selius Opublikowano 5 Października 2016 Opublikowano 5 Października 2016 (edytowane) Czesc Jestem od niedawna nowym posiadaczem swojej Audi A4 B8 2.0 TFSI, ktorej cos dolega ;/ Swieci mi sie check i przy niskich obrotach poszarpuje samochodem i w tym momencie zapala sie kontrolka EPC. Czytalem na forum duzo postow na temat tego bledu i z tego co wyczytalem to wiekszosci padaja cewki.... Lecz u mnie problem jest chyba inny. Po podlaczeniu pod kompa wyskakuja takie bledy: P218700 System too lean at idle, bank 1 - open circuit to ground or short circuit P042000 Catalytic converter system - efficiency below threshold (bank 1) P034100 Camshaft position sensor circuit range/performance Z tego co wyczytalem na forum to bledy zwiazane z klapami i katalizatorem, wiec cewka u mnie chyba odpada, a bledow nie da sie skasowac. Koledzy powiedzcie co zrobic w przypadku takich bledow? Dodam ze mialem zmieniany rozrzad, lecz przed rozrzadem nie wiem czy te bledy istnialy ;/ Na dniach bede chcial rozebrac kolektor i wszystko wyczyscic lecz nie wiem czy tylko to pomoze? Z gory dziekuje. Pozdrawiam Z tego co wyczytalem to: pierwszy blad moze dotyczyc odmy - zamowilem odme i w weekend powinienem ja zmienic. drugi blad dotyczy zapchanego katalizatora - bede go wycinal lecz nie wiem czego dotyczy trzeci blad? Wiem ze cos z rozrzadem lub czujnikiem walka, lecz u mnie zostal wymieniony caly kompletny rozrzad. Czytalem ze mozliwe jest przestawienie rozrzadu o jeden zabek, ale w tedy auto odpala za 10 razem, u mnie pali normalnie, moze delikatnie za slaby aku, ale pali z pierwszego, zadzwonilem rowniez do mechanika z pytaniem czy moze byc przestawiony rozrzad i powiedzial ze skladal go na blokadach i ze nie ma mozliwosci zlego ustawienia i twierdzi ze rozrzad na 1000% dobrze ustawiony. W czym szukac jeszcze przyczyny? Nikt nie pomoze ;/ Edytowane 5 Października 2016 przez selius
Karol Guzicki Opublikowano 5 Października 2016 Opublikowano 5 Października 2016 nie jest prawda ze przy przestawionym rozrzadzie o zabek auto odpala za 10tym razem, wszystko moze byc jak nabardziej w porzadku. Uzywajac blokad (nieoryginalnych z ASO) mozna ustawic walkim wzgledem siebie zle ( i naprawde wcale to nie jest takie trudne). Sugeruje ponowne sprawdzenie ustawienia rozrzadu. Temat juz przerabiany
selius Opublikowano 10 Października 2016 Autor Opublikowano 10 Października 2016 Czyli obstawiasz ze jednak zle ustawiony rozrzad ;/ Odme wymienilem blad dalej pozostal ;/ szarpie silnikiem do 1,5 tys obrotow i jak szarpie to swieci kontrolka EPC. Pomozcie bo juz mi rece opadaja...
jacaaa2 Opublikowano 13 Lipca 2017 Opublikowano 13 Lipca 2017 Dnia 5.10.2016 o 17:05, selius napisał: Czesc Jestem od niedawna nowym posiadaczem swojej Audi A4 B8 2.0 TFSI, ktorej cos dolega ;/ Swieci mi sie check i przy niskich obrotach poszarpuje samochodem i w tym momencie zapala sie kontrolka EPC. Czytalem na forum duzo postow na temat tego bledu i z tego co wyczytalem to wiekszosci padaja cewki.... Lecz u mnie problem jest chyba inny. Po podlaczeniu pod kompa wyskakuja takie bledy: P218700 System too lean at idle, bank 1 - open circuit to ground or short circuit P042000 Catalytic converter system - efficiency below threshold (bank 1) P034100 Camshaft position sensor circuit range/performance Z tego co wyczytalem na forum to bledy zwiazane z klapami i katalizatorem, wiec cewka u mnie chyba odpada, a bledow nie da sie skasowac. Koledzy powiedzcie co zrobic w przypadku takich bledow? Dodam ze mialem zmieniany rozrzad, lecz przed rozrzadem nie wiem czy te bledy istnialy ;/ Na dniach bede chcial rozebrac kolektor i wszystko wyczyscic lecz nie wiem czy tylko to pomoze? Z gory dziekuje. Pozdrawiam Z tego co wyczytalem to: pierwszy blad moze dotyczyc odmy - zamowilem odme i w weekend powinienem ja zmienic. drugi blad dotyczy zapchanego katalizatora - bede go wycinal lecz nie wiem czego dotyczy trzeci blad? Wiem ze cos z rozrzadem lub czujnikiem walka, lecz u mnie zostal wymieniony caly kompletny rozrzad. Czytalem ze mozliwe jest przestawienie rozrzadu o jeden zabek, ale w tedy auto odpala za 10 razem, u mnie pali normalnie, moze delikatnie za slaby aku, ale pali z pierwszego, zadzwonilem rowniez do mechanika z pytaniem czy moze byc przestawiony rozrzad i powiedzial ze skladal go na blokadach i ze nie ma mozliwosci zlego ustawienia i twierdzi ze rozrzad na 1000% dobrze ustawiony. W czym szukac jeszcze przyczyny? Nikt nie pomoze ;/
jacaaa2 Opublikowano 13 Lipca 2017 Opublikowano 13 Lipca 2017 Ja też mam podobnie to samo i borykam się z błędem p0341, p0341p, po wymianie rozrządu oraz czujnika błąd ten pokazywał się przed wymianą wraz z migającym czasami EPC, więc ze względu na przebieg 170 tys mechanik zadecydował że może być tego przyczyną Niestety dalej pozostało tak samo, samochód dobrze pali nie ma żadnych innych objawów i problemów Co może być dalszym powodem błędu p0341?? Mechanik twierdzi że rozrząd dobrze ustawiony, ale czy robił to na blokadach??
zwonko Opublikowano 14 Lipca 2017 Opublikowano 14 Lipca 2017 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16725/P0341/000833 https://www.obd-codes.com/p0341 Sa tu możliwe przyczyny. Zakładając że rozrząd jest dobrze ustawiony.
MarcinOslo Opublikowano 15 Lipca 2017 Opublikowano 15 Lipca 2017 Tak jak pisza na rosstechu ,do sprawdzenia (ewentualnie do wymiany) nastawnik faz rozrzadu oraz zawor. 2.0TFSI mialo na to akcje serwisowa ,sprawdz czy masz w historii akcje 15D6
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się