MariuszM Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Witam Kolegów i Koleżanki Zaczynam standardowo "mam mały problem"... Pewnie już Wam się obmierzło czytać takie posty. Zwłaszcza ze temat mulenia silnika i przeplywki byl tu walkowany n-razy. Rok temu mialem problemy z moca turbiny, tracilo moc powyzej 2-3 tys. obrotow. Znalazlem wtedy pomoc na tym forum; trafnie wytypowalismy przeplywke. Sprawdzilem jeszcze u znajomego mechanika, ktory podpial mnie do kompa i dobil gwozdz do trumny: przeplywka. Kupilem oryginalna z Boscha przez Allegro [sklep motoryzacyjny Jarcars w Zabrzu], z hologramem i kodem do wbicia na stronie Boscha, potwierdzajacym oryginalnosc. Wymienilem na nowa w marcu 2008. Oczywiscie razem z nia wszystkie filtry powietrza. Tyle z historii. Dzisiaj ostatni dzien tego roku, od ok ~2 miesiecy nasilaja sie te same objawy co kiedys: samochod zaczyna tracic moc, nie czuc juz tego wbijania w fotel przy III biegu. Sa dni [coraz rzadzsze], ze wszystko jest ok. Zazwyczaj jednak 120-140 km/h i turbina kaputt. Znowu zagoscilem sie w warsztacie samochodowym, gdzie na programie Boscha na wlasne oczy zobaczylem ze moc na turbinie [chyba w mbarach bylo pokazane] jest mniejsza od wymaganej. Raz mniejsza, raz ciut wieksza, w wiekszosci jednak im wyzsze obroty, tym mniejsze cisnienie od wymaganego. Mierzony sygnal pochodzil z masowego czujnika przeplywu powietrza. Wyrok: przeplywka. Mechanik skwitowal krotkim zdaniem, ze zakupy przez internet sa niebezpieczne. Przede mna teraz zmudna procedura reklamacji, dostawca tez ze zdziwieniem stwierdzil ze na przeplywki Boscha nigdy nie mieli reklamacji. Czy moga byc jakies inne problemy? Jakos mi sie wierzyc nie chce, ze oryginalna przeplywka zaczyna szwankowac po pol roku... Pozdrawiam, Dosiego Roku Mariusz
letallec Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Zrób i pokaż logi dynamiczne, to sie oceni. Zawsze może sie przytrafić wada fabryczna, ale bez logów nie chcę wróżyć.
vikis4 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Pół roku?????????? Moja (ori zakupina w ASO w Hamburgu!) padła po 2 tyg.! Moja rada: nie kupuj przepływek z allegro-nawet ori bosha bo: 1.W razie reklamacji masz bardzo nikłe (czyt. zerowe!) szanse jej pozytywnego rozpatrzenia 2.Cena takiej przepływki nie różni się dużo od ASO! 3.Pojedziesz do ASO,zdasz starą przepływke-nową masz za pół ceny! Cena lmm+montaż ok. 80 zł i masz 2-letnią gwarancje bez limitu Km Ja tak zrobiłem,bo miałem dość wymigiwania się z racji reklamacji lmm i jak narazie jest git!
vikis4 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 W moim przypadku lmm 380zł+ wymiana 80zł (oczywiście przy zdaniu starego,który i tak idzie do kosza-liczy się sztuka) Wymiana w ASO OBOWIĄZKOWA! W innym przypadu nie masz żadnej gwar.
rav Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Witam Ja regularnie czyszczę przepływomierz (imm) (co 1-2 miesiące) zgodnie z opisem: [2.5TDI] Czyszczenie przepływomierza I daje to dość pozytywne efekty. To znaczy, że przepływomierz sprawuje się znacznie lepiej po czyszczeniu. Wnioskuję to na podstawie logów dynamicznych grupy 008 wykonanych przed i po czyszczeniu (imm). ________________ Pozdrawiam Rafał
AdasWawa Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 zalezy czy kupiles cala przelpywke czy wklad sam?a to cena jest juz rozna... moim zdaniem mam problem ze sterowaniem turbo.pokaz logi
rikardo Opublikowano 1 Stycznia 2009 Opublikowano 1 Stycznia 2009 Witam Kolegów i Koleżanki Zaczynam standardowo "mam mały problem"... Pewnie już Wam się obmierzło czytać takie posty. Zwłaszcza ze temat mulenia silnika i przeplywki byl tu walkowany n-razy. Rok temu mialem problemy z moca turbiny, tracilo moc powyzej 2-3 tys. obrotow. Znalazlem wtedy pomoc na tym forum; trafnie wytypowalismy przeplywke. Sprawdzilem jeszcze u znajomego mechanika, ktory podpial mnie do kompa i dobil gwozdz do trumny: przeplywka. Kupilem oryginalna z Boscha przez Allegro [sklep motoryzacyjny Jarcars w Zabrzu], z hologramem i kodem do wbicia na stronie Boscha, potwierdzajacym oryginalnosc. Wymienilem na nowa w marcu 2008. Oczywiscie razem z nia wszystkie filtry powietrza. Tyle z historii. Dzisiaj ostatni dzien tego roku, od ok ~2 miesiecy nasilaja sie te same objawy co kiedys: samochod zaczyna tracic moc, nie czuc juz tego wbijania w fotel przy III biegu. Sa dni [coraz rzadzsze], ze wszystko jest ok. Zazwyczaj jednak 120-140 km/h i turbina kaputt. Znowu zagoscilem sie w warsztacie samochodowym, gdzie na programie Boscha na wlasne oczy zobaczylem ze moc na turbinie [chyba w mbarach bylo pokazane] jest mniejsza od wymaganej. Raz mniejsza, raz ciut wieksza, w wiekszosci jednak im wyzsze obroty, tym mniejsze cisnienie od wymaganego. Mierzony sygnal pochodzil z masowego