turzol Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 Ja dałem jeszcze raz szanse na wymiane termostatu w mojej B6 1.9TDI AVF - uwaga 5-ty termostat w przeciągu 2 lat, kto pobije ? Tym razem padło na produkt Vernet-a, a były kolejno 2x ori kupowane w ASO nie u mietka na allegro, 1x Wahler, 1x Behr. Wszystkie temp. otwarcia 87st C. Dodam, że czujnik temperatury (zielony 4stykowy) zmieniony na nowy oryginał z ASO. Przed montażem nowego włożyliśmy stary (Behr) i nowy do garnka i zanurzyliśmy sondę mierzącą temperaturę. Przy 80st Behr zaczął się już otwierać czyli walnięty, Vernet otworzył się przy dokładnie 87 st C czyli jest OK. Nowy termostat zamontowany, układ odpowietrzony, zalane wszystko nowym G12++ . Wcześniej sprawdzone na zimnym czy czujnik temperatury nie ma zbyt dużych odchyłek. Dzisiaj rano przy temp otoczenia -3st C zapiąłem VCDS, Przejechałem 20km przy ogrzewaniu 21st i 2 kreskach na klimatronicu. Na zegarach stoi 90st, ale wiadomo tym sie nie sugerujemy. Odczyt z grupy 001 napawa optymizmem. Zatrzymuje się w garażu podziemnym pod firmą, ogrzewanie cały czas bez zmian 21st i 2 kreski, miłe ciepełko z kratek. Stoje ok 3 minut i już widzę jak wskazówka leci w dół Odczyt z VCDS Dodam, że mam wszystkie fabryczne osłony pod silnik i na pokrywe zaworów. Jedyne czego mi brakuje to tej gąbki, która jest wokoło samej pokrywy, ale mało kto ją ma Wiele razy czytałem, że ten typ tak ma i przy temp jakie mamy na zewn. to normalne zjawisko. Tylko jakoś na przykładach aut znajomych z tym samym silnikiem efekt ten nie występuje Także ja się chyba poddaje, chyba że ktoś zna racjonalne powody dlaczego tak sie dzieje to chętnie poczytam mądrzejszych ode mnie.
nik23 Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 Dnia 7.02.2017 o 09:21, turzol napisał: Ja dałem jeszcze raz szanse na wymiane termostatu w mojej B6 1.9TDI AVF - uwaga 5-ty termostat w przeciągu 2 lat, kto pobije ? Tym razem padło na produkt Vernet-a, a były kolejno 2x ori kupowane w ASO nie u mietka na allegro, 1x Wahler, 1x Behr. Wszystkie temp. otwarcia 87st C. Dodam, że czujnik temperatury (zielony 4stykowy) zmieniony na nowy oryginał z ASO. Przed montażem nowego włożyliśmy stary (Behr) i nowy do garnka i zanurzyliśmy sondę mierzącą temperaturę. Przy 80st Behr zaczął się już otwierać czyli walnięty, Vernet otworzył się przy dokładnie 87 st C czyli jest OK. Nowy termostat zamontowany, układ odpowietrzony, zalane wszystko nowym G12++ . Wcześniej sprawdzone na zimnym czy czujnik temperatury nie ma zbyt dużych odchyłek. Dzisiaj rano przy temp otoczenia -3st C zapiąłem VCDS, Przejechałem 20km przy ogrzewaniu 21st i 2 kreskach na klimatronicu. Na zegarach stoi 90st, ale wiadomo tym sie nie sugerujemy. Odczyt z grupy 001 napawa optymizmem. Zatrzymuje się w garażu podziemnym pod firmą, ogrzewanie cały czas bez zmian 21st i 2 kreski, miłe ciepełko z kratek. Stoje ok 3 minut i już widzę jak wskazówka leci w dół Odczyt z VCDS Dodam, że mam wszystkie fabryczne osłony pod silnik i na pokrywe zaworów. Jedyne czego mi brakuje to tej gąbki, która jest wokoło samej pokrywy, ale mało kto ją ma Wiele razy czytałem, że ten typ tak ma i przy temp jakie mamy na zewn. to normalne zjawisko. Tylko jakoś na przykładach aut znajomych z tym samym silnikiem efekt ten nie występuje Także ja się chyba poddaje, chyba że ktoś zna racjonalne powody dlaczego tak sie dzieje to chętnie poczytam mądrzejszych ode mnie. Ten twój pd nr4 coś niedomaga. a co do temperatury to mój jak złapie 90 to juz nie puści, kumpel miał problemy z trzymaniem temperatury przez webasto tylko niepamiętam co było powodem jak wróci z holandii to zapytam. Mi w asz robiło takie cuda z wskazówką to termostat umarł za jakiś miesiąc, jechałem temperatura full i nagle temp spada do kreski 1/4 i za chwilke sporotem pomału wraca na 90. tylko tam była padnięta UPG i niewiem czy to nie od tego robiło i termostaty uwalało.
