Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana silnika a4 b8 CAGA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich! Postanowiłem założyć nowy post, ponieważ temat jest nietypowy. Posiadam audi a4 b8 2009r silnik CAGA 143ps. Audi po chiptuningu, obecnie ma 170ps. Na programie zrobiłem 2tys km i wszystko z silnikiem ok. Pracuje równo, bez zastrzeżeń. Nie ukrywam ze nie satysfakcjonuje mnie ta moc ponieważ auto trochę wazy i nie czuć tej prędkości. Koniecznie zależy mi na dieslu,robię sporo kilometrów, miesięcznie ~1550km. Myślałem żeby zmienić a4 na poliftowke, ale to bez sensu. Zmienił się jedynie przód, a nie kupię nowego auta ze słabym wyposażeniem bo w aktualnej a4 mam full wypas. Wole zainwestować bo już się przywiązałem do niej, nie ukrywam ;))

Interesuje mnie silnik CGCL z seryjna mocą 177km. Nowy silnik, wytrzymałe sprzęgło, można podkręcić nawet do 210ps. Znalazłem do kupienia za 5tys zł kompletny silnik. Czy taka wymiana jest możliwa? Co ze skrzynia? Co jeszcze prócz silnika (ewentualnie skrzyni) trzeba wymienić? Proszę o radę specjalistów którzy maja pojęcie o a4 b8. Nie chce sprzedawać bo przed liftowa a4 wyglada bardziej sportowo, moim zdaniem. Bardzo przywiązałem się do tego auta i mógłbym się zestarzeć razem z nim. Dzięki za info! Pozdrawiam

Opublikowano

Po co utrudniac sobie zycie.
Wymien w swoim starym silniku sprezarke na CAHA , zaloz FMIC z 3.0 TDI i zrob soft . Bedzie ~ 220 PS .

Opublikowano
4 godziny temu, spanky napisał:

Po co utrudniac sobie zycie.
Wymien w swoim starym silniku sprezarke na CAHA , zaloz FMIC z 3.0 TDI i zrob soft . Bedzie ~ 220 PS .

+1

Opublikowano

Cześć, dzięki za info! silnik CGCL który jest do kupienia ma znikomy przebieg. W moim CAGA przebieg wynosi 180tys. jeden z wtrysków działa ciut nieprawidłowo. Czasami zadrży minimalnie bardziej ale mój mechanik Twierdzi ze to nic wielkiegoi nie można się do niego przyczepić. Pomiar na kompie to 0,5. Pozostale 0,3. Nie mam zamiaru się bawić w wymianę ic i turbiny skoro sprzęgło nie wytrzyma takiego przyrostu. W tym silniki do kupienia są nowe, być może mocniejsze wtryski, dobra turbina, lepsze sprzęgło i jak pisałem silnik ma bardzo niski przebieg. Koszty nie grają roli jestem w stanie wydać 15tys na ta kuracje. Wtedy auto posłużyło by mi na lata. Najlepiej napisać: sprzedaj i kup nowe 3.0tdi. Każdy może tak zrobić, jednak zależy mi na czymś innym. Wolałbym zachować auto w rodzinie, nie bawić się w szukanie nowego auta, sprowadzanie, opłacanie itd. Audiczke potrzebuje na co dzień, dojeżdżam nią do pracy. Także nie zamierzam eksperymentować i czekać aż mi sprzęgło pier***nie. Dlatego myśle nad zmiana jednostki ?

Opublikowano (edytowane)

To zrób co jest do ogarnięcia, a nie wymyślaj swapu całej jednostki.

Poroniony pomysł. Jak będziesz kiedyś auto sprzedawał to jak będziesz to tłumaczył?

Edytowane przez komoornik
Opublikowano
20 godzin temu, xGOLINxA4 napisał:

Witam wszystkich! Postanowiłem założyć nowy post, ponieważ temat jest nietypowy. Posiadam audi a4 b8 2009r silnik CAGA 143ps. Audi po chiptuningu, obecnie ma 170ps. Na programie zrobiłem 2tys km i wszystko z silnikiem ok. Pracuje równo, bez zastrzeżeń. Nie ukrywam ze nie satysfakcjonuje mnie ta moc ponieważ auto trochę wazy i nie czuć tej prędkości. Koniecznie zależy mi na dieslu,robię sporo kilometrów, miesięcznie ~1550km. Myślałem żeby zmienić a4 na poliftowke, ale to bez sensu. Zmienił się jedynie przód, a nie kupię nowego auta ze słabym wyposażeniem bo w aktualnej a4 mam full wypas. Wole zainwestować bo już się przywiązałem do niej, nie ukrywam ;))

