razorroot Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 (edytowane) Witam! Moje auto to a4 b6 2002r. Silnik AWX. Jestem właścicielem od 1,5 roku. Przejechałem nim ok 30 tyś km. Poprzedni właściciel zrobił chipa. Auto ma mieć podobno 150 - 160 koni. Auto słabo zbiera się od dołu. Początkowo myślałem że to przez mój styl jazdy bo zawsze jeździłem benzyną. Jednak domyśliłem się że tak być nie może. W końcu to diesel. Na początku zająłem się króćcem vacu-pompy. Był obluzowany i go zakleiłem. Poprawiły się hamulce i zdecydowanie mniej telepie przy gaszeniu. Jeśli chodzi o moc jest minimalnie lepiej ale szału nie ma. Wymieniłem przewody podciśnienia. Wyczyściłem n75. Nie wiem czy jest sprawny. Strzykawką mogę przedmuchać przez niego powietrze bez większego oporu. (n18 dla porównania stawiał opór) Dalej słabo się zbiera. Podłączałem strzykawkę do gruszki turbo. Strzykawka zasysa sztangę do góry - potem sztanga ładnie opada. Skok sztangi wydaje mi się całkiem w porządku. Na logu 011 BS wygląda to podobnie jak na tym filmiku. https://www.youtube.com/watch?v=r5bV62N69ZU Dziś robiłem taki eksperyment: Podłączyłem przewód podciśnienia bezpośrednio do gruszki. Nie zauważyłem specjalnej różnicy. Było tylko mniej słychać świst turbiny. Odłączyłem wężyk EGR i zaślepiłem. (sam wężyk) Logi Dynamiczne http://vaglog.pl/log-001_003_004_l4G8V.html http://vaglog.pl/log-000_L23rq.html http://vaglog.pl/log-008_010_011_1YlPUo.html Logi Statyczne http://vaglog.pl/log-010_013_y9cA0Wf.html http://vaglog.pl/log-001_004_007_nMS1bgm.html Logi BS http://vaglog.pl/log-011_B6Viu5.html http://vaglog.pl/log-004_pFZBlH.html http://vaglog.pl/log-003_i25E3J.html http://vaglog.pl/log-000_GkyuB.html Ciśnienie doładowanie do 2 tyś obrotów jest za małe. Czy może być to spowodowane zaciętym zaworem EGR? Jest cały czas otwarty i ciśnienie ucieka w wydech? Proszę o analizę logów i pomoc. Edytowane 30 Grudnia 2016 przez razorroot
Galetto Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Powtórz te logi dynamiczne, ale max po dwie grupy.
razorroot Opublikowano 3 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2017 (edytowane) Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_p5bjo2.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_Kayrlj.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_3b0UU9v.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_04XR6z.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_Jc0pt.html (2 próby bo za pierwszym razem zdjałem nogę z gazu) Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_5s0qan.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_E2UWm8B.html Zauważyłem też, że po mocnym rozgrzaniu (jazda rano w korku) jest jeszcze bardziej mułowaty. Edytowane 3 Stycznia 2017 przez razorroot
kresek Opublikowano 3 Stycznia 2017 Opublikowano 3 Stycznia 2017 Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_p5bjo2.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_Kayrlj.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_3b0UU9v.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_04XR6z.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_Jc0pt.html (2 próby bo za pierwszym razem zdjałem nogę z gazu) Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_5s0qan.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_E2UWm8B.html Zauważyłem też, że po mocnym rozgrzaniu (jazda rano w korku) jest jeszcze bardziej mułowaty. Daj wtryski do sprawdzenia.
razorroot Opublikowano 4 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2017 Zrobiłem jeszcze logi wtrysków. Wydaje mi się że wartości mieszczą się w normie. Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_p5bjo2.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_Kayrlj.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_3b0UU9v.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_04XR6z.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_Jc0pt.html (2 próby bo za pierwszym razem zdjałem nogę z gazu) Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_5s0qan.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_E2UWm8B.html Zauważyłem też, że po mocnym rozgrzaniu (jazda rano w korku) jest jeszcze bardziej mułowaty. Daj wtryski do sprawdzenia. Jesteś pewien? Zrobiłem jeszcze logi wtrysków i z wydawało mi się że wartosci mieszczą się w normie. Chciałbym wykluczyć wszystko zanim wezmę się za wtryski bo to spory wydatek. Grupy 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log-013_018_023_p6G5695.htmlPierwsza próba statyczna, druga w czasie jazdy, trzecia statyczna Ewentualnie czy ktoś może polecić fachowca od pompowtryskiwaczy z Lublina który je wyciągnie i sprawdzi? Jakie to mogą być koszty?
Galetto Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 A tak zapytam jeździsz już trochę tym autem i po pewnym czasie stwierdziłeś, że mu brakuje buta czy po prostu kupiłeś i od początku wydaje Ci się że nie ma buta?
Ralen Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Między jakimi obrotami Ci zamuła ? Od jakich obr zaczyna ciągnąć ?
razorroot Opublikowano 4 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2017 Do niecałych 2 tyś obrotów jest muł (1,7 tyś 1.8 tyś zaczyna się coś dziać). Wygląda to tak że ruszam z pod świateł jest straszny muł cisnę go i pewny momencie strzał i wgniata w fotel.
jaro36 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 to normalne że do około 2 tyś jest muł,bo turbo wstaje własnie w tych prędkościach obrotowych..więc najpierw muli a pózniej dostaje buta..
razorroot Opublikowano 4 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2017 No to po co ludzie by się jarali dieslami że tak mają nisko moment obrotowy że zbierają się od dołu fajnie. Moja stara mazda w benzynie lepiej jechała od dołu Mimo wszystko wydaje mi się mój silnik jest nienaturalnie ociężały. Zobacz mój log 011 tam niedoładowanie na niższych obrotach tylko nie umiem znaleźć przyczyny.
