sebaa692 Opublikowano 17 Grudnia 2016 Opublikowano 17 Grudnia 2016 Witam, Przy mrozach podczas rozruchu dziwnie się jąkał silnik, świece 4 wymieniłem rok temu na beru. Sprawdziłem więc kanał 49 na klimatroniku i sprawa dziwna, bo podczas mrozu przed odpaleniem z rana pokazuje 30 stopni i warrość jest stała do momentu aż chłodziwo ja przekroczy i w góre idzie już normalnie. Był też przypadek że na zimnym spradzając tem. spadała od 60st, w dół do 30 :/ nie wiem czy dobrze sprawdzam czy ten 49 kanal odpowiada za ten czujnik. Proszę o pomoc
Hezen Opublikowano 17 Grudnia 2016 Opublikowano 17 Grudnia 2016 W jednej obudowie są dwa czujniki, pierwszy podaje temperature na licznik a drugi dla ecu silnika i tego sprawdzasz pod kanałem 49 w klimatroniku. Kablem przeprowadz test wyjść licznika. Poradnik jak sprawdzić czujniki G2 i G62 znajdziesz w necie.
sebaa692 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2016 (edytowane) W jednej obudowie są dwa czujniki, pierwszy podaje temperature na licznik a drugi dla ecu silnika i tego sprawdzasz pod kanałem 49 w klimatroniku. Kablem przeprowadz test wyjść licznika. Poradnik jak sprawdzić czujniki G2 i G62 znajdziesz w necie Odpaliłem vaga i na ciepłym silniku w grupie engine temperatura stasznie szalała. Gdy na klimatroniku kanał 49 trzymał zadaną +/- 90 st. i na zegarach również stała wskazówka na 90 jak wryta, to z kolei grupa 01 kanał 007 temp. skakała od 30st. do 70st. I już wiem skąd to spalanie o litr wyższe. Dodam jako ciekawostke że na zimnym świruje czujnik temp. do zegarów, a po przekroczeniu temp. 30 st. jest już dobrze i stabilnie, z kolei do ecu odwrotnie. Jeszcze sprawdze później na zupełnie zimnym co mi pokżą te czujniki, bo zdziwiła mnie wczoraj temp. powietrza w grupie 01 engine kanał 007 bo na zewnątrz było -3 a tam miałem +9 Właśnie jestem po teście tych czujników. Na zimnym po nocy temperatury w grupie 01 engine blok 007 wszystkie trzy identycznie 0.9 st. a na fis -0.5 st. Niestety w tym momencie w grupie 17>003 temperatura wynosiła 30;/ ale gdy faktycznie silnik osiągnął powyżej 30 stopni to w tej grupie już ładnie rośnie aż do 90 st. Natomiast odziwo w grupie 01>007 dziś temperatura ładnie rosła również do 90 i pokrywały się z tem. na zegary. Chyba czyjnik do wymiany co? jakiej firmy? ori czy zamiennik? Edytowane 18 Grudnia 2016 przez sebaa692
Hezen Opublikowano 18 Grudnia 2016 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Czujnik temp. cieczy chłodzącej tylko ori. Możesz spróbować psiknąć jakimś kontakt sprayem w kostke czujnika.
sebaa692 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2016 Czujnik temp. cieczy chłodzącej tylko ori. Możesz spróbować psiknąć jakimś kontakt sprayem w kostke czujnika. Jaki tam orginał siedzi? jaka cena +/-?
Langista Opublikowano 18 Grudnia 2016 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Silnik może sie 'zająkać' z kilku powodów.. A to paliwo za słabe, a to sama pompa nie domaga, skoro temperatury Ci się pokrywają (chodzi o te silnika) to czujnik masz dobry, te z zewnątrz to 'norma' że świrują, B5 niestety tak mają. Ori czujnik tzn. z ASO? bo tak tylko można to rozumieć. Ja kupiłem ten z pierwszego montażu, znaczy się tej firmy, szlag go trafił po 3 tygodniach. Teraz raz dobrze pokazuje, raz źle, jak mu się spodoba..
adamek1994 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Czyli ta temperatura 30 stopni w grupie 17 bloku 3 nie stanowi żadnego problemu przy odpalaniu zimnego silnika ???
sebaa692 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2016 (edytowane) Czyli ta temperatura 30 stopni w grupie 17 bloku 3 nie stanowi żadnego problemu przy odpalaniu zimnego silnika ??? Nie stanowi problemu, bo to tylko sygnał na wskaźnik temperatury na blacie. a jeśli chodzi o to pokrywanie temperatury to różnie z tym bywa. Wyżej pisałem gdy jezdzilem z kompem po mieście z temp. roboczą już na blacie, to z kolei w engine 007 temperatura oscylowała w granicy 38 st. a w ułamku sekundy wskoczyła na 70 i znów 38. Następnego dnia wziąłem kopa i na zimno temp. w engine 007 wynosiła 0.9 st. a na 17>003 było 30 st. i ta wartość zaczyna już ładnie iść w górę gdy chłodziwo przekroczy 30 st. Reasumując engine 007 lubi szaleć na ciepłym silniku lecz nie zawsze, a 17>003 głupieje na zimnym, a po przekroczeniu 30 st. jest ładnie. Jeśli chodzi o czunik z zewnątrz on działa bez zarzutu. Na mrozię jąka się prawdopodobnie przez zły kąt wtrysku 042. Edytowane 20 Grudnia 2016 przez sebaa692
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się