Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pochłaniacz oleju czy nie ?


Damian Cygler

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie otoz w sierpniu wymienialem olej plus filtry przy przebiegu 284 221km. Dzis mnie tknęło zeby sprawdzić stan i mam przebieg 289 443 km. I oleju na wskaźniku mam minimum czy to normlane w tych silnikach czy jednak pochłoną mi za dużo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłeś 5kkm, dolej teraz do maxa, pojeździj kolejne 5kkm i wymień. Czasem trzeba dolać oleju, norma.

Jeszcze pytanie ile zalałeś przy wymianie?

Edytowane przez lukasz51237
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do silnika powinno być wlane 3,5 litra na max.

Częściej zaglądaj pod maskę i utrzymuj na max., zwłaszcza lato.

Jak silnik spali 0,5-1 litr oleju to w silniku jest go za mało i wtedy szybciej następuje zużywanie oleju.

Jak za rzadko to robię to potrafi mi zjeść 1,5-1,7 litra na 10-12 tys.km jak pilnuję to 0,8-1 litr.

Jaki masz olej? i ile po mieście ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Castrol Magnatec.

2. Po miescie pali mi tak z 11 litrow gazu

1. 5W40 C3 ten ?

2. raczej chodziło mi o przebiegi.

Myślę, że jak sporo jeździsz po mieście na gazie to zużycie oleju 1-1,5 litra na 10 tys.km nie jest alarmem.

Kontroluj poziom oleju i utrzymuj na max. zwłaszcza lato.

Jak w silniku spada ilość oleju to jego zużycie szybko wzrasta zwłaszcza przy gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jego zużycie szybko wzrasta zwłaszcza przy gazie.

Można spytać o wyjaśnienie tej ciekawostki?


Ja mam gaz i jakoś oleju nic mi nie bierze a jeżdze dosyć dużo

NIC? Naprawdę NIC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak oleju nic mi nie bierze na bagnecie jak było miedzy min a max tak i jest dalej a od wymiany przejechałem już 15 tys km.

Masz jakiś cudowny silnik. Widziałem wiele tych jednostek, zalewałem do nich PAO i Estry i zawsze coś brały.

Chętnie zajrzałbym pod głowicę.

Miałem przypadki nic nie brania oleju jak opisujesz ale tylko wtedy kiedy to paliwo uzupełniało olej.

Lecz ty jeździsz na gazie.

15 tys. ja bym i tak juz wymienil olej i filtry mimo tego ze nie bierze to i tak juz czarny jest.

Czarny w benzynie to nie najlepszy znak, rozumiem że się trochę podsmażył na tym gazie.

Gaz to czyste paliwo, wyzwala jedynie wyższe temperatury w silniku ale oleju nie brudzi się tak jak przy benzynie.

Interwały przy gazie powinno się skracać.

jego zużycie szybko wzrasta zwłaszcza przy gazie.

Utrzymuj poziom na minimum, jeździj na gazie te 10-15 tys.km i zapisz ile dolałeś oleju.

Jak masz w jednostce smarowanie i chłodzenie za pomocą 3,5 litra oleju to jak się zachowa 2,5 litra oleju?.

I radzę dać pełen syntetyk, taki zwykły HC czy półsyntetyk musi zamienić się w nagar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz nie ma nic do rzeczy.
11 gazu w mieście to norma, mały silnik, duża buda.
Podana przez Ciebie ilość oleju zżeranego przez silnik jest normą i nie ma co się przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc po mieście robię z 3/4 przebiegu.

Olej to Castrol Magnatec 10w40 A3/B4

Ten olej ma dużo popiołów więc nagar w silniku narasta.

W silnikach poj. 1,6-2 litra można zuzyć 1,5-2 litra oleju 10w40, często to widuję.

Ostatnio miałem przypadek, że do takiego silnika zalałem 10w40 i Bizol, poinformowałem użytkownika aby kontrolował poziom i dałem mu oleje na uzupełnienie 0,7 litra.

Przyjechał za 10-11 miesięcy zrobił ok. 12 tys.km i nic nie dolał, na max. musiałem wlać 1,8 litra oleju, zastanawiało mnie tylko czemu kontrolka na desce nic nie wskazywała.

Życzę wszystkim sprawności silników i nie dolewania oleju.

Ale jak to mówią kto nie smaruje ten kiedyś nie pojedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam czarnego oleju jest lekko brązowy po 15tys i już bede wymieniał niedługo.Mam syntetyc 5w40.Widać trafił mi sie dobry silnik z niemcowni.Olej sprawdzam raz na 2 tyg i nie musze go dolewać.Auto nie dymi nie kopci i co ważne nie poci sie.Silnik suchy.A co do jeżdzenia na gazie to na 400 km z 80 zrobie na beznzynie.Jak komuś bierze 2 litry oleju to silnik nadaje sie do remontu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jak komuś bierze 2 litry oleju to silnik nadaje sie do remontu


He he he :decayed: Zerknij sobie w instrukcje obsługi samochodów i znajdź zapisek o tym, ile oleju może brać silnik. A o uturbionych silnikach w ogóle nie będę wspominał, nie ma sensu.

