Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kolejny TFSI ...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolega widze trochę adhd? :)

Potwierdzam trochę to dziwne . :grin:

Opublikowano

no co... pewnie dział sprzedam ma zablokowany i myśli, że mu się tu posty nabiją :decayed:

Opublikowano

no co... pewnie dział sprzedam ma zablokowany i myśli, że mu się tu posty nabiją :decayed:

:grin:

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie,

4200km przejechane, pora na mody :-)

1. z koniecznosci : zimówki

Szkoda przekladac 19 o profilu 35, wiec zainwestowałem w nowe felgi na zime. Padlo na Rondell 02RZ (http://www.felgenstore.de/Felgen/RONDELL-02RZ-Anthrazit-Matt-Poliert-8-00x18-Einteilig.html) - dobra cena, jakosciowo wg Niemieckich for bardzo OK. Nie ma co widziwiac. Rozmiar, ktory moim zdaniem pasuje idealnie to 8jx18 ET35, centra to 66.6 mm sruby 5x112 Dobrze sie komponuja w nadkolach i wygladaja moim zdaniem OK. Co do opon: tu takze nie widziwiałem, w koncu nikt wyczynowo zima nie jezdzi po drogach publicznych. Naped quattro załatwia trakcje, grunt to dobre zachowanie na wodzie w koncu zima znacznie wiecej wody niz śniegu. W poprzednich autach mialem Falkena HS449, z ktorych bylem b. zadowolony, ale teraz padlo na Barum Polaris 3, wg roznych testow lepsza na wodzie no i troche tansza. Rozmiar 245/40/18 Komplet (felgi + opony) ciut ponad 4k PLN, wiec nie jest zle.

2. Drugi mod to komputer ABT AEC, bo ponad 300PS to brzmi juz mesko :) Musze sie umowic na montaz i zobaczymy. Raport wkrotce :)

Edytowane przez mateoosh
Opublikowano

1. Dobra decyzja odnośnie "nie przekładania" opon. Czy do nowych kół kupujesz również czujniki ciśnienia, czy zostawiasz bez? Ciekawe, jak auto zachowa się bez nich?

2. Też planuję mod ABT AEC, ale chyba po trochę większym przebiegu. Czy będziesz go robić u Pachury (w końcu blisko), czy w innym miejscu?

Opublikowano (edytowane)

1. Dobra decyzja odnośnie "nie przekładania" opon. Czy do nowych kół kupujesz również czujniki ciśnienia, czy zostawiasz bez? Ciekawe, jak auto zachowa się bez nich?

2. Też planuję mod ABT AEC, ale chyba po trochę większym przebiegu. Czy będziesz go robić u Pachury (w końcu blisko), czy w innym miejscu?

1. Czujniki zamontowane, nawet nie wiem jakie - podobno "niemieckie". Dzialaja bezproblemowo.Bez czunikow bedzie duzo bledow i "bipczenia", mozna to wykodowac z gatewaya, zegara, MMI i wyjac bezpiecznik, ale jak dla mnie sporo grzebania ...

2. U Pachury, w sumie sa jedyni od ABT w kraju. A fakt, ze mam blisko :)

Edytowane przez mateoosh
Opublikowano (edytowane)

Też myślę o boxie od ABT u Pachury albo programie u Witka tylko nie wiem jeszcze co jest bezpieczniejsze jeśli chodzi o gwarancję (mam 5 lat). Niby Witek podobno robi tak, że fabryka przez audi connect się nie pokapuje, ale mam zgryza bo podobno serwer w Inglostadt widzi każde podłączenie pod ODB i w sumie nie mam pewności gdzie leży prawda.

Jak to Pachura ma rozwiązane? Wiem, że jadąc na serwis do aso można boxa odłączyć, ale przecież wszystkich wiązek montowanych z boxem nie będę odłączał za każdą wizytą w aso.

