blondyn16 Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 Witam szanownych kolegów. Zamierzam wymienić płyn chłodniczy i olej w swojej niuni. Autko ma przejechane 240tyś km i jest z 95r. Do tej pory jeździłem na oleju Mobil Super S turbodiesel 10w - 40. Mogę przy nim pozostać, czy przy tym przebiegu zmienić na inny? Chcę też wymienić płyn chłodniczy, ale nie wiem jaki jest zalany. Według "Sam naprawiam" powinien być jakiś zielony, ale po aktualnym kolorze niewiele mogę wywnioskować. Jaki powinienem wlać aby sobie nie zaszkodzić? I jeszcze pytanie o termostat. Na zegarach temperatura dochodzi do ok. 85st, a na klimatroniku dochodzi maksymalnie do 77 - 78. Czy jest to objaw padniętego termostatu? Dodam, że ogrzewanie daje nieżle, a spalanie wychodzi 6,5l/100 w trybie mieszanym. Z góry dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam.
slaweq Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 O olejach jest duży podwieszony wątek http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_jaki_olej_do_tdi-t15435.0.html Temperatura powinna trzymac 90 stopni, takze pewnie termostat lub czujnik do wymiany.
Voucher Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 Co do płynu chłodniczego to polecam koncentrat G12 lub G12+. 1,5 l z tego co pamietam kosztuje w IC ok 30 zł. Miesza sie go 50:50 z wodą destylowaną.
domelq Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 Płyn - G12+ Olej - jak się nic nie dzieje to pozotań przy tym samym. Chyba, że Ci coś nie pasi to pomyśl o półsyntetyku MOTUL 6100 SYNERGIE PLUS 10W-40
Szuszu Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 Ja mam przebieg w mojej Niuni bardzo podobny do twojego, wiec płyn chłodniczy tylko G12+ a olej leje Mobil 1 semi sintetic.
endriuu Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 jak najbardziej zostan przy Mobilu 10W. plyn G12+. termostat do wymiany
blondyn16 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2008 Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam.
marvass Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 u mnie Panowie jest taki problem, po odpaleniu zimnego samochodu gdy wbijam kod klimatronika to zauważyłem że zawsze temp. płynu zatrzymuje sie na 50 stopni czy lato czy zima po jakimś czasie dopiero idzie do właściwej temp. zakładałem terostat kupiny w ASO i to samo, czy to może wina czujników?
marvass Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 nie, po jakimś czasie idzie do temp. 87-90 st. ale powoli strasznie.zmieniłem na nowy termostat i jest to samo
marewel Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Plyn to febi 86381 ja mam po 15zl za 1,5l koncentratu lub prestone 4l okolo 30zl. Olej najlepiej motul 6100 10w40.
czeslaw555 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Wydaje mi się że termostat do wymiany ,płyn taki jak koledzy polecają, a co do oleju ja mam przejechane 343tys.km i leje Mobila 5w40 ,i taki ci polecam, choć 10w40 też może być,napewno nie lej 15w40.motula też nie musisz, mobil napewno wystarczy ,zobacz na mój przebieg :>
endriuu Opublikowano 22 Grudnia 2008 Opublikowano 22 Grudnia 2008 motula też nie musisz, mobil napewno wystarczy ,zobacz na mój przebieg zdecydowanie potwierdzam. nie przesadzajmy z tym motulem...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się