Michal94 Opublikowano 14 Lutego 2017 Opublikowano 14 Lutego 2017 (edytowane) Witam Odkąd kupiłem adui a4 b6 zawsze po nocnym postoju auta mam problem z odpalaniem. Odpala od pierwszego zakręcenia ale pracuje nie równo jak traktor i mocno dymi na niebiesk, a spaliny są bardzo gryzące. W upalne dni puści tylko trochę niebieskiego dyma a w zimne dni poniżej +5 stopni zaczyna nierówno pracować (bardziej zimniej tym bardziej gorzej pracuje) przez 30s oraz dymi przez 2-4 minuty potem wszystko wraca do normy. Dzieje się to tylko podczas nocnym postoju, po 4-5h postoju pali normalnie. Dziś wpadłem na pomysł żeby odpiąć plastikową rurę intercoolera i za pomocą suszarki odpalić samochód. No i dzięki zassaniu ciepłego powietrza samochód równo odpalił i nic nie zadymił jak tylko zabiorę suszarkę to zaczyna już lekko dymić. Silnik po kapitalnym remoncie (panewki, wałek, szklanki, zawory, wszystkie uszczelnienia, zaślepienie EGR, montaż OCT, remont całej głowicy, nowe sprzęgło dwumas, regeneracja turbo, nowe vacum, itp.) Nie wymieniałem jeszcze czujnika temperatury chodź jak rok temu sprawdzałem przez vaga to wszystkie wartości mieściły się do 5stopni. Świec żarowych również nie zmieniałem, sprawdzałem napięcie miernikiem do każdej dochodzi prawidłowe napięcie. I tu moje pytanie gdyby to były świece to wydaje mi się że nawet w upalne dnie nie powinien puszczać dymu bo przecież świece w tak wysokich temperaturach nic nie grzeją. Co radzicie panowie? Wymieniać świece ? To dość duży wydatek bo już bardzo dużo wsadziłem w ten silnik. czujnik g62 pokazuje prawidłowe odczyty temerpatur. Zimny star silnika: http://vaglog.pl/log-013_018_023_uo2v0x.html Logi po 5- 8min pracy silnika temp. 45st.C: http://vaglog.pl/log-023_013_018_SmmLVp.html FILMIKI Z PORANNEGO ROZRUCHU SILNIKA - POST NR 27 Dodano 24.04.17r : Pomiar ciśnienia sprężania I - 24,5 bar II - 24 bar III - 28 bar IV - 28 bar wg książki: 1.9 TDI : Nowy silnik 25-31 bar, minimalne ciśnienie 19 bar. Maksymalna różnica na cylindrach to 5bar. Edytowane 24 Kwietnia 2017 przez Michal94
Michal94 Opublikowano 14 Lutego 2017 Autor Opublikowano 14 Lutego 2017 (edytowane) A mam taką możliwość z Passata b5 Fl 1.9 TDI AWX. Po podmiance trzeba kodowac lub go "przyuczac"? Dlaczego akurat przepływomierz? Edytowane 16 Lutego 2017 przez Michal94
Musashi Opublikowano 15 Lutego 2017 Opublikowano 15 Lutego 2017 Przepływomierzy z tego okresu się nie przyucza. Jeżeli nie będzie różnicy wtedy, czujnik ciśnienia w dolocie.