Edytowane przez mystic.pl
Opublikowano

Też myślę o boxie od ABT u Pachury albo programie u Witka tylko nie wiem jeszcze co jest bezpieczniejsze jeśli chodzi o gwarancję (mam 5 lat). Niby Witek podobno robi tak, że fabryka przez audi connect się nie pokapuje, ale mam zgryza bo podobno serwer w Inglostadt widzi każde podłączenie pod ODB i w sumie nie mam pewności gdzie leży prawda.

Jak to Pachura ma rozwiązane? Wiem, że jadąc na serwis do aso można boxa odłączyć, ale przecież wszystkich wiązek montowanych z boxem nie będę odłączał za każdą wizytą w aso.

Nie wiem dokładnie jakie dane audi zbiera, ale na moje oko informatyka należy spodziewać się najgorszego, czyli ciągną wszystkie dane jak leci i do tego się nie przyznają. Myślę, że skutecznie nie da się ukryć pracy silnika z niefabrycznymi parametrami. Nawet przy odłączeniu boxa, na pewno mają dostęp do już zapisanych danych. ABT ma również niezależny, zewnętrzny box, który można odpiąć przy wizycie w ASO, ale czy warto?

Myślę, że najlepiej zostawić box na miejscu, powiedzieć przed serwisem w ASO, że auto jest zmodyfikowane i że mają na to zwrócić uwagę np. przy aktualizacji oryginalnego oprogramowania. Poza tym Audi w Niemczech współpracuje z ABT i można box założyć nawet u dealera. To oczywiście nie znaczy, że obowiązuje gwarancja producenta. Gwarancja producenta na silnik z osprzętem jest tracona w momencie instalacji takiego dodatku. ABT ma własną, oddzielną gwarancję (a właściwie ubezpieczenie), na własnych warunkach.

Dlatego też myślę, że jeśli kupuje się nowe auto, trzeba dać producentowi 2 lata na pozbycie się "chorób wieku dziecięcego", naprawienie niedoróbek i ewentualnych części, które się zepsuły na gwarancji. Trzeba dotrzeć porządnie auto, a potem bawić się w chiptuning. Minimalizujemy ryzyko wojny z producentem/sprzedawcą w przypadku jakichkolwiek awarii.

Opublikowano

Witam ponownie,

4200km przejechane, pora na mody :-)

1. z koniecznosci : zimówki

Szkoda przekladac 19 o profilu 35, wiec zainwestowałem w nowe felgi na zime. Padlo na Rondell 02RZ (http://www.felgenstore.de/Felgen/RONDELL-02RZ-Anthrazit-Matt-Poliert-8-00x18-Einteilig.html) - dobra cena, jakosciowo wg Niemieckich for bardzo OK. Nie ma co widziwiac. Rozmiar, ktory moim zdaniem pasuje idealnie to 8jx18 ET35, centra to 66.6 mm sruby 5x112 Dobrze sie komponuja w nadkolach i wygladaja moim zdaniem OK. Co do opon: tu takze nie widziwiałem, w koncu nikt wyczynowo zima nie jezdzi po drogach publicznych. Naped quattro załatwia trakcje, grunt to dobre zachowanie na wodzie w koncu zima znacznie wiecej wody niz śniegu. W poprzednich autach mialem Falkena HS449, z ktorych bylem b. zadowolony, ale teraz padlo na Barum Polaris 3, wg roznych testow lepsza na wodzie no i troche tansza. Rozmiar 245/40/18 Komplet (felgi + opony) ciut ponad 4k PLN, wiec nie jest zle.

2. Drugi mod to komputer ABT AEC, bo ponad 300PS to brzmi juz mesko :) Musze sie umowic na montaz i zobaczymy. Raport wkrotce :)

Mimo wszystko trochę dziwi mnie Twój dobór opon do takiego auta.

