wgrxxx Opublikowano 9 Lutego 2017 Opublikowano 9 Lutego 2017 Witam, muszę wymienić przepływomierz (A4 B5 1,9 tdi 90KM 1Z) oryginalny to Pierburg 074 906 461 (zabudowany w całości). Poszukuję informacji czy ktoś ma doświadczenia z zamiennikami innych producentów, mam na myśli Magneti Marelli i Bremi. Chodzi oczywiście o cenę, bo Pierburg to 500 zł a MM i Bremi 350 zł. "Przewaliłem" to forum, fora o vw. Nigdzie nie znalazłem konkretnych opinii o użytkowaniu zamienników tych firm poza poradami że MUSI BYĆ BOSCH. Co prawda o Magneti M zdania są podzielone ale o Bremi znalazłem tylko informację że produkują dla VAG elementy zapłonu. Może ktoś ma doświadczenie z tymi firmami. Zamienniki "no name" i używki przestałem brać pod uwagę.
Automet1992 Opublikowano 9 Lutego 2017 Opublikowano 9 Lutego 2017 Wymieniłem już kilka przepływomierzy w tdi. Pytanie czy jesteś pewny że to przepływomierz padł ? po drodze jeszcze jest sprawdzenie przewodów podciśnieniowych zaworka sterującego turbiną i czujnika ciśnienia na kolektorze ssącym ? Zawartość dodana 4 minutes later A co do tego Boscha akurat maja racje ..... Fakt że trzeba troszke miedzi za niego wyłożyć ale warto z racji iż te boschowskie to już jest gorna półka i jak pracuje przy samochodach od 10 lat to powiem że jednak też bym ci go polecił ... czasami warto wydać raz 400 niż dać 270 czy 300 zł a za pół roku bd to samo i weź pod uwagę że zamienniki nie zawsze maja dobre parametry i choc auto bd dynamiczne i pojedzie będzie więcej paliło może przykapcać i zwiększy tzw turbodziuke.
wgrxxx Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor Opublikowano 9 Lutego 2017 Po objawach, przeglądaniu forum, poradach ludzi co trochę się znają i podpięciu pod komputer wychodzi że coś z przepływką jest nie tak (im bardziej wilgotno na dworzu tym większy muł - tak w skrócie można to streścić, od listopada 2016). Robiłem też czyszczenie (ale w tym modelu można było tylko przedmuchać pod ciśnieniem) ale i przepływomierz poleżał z godzinę w ciepłym suchym powietrzu a że ostatnie 3 dni były dość mroźne i suche to silnik nieco lepiej zaczął się zbierać, zmienia się tylko "dziura" na różne zakresy obrotów, zanikając czasami, no i cały czas pracuje nierówno na wolnych obrotach. Powracam jednakże do zapytania, czy komuś zdarzyło się instalować przepływki innych tańszych marek i jak to wychodzi, jak praca silnika, po jakim czasie zaczynają sie problemy.
Automet1992 Opublikowano 9 Lutego 2017 Opublikowano 9 Lutego 2017 Tylko że jeżeli nie chodzi równo na wolnych obrotach to przepływomierz nie ma z tym nic wspólnego. Normalnie po całkowitym wypięciu silnik chodzi równiutko tyle że nie ciągnie wiec dokładnie to zobaczcie. Troszkę już się przesiedziało przy tym, najlepiej by było przepiąć z innego samochodu i porównac bo wiesz 400sł drogą nie chodzi ,szkoda kasy. to tak tylk z mojej strony. Jeżeli faktycznie chcesz go wymienić to ja bym dołożył te 150 zł i kupił coś porządnego. Magneti Marelli nie są takie złe chociaż jak się trafi,założyłem ich w sumie ze 3 szt z czego 1 poszła na reklamacje standardowo uciekały od norm ale wachało się to po między 690 a 710 mg/s czyli nie było zle Bremi hmmm no szału nie robił. nowe pokazywały tak ok 670mg/s wiec tez d*py nie urywa Boscha mam u ciebie w bryce ( 1.9 115km) i wskazania przepływomieża w zależnośći od temperatury na dwoże od 750 do 815 mg/s. Brat ma 1.9 130km ma akurat bierburga wskazania w granicy +/- 800mg/s.
k232 Opublikowano 9 Lutego 2017 Opublikowano 9 Lutego 2017 Nie lepiej podzwonić po jakiś szrotach i popytać o oryginał ale z używanych ? Ja tak zrobiłem do swojego, dałem 80 zł za oryginał używany i latam do dziś.
wesz82 Opublikowano 9 Lutego 2017 Opublikowano 9 Lutego 2017 Ja bym nie pakowal sie w zamienniki. Nawet ori uzywke jak kupujesz to od razu z kompem i dzida.. Juz w 1,8 T dawalem jakis zamiennik i sieta z tego wyszla. Jak chcesz mam sprawna przeplywke i moge Ci ja odsprzedac. Logi oczywiscie posiadam. O ile podejdzie z afn/avg Sam kupowalem go 3 lata temu i z 3 na szrocie co dostalem do sprawdzenia jeden byl do pupy,drugi juz lepiej a ten malinka. Tuner przy okazji wymazal mi to dziadocstwo raz na zawsze i mam spokoj.
