andrzejs453 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Po wymianie uszczelki pod głowicą dalej jest duże ciśnienie w układzie chłodzenia - mechanik obstawia blok sinika - wyklucza chłodnicę spalin - proszę o pomoc wymieniony wcześniej był korek i termostat.
kaczorvw Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Nawet się zdawkowo nie przywitałeś we właściwym miejscu a latasz jak poparzony. Jeden temat w jednym miejscu. Wystarczy. A i tak nikt Ci nie wywróży co padło w Twoim aucie przy 600 tys km zanim turas go cofnął na 170 i pogonił do naszego kraju.
SotoM Opublikowano 9 Stycznia 2017 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Te duże ciśnienie rozumiem że mechanik oblicza ściskając wąż palcami... Normalne że będzie ciśnienie po rozgrzaniu pprzadnie silnika... Korek otwiera się przy około 1,5bar aby ciśnienie odpuścić. Jak.dawno był też remont robiony? Może pojeździj potestuj poobserwuj czy płyn ubywa, może za bardzo panikujesz
andrzejs453 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2017 Nie da rady ścisnąć i wywala dużo powietrza po odkręceniu korka po przejechaniu np. 20 km.
moniuh Opublikowano 9 Stycznia 2017 Opublikowano 9 Stycznia 2017 a jak sprawdzil chlodnice spalin? zrobil baypass ? jesli nie to moze warto sprawdzic?
andrzejs453 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2017 a jak sprawdzil chlodnice spalin? zrobil baypass ? jesli nie to moze warto sprawdzic? Mechanik twierdzi że jak by była uszkodzona chłodniczka to ubywało by płynu ale nie było by w układzie chłodzenia ciśnienia.
SotoM Opublikowano 9 Stycznia 2017 Opublikowano 9 Stycznia 2017 A robił test na.zawartosc CO2...? Blok -cylinder napewno.nie bo by PR z y odpaleniu silnika odrazu wyżucalo płyn że Zbiornika Jak już to obstawiam uszkodzenie głowicy lub chłodniczka egr.
andrzejs453 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2017 A robił test na.zawartosc CO2...? Blok -cylinder napewno.nie bo by PR z y odpaleniu silnika odrazu wyżucalo płyn że Zbiornika Jak już to obstawiam uszkodzenie głowicy lub chłodniczka egr. Głowica sprawdzana na szczelność- na gorąco, zimno , planowana , nowe śruby, uszczelka erling wymienione wszystkie prowadnice itp. - jest zrobiona na 100 %
SotoM Opublikowano 9 Stycznia 2017 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Skoro mechanik twierdzi że jest nieprawidłowość to czemu wydał ci auto 20km miękkie przewody...nie sądzę.ja myślę że jest wszystko dobrze tylko siejesz panikę. Skoro płynu nie wyrzuca, nie spala auto nie dymi itd to jezdzij i testuj -już Ci pisałem jak będzie za duże ciśnienie to otworzy się zawór upusty w korku. Zademononstruj nam twoje spostrzeżenia że jest zbyt dużo powietrza -nagraj to po 20km wrzuć na yt i daj link na forum zawsze znajdzie się osobnik który to spr u siebie i bedzie porównanie
andrzejs453 Opublikowano 10 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2017 Skoro mechanik twierdzi że jest nieprawidłowość to czemu wydał ci auto 20km miękkie przewody...nie sądzę.ja myślę że jest wszystko dobrze tylko siejesz panikę. Skoro płynu nie wyrzuca, nie spala auto nie dymi itd to jezdzij i testuj -już Ci pisałem jak będzie za duże ciśnienie to otworzy się zawór upusty w korku. Zademononstruj nam twoje spostrzeżenia że jest zbyt dużo powietrza -nagraj to po 20km wrzuć na yt i daj link na forum zawsze znajdzie się osobnik który to spr u siebie i bedzie porównanie Przewody od chłodnicy nie mogą być mocno twarde owszem około 1.5 bar ale nie tak twarde że ciężko jest je ścisnąć jedna ręką. No po odpaleniu na zimnym widocznie musi minąć trochę czasu aby zrobiły sie twarde u mnie tak sie dzieje po około 20 km. Przed wymianą uszczelki i planowaniem głowicy po odpaleniu wywalało płyn zbiorniczkiem . Po zrobieniu głowicy i wymianie korka jest lepiej ale ciśnienia zbyt dużego być nie powinno po prostu coś dmuch a powietrze w układ. Jak głowica sprawdzana dwukrotnie w specjalnym zakładzie to zostaje tylko blok. Mechanik proponuje wymianę bloku od 1.9 bo podobno powinno wszystko pasować jak czujnik położenia wału jest w tym samym miejscu.
piotrsob1 Opublikowano 10 Stycznia 2017 Opublikowano 10 Stycznia 2017 (edytowane) Przejedź się tylko spokojnie i rozgrzej silnik do 90 stopni C. Sprawdź twardość górnego węża idącego do chłodnicy. Zatrzymaj auto i ostrożnie odkręcając korek od zbiorniczka wyrównawczego spuść ciśnienie z układu chłodzenia po czym zakręć go z powrotem . Sprawdź ręką na ile jesteś w stanie ścisnąć górny wąż idący do chłodnicy po spuszczeniu z układu ciśnienia. Wsiądź za fajerę i najostrzej jak potrafisz przegoń auto z gazem w podłodze na krótkim odcinku ( ok. 1 km wystarczy ). Po zatrzymaniu sprawdź twardość węża , tego samego co wcześniej , jak jest wszystko OK to jego twardość nie powinna znacząco wzrosnąć w stosunku do tego po spuszczeniu ciśnienia z układu chłodzenia Jak znowu zrobił się twardy jak przed odkręceniem korka albo jeszcze twardszy, a wskaźnik temperatury na desce nie pokazał zwiększonej temperatury chłodziwa , to na bank do układu chłodzenia przedostają się spaliny Następnym krokiem w takim przypadku jest założenie bypasa ( połączenie ze sobą kawałkiem rurki ) na przewody doprowadzające chłodziwo do chłodnicy spalin i powtórzenie całej procedury w celu wyeliminowania możliwości przedostawania się spalin do układu chłodzenia przez nią Jak dalej ciśnienie będzie bardzo szybko narastało to pozostaje ponowne zwalenie czapki i wnikliwe szukanie przyczyny ( ponowne sprawdzanie ciśnieniowe głowicy i bloku silnika ) , a także płaszczyzn bloku i głowicy przylegających do uszczelki głowicy Edytowane 10 Stycznia 2017 przez piotrsob1
Musashi Opublikowano 18 Stycznia 2017 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Wg mnie należy wykonać pomiar ciśnienia i zawartości CO2 w płynie chłodzącym. kropka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się