Opublikowano

Też myślę o boxie od ABT u Pachury albo programie u Witka tylko nie wiem jeszcze co jest bezpieczniejsze jeśli chodzi o gwarancję (mam 5 lat). Niby Witek podobno robi tak, że fabryka przez audi connect się nie pokapuje, ale mam zgryza bo podobno serwer w Inglostadt widzi każde podłączenie pod ODB i w sumie nie mam pewności gdzie leży prawda.

Jak to Pachura ma rozwiązane? Wiem, że jadąc na serwis do aso można boxa odłączyć, ale przecież wszystkich wiązek montowanych z boxem nie będę odłączał za każdą wizytą w aso.

Nie wiem dokładnie jakie dane audi zbiera, ale na moje oko informatyka należy spodziewać się najgorszego, czyli ciągną wszystkie dane jak leci i do tego się nie przyznają. Myślę, że skutecznie nie da się ukryć pracy silnika z niefabrycznymi parametrami. Nawet przy odłączeniu boxa, na pewno mają dostęp do już zapisanych danych. ABT ma również niezależny, zewnętrzny box, który można odpiąć przy wizycie w ASO, ale czy warto?

Myślę, że najlepiej zostawić box na miejscu, powiedzieć przed serwisem w ASO, że auto jest zmodyfikowane i że mają na to zwrócić uwagę np. przy aktualizacji oryginalnego oprogramowania. Poza tym Audi w Niemczech współpracuje z ABT i można box założyć nawet u dealera. To oczywiście nie znaczy, że obowiązuje gwarancja producenta. Gwarancja producenta na silnik z osprzętem jest tracona w momencie instalacji takiego dodatku. ABT ma własną, oddzielną gwarancję (a właściwie ubezpieczenie), na własnych warunkach.

Dlatego też myślę, że jeśli kupuje się nowe auto, trzeba dać producentowi 2 lata na pozbycie się "chorób wieku dziecięcego", naprawienie niedoróbek i ewentualnych części, które się zepsuły na gwarancji. Trzeba dotrzeć porządnie auto, a potem bawić się w chiptuning. Minimalizujemy ryzyko wojny z producentem/sprzedawcą w przypadku jakichkolwiek awarii.

Jest to mądra myśl.. Ale sam ze swojego zrobiłbym 300 kucyków i już mnie korci.. Ale ta gwarancja.. a do tego samochód w APL więc po 3 latach może być problem z rzeczoznawcą przy oddawaniu samochodu i braniu nowego.. Jak ktoś w nowym Audi zrobi modyfikacje to niech da znać czy na serwisie się przyczepią do tego.

Opublikowano

Myślę, że najlepiej zostawić box na miejscu, powiedzieć przed serwisem w ASO, że auto jest zmodyfikowane i że mają na to zwrócić uwagę np. przy aktualizacji oryginalnego oprogramowania. Poza tym Audi w Niemczech współpracuje z ABT i można box założyć nawet u dealera. To oczywiście nie znaczy, że obowiązuje gwarancja producenta. Gwarancja producenta na silnik z osprzętem jest tracona w momencie instalacji takiego dodatku. ABT ma własną, oddzielną gwarancję (a właściwie ubezpieczenie), na własnych warunkach.

Ogólnie nie jestem zwolennikiem boxów ale przy nowym aucie wydaje się być opcją najrozsądniejszą. Gdyby auto nie miało gwarancji to w żadne boxy bym nie wchodził tylko od razu leciał na remap do Rogala.

Jedyna przewaga boxa nad programem ecu to to, że w przypadku ewentualnej akcji serwisowej i aktualizacji softu przez aso zmiana programu w ecu nie ma żadnego wpływu na pracę boxa. I w przypadku auta nowego jest to jedyny plus za boxem.

Jedyne pytanie, jest takie, że skoro ja przez MMI Connect w iPhone będąc pińcet kilometrów od auta widzę gdzie jest moje auto, jaki jest stan licznika, ile paliwa w baku, ile mam do następnego serwisu, czy występują alarmy, czy drzwi są zamknięte a światła wyłączone to czy fabryka widzi że auto zostało zmodyfikowane i w związku z tym jakie jest ryzyko utraty gwarancji.