Automet1992 Opublikowano 9 Lutego 2017 Opublikowano 9 Lutego 2017 AFN i AVG to w sumie te same piece ..... zobacz kostki jak pasują to to to samo
maciucha512 Opublikowano 10 Lutego 2017 Opublikowano 10 Lutego 2017 Zanim wymienisz przepływkę podepnij kompa i zrób logi. Tym sposobem całą motorownie możesz wymienić. Warto wiedzieć, że te starsze przypływki jednoczęściowe z gruby drutem w środku fajnie się czyści .... papierem ściernym wodnym. Jak nasz już pewność, że przypływka kuleje warto zastosować ten sposób, oczywiście delikatność przy czyszczeniu wskazana.
wgrxxx Opublikowano 12 Lutego 2017 Autor Opublikowano 12 Lutego 2017 Silnik 1Z, przepływomierz jest cały zabudowany, wejście jest na 6 pinów. Po podpięciu pod komputer pokazał się błąd wskazujący na przepływomierz (coś o zwarciu w obwodzie przepływomierza - jak pamiętam), wywalił się też inny błąd mianowicie "czujnik ciśnienia doładowania" ale ten już pokazywał się jakiś czas temu jak podpinaliśmy auto pod komputer a że silnik jako tako się zbierał to ten drugi błąd zbagatelizowałem.
wesz82 Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 Ten blad to jak sie nie myle oznacza min przerwany kabel od przeplywki. Nie masz jakiegos znajomego co bys podmienil???? Ogarnij wpierw ten czujnik doladowania potem zacznij z przeplywka.
tkamicki5 Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 A co powiecie o pierburgu wkładzie samym do afn? Dobry jest czy tylko ori albo bosch?
wgrxxx Opublikowano 28 Lutego 2017 Autor Opublikowano 28 Lutego 2017 Dnia 9.02.2017 o 17:54, Automet1992 napisał: Tylko że jeżeli nie chodzi równo na wolnych obrotach to przepływomierz nie ma z tym nic wspólnego. Normalnie po całkowitym wypięciu silnik chodzi równiutko tyle że nie ciągnie wiec dokładnie to zobaczcie. Troszkę już się przesiedziało przy tym, najlepiej by było przepiąć z innego samochodu i porównac bo wiesz 400sł drogą nie chodzi ,szkoda kasy. to tak tylk z mojej strony. Jeżeli faktycznie chcesz go wymienić to ja bym dołożył te 150 zł i kupił coś porządnego. Magneti Marelli nie są takie złe chociaż jak się trafi,założyłem ich w sumie ze 3 szt z czego 1 poszła na reklamacje standardowo uciekały od norm ale wachało się to po między 690 a 710 mg/s czyli nie było zle Bremi hmmm no szału nie robił. nowe pokazywały tak ok 670mg/s wiec tez d*py nie urywa Boscha mam u ciebie w bryce ( 1.9 115km) i wskazania przepływomieża w zależnośći od temperatury na dwoże od 750 do 815 mg/s. Brat ma 1.9 130km ma akurat bierburga wskazania w granicy +/- 800mg/s. Dzięki kolego za opinie, może sie komuś przydać bo nie ma tego akurat na forum. U mnie wyszło tak że musiałem wymienić przepływomierz. Uszkodziłem niestety oryginalny podczas czyszczenia, a robiłem to tak jak były opisy, odgięcie lekko siatki (ktoś kiedyś już tam się dobierał). Przedmuchanie, przecieranie lekko wacikiem z benzynką, ale chyba nadgorliwość swoje zrobiła. Albo za długo to przemywałem, albo za bardzo naciskałem, coś poszło nie tak i miedziana blaszka poszła sie j***. Kupiłem taki jak był czyli Pierburg. III... to trzeba było już dawno zrobić. Pierwsza przejażdżka to był szok, po tym jak od października ub. roku był muł. Po 1000 km jakie zrobiłem i po mieście na ekspresówce jest ok. Samochód wreszcie się zbiera a od ok 1800-1900 obr dostaje kopa. Nie wbija w siedzenia bo to nie rajdówka, ale zupełnie inna jazda. To poprawiło dynamikę ale pozostaje problem z błędami o ciśnieniu doładowania oraz od 2 mcy nierówna praca na wolnych obrotach ale to inna bajka a jestem umówiony z gościem na porządną diagnostykę.
Automet1992 Opublikowano 28 Lutego 2017 Opublikowano 28 Lutego 2017 WYGRYXXX nie musisz nigdzie jechać szarpanie na wolnych ...... zaślep egr .... i jeżeli jest błąd ciśnienia ..... zmień czujnik na dolocie ... kosztuje w granicy 150 zł nowy i powinien być spokój jeżeli nie to to co zawsze mówię przy tdi ... podciśnienia .... czasami jedna uszkodzona końcówka przewodu , małe przetarcie a silnik robi różne jaja.
wgrxxx Opublikowano 28 Lutego 2017 Autor Opublikowano 28 Lutego 2017 3 minuty temu, Automet1992 napisał: WYGRYXXX nie musisz nigdzie jechać szarpanie na wolnych ...... zaślep egr .... i jeżeli jest błąd ciśnienia ..... zmień czujnik na dolocie ... kosztuje w granicy 150 zł nowy i powinien być spokój jeżeli nie to to co zawsze mówię przy tdi ... podciśnienia .... czasami jedna uszkodzona końcówka przewodu , małe przetarcie a silnik robi różne jaja. To nie szarpanie tylko delikatnie wyczuwalna nierówna praca. egr został już kiedyś tam zaślepiony. A byłem u fachmistrza, przejechaliśmy się i należałoby najpierw zajrzeć do komputera czy tam wężyk nie jest uszkodzony, jak nie to zawór n75. Bo co do samej pracy, nierównej, to już trochę poważniejsze rzeczy z czego chyba najprostsza to właściwe ustawienie kąta wtrysku. Ale odbiegliśmy za bardzo od tematu;)
Automet1992 Opublikowano 28 Lutego 2017 Opublikowano 28 Lutego 2017 kolego a gdzie tankujesz bryke ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się