Dawid_W Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 Wita wszystkich, proszę o pomoc mojej malutkiej B6 3.0 ASN + LPG 2003R i ma juz 299tyś. Oto problem: - maź na korku wlewu oleju - maź na bagnecie - ubywający drastycznie płyn chłodniczy podczas jazdy (po 50 km czasami 1l płynu), na postoju nie - duża ilość pary wodnej podczas jazdy i postoju Czytałem już parę tematów ale nie jestem wstanie wywnioskować jaka przyczyna jest u mnie. Samochód raczej prawidłowo jest dogrzewany, do pracy mam 45km, samochodem głownie jeżdżę ja i czasami bardzo mi się śpieszy także wykluczam nie dogrzanie silnika. Czasami po dojeździe do pracy wyskakuje mi komunikat o niskim stanie płynu chłodniczego a na postoju nie mam żadnych plam pod autem. Temperaturę łapie w normalnym czasie, dodam że mam instalację lpg (założona 5 miesięcy temu). Problem pojawił się nagle, nie miałem już od 5tyś nic robione w samochodzie. Proszę Was o pomoc bo nasłuchałem się już wiele nie ciekawych przepowieści. Pozdrawiam Dawid.
narkil Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 Na pewno nie zakładaj od razu uszczelki pod którąś głowicą, zostaw to na koniec. Jeżeli masz gaz założony to bardzo często na trójniku lubi się poluzować oring, od tego bym zaczął. Możesz kupić na allegro tester do sprawdzenia czy do układu chłodzenia przedostają się spaliny, nie jest drogi a na pewno warto w tym wypadku.
Dawid_W Opublikowano 4 Lutego 2017 Autor Opublikowano 4 Lutego 2017 Właśnie wróćiłem z trasy 35km ostrej jazdy i tak: - na poczatku duzo pary lecialo z wydechow (obu) - po 10 km nic juz nie widzialem w lusterkach, nie bylo widac pary Po dojechaniu do domu dalem jej odpoczac jakies 2 minuty i chcialem sprawdzic poziom plynu, delikatnie odkrecam a tu booom, pelno pary i wylecial plyn ze zbiorniczka. Dzwiek gotujacej sie wody.. zakrecialem i po chwili juz sie nie gotowala, przez doslowie 30 sekund nie lecialo mi cieple powietrze w kliatronicu i po tym uplywnie tego czasu juz bylo cieplo. Staralem sie dostrze gdzie mi ten playn ucieka ale nigdzie nic nie leci, ani pod maska nic nie widac ani pod samochodem. Tymczasowo nie mam oslony pod silnikiem takze od razu cos bym widzial. Tego oringa jeszcze nie sprawdzalem, chcialem opisac to co jeszcze zauwazylem. Dziekuje narkil za zainteresowanie mojego problemu,
Dawid_W Opublikowano 4 Lutego 2017 Autor Opublikowano 4 Lutego 2017 No i wlasnie.. po postoju 10 minutowym i ponownym odpaleniu i odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego po 30 sekundach gotuje się płyn i podnosi sie poziom płynu po dłuższej chwili go wylewa. Z tego co wywnioskowałem po forach i filmikach to sa uszczelki pod moimi głowicami. Tester zamówiony. Poczekam na niego zrobię ta diagnozę i opisze jaki wynik otrzymałem. Nie wiem teraz czy moge tym samochodem jeździć czy nie.. a niestety to mój jedyny samochód. Myśle o oddaniu samochodu do mechanika o sprawdzenie mi szczelności całego układu chłodzącego. Tester zamówiony. Poczekam na niego zrobię ta diagnozę i opisze jaki wynik otrzymałem. Nie wiem teraz czy moge tym samochodem jeździć czy nie.. a niestety to mój jedyny samochód. Myśle o oddaniu samochodu do mechanika o sprawdzenie mi szczelności całego układu chłodzącego.
sH3ep Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 Jak to ostatnio często się dzieje może też być blok pęknięty ;/ Na forum jest kilka tematów w ostatnim czasie o podobnych objawach.