Opublikowano

Myślę, że najlepiej zostawić box na miejscu, powiedzieć przed serwisem w ASO, że auto jest zmodyfikowane i że mają na to zwrócić uwagę np. przy aktualizacji oryginalnego oprogramowania. Poza tym Audi w Niemczech współpracuje z ABT i można box założyć nawet u dealera. To oczywiście nie znaczy, że obowiązuje gwarancja producenta. Gwarancja producenta na silnik z osprzętem jest tracona w momencie instalacji takiego dodatku. ABT ma własną, oddzielną gwarancję (a właściwie ubezpieczenie), na własnych warunkach.

Ogólnie nie jestem zwolennikiem boxów ale przy nowym aucie wydaje się być opcją najrozsądniejszą. Gdyby auto nie miało gwarancji to w żadne boxy bym nie wchodził tylko od razu leciał na remap do Rogala.

Jedyna przewaga boxa nad programem ecu to to, że w przypadku ewentualnej akcji serwisowej i aktualizacji softu przez aso zmiana programu w ecu nie ma żadnego wpływu na pracę boxa. I w przypadku auta nowego jest to jedyny plus za boxem.

Jedyne pytanie, jest takie, że skoro ja przez MMI Connect w iPhone będąc pińcet kilometrów od auta widzę gdzie jest moje auto, jaki jest stan licznika, ile paliwa w baku, ile mam do następnego serwisu, czy występują alarmy, czy drzwi są zamknięte a światła wyłączone to czy fabryka widzi że auto zostało zmodyfikowane i w związku z tym jakie jest ryzyko utraty gwarancji.

Miejmy świadomość, że słowa "box" w przypadku modułu kontrolnego ABT używamy jako skrótu. To nie jest zwykły tani "box" wpinany pod listwę CR lub gniazdo OBD, oszukujące czujniki. To jednostka sterująca, podpięta pod szynę CAN, zaprojektowana do konkretnego auta, posiadająca własny procesor, pamięć oraz 4 kanały przez które otrzymuje dane z sensorów. Pełna mapa, przygotowana indywidualnie do każdego egzemplarza samochodu zostaje zapisana w urządzeniu w trakcie wykonywania chiptuningu. Jednostka działa równolegle z ECU i jest od niego niezależna.

Dla zainteresowanych:

tak wygląda: http://www.abt-sportsline.de/en/about-abt/10-reasons-for-abt/6-individual-development-and-adjustment/

a tu opis i porównanie do flashowania ECU oraz boxa, o którym pisał mystic.pl: https://www.abtsportsline.com.au/products/engine-technology

Opublikowano

Oczywiście, pisząc box to był skrót myślowy, takie rozwiązania stosuje nie tylko abt, jest ich całe mnóstwo. Zasada jest dla wszystkich taka sama, ominąc fabryczny sterownik. Rozwiązania podobne. Renomowani tunerzy audi i innych marek jak mtm abt startech mansory itd mają opracowane swoje moduły ale można znaleźć również tańsze podróbki z programami z flashowanych "oryginałów".

Kluczem jest zachowanie gwarancji fabrycznej przy zastosowaniu takiego rozwiązania.

Opublikowano

Oczywiście, pisząc box to był skrót myślowy, takie rozwiązania stosuje nie tylko abt, jest ich całe mnóstwo. Zasada jest dla wszystkich taka sama, ominąc fabryczny sterownik. Rozwiązania podobne. Renomowani tunerzy audi i innych marek jak mtm abt startech mansory itd mają opracowane swoje moduły ale można znaleźć również tańsze podróbki z programami z flashowanych "oryginałów".

Kluczem jest zachowanie gwarancji fabrycznej przy zastosowaniu takiego rozwiązania.