czujnika przeplywu powietrza. Wyrok: przeplywka. Mechanik skwitowal krotkim zdaniem, ze zakupy przez internet sa niebezpieczne. Przede mna teraz zmudna procedura reklamacji, dostawca tez ze zdziwieniem stwierdzil ze na przeplywki Boscha nigdy nie mieli reklamacji. Czy moga byc jakies inne problemy? Jakos mi sie wierzyc nie chce, ze oryginalna przeplywka zaczyna szwankowac po pol roku... Pozdrawiam, Dosiego Roku Mariusz Mariusz byłem klientem tego samego sprzedawcy z tym, że przepływomierz szwankował od samego początku lecz ASO VW w Rzeszowie po wykonaniu próby drogowej wprowadziło mnie w błąd i szukałem innej przyczyny aż trafiłem na gościa który bez żadnego pałowania ledwo co się podłączył z laptopem stwierdził winę przepływomierza. Nie wiem skąd oni mają te przepływomierze ale na pewno mieli już przypadek mojej reklamacji którą załatwili pozytywnie. Kupiłem nowy przepływomierz w ASO z 2-letnią gwarancją który mi wymienili w ASO Fiata koszt 20 zł z rachunkiem a auto odżyło. Serwis VW zażyczył sobie 80 zł za odkręcenie dwóch śrubek i opaski oraz wpięciu kostki. Pozdrawiam
szogun0 Opublikowano 1 Stycznia 2009 Opublikowano 1 Stycznia 2009 No cóż, niech żałują, że tam nie pracuję, może bym ich podszkolił.
MariuszM Opublikowano 2 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2009 Czesc Dziekuje wszystkim za (p)odpowiedzi Jutro bede mial wydruki z kompa od mechanika. Ricardo - thx za post; jak dzwonilem do sklepu to powiedzieli mi ze na te przpelywki z Boscha nie mieli nigdy reklamacji... Zobaczymy. W przyszlym tygodniu z wydrukiem bledow jade do sklepu i zobaczymy co zrobia. Na swojej stronie internetowej sprzeduja przeplywki po ~250 PLN [oryginalne z Boscha: http://jarcars.pl/sklep.php?s=produkt&id_prod=103&id_kat=10&id_typu=0]. Nijak sie to ma do ceny z ASO; a przeciez ponoc sa te same? Moze sprzedaja jakies odciepy z fabryki Pozdrawiam serdecznie. Mariusz
szogun0 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Moze sprzedaja jakies odciepy z fabryki Jest to bardzo powszechna metoda w Polsce niestety. Są firmy, które kupują odrzuty z fabryk, potem na stanowiskach pomiarowych robią pomiary, który jeszcze się do czegokolwiek nadaje i sprzedają toto dalej. Wygląda to tak, że np. wkład od 150 KM silnika mierzy mniejszą ilość powietrza niż powinien, więc wkładają go do obudowy od 115 KM i już wg nich jest GIT.
rikardo Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Też mi się tak wydaje przepływomierz który sprzedał mi Jarcars z Zabrza prawdopodobnie nie przeszedł kontroli jakości i trafił na rynek w atrakcyjnej cenie. Osoba która stwierdziła jego wadę w moim przypadku gdy usłyszała że kupiłem go za 250 zł oświadczyła, że jest to cena nie realna ponieważ on kupuje oryginalne przepływomierze Boscha i orientuje się w cenach. Założył nowy mi na próbę swój przepływomierz który działał prawidłowo a koszt jego wynosił 400 zł. W moim przypadku ta okazyjna cena okazała się droga i wyleczyłem się z kupowania takich części.
MariuszM Opublikowano 6 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2009 Doprawdy sam juz nie wiem co robic... U jednego mechanika widze na programie Boscha parametry pracy przeplywki odbiegajace nawet o kilkaset jednostek, a u drugiego - ze wartosci wymagane pokrywaja sie z rzeczywistymi. Ten drugi to diagnostyk wspomnianej firmy Jarcars, ktory stwierdzil kod bledu P1550 [za male cisnienie w kanale dolotowym, ssacym turbiny czy jakos tak] oraz sprawdzil wartosci wymagane z mierzonymi tej przeplywki [sa zgodne]. Ponoc kleka mi turbina, a przeplywka jest w porzadku. Diagnostyk na uslugach Jarcarsu rowniez zgodzil sie z wydrukiem pierwszego mechanika [gdzie wartosci zmierzone przeplywki odbiegaly znacznie od wymaganych], ale na jego komputerze [program Delta Scan 5.0] wszystko bylo w porzadku. Naprawde, nie wiem juz co mam wymienic. Dac znowu 300 zeta na przeplywke [razem juz wywale na to 600] czy moze wywalic turbine? Pozdrawiam. Mariusz
letallec Opublikowano 6 Stycznia 2009 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Zrób logi, to Ci powiemy. Chyba że masz za dużo "pieniendzy" to eksperymentuj dalej.
MariuszM Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2009 Hmmm... Oto link do wydruku z programu Boscha: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e2605f2de444c120.html Natomiast w drugim programie Delta Scan 5.0 wyszedł komunikat błedu P1550. Czy to może zastąpić te logi? Jeśli nie, jest ktoś chętny z moich okolic na badanie [za halba :>] ? Pozdrawiam!
letallec Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 No widać ze przy wymaganych 850mg/h(a taka jest specyfikacja dla Twojego silnika)jest kibel. Ja bym go jeszcze sprawdził dla 100% pewności na furze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się