Interesuje mnie silnik CGCL z seryjna mocą 177km. Nowy silnik, wytrzymałe sprzęgło, można podkręcić nawet do 210ps. Znalazłem do kupienia za 5tys zł kompletny silnik. Czy taka wymiana jest możliwa? Co ze skrzynia? Co jeszcze prócz silnika (ewentualnie skrzyni) trzeba wymienić? Proszę o radę specjalistów którzy maja pojęcie o a4 b8. Nie chce sprzedawać bo przed liftowa a4 wyglada bardziej sportowo, moim zdaniem. Bardzo przywiązałem się do tego auta i mógłbym się zestarzeć razem z nim. Dzięki za info! Pozdrawiam

Cześć,

widzę , że masz podobny problem, jak ja, gdy kilka lat temu kupiłem volvo s60 z Belgii.  Kurde auto było tak zamulone, bo tam płacą $ od mocy silnika, że nie szło nim jeździć.  I też była rozkmina nad wymianą silnika. Ale na szczęście, znalazł się mechanik, który wybił mi z głowy robienie swapu całego silnika.  Wymiana sprzęgła + rozrząd i dobry program i auto lekko wypluło  bez problemu 205 Koni, co przy ośce aż nadto jest. Wiec jak masz dobrą jednostkę, to zrób jak koledzy wyżej piszą.  Jeżeli masz faktycznie 180k najechane, to co to jest. Spokojnie zrobisz drugie tyle. 

Opublikowano (edytowane)

hahaha :grin: a z czego tu się tłumaczyć kolego? właśnie chodzi o to żeby nie sprzedawać auta tylko je robić tak jak napisałem wyżej. swap silnika to akurat nic nadzwyczajnego. kwestia zeby ktoś to okiełznał. co 3 moj znajomy ma bmw po swapie, gdzie na forum też im odradzano swapów, że za drogo, lepiej uturbić 1.8 ktory już jest pod maską. myśląc tym tropem to nawet inwestycja w pakiet s line nie ma sensu bo przecież zaraz bede musiał się tłumaczyć dlaczego wymieniałem zderzaki, pewnie było bite.. w dowodzie również mozna wprowadzić korekty co do kodu silnika i elo.  tak, owszem mlody020.. to jest do zrobienia. ic, turbina, sprzęgło i owy program. być może wtedy jak kolega wyżej napisał uzyskam 220ps. było by miło bo właśnie taka moc mnie interesuje. jednak nie wiem czy głowica wytrzyma. co o tym sądzicie? chciałem uzyskać informacje czy rzeczywiście można wymienić ten silnik z 2.0tdi CAGA na 2.0tdi CGLC bo mam okazje żeby kupić ten silnik w najbliższym czasie.  ok, dzięki za udziały w dyskusji.  pozdrawiam :hi:

Edytowane przez xGOLINxA4
Opublikowano

Wrzuć 3.0 TDI i quattro, jak jesteś zakochany w egzemplarzu.

Taki swap to można jeszcze jakoś uzasadnić, ale na pewno nie sprawne 2.0 TDI na 2.0 TDI.

Opublikowano

Tak, 3.0tdi w quattro bez quattro.. tak jak myślałem..  Niestety taki zabieg jest niemożliwy. Trzeba wymienić już wszystko, kołyskę silnika, zawieszenie po sam wydech.. Niemalże wszystko. Niestety potrzebuje auta na co dzień i mógłbym Max tydzień egzystować bez niego. Wymiana starego 2.0caga na nowe 2.0cglc wydaje się być do zrobienia. chciałem uzyskać info na temat tych silników, jakie są różnice, czy rzeczywiście podejdzie do przed lifta bo mam możliwość kupić zaufany silnik CGLC ze znikomym przebiegiem. zamiast kupować nowego polifta mógłbym wymienić w zasadzie silnik i nie sprzedawać auta bo już trochę zainwestowałem w wygląd i nie tylko.. Ok, dzięki za wypociny ziomeczki. Pozdrawiam wszystkich! ✌?

Opublikowano

Facet, po co pytasz o zdanie jak jesteś praktycznie w 100% przekonany do swojej decyzji. SWAP to nie tylko motor, ale ożenienie ze sobą starej budy z nowym silnikiem. Niestety CGLC i CAGA mają tyle samo wspolnego ze soba co je różni.  Masa pierdół do ogarnięcia w osprzęcie. Na swapie nie jeden już sie srogo przejechał w kosztach ukrytych których żaden mechanik nie wyliczy ci od ręki a później zabijają cały biznes. 

Opublikowano (edytowane)
1 hour ago, edraven said:

Facet, po co pytasz o zdanie jak jesteś praktycznie w 100% przekonany do swojej decyzji. SWAP to nie tylko motor, ale ożenienie ze sobą starej budy z nowym silnikiem. Niestety CGLC i CAGA mają tyle samo wspolnego ze soba co je różni.  Masa pierdół do ogarnięcia w osprzęcie. Na swapie nie jeden już sie srogo przejechał w kosztach ukrytych których żaden mechanik nie wyliczy ci od ręki a później zabijają cały biznes. 