No właśnie. Powiem wam, że jak brałem na wypożyczenie nowe BMW 430xi na kilka dni to przegoniłem go bardzo zdrowo. Zapiąłem szafe na autostradzie 260km/h i przy oddawaniu Pani wzięła kluczyk wsadziła go do komputera, spojrzała w monitor i popatrzyła na mnie, znów w monitor, znowu na mnie i się uśmiechnęła :) Wiedziała nawet kiedy paiwo zatankowałem i ile.

Podejrzewam, że może samego boxa fabryka nie zobaczy, ale zmienione parametry pracy silnika na pewno. Nie wiem tylko jak z gwarancją..

Opublikowano

Z kluczyka takie info ?

Opublikowano

Z kluczyka takie info ?

dokładnie. Wszystko się tam zapisuje.

Opublikowano

No właśnie. Powiem wam, że jak brałem na wypożyczenie nowe BMW 430xi na kilka dni to przegoniłem go bardzo zdrowo. Zapiąłem szafe na autostradzie 260km/h i przy oddawaniu Pani wzięła kluczyk wsadziła go do komputera, spojrzała w monitor i popatrzyła na mnie, znów w monitor, znowu na mnie i się uśmiechnęła Wiedziała nawet kiedy paiwo zatankowałem i ile.

Podejrzewam, że może samego boxa fabryka nie zobaczy, ale zmienione parametry pracy silnika na pewno. Nie wiem tylko jak z gwarancją..

W salonie mi powiedzieli, że przy jakichkolwiek modyfikacjach (nawet z ABT), gwarancja na silnik i osprzęt zostaje utracona. Nie liczyłbym na to, że uda się ukryć fakt podpinania boxa. Producent znajdzie każdy haczyk, żeby tylko nie musieć naprawiać auta z własnej kieszeni. A w szczególności wszelkie dane parametrów silnika, które pewnie wysyłane są zdalnie (SIM) co jakiś czas. Nawet nie muszą mieć kluczyka, żeby wiedzieć.

Opublikowano

Z kluczyka takie info ?

W audi to samo, kładą kluczyk na takie świecące urządzenie i wszystko im wyskakuje na komputerze.. Rownież zmiana softa skrzyni czy silnika..

Opublikowano (edytowane)

W salonie mi powiedzieli, że przy jakichkolwiek modyfikacjach (nawet z ABT), gwarancja na silnik i osprzęt zostaje utracona.

No to lipa, taka cena innowacyjności dzięki technice :decayed: nie pozostaje nic innego jak dla świętego spokoju poczekać do końca gwarancji.

Swoją drogą Audi mogłoby wprowadzić jakiś pakiet typu Power+ za dodatkową opłatą dla bardziej wymagających klientów tak jak to jest w przypadku RS6.

Obiło mi się gdzieś o uszy, że wypuścili jakąś specjalną wersję A6 C7, chyba z okazji jubileuszu Quattro GmbH z silnikiem 3.0 tdi i mocą podniesioną z 272 do 320ps, ale nie wiem czy to prawda.

Nie wiem jak obecnie, ale jeszcze 3 lata temu Volvo oferowało możliwość wgrania nowego fabrycznego oprogramowania sterownika, podnosząc moc np w XC60, nawet już po zakupie i odbiorze auta.

Soft przychodził z fabryki a wgrywało go aso. Wszystko było zapisane w systemie i nie miało wpływu na gwarancję.

Z tym, że tam siedzi zazwyczaj 2-litrowy D4 i nie ma co się dziwić, że poszli w tą stronę bo inaczej była by to marka dla emerytów i wielbicieli ekologii.

