Liam179 Opublikowano 17 Października 2016 Autor Opublikowano 17 Października 2016 Dzięki. Czy jest możliwość potwierdzenia tego z poziomu VCDS (pewnie nie wprost, ale może pośrednio?) czy tylko wyjęcie pakietu?
mlody020 Opublikowano 17 Października 2016 Opublikowano 17 Października 2016 Hmmm, tak czytam i sprawdzam co si dzieje u mnie. Jak zatrzymam się na światłach na D to wyskakuje mi 1,5l/h - 1,6l/h, auto nie drży, ale jak dam na P to jest 0,9l/h - 1,0 l/h Dobrze? źle? Jakiś czas temu jeździłem na adaptację ze skrzynią, bo szarpała przy redukcji z 2 na 1, ale nigdy nie zwracałem uwagi na to jak auto zachowywało się na postoju na światłach. Poszukam w VCDS co da się odczytać ze skrzyni.
Liam179 Opublikowano 17 Października 2016 Autor Opublikowano 17 Października 2016 (edytowane) Według tego jak oglądałem inne sztuki a4/a5 s-tronic to źle (choć sprawdzałem tylko 2.0TFSI). Z drugiej strony jak nic się nie dzieje i nie czuć napięcia/drgań to chyba na razie nie ma co się stresować u mnie na VCDSie nic nie było i nie ma, tylko któryś z nieudokumentowanych parametrów numer ponad tysiąc pokazywał przepływ skaczący w takt wahań parametrów obciążenia / spalania, choć to chyba zależy od softu w skrzyni, na starym tego nie widziałem, lub przeoczyłem. Edit: Odkopałem stare logi (wspomniany parametr), ktoś się orientuje co to za cudo ? Group 1040 - Field 0 Z066_Kku_Qkuehl_Kup-Data l/min Edytowane 17 Października 2016 przez Liam179
komoornik Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 Hmmm, tak czytam i sprawdzam co si dzieje u mnie. Jak zatrzymam się na światłach na D to wyskakuje mi 1,5l/h - 1,6l/h, auto nie drży, ale jak dam na P to jest 0,9l/h - 1,0 l/h Dobrze? źle? Jakiś czas temu jeździłem na adaptację ze skrzynią, bo szarpała przy redukcji z 2 na 1, ale nigdy nie zwracałem uwagi na to jak auto zachowywało się na postoju na światłach. Poszukam w VCDS co da się odczytać ze skrzyni. Ostatnio siedziałem w B8 z 3.0 TDI to tam sam silnik mocno drżał, może dlatego tego nie wyczuwasz. Objaw taki sam jak opisywany w temacie masz.
mlody020 Opublikowano 20 Października 2016 Opublikowano 20 Października 2016 Ostatnio siedziałem w B8 z 3.0 TDI to tam sam silnik mocno drżał, może dlatego tego nie wyczuwasz. Objaw taki sam jak opisywany w temacie masz. To prawda, że traktor lekko drży, i nie wyczuje się za bardzo tego. Ale między P a D drgania są na podobnym poziomie (dziś będę w serwisie na przeglądzie, to zapytam o to)
komoornik Opublikowano 20 Października 2016 Opublikowano 20 Października 2016 Sprawdź jeszcze, czy jak chwilę postoisz na D (rozumiem, że z Auto Hold?) i przerzucisz na P czy nie zauważysz tego że przód auta się trochę opuści.
mlody020 Opublikowano 20 Października 2016 Opublikowano 20 Października 2016 Sprawdź jeszcze, czy jak chwilę postoisz na D (rozumiem, że z Auto Hold?) i przerzucisz na P czy nie zauważysz tego że przód auta się trochę opuści. Odnośnie serwisu, niczego się nie dowiedziałem. . . ponoć jest ok. . . A nie sprawdzałem jeszcze czy między D, a P lekko przód opada (auto ma Auto Hold)
Siudas Opublikowano 7 Grudnia 2016 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Panowie, mam pytanie o stronica w a4 2.0 tfsi z 2011r czy mechatronike można naprawić tak jak wyczytałem wcześniej zestawem naprawdzym czy to tylko w pewnych przypadkach??
Siudas Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Jak to bez sensu chce na takowy wymienic i chce wiedziec czy przy naprawie musze sie liczyc zawsze z kosztem 7k+ czy jestem teraz lepiej jak te1/2 lata temu i mozna naprawiac zamiast wymieniac ;P
komoornik Opublikowano 8 Grudnia 2016 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Nie da się tego określić. Musi być konkretny przypadek. W teorii zestaw naprawczy rozwiązuje większość problemów mechatroniki, w praktyce może być usterka która będzie jednak wymagała wymiany całego elementu.
