Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje budy na wolnych obrotach.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Posiadam audi a4 b6 1.8t 150 km z 2002 r i mam pewien problem, wiem, że b6 z reguły chodzą cicho i w kabinie nie ma praktycznie żadnych wibracji, u mnie na wolnych są, czuje jak silnik pracuje, nie są to duże wibracje, ale jednak je czuć. Nie mam zielonego pojęcia dlaczego, co byście sprawdzili na moim miejscu? Nie wiem czy będzie coś to miało wspólnego z tematem, ale kiedy jadę na 1, lub delikatnie zduszę silnik na 2, to słychać hałas z silnika, jakby metal bił o metal, tak jakby było coś się poluzowało i biło. Pozdrawiam.

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano

sprawdź poduszki silnika

Opublikowano

U mni w 1.8t jak zdusze silnik nie słychać zadnych odglosow dziwnych natomiast na wolnych obrotach tez mam leciutkie wibracje. Nie przeszkadza mi to

Opublikowano

Jak można sprawdzić, czy poduszki nadają się do wymiany? Wyskun, no u mnie też są małe, ale jak jest opcja, że wibracje mogą być mniejsze, to kombinuje, aby usunąć tą usterkę :)

Opublikowano

Od spodu najlepiej na kanale bo trzeba zdjąć osłony pod silnikiem , wtedy obejrzeć dokładnie poduchy czy nie ma żadnych wycieków lub zacieków ,jeśli są to może świadczyć ,że poducha sie wylała .

Opublikowano

Od spodu najlepiej na kanale bo trzeba zdjąć osłony pod silnikiem , wtedy obejrzeć dokładnie poduchy czy nie ma żadnych wycieków lub zacieków ,jeśli są to może świadczyć ,że poducha sie wylała .

Aha dzięki Kolego, muszę jechać na podnośnik :)

Opublikowano

Sprawdź przy okazji trzecią poduszkę czołową (odbój) ,znajduje sie na środku pasa przedniego.Moze mieć wpływ na wibracje.

Opublikowano

I jak tam? Coś nowego w temacie? U mnie niestety podobnie się zaczyna.

Pozdrawiam
Andrzej

Opublikowano (edytowane)

u mnie tez mam wibracje, są większe na zimnym silniku. wymieniłem odbój przy przednim pasie i zauważyłem dziwną rzecz- mianowicie odbój nie jest osiowo w stosunku do  tego "pierścienia" osadzającego- widać na załączonym zdjęciu , jest skrajnie z lewej strony. Regulacja pierścienia jest góra-dół ale lewo-prawo nie zauważyłem (chyba że się mylę)

hbqwmcxa.jpg

Wibracje są dość nieprzyjemne i chciałbym się ich pozbyć. Dodam jeszcze że wibrację występują u mnie od mniej więcej 700-2000 obr/min potem ustają.

Edytowane przez michal008
Opublikowano

Dziś przyuważyłem jeszcze że wibracje u mnie występują na postoju od 700 do 1100 obr/min- powyżej chwilowo ustają. Następnie zaczynają się ponownie powyżej 2000obr i są też odczuwalne na lewarku zmiany biegów...

 

Opublikowano

Kwestia tez jakie te wibracje są, czy sa mocne czy są w normie. Najlepiej sprawdzic w innej a4 czy jest podobnie czy nie. Trzeba wziac pod uwage, że a4 nie jest jakimś mega wyciszonym i komfortowym autem wiec może to byc norma. ja u siebie na początku tez myslalem ze jest to nadmierne, ale wsiadlem do jednej, drugiej i trzeciej i kazde 4 cylindry tak chodzi. Co innego v6 ;)

Opublikowano

Też szukam u siebie wibracji już mnie do szału doprowadza wydech ropiety poluzowany za siatka elastyczna mocowania silnika poluzowane odpalales kilka Ray żeby może sam się ustawil na poducha h i nic poduchy całe zastanawiam się na wtryskiem czy może którys pada i daje takie drgania na silnik błędów brak jeździ ok. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Sorry, ale zapomniałem o tym temacie, pomogła wymiana poduszki lewej od strony kolektora ssącego :) Problem ustał i jest wszystko ok aż do dziś. Poduszkę dorwałem używkę. A te bicie metalu czy coś w tym stylu, to dwumasa, która jeździ aż do dziś jeszcze :D w pewnym sensie przyzwyczaiłem się, bo cena zwala z nóg.

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano
W dniu 23.04.2017 o 13:51, michal008 napisał:

Dziś przyuważyłem jeszcze że wibracje u mnie występują na postoju od 700 do 1100 obr/min- powyżej chwilowo ustają. Następnie zaczynają się ponownie powyżej 2000obr i są też odczuwalne na lewarku zmiany biegów...

 

Witam, udało się coś z tym zrobić ->  mam identyczne objawy. Zastanawiam się nad poduszkami bo naprawdę nie mam pojęcia, ale poduszki wyglądają jak nowe, nie mam zacieków, co prawda są mechaniczne nie hydrauliczne. Mechanik nie ma pojęcia. 

Opublikowano

Uzupełnij profil.

Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, pastafarian08 napisał:

Witam, udało się coś z tym zrobić ->  mam identyczne objawy. Zastanawiam się nad poduszkami bo naprawdę nie mam pojęcia, ale poduszki wyglądają jak nowe, nie mam zacieków, co prawda są mechaniczne nie hydrauliczne. Mechanik nie ma pojęcia. 

Tak, to była lewa poduszka silnika. Kupuj tylko oryginalne, nie zamiennniki. Ma być gumowo-olejowa. A dla innych ten stukot przy rozruchu, czy zduszeniu silnika, czy przygaszeniu, to było sprzęgiełko alternatora, które było zablokowane.

Edytowane przez szpakuziom

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...