Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B6] Czy jest jakieś zagrożenie jeżdząc bez gazu w obiegu ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema!

Pytanie dokładnie takie jak w temacie :)

Pytam bo ja na tą chwile nie mam gazu w obiegu klimatyzacji i słyszałem opinie, że moge tak zakatować sprężarke klimatyzacji jeżdząc bez gazu.

Tak więc jak to jest koledzy. Prosze o wasze zdanie.

Opublikowano

Jesli nie ma czynnika chłodzącego w układzie sprężarka się nawet nie włączy. Nie ma wiec opcji, że popsujesz od tego sprężarkę. Steruje tym zawór wysokiego/niskiego cisnienia (nie pamietam który). Gorzej gdybyś miał czynnik w układzie, ale zużyty olej - wtedy możesz rzeczywiscie uszkodzić spreżarkę.

Opublikowano

Mój znajomy (w Octavii) nie tyle nie miał gazu co było go za mało - i sprężarka siadła - czy od tego, nie wiem, ale...

Opublikowano

jest zagrożenie, wielokrotnie było opisywane 'dlaczego'

Jesli z jakiegoś powodu nie możesz naładować, nie załączaj w ogóle klimy.

Ale chyba prościej wydać tę 100 na czynnik, przedtem sprawdź szczelność.

Opublikowano

Jeżeli nie ma czynnika w układzie, sprężarka sie nie załączy. A jeżeli masz nawet szczelny układ i nie będziesz używał klimy przez dłuższy czas, to może się rozszczelnić. Uzupełnienie czynnika jest sporo tańsze niż późniejsza naprawa. Mój znajomy w nowym vw jetta nie używał klimy w czasie zimy i na wiosnę już jej nie odpalił...

Opublikowano

W B6 sprężarka pracuje cały czas, nie ma rozpinanego sprzęgiełka i przy pustym układzie szybko sie zatrze.

Opublikowano

W B6 sprężarka pracuje cały czas, nie ma rozpinanego sprzęgiełka i przy pustym układzie szybko sie zatrze.

No właśnie tak też słyszałem ze w B6 spręzarka pracuje cały czas, Mam pęknętą tą aluminiową rurke która wchodzi do osuszacza i musze ją gdzieś kupić a na Allegro nie moge znaleźć :confused4:

Moze mi ktoś podać nr katalogowy tych rurek bo chyba jest różnica pomiędzy np 2.5TDI a 1.9TDI. Niechciałbym kupić złej a ETKI nie posiadam :(

PS. Skąd moge wyrwać ETKE tak przy okazji :rolleyes:

Opublikowano

8E0 260 707 AT (8E0260707AT)

prawie 600zł brutto w ASO :shocked:

Opublikowano

A masz jakiś schemat tych rurek? bo są tam 2 które wchodzą do osuszacza, ja potrzebuje ta cieńszą. Chyba ze obydwie mają taki sam nr.

Niwe mam zamiaru ich kupić w ASO ale chce mieć nr zeby na allegro ktoś mi nie wciśnął od np. B5

Opublikowano

Nr 10 kolego.

Na samym dole przy osuszaczu jest złamana, albo dam ją do pospawania, są magicy którzy spawają aluminium i wtedy kosztowałoby mnie to jakieś 30zł za naprawe albo kupić na Allegro koszt jakieś 150-200zł.

Chyba zaryzykuje i dam do pospawania, tak bede mniej stratny :naughty:

Opublikowano

aa, ta rurka..

to numer : 8E1 260 740 C (8E1260740C)

cena : też 600zł :)

Opublikowano

No tak cena całekiem miła :>

A jest jakaś różnica w tych rurkach między benzyniakiem a dieslem lub między 1.9 a 2.5TDI??

Opublikowano

Mój znajomy w nowym vw jetta nie używał klimy w czasie zimy i na wiosnę już jej nie odpalił...

hmmm a np w starszych modelach do '99 w zimie klima sie nie załacza, a na wiosne działa jak nalezy :gwizdanie:

Opublikowano

w tym modelu sprężarka pracuje cały czas tagrze lepiej zlikwidować nieszczelność i uzupełnić gaz+olej

Opublikowano

Czyli w B5 z 1996 roku nie ma problemu z zatarciem sprężarki jeżdżąc bez czynnika w układzie ?

Miałem ostatnio małą stłuczkę.

Opublikowano

W B5 nie ma problemu, ale jazda na rozszczelnienu dla układu zdrowa nie jest.

Opublikowano

Z dwojga złego lepszy pusty ale szczelny układ, niż jeżdżenie z rozszczelnionym, łapiącym wilgoć z powietrza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...