turzol Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 Pompki używki 073BA dość świeże wsadzone wczoraj i wyregulowane na 180st. Nowe śruby kuliste i mocujące, zestawy naprawcze Bosch i gniazda potraktowane papierkami żeby nie było zadziorów. Wyregulowane wg manuala kamil-vag. Pali na dotyk i pracuje równo nawet na zimnym.Odczyt korekcji na 4tym garnku jest niepokojący, ale silnik teraz chodzi o niebo lepiej niż na poprzednich pompkach i żadnych bujawek i kopcenia nadmiernego nie stwierdziłem. Na razie tym sobie nie zaprzątam głowy bo zaleje jeszcze na bak środek do czyszczenia układów wtryskowych i odczyty mogą się poprawić. Ja mam również fabryczne Webasto w związku z tym nie mam fabrycznej grzałki, która seryjnie jest we wszystkich TDI montowana, ale on dogrzewa samą kabinę, a nie płyn. Chyba że się mylę.
bobikos Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 Nie mylisz się. Fabryczna grzałka grzeje powietrze a nie płyn.
turzol Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 Zastanawiam się jeszcze czy krociec w którym montowany jest termostat ma jakikolwiek wpływ na jego działanie. Często czytam o ułamanych elementach, które potrafią zablokować termostat. Czy ktoś ma nr OE tego kroćca? Nie potrafię namierzyć tego w ETCE. Dzisiaj dla odmany dałem do pieca i na klimatronicu 27st w trybie AUTO czyli mały piekarnik. Całą trasę jechałem dość dynamicznie przez 20km i wskazówka nie dobiła nawet do 90st C...
Musashi Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 Dnia 7.02.2017 o 09:21, turzol napisał: Dodam, że mam wszystkie fabryczne osłony pod silnik i na pokrywe zaworów. Jedyne czego mi brakuje to tej gąbki, która jest wokoło samej pokrywy, ale mało kto ją ma Wiele razy czytałem, że ten typ tak ma i przy temp jakie mamy na zewn. to normalne zjawisko. Tylko jakoś na przykładach aut znajomych z tym samym silnikiem efekt ten nie występuje Także ja się chyba poddaje, chyba że ktoś zna racjonalne powody dlaczego tak sie dzieje to chętnie poczytam mądrzejszych ode mnie. Generalnie należy traktować nagrzewnicę jako jako nic innego jak chłodnicę, dodatkowo poza obiegiem termostatu. Więc jeżeli przechładzamy ją powietrzem z zewn., o temp. -5C to nie ma się co dziwić, że temp spada. Odpowiedzialność za taki stan rzeczy ponosi wysoka sprawność energetyczna silników wysokoprężnych, dzięki, której to sprawności są mniejsze straty energii spalanego paliwa na produkcję ciepła, co skutkuje mniejszym zużyciem paliwa niż jednostki benzynowe. Jedyne lekarstwo to ograniczenie temp. i intensywności nadmuchu oraz temp. skoro na dworze jest -5C. Niestety nie pomoże również montowana w większości b6 tdi nagrzewnica elektryczna, ponieważ po osiągnięciu przez silnik temp roboczej, zostaje wyłączona, i "radź sobie silniku sam". Faktem jest, że kiedyś termostaty miały szybszy czas reakcji na zmiany temp. niestety producenci jak behr czy wahler zaczynają, walcząc z konkurencją, konfekcjonować nie swoje produkty w we własnych pudełkach markowych. więc wygląda, że zakup verneta będzie skutkował nabyciem tego samego produktu tyle, że w niższej cenie. Zawartość dodana 5 minutes later w afn-ach i ajm-ach mających podobne problemy z uzyskaniem i utrzymaniem temp. roboczej w warunkach zimowych, VAG, stosował elektryczne dogrzewacze płynu chłodzącego, w postaci metalowego łącznika z króćcami na 3 świece żarowe znajdującego się pomiędzy głowicą a nagrzewnicą, którymi poprzez przekaźnik sterowało ECU.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się