Jump to content
2 2
Daro0919

audi a4 b7 1,8t podczas odpalania na zimnym dziwny dzięk

Recommended Posts

witam 

mam taki problem z moim audi a4 b7 1,8t. Po przestaniu całej nocy w zimnie AUDI podczas odpalania wydaje przez 2s dziwny dzwięk takie trrr. wiecie co to moze być? miał ktos takie objawy https://www.youtube.com/watch?v=vYfVTQS1I6s?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to chyba będzie napinacz łańcucha 

Share this post


Link to post
Share on other sites

napinacz jest nowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ori z aso?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ponoć ori te odgłosy sa tylko rano i pierwsze odpalenie bo potem juz ich nie ma

Edited by Daro0919

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ile za niego zapłaciłeś?rano bo olej z niego schodzi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki olej w aucie ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyczyść smok olejowy .do tego zmień olej na rzadszy ,ten dzwięk to po prostu góra silnika chodzi chwile na sucho zanim dopłynie olej..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Standard, większość 1.8T tak ma. Mam i ja :)

Oczywiście im będzie cieplej tym mniejsze prawdopodobieństwo, ze ten dźwięk się pojawi.

W lato oczywiście tego nie ma, zimą jest.

Edited by aiwer

Było: Rover 400 1.6 111KM

Było: Audi A4 B5 1.8T ANB 150KM

Jest: Audi A4 B6 1.8T AVJ 150KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik jest po remoncie pompa oleju jest nowa napinacz jest nowy ok 700zl.  mam audi a3 z silnikiem 1,8 bez turba i tego nie ma. czytałem gdzies ze akumulator słaby albo rozrusznik sie konczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam 

ostatnio przeglądnąłem odmy które się znajdują z lewej strony głowicy i tez z tyłu. te odmy były zatkane dziwna mazia żółta wręcz zamarznięte. wyczyściłem je z tej mazi i będę testował teraz auto. dziś rano odpaliłem auto i już nie było dziwnych dźwięków. zobaczę jutro. jeśli to to pomogło dam znać Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej od strony napinacza z łańcuchem dochodzą te dźwięki. Do 3 sekund trwania nie ma się czym przejmować. Po takim postoju olej gęstnieje i to jest przyczyną takich specyficznych dźwięków.  Gorzej jakby się to objawiało na ciepłym. Wtedy przyczyną może być: napinacz, wyciągnięty łańcuch, gorszy olej, pompa oleju, zapchany smok, zapchane sito w napinaczu.

Zawsze można zrobić logi aby sprawdzić jak rozrząd jest ustawiony i jak pracuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nadzieję tylko że jak skończą  się mrozy to przestanie ten dźwięk z rana mnie irytować i denerwować. Miała być niezawodna jednostka a tu ja przynajmniej miałem dużo problemów z tym silnikiem.  Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dźwięk łańcuszka trącego o pokrywę zanim napinacz dostanie ciśnienie. Trwa to trochę za długo, bo u mnie jest to co najmniej 2x krócej. Pocieszę Cię, że u mnie jak i u rodziców w A4 takie terkotanie występowało również latem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jeszcze tak ciężko odpala tak jak by nie mógł  się wkręcić  na wysokie obroty.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

" napinacz jest nowy ok 700zl ". ori kosztuje ok 2tys zl.

jak dla mnie ten dzwiek trwa zdecydowanie za dlugo, u mnie jest 3x ciszej. sprawdz cisnienei oleju bo to fhoooj ważne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maxgear za 420zł po 1,5 roku jest bezszelestny w porównaniu do tego :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy źle ustawiony gaz może być przyczyną albo rozrząd źle ustawiony? Ost też zauważyłem że gdy nie odpalam na strzała tylko przekręcam  2 razy bez zapłonu to poprostu nie ma tego dźwięku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Daro0919 napisał:

A czy źle ustawiony gaz może być przyczyną albo rozrząd źle ustawiony? Ost też zauważyłem że gdy nie odpalam na strzała tylko przekręcam  2 razy bez zapłonu to poprostu nie ma tego dźwięku. 

Nie ma terkotania, bo nabijesz już wstępnie układ olejem. Gaz nie ma nic do tego, a przestawiony rozrząd to ewentualnie może mieć powiązanie z cięzkim odpalaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem że może wtryski są złe ale kupiłem wtryski na podmianke  i nic lepiej troszkę palił na benzynie ale po jeździe  na gazie ciężko mu wskoczyć na takie obroty wysokie przy stracie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę bez sensu tak w ciemno wymieniac podzespoły. Są jakieś inne objawy podczas jazdy na PB? Zrób logi to może prędzej się coś wyjaśni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie ze są inne bo ciężko  mu wskoczyć na obroty ale nie  ma tego dźwięku.  I po wymianie wtryskow lepiej auto się zachowuje. A gdy pojadę  na LPG i wylacze go na LPG to jest dźwięk i dalej ciężko pali. Czytałem że niektórzy wymienili łańcuchy i nich to nie dało dlatego tak szukam czegoś innego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważyłem że auto podczas odpalania na zimnym  nie wskakuje na wyższe obroty za drugim razem  wskakuje na obroty wyższe i odwrotnie. Macie jakieś pomysły 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź ciśnienie paliwa może pompka już niedomaga. A jak pojeździsz tylko na benzynie to objawy są takie same przy odpalaniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam jeżdżę teraz na benzynie i niby mi pali normalnie nie ma tego trrr. Znalazłem na forach że elektro zawór może puszczać gaz gdzieś do wlotu powietrza i nie ma prawa palić auto dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poranne zagrzechotanie lancuchem jest normalne ale tutaj stanowczo za długo, napinacz lichy, łancuch rozciagnety albo zapchany smok olejowy. 


Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam jeżdżę teraz na benzynie i niby mi pali normalnie nie ma tego trrr. Znalazłem na forach że elektro zawór może puszczać gaz gdzieś do wlotu powietrza i nie ma prawa palić auto dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 31.01.2017 o 22:10, Daro0919 napisał:

ponoć ori te odgłosy sa tylko rano i pierwsze odpalenie bo potem juz ich nie ma

za 700 pln to nie ORI. Wymień jeszcze zawór zwrotny olejowy przy filtrze oleju.

Dnia 12.02.2017 o 23:13, kaman5151 napisał:

Do 3 sekund trwania nie ma się czym przejmować. 

Zawsze można zrobić logi aby sprawdzić jak rozrząd jest ustawiony i jak pracuje.

Do 3 sek... nie jest OK! może 1/4 sekundy jest ok... ten dźwięk to tarcie łańcucha o głowicę do momentu az napinacz poprzez ciśnienie go napnie. A tarcie codziennie po 2-3sek to pewność opiłków w oleju i inne jaja... Ale z logami masz rację. Dawaj tu logi kanłów 060 090 093. Sprawdzimy. Zrób test systemu na kanale 094 (adaptacja) i powiedz nam czy wyświetla komunikat "system ok"... 

Jeżeli faktycznie kolega wymienił już pompe, olej łańcuch i napinacz to może jest źle złożony. Proszę o logi i test systemu. Opis znajdziesz na forum... wpisz test kanału 094.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ja znowu z tym problemem bo przez 2 dni po jeździe tylko na benzynie nie miałem tego problemu trr ale dziś odpaliłem po dniu stania i dalej było to samo.  Ale też nie słyszałem zeby się pompa od paliwa zalaczyla. A dwa wyczytałem na forum że może rozrzad jest przestawiny.? Niby ktoś tam pisze ze jest tego problemu na forach ale ja nie widzę tego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...