Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poślizg czy coś z hamulcami ?


zielu

Rekomendowane odpowiedzi

witam,
od kilku miesięcy mam zaszczyt jeździć A4 (B6) 2001 rocznik. Mam problem,od jakiegoś czasu gdy jest jeszcze zimny silnik na zakrętach włącza się ostrzeżenie - migający wykrzyknik (hamulec ręczny) i charakterystyczne pikanie. Na początku myślałem że to jakieś ostrzeżenie o tym że koła tracą przyczepność na zakrętach ale teraz widzę że tak dzieje się dość często, czasem nawet gdy wchodzi się w zakręty w żółwim tempie :/ Problem zaczął się mniej więcej równo z przymrozkami. Zaczynam się martwić że to może być jakiś inny problem... Szukałem podobnego tematu na forum ale nie znalazłem. Jestem tu w sumie nowy ale jeśli ktoś miał podobny problem lub wie o co chodzi to proszę o jakieś info - będę wdzięczny.

P.S. właśnie znalazłem kilka postów (przeważnie odnośnie B5) i widzę że zazwyczaj taki komunikat wyskakuje przy zapalaniu silnika, albo przy jeździe na wprost :/ a u mnie tylko i wyłącznie przy skręcaniu... dodam że klocki mają przejechane kilka tyś.więc są ok.

Z góry wielkie dzięki
pozdrawiam, Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no panowie...

przecież to ESP się włącza... normalne na śliskiej nawierzchni... dzwięk tez do przyjemnych nie należy ale cóż - tak ma być... pompa ABS

bedzie to działać nawet przy 10km/h w zakręcie - jeśli tracisz przyczepność...

dla sprawdzenia - wsiądź w autko i depnij mocno na jedynce (na wprost) - będzie to samo... a jeszcze lepiej wjedź na jakiś parking i depnij na skręconych kołach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak,tylko jak ESP sie wlacza,to tylko zolty trojkat u mnie miga-a zapalil sie wykrzyknik na FISie i piszczalo,jak bylo malo plynu hamulcowego,a auto bylo zaparkowane pochylo,na krawezniku,np prawa strona byla wyzej :mysli: tutaj moze byc podobnie-sila odsrodkowa odrzucaplyn na zewnatrz zbiorniczka i czujnik wyje...[br]Dopisany: 28 Grudzień 2008, 22:27_________________________________________________kontrolka klockow -zolte kolko z przerywanymi liniami po bokach

reczny zaciagniety i gdy ruszysz zacznie piszczec i wyskoczy napis,ze reczny jest zaciagniety

czerwony,duzy wykrzyknik na FISie,to ostrzezenie,ze jest powazna usterka ukladu hamulcowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no panowie...

bedzie to działać nawet przy 10km/h w zakręcie - jeśli tracisz przyczepność...

I tu się kolega myli zarównio ABS jak i ESP nie działa przy prędkościach poniżej 20km/h

Ja oczywiście popieram większość - czyli płyn hamulcowy tym bardziej iż kolega piszący na wstępie mówi ze zapala mu sie kontrolka ta sama jak przy zaciągniętym ręcznym + pikanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To napewno nie ESP, od tego jest żółta mała ikonka mrygająca, a mi wyskakuje duży czrewony wykrzyknik w kółku na samym środku FISa.

Właśnie sprawdziłem płyny... to dziwne bo faktycznie jest mało :/ sprawdzałem jakieś 2 miesiące temu wszystko dokładnie i było ok :/ Zaraz pojade kupić i myśle że będzie ok.

A tak ku przestrodze dla innych, w takiej sytuacji gdy na FISie pojawi sie to ostrzeżenie (!) i zaraz po tym naciska się przycisk CHECK wyświetla się napis:

FAHRZEUG

ANHALTEN

BREMSFL.

UND

HYDR.-OL

PROFEN

i u mnie oznacza to że jest za mało płynu hamulcowego i za mało płynu od wspomagania kierownicy :/ Gdybym umiał niemiecki pewnie byłoby łatwiej :P W sumie okazuje się że pierwsze co, jak wyskoczy takie ostrzeżenie warto spojrzeć na poziom płynów... teraz już będe wiedział :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no panowie...

bedzie to działać nawet przy 10km/h w zakręcie - jeśli tracisz przyczepność...

I tu się kolega myli zarównio ABS jak i ESP nie działa przy prędkościach poniżej 20km/h

Ja oczywiście popieram większość - czyli płyn hamulcowy tym bardziej iż kolega piszący na wstępie mówi ze zapala mu sie kontrolka ta sama jak przy zaciągniętym ręcznym + pikanie

i tu się kolega myli ;p ESP działa poniżej 20km/h przykład > ostre ruszanie lub ruszanie na śliskim... zapala się kontrolka...

ABS rownież działa poniżej 20km/h > hamowałeś kiedyś na śliskim? chyba nie :P

nawet przy prędkości 10 jak jesteś na lodzie to będzie waliło :P

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no panowie...

bedzie to działać nawet przy 10km/h w zakręcie - jeśli tracisz przyczepność...

I tu się kolega myli zarównio ABS jak i ESP nie działa przy prędkościach poniżej 20km/h

Ja oczywiście popieram większość - czyli płyn hamulcowy tym bardziej iż kolega piszący na wstępie mówi ze zapala mu sie kontrolka ta sama jak przy zaciągniętym ręcznym + pikanie

co to za nowosc ?? rusz na mokrym ostro i zobacz czy ESP nie dziala ??. Tocz sie po lodzie i wcisnij na maxa hamulec. Skad taka informacja to nie wiem :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie u wszystkich na FIS-ie wyświetlają sie komunikaty po niemiecku, ja mam auto z francji i wszystko jest po francusku,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP działa poniżej 20km/h przykład > ostre ruszanie lub ruszanie na śliskim... zapala się kontrolka...