Edit: to nie był jubileusz Quatrro GmbH tylko 25 lat wprowadzonej techniki TDI i to chyba dotyczyło 3.0 BiTurbo, który wcześniej miał 313ps, potem 326ps a w wersji jubileuszowej Competition dostał 346ps:

http://www.audi.pl/pl/brand/pl/models/a6/a6-limousine/a6-competition.html

Edytowane przez mystic.pl
Opublikowano (edytowane)

No właśnie. Powiem wam, że jak brałem na wypożyczenie nowe BMW 430xi na kilka dni to przegoniłem go bardzo zdrowo. Zapiąłem szafe na autostradzie 260km/h i przy oddawaniu Pani wzięła kluczyk wsadziła go do komputera, spojrzała w monitor i popatrzyła na mnie, znów w monitor, znowu na mnie i się uśmiechnęła Wiedziała nawet kiedy paiwo zatankowałem i ile.

Podejrzewam, że może samego boxa fabryka nie zobaczy, ale zmienione parametry pracy silnika na pewno. Nie wiem tylko jak z gwarancją..

W salonie mi powiedzieli, że przy jakichkolwiek modyfikacjach (nawet z ABT), gwarancja na silnik i osprzęt zostaje utracona. Nie liczyłbym na to, że uda się ukryć fakt podpinania boxa. Producent znajdzie każdy haczyk, żeby tylko nie musieć naprawiać auta z własnej kieszeni. A w szczególności wszelkie dane parametrów silnika, które pewnie wysyłane są zdalnie (SIM) co jakiś czas. Nawet nie muszą mieć kluczyka, żeby wiedzieć.

Audi connect nie wysyla zadnych danych telemetrycznych z samochodu.To jest fakt i wiem co mówie. Jedyne dane jakie sa przesylane to predkosc, przyspieszenie wzdluzne i poprzeczne, temperatury silnika, poziom paliwa po wykryciu wypadku, jesli ma sie opcje powiadamiania.

Zamrożone ramki błędów zawieraja informacje o "wirtualnym" stanie silnika zapamietanym przez sterownik oraz parametry odczytane z czujników. I tu fakt - zwiekszone cisnienie doładowania zostanie zapisane. Ale, skad wiadomo, ze czujnik podaje wlasciwe dane ? Należałoby to zweryfikować. Wirtualny stan silnika jest obliczany w oparciu o mapy, a skoro te sa fabryczne to np nie zostanie zapisany np zadany moment obrotowy wiekszy niz ten, ktory podaje mapa pedału gazu.

Rozwiazanie ABT jest najlepsze na rynku i nie jest to opinia wylacznie sprzedawcy. Podobne rozwiazania (jak np MTM Cantronic) sa duzo prostrze i nie biora pod uwage takiej ilosci parametrów jak ABT. Compsport ma w ofercie boxy do TFSI juz od dawna i wszelkie pomiary (AFR/EGT itd) sa w normie, wiec raczej nie grozi przepalenie tłoków i tym podobne klimaty.

Silnik TFSI 252KM ma takie same korbowody, wał korbowy , zawory jak 300 konny silnik Golfa R. Tloki są ciut inne - fakt. Skrzynia to DL382, stosowana tez w Dieslu 190KM, w malym V6 TDi (160kw) ktore maja 400Nm momentu, wiec 10% wiecej spokojnie zniosą.

Niemcy jezdza z boxami ABT w cuprach 280PS i wszystko jest OK. Mnie to wszystko przekonuje. A jak cos padnie - cóż, zycie.

Witam ponownie,

4200km przejechane, pora na mody :-)

