Kamil132 Opublikowano 13 Października 2016 Opublikowano 13 Października 2016 (edytowane) Cześć!Zakupiłem wczoraj od dalekiego sąsiada naprawdę bardzo zadbane Audi a4 b5 1.8 z 95r tylko BP (kolor ciemno zielony)Jako iz jest to mój daleki sąsiad + oddałem mu swój kawałek ziemi w dzierżawę nie oszukał by mnie.Auto posiadał 11lat przez ten okres auto było zawsze garażowane.Kupiłem trochę po taniości te cudo ponieważ wymaga troszkę wkładu finansowego, mianowicie....-Przeguby.-lewy zaczep/zatrzask przedniego zderzaka. -przepływomierz (2 razy zafaluje obrotami jak zapali silnik, podczas jazdy minimalnie odczuwalne, przełożył przy mnie owy element od swojego audi a4 i wszystko pięknie śmigało) Dodatkowo chciał bym wymienić:-Filtr Oleju/Paliwa/Powietrza/Kabinowy-Olej silnikowyZawsze drobne części, filtry, płyny, oleje kupowałem/kupuje w sklepie "motointegrator.pl" Wszystkie możliwe części również chciał bym zakupić w tym sklepie, chciał bym podać kilka linków i prosił bym o podpowiedz czy zamawiam pasujące i w porządku części, nie chciał bym zamówić złych części a potem bawić się w odsyłanie.Być może któryś z użytkowników będzie posiadał zatrzask do zderzaków bądź przepływomierz Z góry bardzo dziękuje.Przeguby:https://www.motointegrator.pl/produkty/267095-przegub-napedowy-zewnetrzny-pascal-g1w008pcFiltr oleju: (troszkę droższy od BOSH więc wole chyba to)https://www.motointegrator.pl/produkty/184577-filtr-oleju-knecht-oc-264Filtr paliwa:https://www.motointegrator.pl/produkty/212111-filtr-paliwa-jc-premium-b31021prFiltr powietrza/kabinowy - to już dodałem do koszyka (bez przesady) Tu był NAJWIĘKSZY dylemat ponieważ 20min siedziałem i czytałem co kto leje do silnika i niestety każdy mówił co innegoPostanowiłem zamówić Wielosezonowy, półsyntetyczny olej LOTOS SEMISYNTETIC 10W40https://www.motointegrator.pl/produkty/286200-olej-lotos-10w40-4-litryNiestety przepływomierz i zaczep do zderzaka będę musiał kupić na allegro bądź jeszcze gdzieś indziej, ponieważ ten element ma kosmiczne ceny a mi wystarczy używany Jeszcze raz dziękuje osobą które podpowiedzą czy dokonałem słusznych wyborów.Dodatkowo chciał bym się zapytać czy przed zimą mam jeszcze coś wymieniać czy dać sobie już spokój w tym roku.Mały #edit Chciał bym również kupić takie cudo:http://allegro.pl/ceramizer-cs-do-silnika-nano-pad-4x-poradnik-i5204355154.html?bi_s=ads&bi_m=p2,2&bi_c=84821#thumb/5Tylko nie wiem czy to jest warte swojej ceny i czy w ogóle warto się w to bawić. Edytowane 13 Października 2016 przez Kamil132
TomaszRT Opublikowano 13 Października 2016 Opublikowano 13 Października 2016 Olej zalej syntetyczny 5W40.
Kamil132 Opublikowano 13 Października 2016 Autor Opublikowano 13 Października 2016 Okej, taki zamówię. A co z resztą, wszystko dobre powybierałem?Prosił bym jeszcze o jakąś opinie na temat tego ceramizeraA jeszcze jedno, przepływomierz powietrza musi być od modelu z 95r czy moze być do 99r.
Badzar Opublikowano 16 Października 2016 Opublikowano 16 Października 2016 Używałem u siebie ceratec firmy liqui moly. Jedynie co zaobserwowałem to auto pracuje sporo ciszej i bardzo gładko. Ogólnie polecam.
Kamil132 Opublikowano 17 Października 2016 Autor Opublikowano 17 Października 2016 okej, bardzo dzięki za odpowiedz w temacie, wezmę to pod uwagę.
TomaszRT Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 Wymień też płyn w układzie wspomagania (Total LHM+) i płyn chłodniczy (G12). Nie wiadomo kiedy (i czy w ogóle od nowości) były wymieniane.