Dawid_W Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Opublikowano 6 Lutego 2017 Kologo a jestes wstanie mi podac przyblizona cene naprawy, wymiany uszkodzonego bloku?
sH3ep Opublikowano 6 Lutego 2017 Opublikowano 6 Lutego 2017 Ja akurat w moim przypadku postanowiłem zrobić swap na 2,7 ale użytkownik djjary naprawiał swój blok, możesz do niego napisać może udzieli Ci jakiś konkretnych informacji.
narkil Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 Dnia 4.02.2017 o 18:23, Dawid_W napisał: Tester zamówiony. Poczekam na niego zrobię ta diagnozę i opisze jaki wynik otrzymałem. Nie wiem teraz czy moge tym samochodem jeździć czy nie.. a niestety to mój jedyny samochód. Myśle o oddaniu samochodu do mechanika o sprawdzenie mi szczelności całego układu chłodzącego. I jak tam tester ?
k232 Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 Jak w Twoim aucie jest miarka do zmierzenia oleju to zobacz na nią bo możesz mieć olej zmieszany z płynem i na miarce będzie widać, że jest tego ponad stan. Płyn nigdzie nie ucieka tylko od razu w czasie jazdy spala go silnik i dlatego jest komunikat, że mało płynu w zbiorniczku, ja tak miałem w innym aucie, okazało się, że uszczelka pod głowicą jest walnięta. Mam zdjęcia ściągniętej głowicy i uszczelki jak coś. Sytuację taką miałem w Golf 4, 1.6 PB, niby jest różnica w samochodach ale identyczny przypadek.
soul87 Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 Dnia 2/4/2017 o 18:23, Dawid_W napisał: No i wlasnie.. po postoju 10 minutowym i ponownym odpaleniu i odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego po 30 sekundach gotuje się płyn i podnosi sie poziom płynu po dłuższej chwili go wylewa. Z tego co wywnioskowałem po forach i filmikach to sa uszczelki pod moimi głowicami. Nie świeciła Ci się kontrolka silnika ogólnie ? nie wiesz w jakim stanie masz katalizatory ?
Dawid_W Opublikowano 4 Marca 2017 Autor Opublikowano 4 Marca 2017 (edytowane) Wynik testera pokazał spaliny w zbiorniczku wyrównawczym.. samochód został oddany do wymiany uszczelek, planowania głowic, wymiany rozrządu i czyszczenia układy chłodzącego. Po naprawie pokaże jak wyglądała moja uszczelka i chcę wyciąć sobie katalizatory bo myślę i jestem pewien że są już kompletnie zabite. Chciałem zapytać jaki koszt poniosę z wymiana tych uszczelek i wymiana rozrządu? (wymieniałem w serwisie i poleciało mi 2600zł... ) Dodam, że nie ma w mojej okolicy konkretnego mechanika.. jedynie jest serwis NOWAK koło Opola, który się ceni. Z chęcia oddałbym samochód osobie ktora potrafi to zrobic i zrobi mi to dobrze nie biorąc jak za zboże, dodam ze auto czeka na wolny warsztat u mechanika. Pozdrawiam i mam nadzieje ze ktoś mi podrzuci osobie ktora by się tego podjęła w województwie opolskim. PS. Przepraszam, że po takim czasie jestem aktywny ale pracuje w delegacjach po kraju i bardzo mało mam czasu. Edytowane 4 Marca 2017 przez Dawid_W
Kruk_89 Opublikowano 5 Marca 2017 Opublikowano 5 Marca 2017 https://a4-klub.pl/forum/69-polecane-serwisy/ w opolskim coś mało ogarniętych macherów rzeczywiście
BeyerBrown Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 (edytowane) Dnia 4.03.2017 o 14:30, Dawid_W napisał: chcę wyciąć sobie katalizatory bo myślę i jestem pewien że są już kompletnie zabite Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Po zapachu spalin? Przebiegu auta? A może wróż Maciej tak powiedział? Weź zrób wpierw testy VCDS-em a potem tnij, rżnij i babraj się z CHECK-ami, efektem poloneza i z innym gównem PS. Po zapachu w sumie można poznać Edytowane 7 Marca 2017 przez BeyerBrown
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się