Zwyczajnie, pytam bo chce wiedzieć czy podejdzie CGLC do starej budy. Kolega ma owy w poliftowce i cec**je go mała awaryjność. Znalazłem ofertę do kupienia takiego z możliwością odpalenia, sprawdzenia itd. Na pierwszy rzut oka wydawaloby się to do zrobienia. Tu i tu dwa zero. wrzuciłem tutaj post by zaczerpnąć kilka wskazowek. Dzięki za radę kolego, nie mam pojęcia jak bardzo różnią się te silniki od siebie, dlatego chciałem sie dowiedzieć czy jest to w ogóle możliwe. Wobec tego pozostaje mi szukać poliftowki do nabycia z tym silnikiem. Dzięki jeszcze raz ziomeczki za pomysły i rady. Pozdro ✌?

Edytowane przez xGOLINxA4
Opublikowano

Kupując ten motor musisz kupić go z sterownikiem i wiązką , bo tez się różnią.  Nie wiem jak z wymianą gołego słupka,ale podejrzewam że też są różnice. 

Opublikowano
19 hours ago, xGOLINxA4 said:

Cześć, dzięki za info! silnik CGCL który jest do kupienia ma znikomy przebieg. W moim CAGA przebieg wynosi 180tys. jeden z wtrysków działa ciut nieprawidłowo. Czasami zadrży minimalnie bardziej ale mój mechanik Twierdzi ze to nic wielkiegoi nie można się do niego przyczepić. Pomiar na kompie to 0,5. Pozostale 0,3. Nie mam zamiaru się bawić w wymianę ic i turbiny skoro sprzęgło nie wytrzyma takiego przyrostu. W tym silniki do kupienia są nowe, być może mocniejsze wtryski, dobra turbina, lepsze sprzęgło i jak pisałem silnik ma bardzo niski przebieg. Koszty nie grają roli jestem w stanie wydać 15tys na ta kuracje. Wtedy auto posłużyło by mi na lata. Najlepiej napisać: sprzedaj i kup nowe 3.0tdi. Każdy może tak zrobić, jednak zależy mi na czymś innym. Wolałbym zachować auto w rodzinie, nie bawić się w szukanie nowego auta, sprowadzanie, opłacanie itd. Audiczke potrzebuje na co dzień, dojeżdżam nią do pracy. Także nie zamierzam eksperymentować i czekać aż mi sprzęgło pier***nie. Dlatego myśle nad zmiana jednostki ?

Nie rozumiem. Po co pchać 15k w nowy silnik jak ten jest ok? Chyba że coś z nim nie tak.

 

Wymień turbo od Caha, IC od 3.0, dobry program i nowe wzmocnione sprzęgło. Spokojnie będzie 220km i pojeździsz 100tyś km na tym sprzęgle albo i lepiej. Więc po co Ci nowy silnik? Na dodatek nie wiadomo co za silnik kupisz a tutaj już wiesz na czym stoisz. 

 

Pozdro

Opublikowano

Tak jak koledzy wyżej uważam, że to słaby pomysł. Może uważasz, że SWAP silnika to jak wymiana koła czy hamulców. W rzeczywistości wcale tak kolorowo nie jest. Jeśli będzie Ci wszystko mechanicznie pasować to trzeba kogoś kumatego co ogarnie elektronikę bo inaczej będą się działy cuda - w negatywnym słowa znaczeniu...

Do 210 KM to podkręcają zwykłe 143 KM. Większa suszara, FMIC, sprzęgło + soft bez problemu wyrobisz się w 5 tys. zł.  

Opublikowano

lepiej zmienic osprzet i zrobic soft, wydaje sie ze to tylko przelozenie silnika ale czesto koszty dodatkowe są bardzo duże,  z innej beczki jak przekładamy słupki 1.6hdi (czesto wychodzą korby na drugim cylindrze) to przy cenie słupka 2k  całość operacji wychodzi minimum 6-7k, rozrzad paski napiinacze rolki sprzegło sprzeglo alternatora swiece uszczelki filtry oleje silnik i skrzyni, jakies wtryski, podkładki wtrysków, termoatat itd to wszystko kosztuje. Jak masz silnik na glebie to robisz wszystko na cacy, dojdzie jeszcze jakiś EGR albo klapy w kolektorze i suma cały czas rośnie.  A w AUDI musisz liczyć większość razy 2

Opublikowano

Zrobiłem juz pare banalnych SWAP-ów , i powiem ci że zawsze wychodzą kwiatki. Nawet jak to dobrze ogarniesz, to auto straci na wartości, bo silnik juz nie jest oryginalny, i przy każdej naprawie gdzie się zamawia części według VIN, będzie kombinowanie- a na to przyszły właściciel na 100% nie ma ochoty. Wkładaj suszarę z CAHA + Soft i gnieć auto aż się rozleci, a jak się rozleci to wymień silnik i wal dalej- najtańsza opcja.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 14.01.2017 o 18:57, xGOLINxA4 napisał:

Zmienił się jedynie przód

i prawie całe przeniesie napędu...  silniki, ich osprzęt.

Edytowane przez marcin4x4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...