1. z koniecznosci : zimówki

Szkoda przekladac 19 o profilu 35, wiec zainwestowałem w nowe felgi na zime. Padlo na Rondell 02RZ (http://www.felgenstore.de/Felgen/RONDELL-02RZ-Anthrazit-Matt-Poliert-8-00x18-Einteilig.html) - dobra cena, jakosciowo wg Niemieckich for bardzo OK. Nie ma co widziwiac. Rozmiar, ktory moim zdaniem pasuje idealnie to 8jx18 ET35, centra to 66.6 mm sruby 5x112 Dobrze sie komponuja w nadkolach i wygladaja moim zdaniem OK. Co do opon: tu takze nie widziwiałem, w koncu nikt wyczynowo zima nie jezdzi po drogach publicznych. Naped quattro załatwia trakcje, grunt to dobre zachowanie na wodzie w koncu zima znacznie wiecej wody niz śniegu. W poprzednich autach mialem Falkena HS449, z ktorych bylem b. zadowolony, ale teraz padlo na Barum Polaris 3, wg roznych testow lepsza na wodzie no i troche tansza. Rozmiar 245/40/18 Komplet (felgi + opony) ciut ponad 4k PLN, wiec nie jest zle.

2. Drugi mod to komputer ABT AEC, bo ponad 300PS to brzmi juz mesko :) Musze sie umowic na montaz i zobaczymy. Raport wkrotce :)

Mimo wszystko trochę dziwi mnie Twój dobór opon do takiego auta.

biorac pod uwage, ze seryjnie sa Hankook-i ... ;-)

Też myślę o boxie od ABT u Pachury albo programie u Witka tylko nie wiem jeszcze co jest bezpieczniejsze jeśli chodzi o gwarancję (mam 5 lat). Niby Witek podobno robi tak, że fabryka przez audi connect się nie pokapuje, ale mam zgryza bo podobno serwer w Inglostadt widzi każde podłączenie pod ODB i w sumie nie mam pewności gdzie leży prawda.

Jak to Pachura ma rozwiązane? Wiem, że jadąc na serwis do aso można boxa odłączyć, ale przecież wszystkich wiązek montowanych z boxem nie będę odłączał za każdą wizytą w aso.

Nie wiem dokładnie jakie dane audi zbiera, ale na moje oko informatyka należy spodziewać się najgorszego, czyli ciągną wszystkie dane jak leci i do tego się nie przyznają. Myślę, że skutecznie nie da się ukryć pracy silnika z niefabrycznymi parametrami. Nawet przy odłączeniu boxa, na pewno mają dostęp do już zapisanych danych. ABT ma również niezależny, zewnętrzny box, który można odpiąć przy wizycie w ASO, ale czy warto?

Myślę, że najlepiej zostawić box na miejscu, powiedzieć przed serwisem w ASO, że auto jest zmodyfikowane i że mają na to zwrócić uwagę np. przy aktualizacji oryginalnego oprogramowania. Poza tym Audi w Niemczech współpracuje z ABT i można box założyć nawet u dealera. To oczywiście nie znaczy, że obowiązuje gwarancja producenta. Gwarancja producenta na silnik z osprzętem jest tracona w momencie instalacji takiego dodatku. ABT ma własną, oddzielną gwarancję (a właściwie ubezpieczenie), na własnych warunkach.

Dlatego też myślę, że jeśli kupuje się nowe auto, trzeba dać producentowi 2 lata na pozbycie się "chorób wieku dziecięcego", naprawienie niedoróbek i ewentualnych części, które się zepsuły na gwarancji. Trzeba dotrzeć porządnie auto, a potem bawić się w chiptuning. Minimalizujemy ryzyko wojny z producentem/sprzedawcą w przypadku jakichkolwiek awarii.

Jest to mądra myśl.. Ale sam ze swojego zrobiłbym 300 kucyków i już mnie korci.. Ale ta gwarancja.. a do tego samochód w APL więc po 3 latach może być problem z rzeczoznawcą przy oddawaniu samochodu i braniu nowego.. Jak ktoś w nowym Audi zrobi modyfikacje to niech da znać czy na serwisie się przyczepią do tego.

Heh, zobaczysz, ze nie bedzie zadnego "rzeczoznawcy", po prostu przyjda, obejrza i podpiszą papiery. Jesli dbasz o auto jak o swoje - problemów nie będzie. Podobnie było w pracowniczym programie Leasingu na pół roku,

Edytowane przez mateoosh

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...