Randor Opublikowano 20 Października 2016 Opublikowano 20 Października 2016 (edytowane) Olej Liqui Moly 5w40 Synthoil + płukanka liqui moly pro-line (ta droższa czarna a nie tańsza biała) , od siebie polecam do tego filtr oleju z 1.9 tdi knecht, mann (bo ma chyba ze 2x większą powierzchnie filtrującą która przyda się ze względu na nagar po płukance i zalaniu lepszego oleju (jeżdżę na takich od 3 lat)). Co do przegubów to według mnie tylko lobro lub spidan, ogólnie GKN. No i kwestia dodatków do leju. Według mnie wiodącą marką w tej dziedzinie jest Bishops. Poszukaj sobie w necie z czym to się je. Choć firmie liqui moly i jej ulepszaczom także można zaufać, wnioskuję to po najlepszej jakości ich olei i innych dodatków. A co z resztą? Rozrząd był robiony? Ogólnie "pakiet startowy" do świeżo kupionego auta to nie rzadko połowa jego wartości:) Edytowane 21 Października 2016 przez Randor
Kamil132 Opublikowano 20 Października 2016 Autor Opublikowano 20 Października 2016 @Randor, tak.. rozrząd był robiony. I dzieki za odp. ogarne wszystko i na dniach porobi sie
Randor Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 (edytowane) Rób rób. Audiczka odwdzięczy się za dopieszczanie;] Zajrzyj tez do skrzyni. Najlepiej od razu wymień w niej olej. Niektórzy twierdza, że się tego nie robi ale to głupota. Po 20 latach może w niej być istny sajgon tak jak u mnie. Zalewać polecam FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80. Spełnia wszystkie wymogi audi/vw i spisuje się bdb szczególnie zimą. Ewentualnie RAVENOL MTF-2 75W80. Wchodzi ok 2.2-2.4l więc musisz kupić 3l. Jakby coś wal śmiało tutaj albo na pw. Edytowane 21 Października 2016 przez Randor
sitar Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 Mogę Ci jeszcze doradzić abyś do przegubów Pascala dokupił sobie osłony spidana i przeguby będą śmigały-te Pascala nie są najlepszej jakości a trwałość przegubów zależy przede wszystkim od dobrej osłony. Trochę drogi ten sklep-np taki przegub można kupić nie za 120 a za 96zł
Kamil132 Opublikowano 21 Października 2016 Autor Opublikowano 21 Października 2016 okej dziękować, wszystko na dniach pozamawiam i znajomy mechanik wszystkim się zajmie z czym ja sam nie podołam, niestety jest już zimno na dworze i nie chce konstruować dzikich najazdów i leżeć na ziemi na kocu. Ale am pytanko hymm, zauważyłem dziwne ssanie powietrza od wlewu paliwa ;o -Odkręce korek wlewu to minimalnie przydławi się i po chwili pracuje normalnie,-Gdy dokręcę korek wlewu na full i "dociskam cały czas korek" to po 2s dostaje zastrzyku i podbija obroty o +300 i spada do tych 900-1000 i pracuje ok dalej.- Gdy dokręcę korek wlewu na full i "puszczę" to tak jak by korek przepuszczał i cały czas słychac jak zasysa bądź wydmuc**je powietrze ;o Dodatkowo zauważyłem, że gotuje mi się woda w zbiorniczku wspomagania (przejechałem raptem 50km +-). Dodam, że wspomaganie działa, kierownicą mogę kręcić malutkim palcem. Lecz gdy samochów stoi na biegu jałowym i kierownicą pomalutku kręcę w lewo bądz prawo to obroty spadają o -300 i po chwili stabilizuje sie do tych 900-1000 i potem gdy kręce kierownicą to jest w miarę OK nie odczuwa się spadku obrotówWiem, że na 100% mam do wymiany przepływomierz i jutro powinien być... ale znając pocztę polską to sam nwm :C
Randor Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 (edytowane) W zbiorniczku wspomagania masz płyn nie wodę xD Co do spadków obrotów przy kręceniu na postoju to jest to normalne. Nie rozumiem co rozumiesz pisząc, że gotuje Ci się płyn od wspomagania. Jeśli chodzi o wariacje z korkiem wlewu paliwa to sprawdź evap czyli elektrozawór odpowietrzający zbiornik paliwa. Znajduje się na obudowie filtra paliwa i powinien non stop dość głośno cykać. Najlepiej podepnij się vagiem i sprawdź błędy. Edytowane 21 Października 2016 przez Randor
Kamil132 Opublikowano 21 Października 2016 Autor Opublikowano 21 Października 2016 Tak tak płyn nie woda, gotuje się płyn od wspomagania bo gdy maska poszła w górę ewidentnie płyn wrze, gotuje się, bulgocze.Okej, z tym elektrozaworem odpowietrzającym zbiornik paliwa zajrzę jutro. Czyli VAG takowe błędy również pokaże. Myślałem, że VAG pokazuje błędy w silniku. No to bym musiał do znajomego na warsztat podjechać by mi podpiął auto pod komputer.
Randor Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 (edytowane) Vag pokazuje błędy silnika ale i też osprzętu. Co do wrzenia w zbiorniczku to może być kilka przyczyn. Najlepiej wymień płyn jeśli tego nie robiłeś. Przy okazji sprawdź stan sitka w zbiorniczku. Czasem jak się zabije syfem albo wypadnie z mocowań i lata po zbiorniczku potrafi zburzyć płyn. Looknij tez na przewód idący od pompy do maglownicy. Oryginalny powinien mieć dwie zwężki bliżej pompy. Widziałem przypadki gdzie zakuwany był zamiennik bez zwężek i też cuda działy się z układem. Edytowane 21 Października 2016 przez Randor
Kamil132 Opublikowano 21 Października 2016 Autor Opublikowano 21 Października 2016 okej okej, popaczam jutro, dziękować.
Randor Opublikowano 21 Października 2016 Opublikowano 21 Października 2016 Ogólnie nie wiem czy masz w domu laptopa ale warto zapodać sobie jakiś zestaw z kabelkiem za 30zł i się pobawić. Sam jeszcze dobrze vaga nie ogarniam ale już się uczę. Nawet jeśli nie masz lapka warto jakiegoś śmietnika za 200zł kupić. Pojedziesz do mechanika i za samo podpięcie krzyknie 30-50zł. Coś wymienisz i znowu trzeba jechać błędy wykasować. Lepiej zainwestować i mieć swoje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się