Galetto Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Śmiem przypuszczać, że zbyt dużo wymagasz. Generalnie w aucie nie jest źle, logi wyglądają w miarę dobrze. Soft można by dopracować, poprawić IQ po MAF. N75 to chyba wcale nie ruszone. Jak masz zadane 2478 mbar realne dla tej turbiny to od 2000rpm przeładowuje do 2726 mbar to trochę za dużo. Ty zamiast czuć moment narastający to czujesz mocne kopnięcie w tym przedziale. Dołem można jak najbardziej jeszcze dodać koksu, ale nie wiem czy Ci ktoś da gwarancje na sprzęgło i podzespoły. A kto wie czy byś sam nie wrócił po kilku dniach, że coś trzeszczy w aucie. Ponadto 1.9TDI to żaden demon.
razorroot Opublikowano 4 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2017 Dzięki za podpowiedzi Jak będę miał chwilę i mrozy zejdą to wykombinuje jeszcze jakiś vacunometr i posprawdzam wartości za pompą i N75. Zastanawiam się czy nie wrócić do orginalnej mapy. Myślicie że znajdę w necie seryjną mapę do mojego sterownika? Nie wiem co to za gość robił tą którą mam obecnie. Jak coś jeszcze odkryje jeszcze będę pisał.
Galetto Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Mam taką serię jak masz w aucie. Jak chcesz to możemy też zgrać i zobaczyć jak to wygląda co masz teraz i dla porównania wgrać serię.
Ralen Opublikowano 4 Stycznia 2017 Opublikowano 4 Stycznia 2017 U mnie turbo wstaje przy 1700 obr ale mimo wszystko czuję ze butowanie od takiego zakresu na 4 czy 5 biegu to męczenie silnika. Ja mu daję koksu przy 1900-2000 obrotów.Wtedy idzie jak rakieta Na 3 biegu daje mu ognia od 1800Na 2 biegu jeszcze trochę wcześniej - 1700obr i notorycznie tracę trakcję, ostatnio straciłem też na 3 bo było mokro.Mam serię po remoncie.Spróbuj się przyzywczaić do butowania od 1900 - 2000 obrotów a zmienisz zdanie że fura się nie zbiera.Może być też tak, ze Twoj soft potrzebuje korekty, tak jak kolega wyżej pisał TDI to nie wyścigówka 2,7 V6 w biturbo. Ma być elastyczne i eko na trasy
kielbu Opublikowano 5 Stycznia 2017 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Wiem o czym autor wątku pisze, walczę a przynajmniej tak mi się wydaję, z tym samym problemem o dawana, zresztą nie tylko ja, jest tu na forum kilka takich osób. Chodzi o zwykłe ruszenie z miejsca na 1 biegu, u mnie sytuacja jest o tyle ciekawa, że raz jest dobrze a raz nie. Logi wyglądają dobrze, błędów brak. Kiedyś uda mi się to nagrać to wrzucę, bo bardzo ciężko to opisać słowami. Autku brakuje tej świeżości/lekkości przy ruszaniu i czuć że mu poprostu ciężko.
Ralen Opublikowano 5 Stycznia 2017 Opublikowano 5 Stycznia 2017 (edytowane) Ciężko mu przy ruszaniu?Może być problem z EGR,Możesz mieć zabity katalizatorMogą to być uszczelki pompek Mogą to być konektory pompekMogą to być słabe pompki,Może to być VacuumMoże to być przepływomierz ...a może gorsza kompresja na którymś cyl. ciężko powiedzieć, ale obstawiałbym dogięcie konektorów i EGR. Darmowe rozwiązanie na początek EGR po prostu zaślepić i odłączyć Pobawiłbym się jeszcze synchronizacją rozrządu dla testu. Później poleciałbym w zmianę uszczelnień Oczywiście wszystko to pod warunkiem że na komputerze nic nie widaćMoj AWX też wydaje mi się opornie rusza z 1. Nie wyrywa się do przodu, czasem nawet trochę przymrowi ale to chyba wina uszczelnień. Ale jak już odpuszczę sprzęgło, mam bieg i wdepnę to zrywam asfalt. Generalnie ja bym się proponował może do tego przyzwyczaić. Nie mamy aut z salonu... czasem można brnąć w wymiany części, wydać kupę kasy i nie mieć efektu ps.. teraz zima, sprawdźcie, może wam hamulce dobrze nie odbijają, albo ręczny przyłapuje Edytowane 5 Stycznia 2017 przez Ralen
czachapll Opublikowano 5 Stycznia 2017 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Daj sobie spokój AWX/AVF tak już ma
Gregorski3 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 A mi się wydaje,że czasem ESP zwalnia auto mimo,że kontrolka nie miga. Może to dziwnie brzmi ale takie mam odczucia.
Esefen Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Ja również mam awx i odnosze wrazenie jak założyciel tematu. Są dni kiedy jedzie normalnie i ciągnie już od samego dołu,a są dni kiedy coś zaczyna się dziać dopiero przy 1800 obr/min. Robiłem logi i ewidentnie turbo wstaje troszkę później niż powinno. Turbawka sprawna na 100%. Narazie temat odstawiłem do wiosny. Podrzucam log 11 grupy żeby pokazać jak to u mnie wygląda. http://vaglog.pl/log-011_Jl6EBH.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się