Taaaaaa .... jak juz coś piszesz to bądź precyzyjny w określeniach

Zacznijmy od początku ESP to układ stabilizacji jazdy odpowiadający za utrzymanie właściwego toru jazdu przy utracie przyczepności bocznej (np. podczas jazdy po zakrętach) odpowiada głównie za "wyprowadzenie" samochodu przy nadsterowności i podsterowności.

Za utrzymanie właściwej trakcji podczas ruszania odpowiada system ASR oraz EDS, które stanowią integralną część elektronicznych systemów zapewnienia bezpieczeństwa w którego skład wchodzi ABS/EBV/EDS/ASR/ESP. Działanie systemu ASR/EDS sygnalizowane jest tą samą kontrolką co działanie systemu ESP, ale nie jest to ingerencja systemu ESP lecz połączona praca pompy ABS oraz elektronicznego sterowania pedałem przyśpieszenia w trybie utrzymania trakcji wzdłużnej.

Tak więc w trybie palenia gumy działa ASR/EDS, a czujnik przeciążeń poprzecznych systemu ESP śpi.

Tocz sie po lodzie i wcisnij na maxa hamulec

No właśnie radzę sprawdzić przy prędkościach rzędu poniżej 20km/h może to być 15km/h

nie u wszystkich na FIS-ie wyświetlają sie komunikaty po niemiecku, ja mam auto z francji i wszystko jest po francusku,

VAG twoim przyjacielem - zmień język w kanale 17 - Instruments - języki dostępne to zazwyczaj angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, włoski i inne udziwnienia zależności od rocznika i kraju sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc w trybie palenia gumy działa ASR/EDS, a czujnik przeciążeń poprzecznych systemu ESP śpi.

Tocz sie po lodzie i wcisnij na maxa hamulec

No właśnie radzę sprawdzić przy prędkościach rzędu poniżej 20km/h może to być 15km/h

z ASR/EDS masz oczywiscie racje( zasugerowalem sie glupia kontrolka) :hi:

co do ABS ponizej 20km/h sprawdze, bo troche to dla mnie dziwne - wprawdzie nie jezdzilem w zime rok czasu - wta jeszcze nie zaznalem sniegu :gwizdanie: i lodu, takze bede musial obadac jak bede w Kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do ABS ponizej 20km/h sprawdze, bo troche to dla mnie dziwne - wprawdzie nie jezdzilem w zime rok czasu - wta jeszcze nie zaznalem sniegu :gwizdanie: i lodu, takze bede musial obadac jak bede w Kraju.

Prędkość ta może różnic się od wersji ABS jaka jest zastosowana w danym samochodzie i moze to byc np. poniżej 20 lub poniżej 15km/h a wynika to z jednej strony że zbyt mała prędkość obrotowa kół przy tych prędkościach uniemożliwia na tyle dokładny pomiar czujnikom ABS aby system był w pełni funkcjonalny, a z drugiej strony przy tej prędkości zadziałanie systemu ABS może nawet wydłużyć drogę hamowania w niektórych warunkach drogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak ... zrobilem dzis taki test... toczylem sie predkosc mniejsza niz 15 - kolo 13 wolniej juz sie nie dalo, sprzeglo hamulec do ziemi - jedno kopniecie hamulca i auto sie zatrzymalo - ABS zadzialal. ... Nie wiem jak to wyglada w teori w praktyce w moim przypadku wlasnie tak .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

odgrzeje temat bo w mojej dolega w sumie to samo ;)

tzn jak biore ostrzej zakret hmm chyba w prawo to odzywa sie kontrolka recznego, dzis tez zaczelo sie wlaczac esp bez powodu

mowicie ze to moze byc plyn hamulcowy

i teraz glupie pytanie :P chcialem sprawdzic poziom ale jest tam jakies sitko i nie wiem jak je wyjac :wallbash:

nie chce go ciagnac na sile bo pewnie do czegos jest potrzebne ;)

jesli sie okaze ze malo to moge dolac ? ile ?

z gory dzieki za odpowied i sorry za glupie pytania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miarke masz na buku zbiorniczka, patrzac pod swiatlo powiniennes widziec czy plynu jest wystarczajaco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mi się włączało ESP jak w chodziłem w takie lzejsze zakrety bez powodu.....okazało się że za małe ciśnienie w oponach......i dlatego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze nic tam nie wypatrzylem, swiecilem ruszalem auto i nic

mam nadzieje ze cos tam jest ;) chcialbym to sprawdzic ale nie wiem jak wyjac to sitko :confused4:

pytalem w razie czego ile dolac bo gdzies w innych watkach wyczytalem ze nie powinno sie dolewac do maxa jesli sie nie zmienia klockow :blink:

no mi się włączało ESP jak w chodziłem w takie lzejsze zakrety bez powodu.....okazało się że za małe ciśnienie w oponach......i dlatego :)

a to mialem swoja droga - przebite obydwie opony popiolowym syfem :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nalezy sobie zadac zasadnicze pytanie, kiedy byl wymieniany plyn hamulcowy?

Powinienes wymieniac co 2 lata. Po dluzszym uzywaniu traci on swoje wlasciwosci. Czasami wystarczy, ze brakuje naprawde niewielka ilosc plynu i czujnik wywala komunikat. Inna mozliwosc, to dostala sie woda do zbiorniczka i czujnika i przymarza przy tych niskich temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...