wyzyk83 34 Opublikowano 15 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 jak bedzie stawiała mocny opór to nie odkrecać bo się urwie i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marjon 2 Opublikowano 15 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 przy jakim momencie sie urwie to zalezy od swiecy. miałem kiedys przypadek z jedna swieca w swoim a4 ze dynamometrem ustawionym na 40 Nm nie chciała isc ustawiłem na 45 i krece najwyzej sie urwie no i sie odkreciła momentem 45 nie pamietam jakiej firmy swieca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek8888 25 Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 Tak się właśnie zastanawiam czy zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny. W sumie 15Nm to około 7-8 kg na kluczu 20 cm, nie tak trudno ręcznie określić taki nacisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djmesiu 0 Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 Ja wymieniałem świece wczoraj, w sumie aż się bałem podchodzić do tego po przeczytaniu waszych postów ale na szczęście poszło bez problemu, jedna to praktycznie nie była dokręcona nawet. Na rozgrzanym wykręcałem na zimnym wkręcałem:)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek8888 25 Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 To super Mam nadzieję, że przed montażem świec nasmarowałeś je smarem, bo przy następnej wymianie będzie zonk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djmesiu 0 Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 tak, smarowałem bez tego ani rusz:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tkamicki5 1 Opublikowano 16 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 A jaki smar stosuje sie na świece?bo ja nie smarowałem niczym kurde. I wytłumaczy mi któryś z kolegów dlaczego jak kontrolka od grzania świec zgasnie to świece i tak dalej sobie grzeją? Ostatnio zrobilem test.mialem na wierzchu jedną swiece działającą i podłączylem ją po czym włączyłem zapłon i kontrolka grzania swiec palila sie z 3 sekundy po czym zgasla a swieca nawet czerwona sie nie zrobila tylko ciepła bo lekki dymek moze z niej poleciał ale grzala dalej i po chwili juz było widac ze czerwona sie robi ale kontrolka dawno zgasła...hmmm ciekawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djmesiu 0 Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 Ja nasmarowałem delikanie smarem Beru GKF, ale z tego co mi wiadomo dużo poducentów samochodów zabrania stosowania jakiegokolwiek smaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Guzicki 0 Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 do tego typu celow stosuje sie smar ceramiczny. To ze kontrolka od swiec gasnie nie oznacza ze swiece przestaja grzac. Wszystko jest w jak najwiekszym porzadku. Strategia uruchamiania swiec i ich pracy jest nieco inna jak sie powszechnie ludziom wydaje. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tkamicki5 1 Opublikowano 16 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 Czyli jak zgasnie kontrolka to mozna chwilke poczekac jeszcze czy odrazu odpalac? A odnosnie tego smaru to lepiej odkrecic je i dac go czy zostawic jak przykrecone odpowiednim momemtem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol Guzicki 0 Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 po zgasnieciu kontrolki mozesz uruchomic silnik. Ta kontrolka to infoamcja dla kierowcy, ktory nie musi znac dokladnie wszystkich procesow jakie zawchodza w silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek8888 25 Opublikowano 16 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 Ja nie zwracam uwagi na kontrolkę świec żarowych, tylko patrzę na wskazania woltomierza i dodatkowo słucham odgłosu przekaźnika, który wyłącza świece żarowe. Jak usłyszę cyknięcie to widzę, że napięcie od razu wzrasta - czyli świece przestały grzać i wówczas odpalam auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tkamicki5 1 Opublikowano 16 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2016 Dobra opcja widze, moze tez tak zaczne robic :-) Zawsze lepszy start będzie jak swiece lepiej nagrzeją komore spalania :-) bynajmiej tak mysle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hezen 23 Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 (edytowane) Ja nie zwracam uwagi na kontrolkę świec żarowych, tylko patrzę na wskazania woltomierza i dodatkowo słucham odgłosu przekaźnika, który wyłącza świece żarowe. Jak usłyszę cyknięcie to widzę, że napięcie od razu wzrasta - czyli świece przestały grzać i wówczas odpalam auto Potwierdzam.Ja zawsze tak robie, silnik ma dużo łatwiej odpalić. Edytowane 19 Listopada 2016 przez Hezen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marjon 2 Opublikowano 20 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 ale z tego co mi wiadomo dużo poducentów samochodów zabrania stosowania jakiegokolwiek smaru. zabraniają stosowania smarów bo bez smaru łatwiej urwać swiece i zawsze ktos potem przyjedzie do serwisu i zostawi kilka tysiecy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djmesiu 0 Opublikowano 26 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 W sumie racji troche w tym jest Wysłane z mojego LG-K500n przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rikardo 3 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Świece należy wykręcać nie na zimnym silniku lecz na ciepłym nie mylić z rozgrzanym do temp. pracy, gdyż wówczas można uszkodzić gwint. Jak świeca ciężko się odkręca to należy ją rozruszać i można zapuścić jakimś środkiem. Materiał świecy i głowica maja różną rozszerzalność więc to wykorzystujemy podczas ich odkręcania. Przy ciepłym silniku natomiast jak motorownia jest zimna to elementy te są ściśnięte i dlatego pojawiają się problemy i urwane świece. Silnik odpalamy po zgaśnięciu kontrolki, gdyż świece nadal grzeją a dodatkowo komora spalania dogrzeje się podczas pracy silnika. Czekanie na to aż cyknie przekaźnik tak jak dwukrotne grzanie świec mija się z celem ale jak ktoś chce tak robić to jego wola z tym, że przyspiesza zużycie świec żarowych. Silniki AFN oraz AVG im niższa temperatura tym lepiej palą oczywiście jak są sprawne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek8888 25 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Mój AFN pali lepiej na zimnym, to prawda. W moim przypadku próba wykręcania świecy zakończyła się niepowodzeniem, mimo długotrwałego podlewania jej naftą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tkamicki5 1 Opublikowano 28 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Czyli urwała sie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek8888 25 Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 Na szczęście się nie urwała, ale i się nie wykręciła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się