Michal94 Opublikowano 16 Lutego 2017 Autor Opublikowano 16 Lutego 2017 (edytowane) Przepływomierz podmieniony. Odpaliłem auto po nocnym postoju (temp. otoczenia -3.5 stopnie celsjusza) i jest minimalna lepsza poprawa, motor teraz przez 5s popracował nierówno i przez 1min. puścił niebieskiego dyma. Poprawa jest ale to na pewno nie jest normalne. Dziś dodatkowo przełożyłem czujnik ciśnienia/ doładowania w dolocie, jutro z rana odpalę auto i dam znać. Dodatkowa różnica w tej przeływce to chyba to że zmniejszyło mi się spalanie z 7.5l/100km (miasto) na 6.5/10km (miasto), ale muszę temu się dokładniej przyjrzeć, więcej pojeździć. Passat na moim przepływomierzu jak zawsze odpalił równo i bez dymienia. Zawartość dodana 14 minutes later Podmieniony czujnik w dolocie nic nie zmienił. Niby jest lekka poprawa (po podmiance przeplywki) ale to chyba przez to że spadły mrozy w moim rejonie. W każdym razie silnik nie powinien tak nierówno pracować i dymic nawet przez te parę sekund. Gdzie dalej szukać przyczyny pojęcia już nie mam. Edytowane 17 Lutego 2017 przez Michal94
Musashi Opublikowano 27 Lutego 2017 Opublikowano 27 Lutego 2017 a świece są sprawne? napisałeś o obecności napięcia, więc przyjąłem, że sprawdzone i sprawne. martwi podobny problem z uruchamianiem silnika latem. pozostaje do sprawdzenia kompresja, pomiar można połączyć z ew. wymianą świec. paliwo rozumiem jest ladne - oleju w nim nie ma. jeżeli kompresja będzie prawidłowa, pozostają wtryskiwacze.
Michal94 Opublikowano 28 Lutego 2017 Autor Opublikowano 28 Lutego 2017 (edytowane) Do świec sprawdzałem tylko napięcie ale ich nie wykręcałem bo obawiam się że moge się ukręcić w głowicy ale chyba trzeba je w końcu wykręcić i sprawdzić, no i przy okazji sprawdzić kompresje. Zostaje mi kupić ciśnieniomierz. Drogiego nie chce kupować raz na X czas użytkowania wiec chyba poszukam opinii o tanich ciśnieniomierzach o coś zakupię. Oleju w paliwie nie mam ale zawsze mnie dziwi wymiana oleju. Przy wymianie na nowy olej (motul) po 1000km olej jest już czarny nie wiem czy to normalne 1.9 tdi... Dodam że dziś jak było +11 to auto ładnie odpaliło, przez 2s nierówna praca i z 10sekund niebieskiego dymu. Edytowane 28 Lutego 2017 przez Michal94
Lukasz_N Opublikowano 3 Marca 2017 Opublikowano 3 Marca 2017 Dnia 28.02.2017 o 19:51, Michal94 napisał: Przy wymianie na nowy olej (motul) po 1000km olej jest już czarny nie wiem czy to normalne 1.9 tdi... To normalny objaw w dieslu.
Musashi Opublikowano 3 Marca 2017 Opublikowano 3 Marca 2017 Dnia 28.02.2017 o 19:51, Michal94 napisał: Do świec sprawdzałem tylko napięcie ale ich nie wykręcałem bo obawiam się że moge się ukręcić w głowicy ale chyba trzeba je w końcu wykręcić i sprawdzić, no i przy okazji sprawdzić kompresje. Zostaje mi kupić ciśnieniomierz. Drogiego nie chce kupować raz na X czas użytkowania wiec chyba poszukam opinii o tanich ciśnieniomierzach o coś zakupię. Oleju w paliwie nie mam ale zawsze mnie dziwi wymiana oleju. Przy wymianie na nowy olej (motul) po 1000km olej jest już czarny nie wiem czy to normalne 1.9 tdi... do sprawdzenia swiec nie trzeba ich wykrecac... olej w dieslu zawsze czarny.