Przykład, instrukcja obsługi Audi A4 B5
"Zużywanie oleju przez silnik jest zjawiskiem normalnym i może wynosić do 1.0l/1000km"

Przykład, moje byłe 1.8TQ 180, jak jeździłem normalnie nie brało nic oleju, ale wystarczyło między wymianami dwa razy wjechać na parking, polatać bokiem, przegonić olej do 140 stopni i na koniec interwału śmiało 1-2l można było dolać. Poprzeganiaj trochę te 1.6, dodaj kilka tras z prędkością autostradową 140-160 i zobaczysz jak ubywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak komuś bierze 2 litry oleju to silnik nadaje sie do remontu

He he he :decayed: Zerknij sobie w instrukcje obsługi samochodów i znajdź zapisek o tym, ile oleju może brać silnik. A o uturbionych silnikach w ogóle nie będę wspominał, nie ma sensu.

Przykład, instrukcja obsługi Audi A4 B5

"Zużywanie oleju przez silnik jest zjawiskiem normalnym i może wynosić do 1.0l/1000km"

Przykład, moje byłe 1.8TQ 180, jak jeździłem normalnie nie brało nic oleju, ale wystarczyło między wymianami dwa razy wjechać na parking, polatać bokiem, przegonić olej do 140 stopni i na koniec interwału śmiało 1-2l można było dolać. Poprzeganiaj trochę te 1.6, dodaj kilka tras z prędkością autostradową 140-160 i zobaczysz jak ubywa.

Jawor... i Ty i ja dobrze wiemy, że te normy są chore. Zdrowy silnik nie powinien brać grama oleju tymbardziej nie uturbiony i nie wysilony 1.6. Moje 1.8 wolnossace zalewane motulem 5w40 grama nie bierze a czerwone pole widzi dzień w dzień i nie jest oszczędzane :wink: Przelot ori 200 tyś.

Edytowane przez uszol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiś cudowny silnik. Widziałem wiele tych jednostek, zalewałem do nich PAO i Estry i zawsze coś brały.

Do tego należy dodać, że NIE MA SILNIKA NIE BIORĄCEGO ANI GRAMA. To bzdura totalna. Jak piszesz -uzupełnianie benzyną. Wtedy nawet co poniektórym oleju zaczyna przybywać.

Dla mnie taki silnik r4 1.6 -2.0 jak się mieści w litrze na 10 000 uznaję za zdrowy. Bo to są auta o nieznanych w większości przebiegach i często byle jak traktowane. DLa niektórych "o kurde, Audiczka b5", dla innych(autentyk podam) "kupiłem b5 z 2000 żonie na zakupy, bo jak oskrobie to nie szkoda".

Gaz to czyste paliwo, wyzwala jedynie wyższe temperatury w silniku ale oleju nie brudzi się tak jak przy benzynie.

Interwały przy gazie powinno się skracać.

Gaz faktycznie mniej ingeruje w zużywanie się oleju. Tzn, w starzenie. O ile jest prawidłowo dobrany sam olej. Są pewne parametry, które powodują, że olej jest lepszy lub gorszy pod gaz. Skracanie interwałów nie jest konieczne moim zdaniem, chyba, że istotnie wyjątkowo nie pasujący chemicznie do gazu olej wlaliśmy.

Przy sekwencji jest to nieco mniej istotne ze względu na dokładność dawkowania. Przy gównianych mieszalnikach założonych byle jak i "skręcanych, żeby palił 3.5 w mieście" opary kocą się po całym dolocie i odpowietrzeniu silnika, mieszają z olejowymi itp. itd. Dalej idąc samo zło -nadmiernie uboga mieszanka.

He he he :decayed: Zerknij sobie w instrukcje obsługi samochodów i znajdź zapisek o tym, ile oleju może brać silnik. A o uturbionych silnikach w ogóle nie będę wspominał, nie ma sensu.

Przykład, instrukcja obsługi Audi A4 B5

"Zużywanie oleju przez silnik jest zjawiskiem normalnym i może wynosić do 1.0l/1000km"

Tak jak Ci Kolega już napisał -te ich normy to są jaja w żywe oczy. Mają na celu jedno -"od...cie się od serwisu z roszczeniami". 1l oleju na 1000km? Gdyby to był koń to za stodołę i kula w łeb ;)

To takie normalne zjawisko jak te wskaźniki różne w VAGu ogólnie -temperatury, ciśnienia, napięcia co pokazują całe gówno nie stan faktyczny i trzeba grzebać po kablu albo w kodach klimatronika...Albo wpiąć się miernikiem.

Taki silnik to złom, a o wydalanych oparach nie ma co nawet wspominać. Jak ktoś ma garaż pod domem i sprawdzałby w takim termostat czy się otwiera to czujki w kotłowni by zaczęły wyć(nie no, żart, nie te gazy) hihi.

@UP -Kolega to wie w ogóle ile to jest gram oleju? Katowany stary silnik i nie bierze....ech.

Edytowane przez pulpecik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...