytałem wcześniej zestawem naprawdzym czy to tylko w pewnych przypadkach??

Opublikowano

Pytanie bez sensu.

Opublikowano

Jak to bez sensu chce na takowy wymienic i chce wiedziec czy przy naprawie musze sie liczyc zawsze z kosztem 7k+ czy jestem teraz lepiej jak te1/2 lata temu i mozna naprawiac zamiast wymieniac ;P

Opublikowano

Nie da się tego określić. Musi być konkretny przypadek.

W teorii zestaw naprawczy rozwiązuje większość problemów mechatroniki, w praktyce może być usterka która będzie jednak wymagała wymiany całego elementu.

Opublikowano

Oto mnie chodziło dzięki :)

Opublikowano (edytowane)

Mam S-tronica w Q5 2.0 tdi. Ogólnie skrzynia jest ok. Ale z moich obserwacji i tego co znalazłem w dokumentacji to ta skrzynia musi "ciągnąć" na postoju bo sobie ktoś tak wymyślił w Audi... Polega to na tym, że w korku samochód ma symulować jazdę jak w klasycznym automacie z konwerterem. Z tego co znalazłem gdzieś w necie to od 0 do 5NM sprzęgło K1 cały czas ciągnie na postoju (w vcds się to da sprawdzić), jak znajdę źródło tej informacji to wrzucę tu.  Auto ma być lekko spięte aby płynnie ruszało przy puszczaniu hamulca, nie ma praktycznie całkowitego rozsprzęglenia skrzyni stąd to spalanie na postoju. Jeśli tylko silnik się nie dusi, a skrzynia zmienia biegi prawidłowo to ja bym nie szukał dziury w całym i nie wywalał kasy na wymiany. Lepiej poszukać dobrego magika od dsg on będzie wiedział lepiej niż ASO czy mechatronika działa poprawnie :D .Wg mnie po prostu ten typ tak ma. Od 2012 jest S-tronic II generacji, może w nim jest już inaczej ale nie miałem okazji jeździć takim. Poza tym nie mam problemów ze skrzynią, wszystko działa płynnie i szybko. Na D zawsze rusza miękko, żeby ostro ruszyć to tylko z S.

Edytowane przez RADWQ5
Opublikowano

Tu macie oficjalny opis skrzyń dsg: http://www.vaglinks.com/vaglinks_com/Docs/SSP/VWUSA.COM_SSP_386_6speed_TwinClutch_DSG_Audi.pdf

wynika z niego, że auto powinno pełzać jak klasyczny automat. Jest to opisane na stronie 27 "creep control". Używane jest sprzęgło K1 (są na nim biegi nieparzyste) i na biegu jałowym przekazywany na koła jest moment od 1 do 40 Nm. Przy wciśniętym do oporu hamulcu moment jest mniejszy.

" A special feature of the creep control is that of reduced clutch torque at vehicle standstill with the brake applied, whereby less torqueis required of the engine (the clutch is further open). Clutch torque is reduced to approx. 1 Nm, depending on the brake pressure. The tendency of the vehicle to creep is reduced accordingly"

Warto sprawdzić lub zaadaptować czujnik siły nacisku na hamulec (nie pamiętam czy jest hydrauliczny czy ślizg).

Opublikowano

Dodam pare wniosków od siebie... Tutaj widnieje mój problem 

plus zauważyłem wlasnie ze auto na postoju mi lekko drga.. Nie zależnie od wbitego biegu czy z hamulcem lub bez.. Mimo tego podczas jazdy po mieście auto szybko wbija najwyższy możliwy bieg np przy 55km/h jest bodajże 1tys obr. no i auto znowu wtedy drga  ale juz mocno da sie odczuć.. Druga sprawa to gdy hamuje i auto sobie redukuje no to tez drga gdy obroty sa niskie.. 

A oprócz tego, przy wyższych prędkościach, kick downy itp wszystko ślicznie pięknie. 

Opublikowano

Witam kolegów. Mam stronika i planuje wymianę tego zestawu powiekszonego. I mam mała niejasnośc bo piszecie że ten większy ma dwie płytki i 4 zawory. Na zdjęciach tego zestawu widzę tylko trzy. Dwa są od sprzegiel i ten trzeci mały jest od... bo znalazłem że od głównego ciśnienia jak i też wszędzie piszą że jest od obiegu chlodzenia oleju. Jaką prawda? Może ktoś rozwieje moje wątpliwości.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

 

Dnia 12.04.2017 o 09:29, Binek1.8T napisał:

plus zauważyłem wlasnie ze auto na postoju mi lekko drga.. Nie zależnie od wbitego biegu czy z hamulcem lub bez.. Mimo tego podczas jazdy po mieście auto szybko wbija najwyższy możliwy bieg np przy 55km/h jest bodajże 1tys obr. no i auto znowu wtedy drga  ale juz mocno da sie odczuć.. Druga sprawa to gdy hamuje i auto sobie redukuje no to tez drga gdy obroty sa niskie.. 

A oprócz tego, przy wyższych prędkościach, kick downy itp wszystko ślicznie pięknie. 

Czy udało Ci się rozwiązać ten problem ? Mam te same objawy plus przy przełączaniu z R na D i na odwrót przy ruszeniu jest zwłoka a potem gwałtownie zasprzęgla powodując szarpnięcie. Mam auto na gwarancji ale ASO jak zwykle mówi, że wszystko jest ok i tak ma być :/

Opublikowano
1 godzinę temu, Kopter napisał:

 

Czy udało Ci się rozwiązać ten problem ? Mam te same objawy plus przy przełączaniu z R na D i na odwrót przy ruszeniu jest zwłoka a potem gwałtownie zasprzęgla powodując szarpnięcie. Mam auto na gwarancji ale ASO jak zwykle mówi, że wszystko jest ok i tak ma być :/

Ze tak powiem.. Problem sam sie rozwiązał po dłużej trasie w trybie bardzo dynamicznym..

A z tym opóźnieniem to mechatronika. 

Opublikowano

Witam. Jakie macie spalanie na postoju w trybie D? U mnie na P lub N jest 0.8l a jak wrzucę D to już jest 1.2l. Czy to jest normalne? Silnik 3.0 tdi Klima off

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Skrzynia się zasprzęgla i tyle. Tak musi być. 

Mniej to widać w autach o bardzo niskim przebiegu.

Ja swego czasem miałem tak, że na przy dłuższym postoju na światłach pojawiały się bardzo mocne wibracje, skrzynia bardzo mocno się zasprzęglała - i spalanie wskakiwało nawet ponad 2l/h. Po wymianie zestawu naprawczego mechatroniki ustąpiło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...