Michal94 Opublikowano 5 Marca 2017 Autor Opublikowano 5 Marca 2017 (edytowane) Ok w takim razie olej jest w porządku. Świec nie trzeba rozkręcać czyli rozumiem że wystarczy sprawdzić ich oporność miernikiem i będzie wiadomo ? Jeszcze ich nie spawdzałem bo całe dni spędzam w pracy. Dziś niedzielna trasa 300km, odpalam silnik z rana przy temperaturze +11, silnik przez sekundę się "zatalepał" ale przez około 5 minut dużo niebieskiego gryzącego dymu. Jeszcze tak dużo to nie było. Spaliny są tak gryzące że przy wsiadaniu do auta środek trzeba dobrze wietrzyć. Nie wiem co jest grane jakby coraz gorzej teraz było. Chyba to nie będą świece bo przy tej temp. już nie grzeją? Pozostaje chyba tylko kompresja ewentualnie wgranie seryjnego softu bo ten co mam prawdopodobnie jest kiepskiej jakości. Spalanie w tej trasie wyszło mi eleganckie 5.6l/h prędkość średnio 110km/h + wyprzedzania, z pod świateł normalne spokojne ruszanie max do 2,5rmp. Wiec wtryski narazie zostawię na końcu. Muszę rozwiązać ten problem bo już bardzo dużo kasy wsadziłem w ten silnik a to dymienie dalej nie daje mi spokoju. Edytowane 5 Marca 2017 przez Michal94
fulki Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 sprawdz pompki mi sie wydaje że któras leje i temu dymi na niebiesko jak zmny ja też tak miałem
Romeck Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 Głowica była zdjęta i zostały stare, niesprawdzone świece? Ładnie...Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Michal94 Opublikowano 7 Marca 2017 Autor Opublikowano 7 Marca 2017 (edytowane) 4 godziny temu, Romeck napisał: Głowica była zdjęta i zostały stare, niesprawdzone świece? Ładnie... Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka No dokładnie tak się wkurzyłem i się śpieszyłem z wymianą uszczelki że nawet nie zajrzałem do świec żarowych, i to był błąd 6 godzin temu, fulki napisał: sprawdz pompki mi sie wydaje że któras leje i temu dymi na niebiesko jak zmny ja też tak miałem Byłem przed zdjęciem głowicy na diagnostyce bosch powiedzieli mi że są okej oprócz 3 pompki delikatnie leje ale mieści sie w normie i można jeździć na tym. Wg moich logów wszystkie pompki dobrze pracują. Logi na rozgrzanym silniku: grupa 23 http://vaglog.pl/log-023_jeX8zZC.html grupa 018 http://vaglog.pl/log-018_Za66w.html grupa 013 http://vaglog.pl/log-013_5hvp6C.html Edytowane 7 Marca 2017 przez Michal94 Pomyłka z adresami do strony
Romeck Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 Kolego dałeś 3 te same linki do grupy 23Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Romeck Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 Myśle, że pompki można wykluczyć...Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Michal94 Opublikowano 7 Marca 2017 Autor Opublikowano 7 Marca 2017 Sprawdzę świece jak będę miał chwile ale myślę że to będzie inna przyczyna dymienia bo czy przy +11 stopni świece grzeją? Wydaje mi się że nie. Oby to tylko nie była wina niskiej kompresji bo znowu będę musiał przeznaczyć parę dobrych godzin na samochód. Jeżeli świece będą dobre, jadę do gościa żeby zmienił mi program na oryginalny. Jak to nic nie pomoże kupuje przyrząd i będę robił pomiar kompresji. Jak komuś coś jeszcze przychodzi do głowy to proszę o rady.
szczepanstjepan Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 Sprawdź czy popychacze są założone dobre, mają mieć minimalny luz, uginać się tak z pół milimetra.
Romeck Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 Świece grzeją dopiero ponieżej 5 stopniWysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Musashi Opublikowano 8 Marca 2017 Opublikowano 8 Marca 2017 22 godziny temu, Michal94 napisał: No dokładnie tak się wkurzyłem i się śpieszyłem z wymianą uszczelki że nawet nie zajrzałem do świec żarowych, i to był błąd głowicy nie planowałeś? Zawartość dodana 13 minutes later 3 godziny temu, Romeck napisał: Świece grzeją dopiero ponieżej 5 stopni bzdura ! Zawartość dodana 15 minutes later 13 godzin temu, Michal94 napisał: Sprawdzę świece jak będę miał chwile ale myślę że to będzie inna przyczyna dymienia bo czy przy +11 stopni świece grzeją? Wydaje mi się że nie. źle ci się wydaje. tak trudno się zainteresować, poszukać i poczytać co napisaliśmy nt. funkcjonowania świec żarowych w wielu wątkach na forum? wszystko trzeba podać pod nos?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się