RADWQ5 Opublikowano 12 Marca 2017 Opublikowano 12 Marca 2017 (edytowane) Mam S-tronica w Q5 2.0 tdi. Ogólnie skrzynia jest ok. Ale z moich obserwacji i tego co znalazłem w dokumentacji to ta skrzynia musi "ciągnąć" na postoju bo sobie ktoś tak wymyślił w Audi... Polega to na tym, że w korku samochód ma symulować jazdę jak w klasycznym automacie z konwerterem. Z tego co znalazłem gdzieś w necie to od 0 do 5NM sprzęgło K1 cały czas ciągnie na postoju (w vcds się to da sprawdzić), jak znajdę źródło tej informacji to wrzucę tu. Auto ma być lekko spięte aby płynnie ruszało przy puszczaniu hamulca, nie ma praktycznie całkowitego rozsprzęglenia skrzyni stąd to spalanie na postoju. Jeśli tylko silnik się nie dusi, a skrzynia zmienia biegi prawidłowo to ja bym nie szukał dziury w całym i nie wywalał kasy na wymiany. Lepiej poszukać dobrego magika od dsg on będzie wiedział lepiej niż ASO czy mechatronika działa poprawnie .Wg mnie po prostu ten typ tak ma. Od 2012 jest S-tronic II generacji, może w nim jest już inaczej ale nie miałem okazji jeździć takim. Poza tym nie mam problemów ze skrzynią, wszystko działa płynnie i szybko. Na D zawsze rusza miękko, żeby ostro ruszyć to tylko z S. Edytowane 12 Marca 2017 przez RADWQ5
W5 z lidla Opublikowano 23 Marca 2017 Opublikowano 23 Marca 2017 Tu macie oficjalny opis skrzyń dsg: http://www.vaglinks.com/vaglinks_com/Docs/SSP/VWUSA.COM_SSP_386_6speed_TwinClutch_DSG_Audi.pdf wynika z niego, że auto powinno pełzać jak klasyczny automat. Jest to opisane na stronie 27 "creep control". Używane jest sprzęgło K1 (są na nim biegi nieparzyste) i na biegu jałowym przekazywany na koła jest moment od 1 do 40 Nm. Przy wciśniętym do oporu hamulcu moment jest mniejszy. " A special feature of the creep control is that of reduced clutch torque at vehicle standstill with the brake applied, whereby less torqueis required of the engine (the clutch is further open). Clutch torque is reduced to approx. 1 Nm, depending on the brake pressure. The tendency of the vehicle to creep is reduced accordingly" Warto sprawdzić lub zaadaptować czujnik siły nacisku na hamulec (nie pamiętam czy jest hydrauliczny czy ślizg).
Binek1.8T Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Dodam pare wniosków od siebie... Tutaj widnieje mój problem plus zauważyłem wlasnie ze auto na postoju mi lekko drga.. Nie zależnie od wbitego biegu czy z hamulcem lub bez.. Mimo tego podczas jazdy po mieście auto szybko wbija najwyższy możliwy bieg np przy 55km/h jest bodajże 1tys obr. no i auto znowu wtedy drga ale juz mocno da sie odczuć.. Druga sprawa to gdy hamuje i auto sobie redukuje no to tez drga gdy obroty sa niskie.. A oprócz tego, przy wyższych prędkościach, kick downy itp wszystko ślicznie pięknie.
klucha11 Opublikowano 15 Maja 2017 Opublikowano 15 Maja 2017 Witam kolegów. Mam stronika i planuje wymianę tego zestawu powiekszonego. I mam mała niejasnośc bo piszecie że ten większy ma dwie płytki i 4 zawory. Na zdjęciach tego zestawu widzę tylko trzy. Dwa są od sprzegiel i ten trzeci mały jest od... bo znalazłem że od głównego ciśnienia jak i też wszędzie piszą że jest od obiegu chlodzenia oleju. Jaką prawda? Może ktoś rozwieje moje wątpliwości.Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Kopter Opublikowano 16 Maja 2017 Opublikowano 16 Maja 2017 Dnia 12.04.2017 o 09:29, Binek1.8T napisał: plus zauważyłem wlasnie ze auto na postoju mi lekko drga.. Nie zależnie od wbitego biegu czy z hamulcem lub bez.. Mimo tego podczas jazdy po mieście auto szybko wbija najwyższy możliwy bieg np przy 55km/h jest bodajże 1tys obr. no i auto znowu wtedy drga ale juz mocno da sie odczuć.. Druga sprawa to gdy hamuje i auto sobie redukuje no to tez drga gdy obroty sa niskie.. A oprócz tego, przy wyższych prędkościach, kick downy itp wszystko ślicznie pięknie. Czy udało Ci się rozwiązać ten problem ? Mam te same objawy plus przy przełączaniu z R na D i na odwrót przy ruszeniu jest zwłoka a potem gwałtownie zasprzęgla powodując szarpnięcie. Mam auto na gwarancji ale ASO jak zwykle mówi, że wszystko jest ok i tak ma być :/
Binek1.8T Opublikowano 16 Maja 2017 Opublikowano 16 Maja 2017 1 godzinę temu, Kopter napisał: Czy udało Ci się rozwiązać ten problem ? Mam te same objawy plus przy przełączaniu z R na D i na odwrót przy ruszeniu jest zwłoka a potem gwałtownie zasprzęgla powodując szarpnięcie. Mam auto na gwarancji ale ASO jak zwykle mówi, że wszystko jest ok i tak ma być :/ Ze tak powiem.. Problem sam sie rozwiązał po dłużej trasie w trybie bardzo dynamicznym.. A z tym opóźnieniem to mechatronika.
klucha11 Opublikowano 27 Maja 2017 Opublikowano 27 Maja 2017 Witam. Jakie macie spalanie na postoju w trybie D? U mnie na P lub N jest 0.8l a jak wrzucę D to już jest 1.2l. Czy to jest normalne? Silnik 3.0 tdi Klima offWysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
komoornik Opublikowano 27 Maja 2017 Opublikowano 27 Maja 2017 Skrzynia się zasprzęgla i tyle. Tak musi być. Mniej to widać w autach o bardzo niskim przebiegu. Ja swego czasem miałem tak, że na przy dłuższym postoju na światłach pojawiały się bardzo mocne wibracje, skrzynia bardzo mocno się zasprzęglała - i spalanie wskakiwało nawet ponad 2l/h. Po wymianie zestawu naprawczego mechatroniki ustąpiło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się